Volvo - serie de camioane electrice (low-mid-high load)
Last Updated: Apr 29 2021 21:18, Started by
ro_explorer
, Apr 22 2021 21:36
·
0
#1
Posted 22 April 2021 - 21:36
Press release: https://www.volvotru...-electrify.html
Si un promo video: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Gc9_n2tBxUE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Viitorul suna bine. |
#2
Posted 22 April 2021 - 22:29
#4
Posted 22 April 2021 - 22:40
@ro_explorer : se refera ca nu suna la propiu ca nu fac zgomot
|
#5
Posted 22 April 2021 - 22:46
Sorry ... nu m-am prins din prima .. sunt praf de oboseala.
Da, din perspectiva aia are dreptate. Sunt si niste filmulete (tot de la Volvo) cu niste prototipuri de masini de santier elecctrice [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/sc7wuetsdLw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Si ceva autonom de transport in constructii [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/aXih-5KCVOs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#7
Posted 22 April 2021 - 23:18
Scrie in chiar primul link (press release):
Quote Technical facts Volvo FH, FM and FMX Electric: Range up to 300 km. Continuous power 490 kW. Max torque 2400 Nm. Battery capacity up to 540 kWh. Gross combination weight (GCW) up to 44 tons. Volvo FE Electric: Range up to 200 km. Continuous power 330 kW. Max torque up to 850 Nm. Battery capacity up to 264 kWh. Gross combination weight (GCW) 27 tons. Volvo FL Electric: Range up to 300 km. Continuous power 165 kW. Max torque up to 425 Nm. Battery capacity up to 396 kWh. Gross combination weight (GCW) 16 tons. *According to Eurostat statistics “Road Freight Transport by distance” (2018), 45% of all goods transported on road in Europe travelled a distance of less than 300 km. Tot acolo scrie si ca: Quote Hydrogen fuel cell electric trucks coming next Looking further ahead, even long-distance heavy transports will be able to be done with electric vehicles. To meet the challenging demands for both high load capacity and a much longer range, Volvo Trucks plans to use hydrogen fuel cells to generate the electricity. “This technology is developing rapidly and our ambition is also to make the long driving distances electrified, using both batteries and fuel cells,” Roger Alm states. “Our aim is to start selling fuel-cell electric trucks in the second part of this decade and we are confident we can make this happen.” |
#8
Posted 23 April 2021 - 05:18
In Romania ar fi minunate, ca oricum soferul trebuie sa faca pauza si in pauza ar putea incarca pentru restul drumului. Acuma numai sa fie autonomia aia reala zisa de producator, ca daca e cu * si in realitate e la jumate nu stiu cati si-ar lua camion care sa stea mai mult la incarcat bateriile decat sa mearga.
|
#9
Posted 23 April 2021 - 06:56
dragosh82, on 23 aprilie 2021 - 05:18, said:
In Romania ar fi minunate, ca oricum soferul trebuie sa faca pauza si in pauza ar putea incarca pentru restul drumului. Acuma numai sa fie autonomia aia reala zisa de producator, ca daca e cu * si in realitate e la jumate nu stiu cati si-ar lua camion care sa stea mai mult la incarcat bateriile decat sa mearga. Pentru long-haul Volvo pregătește camioane hibride (după cum zic in comunicat), dar o sa fie hibride electrice-hidrogen. |
#10
Posted 23 April 2021 - 09:12
Cool!
Chiar si pe baterii si cu autonomie mica pot fi utile pentru flote captive. Gen alea care alimneteaza supermarketurile, gunoiere, etc. Plus ca in timpul in care marfa se incarca/descarca pot sta pe charger Mie mi se pare optimist 300km autonomie pentu un camion de 44t, cu "doar" 540kwh. Asta inseamna un consum de 80kwh/100km, adica in medie le-ai putea propulsa cu un motor 1.6 TDI de 110CP tinut la blana In medie zic. Edited by KiloW, 23 April 2021 - 09:12. |
|
#11
Posted 23 April 2021 - 09:23
#12
Posted 23 April 2021 - 09:29
Nu-i chiar asa. Consumi energie semnificativ ca sa invingi rezistenta la inaintare a cauciucurilor. Da, e frecare la rostogolire, dar e semnificativa. De-aia trenurile sunt mai eficiente. Roata-sina au coeficienti de frecare semnificativ mai mici.
|
#13
Posted 23 April 2021 - 09:32
Poate si recuperarea la franare este mare, datorita gabaritului.
|
#14
Posted 23 April 2021 - 09:41
sebulbus, on 23 aprilie 2021 - 09:29, said:
Nu-i chiar asa. Consumi energie semnificativ ca sa invingi rezistenta la inaintare a cauciucurilor. Da, e frecare la rostogolire, dar e semnificativa. De-aia trenurile sunt mai eficiente. Roata-sina au coeficienti de frecare semnificativ mai mici. SI la o masina mica, accelerarea rupe consumul, odata ce ajungi la viteaza de croaziera totul fiind predictibil si in limite rezonabile. |
#15
Posted 23 April 2021 - 09:50
Fascinant, am ajuns să discutăm despre camioane!
Chiar mă întrebam dacă merită să-mi cumpăr unul, să merg la piață cu el... |
|
#16
Posted 23 April 2021 - 10:18
#17
Posted 23 April 2021 - 11:31
Aici un test de consum pentru camioane de 40t. https://theicct.org/...r_20180515a.pdf
Concluzia - cam 30l/100km la "long haul", aka mers cu 85km/h la deal si vale. 35-40€/100km. Asta pentru comparat preturi, eficiente etc. Daca Volvo se tine de cuvand si cu 540kwh faci 300km, si incarci la pret casnic (20 centi or so) iesi la 16€/100km. In schimb daca curentul la un charger rapid e ca la hotii de pe langa satul meu (gen 45 centi/kwh) nu mai e nicio sfaraiala. Prin scandinavia la un moment dat se experimentau camioane electrice alimentate cu fir/pantograf pe autostrada. A fost abandonat proiectul? Edited by KiloW, 23 April 2021 - 11:34. |
#18
Posted 23 April 2021 - 11:36
Si mie-mi pare genul asta de alimentare a rezolva multe probleme. Ceva de genul pe autotrada se alimenteaza astfel, cand iese de pe autostrada trece pe baterii. Nu mai e nevoie sa aiba baterii asa mari, costisitoare si cu greutate proprie.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users