Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Volvo - serie de camioane electrice (low-mid-high load)

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#19
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View PostKiloW, on 23 aprilie 2021 - 11:31, said:

A fost abandonat proiectul?
Nu, este inca utilizat pe ruta de transport marfa intre aeroport si nodurile centrale de distribuire de la DHL si posta (posibil si altii).
Oricum asta a fost un experiment si se folosesc niste capete de tractare convertite, nu e ceva de serie, cum face Volvo acum.

#20
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View PostKiloW, on 23 aprilie 2021 - 11:31, said:


Prin scandinavia la un moment dat se experimentau camioane electrice alimentate cu fir/pantograf pe autostrada.  A fost abandonat proiectul?
Clipul ăsta l-am făcut pe lângă Frankfurt.
Ce-i drept, n-am văzut nici un camion alimentând din mers, și nici nu știu dacă rețeaua era funcțională la vremea aia.

#21
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,719
  • Înscris: 15.07.2013
Nu este necesar, pentru distante lungi o sa avem hibride hidrogen/BEV.

Important o sa fie cum generam hidrogenul, de unde provine curentul. Emisiile la nivel de mașina le rezolvam in 5-7ani.

#22
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Cam multe facem noi, nu crezi?

#23
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,177
  • Înscris: 08.01.2021
Sau combini o baterie ieftina cu autonomie de 30km pentru primii și ultimii km, cu soluția cu pantograf daca iese mai ușor de pus în aplicare decât distribuția de hidrogen.

Un hibrid plug in / hidrogen ar fi super cool pt autoturisme. Zic sa fie plug in pentru ca in cazul asta in faza incipienta concentrezi stațiile de hidrogen pe autostrada sau drumurile express, iar aia care o ard prin oraș încarcă bateria acasă.
Plus că-mi imaginez ca producția de curent e mai eficienta decât cea de hidrogen care probabil trece prin cea de curent.
Spre deosebire de plug - inul termic, la asta motorul de tracțiune ar fi același, n-ai mai cară cilindri cutii de viteze și alte prostii.

Edited by KiloW, 23 April 2021 - 11:59.


#24
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,457
  • Înscris: 30.10.2003
Totul depinde de ce vrea lumea. Cu cat va castiga o anumita parte cu atat mai bine. Deocamdata se tatoneaza terenul in diferite directii. Daca ar castiga detasat electricul nu s-ar mai baga banii in alte tehnologii.

#25
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,719
  • Înscris: 15.07.2013

View Postericmario, on 23 aprilie 2021 - 11:57, said:

Cam multe facem noi, nu crezi?
Treaba fiecăruia ce face.

View PostKiloW, on 23 aprilie 2021 - 11:58, said:

Sau combini o baterie ieftina cu autonomie de 30km pentru primii și ultimii km, cu soluția cu pantograf daca iese mai ușor de pus în aplicare decât distribuția de hidrogen.

Un hibrid plug in / hidrogen ar fi super cool pt autoturisme. Zic sa fie plug in pentru ca in cazul asta in faza incipienta concentrezi stațiile de hidrogen pe autostrada sau drumurile express, iar aia care o ard prin oraș încarcă bateria acasă.
Plus că-mi imaginez ca producția de curent e mai eficienta decât cea de hidrogen care probabil trece prin cea de curent.
Spre deosebire de plug - inul termic, la asta motorul de tracțiune ar fi același, n-ai mai cară cilindri cutii de viteze și alte prostii.
Volvo AB a cumpărat divizia de combustibili alternativi de la Daimler, asta este direcția pentru long-haul: baterie sa preia regimul dinamic și pila cu hidrogen sa genereze constant electricitate.

Producția de curent este de 2 ori mai eficientă ca cea pe hidrogen.


#26
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,010
  • Înscris: 01.11.2005
Abia astept sa conduc asa ceva,m-am saturat de zgomot si vibratii.
La ce munca fac eu mi-ar fi suficienta si o autonomie de 30 km,merg maxim 10 km cu intoarcere la baza,50-80km /24 H .

Zilele trecute vazusem un articol  al unui lant de supermarketuri unde au facut un test cu un DAF electric.



https://www.colruytg...-electric-truck

Problema va fi pretul greu de amortizat fara diverse ajutoare fiscale acordate de stat cum se ofera pentru CNG dr ex.

Edited by bolo, 23 April 2021 - 14:33.


#27
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,177
  • Înscris: 08.01.2021
Colruyt au facut multe experimente din astea, inclusiv cu camion de patruj'patru de tone pe hidrogen.

Si conceptul ala al lor e fix ce spuneam, plug-in hibrid. Poti incarca bateria la priza pentru 30km si poti merge pe hidrogen inca 300. Pila de hidrogen e ca un range extender.  Daca apare ceva similar pe masini (si infrastructura de distributie pt H2), eu as cumpara. Cu BEV inca nu-s convins.
https://www.colruytg...-waterstoftruck

Edited by KiloW, 23 April 2021 - 15:10.


#28
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Există și versiunea Volvo Truck Cabrio-Coupe?
Dar Station-Wagon?
Sedan-ul l-am văzut deja pe strasse, e monstruos!

#29
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,911
  • Înscris: 03.12.2005
Am dubii ca e o directie rentabil de explorat hidrogenul. Industria autoturismelor in linii mari a depasit etapa asta. Sunt cateva motive greu de depasit. Unul ar fi ca hidrogenul are densitate redusa, deci trebuie stocat la presiuni imense (=greutate) sau in rezervoare de dimensiuni mari, iar al doilea este costul. Productia de H2 e un proces energofag, unii estimeaza ca ar consuma de cca 3x ori energia consumata pentru deplasarea electrica pe aceeasi distanta a unui vehicul cu baterie.

