Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Călătoria cu trenul în România anilor '70-'90
Last Updated: Mar 31 2019 21:29, Started by
djl
, Sep 15 2018 14:59
·
0
#19
Posted 15 September 2018 - 16:13
La vagonul restaurant nu-ţi cereau biletul? Cred că am mâncat la vagonul restaurant, dar fiind amintire din anii '80 nu-s 100% sigur (avem maxim 6 ani pe atunci). Când mergeam la mare în anii '90 am rugat-o pe mama să mergem la vagonul restaurant, dar nem. Nici nu ştiu dacă mai există vreun vagon din ăla întreg pe la C.F.R.
Cu vagonul de dormit am mers în 1985 până la Caransebeş (grupa de Reşiţa Sud a rapidului de Belgard). Posibil să mai fi mers în anii '80, dar din nou nu mai ţin minte. După aia am mers în 2007 (x 2... culmea, primul drum a fost la Reşiţa Sud sau Nord; la întoarcere a fost de la Timişoara Nord). Am nimerit (dar după 2000) la un vagon bar făcut într-un vagon necompartimentat ("bonanză"). Cred că în 1997 am mers cu un vagon D.W.A. (vagon seria 80; modernizat şi rămas compartimentat e seria 70) pe Costineşti - Bucureşti Nord la Rapidul "Callatis". Mişto vagoanele, dar în imebicilitatea C.F.R.-ului au comandat la cele de clasa 2-a 11 compartimente ... tren de rang superior, distanţe lungi... nu se pupă deloc cu aşa ceva; dacă-s 6 oameni într-un compartiment de 8 mai e cum mai e, dar să fie plin cred că e crimă! Restul de clasa a 2-a aveau 9 sau 10 compartimente. |
#20
Posted 15 September 2018 - 16:28
Bai, sa-mi bag... nu aveai, mai topicul cu CFR, in care s-a tot discutat si se vorbeste despre caile ferate din omieoptsutetoamna si pana astazi?
Dracu', tu chiar nu realizezi ca se disipeaza informatiile si niste subiecte dealtfel generoase ajung teme de kkt? Ce naiba are asta de-a face cu Istoria romanilor? Mai degraba mergea la Isteria romanilor! Edited by BlueKing-69, 15 September 2018 - 16:29. |
#21
Posted 15 September 2018 - 16:33
Nu-mi dau seama
Dar să primească altă persoană bilet pe locul vostru vi s-a întâmplat? În 1998 încă nu exista reţea informatizată de bilete la C.F.R. La Gara de Nord din Bucureşti se dădeau bilete cu ajutorul computerului, dar în alte gări nu. M-am suit cu încă 2 persoane la Gara de Nord să mergem până la Câmpina. La Ploeişti Vest ne-am trezit că au primit alte persoane loc pe locurile noastre. Noroc că până la Câmpina nu-i distanţa mare... |
#22
Posted 15 September 2018 - 16:34
Aveam biletul la mine in buzunar djl .Nu foloseam vagon de dormit dar la restaurant bar mergeam .Aveau cafea buna de obicei .Pannonia avea si doua vagoane romanesti atasate in Bucuresti, de obicei cele din fata locomotivei, care ramaneau la Curtici si nu ieseau din tara .
|
#23
Posted 15 September 2018 - 17:25
djl, on 15 septembrie 2018 - 14:59, said:
Cum era călătoria cu trenul în România anilor '70-'90? Am auzit că pe vremuri era aglomeraţie mare, însă nebunie nu am prins decât o dată la Sinaia, prin 1990 când am plecat pe ultima sută de metri. În schimb ţin minte că vagoanele erau mai confortabile (ce "confortabile" sunt noile scaune de la vagoanele etajate...). Cum era la vagonul de dormit, la vagonul cuşetă, la vagonul restaurant? Iarna era de obicei fie foarte cald, de transpirai efectiv in vagon, fie nu era caldura deloc, rar cand prindeai ca sistemul de incalzire sa functioneze corespunzator.Vara era aer conditionat daca deschideai geamul.... |
#24
Posted 15 September 2018 - 17:33
Pe mine mă enervează că la vagoanele cu a.c. deabea poţi crăpa geamul. Vară, Valea Prahovei, maxim 23 o C afară, a plouat cu maxim 36 deore în urmă, de ce să suporţi aerul condiţionat când poţi avea aer curat de munte?
Gingis, poate ai vrut să zici de lângă locomotivă. Că dacă sunt în faţă, nu vede mecanicul de ele şi în România nu se practică pushul la trenuri - trenurile etajate (T.E.-urile) (adică alea 4 vagoane etajate cuplate inseparabil), în varianta nemodernizată aveau post de conducere, dar nu s-a folosit la noi (în Germania da; apropos... vagoanele etajate au apărut pentru prima dată în Franţa, deşi în Germania sunt folosite mai mult). Şi de ce să pună locomotiva între vagoane? |
#25
Posted 15 September 2018 - 17:39
Da .Primele doua din fata alora care veneau de la Atena-Sofia .Se dadeau biletele strict pentru romanii care voiau sa aunga din Bucuresti la Arad .La Curtici le scoteau din fata si le garau pe alta linie pana venea perechea trenului din Ungaria si le atasau la acela care le ducea iar la Bucuresti .
In Arad bagau granicerii cainele de urma pe la coada trenului si asta se tara pe sub vagoane pana in fata la locomotiva .Cautau sa nu fie transfugi agatati pe sub tren care sa fuga in strainatate . Repetau actiunea si in Curtici inca o data si aia acolo, am inteles . |
#26
Posted 15 September 2018 - 17:41
S-a apucat asta la deschis topice pe banda rulanta.
Asta deja o da in troleala si mistocarela, ba daca ati facut poze, ba cum calatoreati cu trenul asta incet incet incepe sa faca misto de noi |
#27
Posted 15 September 2018 - 18:51
djl, on 15 septembrie 2018 - 16:33, said:
Nu-mi dau seama Dar să primească altă persoană bilet pe locul vostru vi s-a întâmplat? În 1998 încă nu exista reţea informatizată de bilete la C.F.R. La Gara de Nord din Bucureşti se dădeau bilete cu ajutorul computerului, dar în alte gări nu. M-am suit cu încă 2 persoane la Gara de Nord să mergem până la Câmpina. La Ploeişti Vest ne-am trezit că au primit alte persoane loc pe locurile noastre. Noroc că până la Câmpina nu-i distanţa mare... @djl te-ai gandit vreodata sa incerci sa scrii o carte? Cred ca te-ai potrivi perfect printre istoricii si oamenii de cultura centrul vechi al bucurestiului ca sa zic asa. Ai face si un ban. Ai putea face la monografii si carti istorice cat cuprinde.... Eu zic sa incerci sa iti exploatezi damblaua asta si sa incercisa scoti un ban pe ea... |
#28
Posted 15 September 2018 - 19:33
GingisHan2015, on 15 septembrie 2018 - 16:07, said:
Eu mergeam cu Panonia Expres in anii 80 .Pleca la 9 si ceva dimineata din Gara de Nord si ajungeam la Arad pe la 19, parca .Ma umpleam de Zefir si Gent de la polonezi . Trenul mergea vara de la Athina la Budapest Kpu si apoi pana la Berlin . Faine vremuri . Mai erau Wiener Waltzer si Danubius Expres, prin 87 88 . djl, on 15 septembrie 2018 - 16:33, said:
Nu-mi dau seama Dar să primească altă persoană bilet pe locul vostru vi s-a întâmplat? În 1998 încă nu exista reţea informatizată de bilete la C.F.R. La Gara de Nord din Bucureşti se dădeau bilete cu ajutorul computerului, dar în alte gări nu. M-am suit cu încă 2 persoane la Gara de Nord să mergem până la Câmpina. La Ploeişti Vest ne-am trezit că au primit alte persoane loc pe locurile noastre. Noroc că până la Câmpina nu-i distanţa mare... Cand eram mic, in anii '60 si '70 trenurile circulau foarte bine si cu viteza intre 90 si 120 km/h. Era un rapid spre litoral care nu oprea deloc intre Bucuresti si Constanta si parcurgea in doua ore si jumatate aceasta distanta. Cat despre intarzieri, rar se intampla. Imi placea mult sa merg cu trenul, chiar ma apuca dorul de duca uneori. zzhunt, on 15 septembrie 2018 - 17:41, said:
S-a apucat asta la deschis topice pe banda rulanta. Asta deja o da in troleala si mistocarela, ba daca ati facut poze, ba cum calatoreati cu trenul asta incet incet incepe sa faca misto de noi Ti-am mai gasit unul proaspat, de azi: "Călătoria cu calul si caruta în România anilor '70-'90" Adica DJL nu are voie dar tu ai? Edited by Cousteau, 15 September 2018 - 19:49. |
|
#29
Posted 15 September 2018 - 19:37
Se găsea "Coca-Cola" la vagonul restaurant al acelui tren? Mâncare ai servit la vagonul restaurant? :scratchcin:
Începând cu anii '60 şi până undeva în anii '90 C.F.R.-ul a fost pe creştere. După aia Şi dacă ţi-e dor, de ce nu faci o plimbare? Pentru mine "railway it's my way" |
#30
Posted 15 September 2018 - 19:39
djl, on 15 septembrie 2018 - 15:41, said:
Singurele vagoane cu azbetz de care am auzit sunt unele aduse la mâna a 2-a. Ăla e cacgerigen dacă inhalezi particulde aşa ceva, în rest nu are nici pe dracu'. Nici particuldelele astea cacgerigene de azbetz nu mai sunt ce au fost odata... djl, on 15 septembrie 2018 - 19:37, said: Mâncare ai servit la vagonul restaurant? |
#31
Posted 15 September 2018 - 21:30
Nu stiu cati dintre voi stiti ca in anii '60 si '70 la trenurile de navetisti se calatorea sus pe acoperisul vagoanelor. Eram copil si am vazut des imaginile acelea. Nu stiu de ce se folosea metoda asta. Ori ca trenul cursa (asa se numea) era foarte aglomerat, ori ca nu isi cumparau bilete. Inca nu se inventase "mersul cu nasul".
|
#32
Posted 15 September 2018 - 22:22
Erau mai multe cauze:
1) Lipsă de material rulant. Mai fuseseră distrugeri provocate de război, crescuse foarte mult numărul de călători. Plus că şi în anii '70 mai găseai destule vagoane interbelice în uz şi astea nu aveau frână moderabilă; 2) Multe linii erau încă simple, nu duble, deci trenurile trebuiau să se aştepte între ele; 3) Deabea în anii '60 a început să se introducă semaforizarea luminoasă, au apărut induşii. Acest lucru a permis o creştere a vitezei de circulaţie, deci a siguranţei, dar a durat până s-a implemetat şi nu s-a implementat peste tot. Tot în anii '60 a început să se extindă sudura la căile ferate - şi asta a contribuit la creşterea vitezei de circulaţie, dar şi a confortului. |
#33
Posted 16 September 2018 - 19:06
Cousteau , cu tren tractat de vreo locomotivă Pacific ai mers?
|
|
#34
Posted 16 September 2018 - 19:37
#35
Posted 19 September 2018 - 15:08
#36
Posted 19 September 2018 - 20:08
KLMN, on 15 septembrie 2018 - 21:30, said:
Inca nu se inventase "mersul cu nasul". In primul rand circulatul pe acoperisul vagonului se practica doar in anumite zone ale Romaniei. In cele mai sarace si mai pline cu ti.gani. Am calatorit si eu pe vagon prin Baragan. Pileala, distractie, veselie. Vara bineinteles. Pe arsita. djl, on 15 septembrie 2018 - 16:13, said:
La vagonul restaurant nu-ţi cereau biletul? Problema este ca conductorii erau de multe ori puturosi. Si erau ocupati cu nasitul. Iar in mintea lor, cine are tupeul sa faca blat negru la vagonul restaurant? Insemna sa ai bani, iar aia cu bani aveau bilete. Motiv ca faceam blat negru la vagonul restaurant. Cand eram student circulam intre Brasov si Cluj, prilej sa ajung intotdeauna beat la destinatie. Asta din cauza nasilor puturosi. Edited by enough1453, 19 September 2018 - 20:05. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users