Mai degraba as vedea de viitor un camion electric cu un modul add-on range extender in spatele cabinei sau intre axe cumva. Gandit ca o chestie autonoma cu rezervor propriu ar putea fi acrosat doar la nevoie, cand camionul are de facut drumuri lungi, sau eventual impartit intre camioanele flotei ori revizuit fara a indisponibiliza camionul, ca motoarele de avion.

#30
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,719
  • Înscris: 15.07.2013

View Postericmario, on 23 aprilie 2021 - 18:20, said:

Există și versiunea Volvo Truck Cabrio-Coupe?
Dar Station-Wagon?
Sedan-ul l-am văzut deja pe strasse, e monstruos!
Dar mai exact care este problema ta? Nu îți plac camioanele? Nu este obligatoriu sa participi dacă nu te interesează ce fac unii sau alții pe parte de electrificare.

View Postsebulbus, on 23 aprilie 2021 - 19:24, said:

Am dubii ca e o directie rentabil de explorat hidrogenul. Industria autoturismelor in linii mari a depasit etapa asta. Sunt cateva motive greu de depasit. Unul ar fi ca hidrogenul are densitate redusa, deci trebuie stocat la presiuni imense (=greutate) sau in rezervoare de dimensiuni mari, iar al doilea este costul. Productia de H2 e un proces energofag, unii estimeaza ca ar consuma de cca 3x ori energia consumata pentru deplasarea electrica pe aceeasi distanta a unui vehicul cu baterie.

Mai degraba as vedea de viitor un camion electric cu un modul add-on range extender in spatele cabinei sau intre axe cumva. Gandit ca o chestie autonoma cu rezervor propriu ar putea fi acrosat doar la nevoie, cand camionul are de facut drumuri lungi, sau eventual impartit intre camioanele flotei ori revizuit fara a indisponibiliza camionul, ca motoarele de avion.
Volvo și Mercedes merg in direcția asta, pentru range mediu este de-ajuns cu baterii, pentru aplicații heavy și long-haul este nevoie de o pila de hidrogen ca sa crească range-ul. Se investesc foarte mulți bani in hidrogen și electromobilitate.

Pilele de hidrogen au avantajul greutății, mult mai ușoare comparate cu bateriile, dar in continuare rămâne problema evacuării, care deși consta in apa, este foarte fierbinte.

Pe de alta parte este nevoie de curent generat verde, randamentul H vs baterii este înjumătățit.

#31
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostHEX2FUN, on 23 aprilie 2021 - 21:04, said:

dar in continuare rămâne problema evacuării, care deși consta in apa, este foarte fierbinte.
Cat de fierbinte? nu de alta dar poate adauga un cazan si motor pe abur si mai recupereaza ceva energie Posted Image

Edited by MembruAnonim, 24 April 2021 - 01:16.


#32
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019
Dacă apar electrice la producătorii de camioane înseamnă că plătesc și ei compensații pentru emisii. Probabil va fi aceeași păcăleală de producție limitată, în număr minim pentru evitarea taxelor

#33
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View PostHEX2FUN, on 23 aprilie 2021 - 21:04, said:

Dar mai exact care este problema ta? Nu îți plac camioanele? Nu este obligatoriu sa participi dacă nu te interesează ce fac unii sau alții pe parte de electrificare.

Calm colega, calm.
Nu de alta, dar să nu facă vreo venă poc!

#34
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,719
  • Înscris: 15.07.2013

View Postericmario, on 24 aprilie 2021 - 05:24, said:


Calm colega, calm.
Nu de alta, dar să nu facă vreo venă poc!
Ai citit greșit mesajul meu, te-am intrebat pe un ton calm, este evident ca nu electrificare camioanelor este problema. Tocmai ca atitudinea ta nu îți faci bine in primul rând tie și mai apoi nu contribuie cu  nimic constructiv la discuție.

#35
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,177
  • Înscris: 08.01.2021
Cu apa fierbinte încălzești cabina :)

Producția de hidrogen ar trebui legata de un alt proces industrial care generează căldură și temperaturi înalte. (un reactor nuclear de gen iv ca asta - https://en.m.wikiped...erature_reactor)
Sau chestii gen fabrici de ciment, utilizând căldura în exces.

Însă asta înseamnă că trebuie produsa "centralizat" și distribuit, nu merge produs direct în benzinărie. Decât poate cu un electolizor solar care folosind niște oglinzi care sa ridice temperatura apei la peste 800 grade pus în spatele benzinăriilor pe autostrada :D





#36
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,719
  • Înscris: 15.07.2013

View PostKiloW, on 24 aprilie 2021 - 09:20, said:

Cu apa fierbinte încălzești cabina :)

Producția de hidrogen ar trebui legata de un alt proces industrial care generează căldură și temperaturi înalte. (un reactor nuclear de gen iv ca asta - https://en.m.wikiped...erature_reactor)
Sau chestii gen fabrici de ciment, utilizând căldura în exces.

Însă asta înseamnă că trebuie produsa "centralizat" și distribuit, nu merge produs direct în benzinărie. Decât poate cu un electolizor solar care folosind niște oglinzi care sa ridice temperatura apei la peste 800 grade pus în spatele benzinăriilor pe autostrada :D
Nu este chiar așa simplu, complexitatea motorului este înlocuită de complexitatea sistemului de răcire/încălzire: pe lângă habitaclu acum și bateriile au nevoie de climatizare, iar caldura reziduala de la termic nu mai este mai este disponibilă.

O problema ce va fi rezolvată, dar electromobilatea este mai complexa decât pare la prima vedere.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate