Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
A mai apucat cineva autobuzul 167?
Last Updated: Dec 19 2017 16:31, Started by
zzhunt
, Dec 17 2017 20:07
·
0
#19
Posted 17 December 2017 - 22:03
Denumirea locala de firobuz se trage de la faptul ca italienii au instalat prima linie de troleibuz din Timisoara, iar in italiana la troleibuz se zice filobus.
Dap. |
#20
Posted 17 December 2017 - 22:33
Ca fapt divers, acum nu mai există R.A.T.B. Direct staţia de metrou Aurel Vlaicu - Plaft. Ind. Pipera (sau ce a mai rămas din ea). Numai metrou.
|
#22
Posted 17 December 2017 - 23:39
Au uitat s-o facă mulţi din conduceri la dreapta judecăţii (adică să facă ceva bun pentru Bucureşti).
|
#23
Posted 18 December 2017 - 00:01
Ca sa nu mai deschid alt topic, de autobuzul 33 sau de tramvaiul 26 isi mai aminteste cineva?
|
#24
Posted 18 December 2017 - 00:11
Tramvaiul 26 l-am mai apucat şi eu când eram mic. Dar nu mai ţin minte ceva despre el. Apropos, prima linie inelară de tramvai din Bucureşti nu a fost 26 (mai 1966), ci 16, din anii '20 şi până în 1937 sau 1939.
Autobuzul 33 (133 din 1980) a devenit în 1959 prima linie inelară (şi singura de acest tip). Autobuzul 133 de azi mai are doar o parte de traseu comună cu vechiul 133. Linie inelară de troleibuze nu a existat vreodată în Bucureşti. Dar troleibuzele din Băneasa le-a mai prins cineva? 81 fusese prima linie de troleibuz. Iniţial circuale P-ţa Presei - P-ţa Victoriei (întorcea prin Bd. 1 Mai (Ion Mihalache) şi Str. Monetăriei). În 1986 cineva a decis că trebuie să dispară Stâlpii ăia de beton, tip scară, de pe Kiseleff fuseseră instalaţi în 1949 când s-a dat în folosinţă linia (6 Nov. inagurarea, 10 Nov. pusă în funcţie pt. public). |
#25
Posted 18 December 2017 - 01:17
Cand s-a infiintat 167, la inceputul anilor 60 (atunci fara 1 in fata) mergea de la Scanteii pana la bariera Tunari, prin 1962 l-au modificat prin Pipera pana la capatul lui 5 si l-au dus pe 45 in Tunari (linia a iesit din "portofoliul" ITB in 1974 ai a revenit mai tarziu sub forma de 145/245). Nici in postura asta n-a rezistat Scanteii - Baneasa = Floreasca si l-au scurtat la IPRS pentru ca dubla inutil pe (1)48. In anii 70 l-au dus la Cinescoape.
LInia inelara de tramvai a intors mai intai la depoul Splaiul Unirii, apoi la Leul, Sura Mare, Basarab; si inelara de autobuz a avut mai mulote capete - Garea de Nord, Piata Puisor (nu stiu daca a intors vreodata la Foisorul de Foc). |
#26
Posted 18 December 2017 - 08:16
In Timisoara erau au fost 2 anomalii la numerotarea liniilor.
1. Era linia 1 si linia 1 rosu. La un capat aveau trasee diferite, unu mergea la gara, altu mai departe. La celalalt capat faceau acelasi traseu, un fel de bucla, dar fiecare in sens invers. Daca erai daltonist, era nasaol ca nu iti dadeai seama ce tramvai este. 2. Era linia 33 si linia 33 barat, adica taiat. Ala barat avea traseul mai scurt, probabil de aia au si taiat numarul. Dupa 90 s-a revenit la numerotare mai normala. |
#27
Posted 18 December 2017 - 09:22
zzhunt, on 17 decembrie 2017 - 20:07, said:
Mai țineți minte când ați mers ultima oară în Pipera cu 167? Știu că veneam cu metroul la aurel Vlaicu și apoi tramversam pe partea unde era magazinul de mobila și îl luăm de acolo și mergea până la pădure. Mai era și 135 parca dar megrea până la autobaza RATB la bariera. Parca asta circula și acum. Poate djl își aduce aminte mai bine. Pentru ca nimeni nu a mai trăit după dispariția autobuzului 167. A fost un fel de leagăn al vieții. |
#28
Posted 18 December 2017 - 21:06
Bursul, on 18 decembrie 2017 - 08:16, said:
In Timisoara erau au fost 2 anomalii la numerotarea liniilor. 1. Era linia 1 si linia 1 rosu. La un capat aveau trasee diferite, unu mergea la gara, altu mai departe. La celalalt capat faceau acelasi traseu, un fel de bucla, dar fiecare in sens invers. Daca erai daltonist, era nasaol ca nu iti dadeai seama ce tramvai este. 2. Era linia 33 si linia 33 barat, adica taiat. Ala barat avea traseul mai scurt, probabil de aia au si taiat numarul. Dupa 90 s-a revenit la numerotare mai normala. In Viena, exista tramvaiul zero ! 0 !!!... WTF ?!... |
|
#29
Posted 19 December 2017 - 16:31
Bursul, on 18 decembrie 2017 - 08:16, said:
In Timisoara erau au fost 2 anomalii la numerotarea liniilor. 1. Era linia 1 si linia 1 rosu. La un capat aveau trasee diferite, unu mergea la gara, altu mai departe. La celalalt capat faceau acelasi traseu, un fel de bucla, dar fiecare in sens invers. Daca erai daltonist, era nasaol ca nu iti dadeai seama ce tramvai este. 2. Era linia 33 si linia 33 barat, adica taiat. Ala barat avea traseul mai scurt, probabil de aia au si taiat numarul. Dupa 90 s-a revenit la numerotare mai normala. 33 barat mai exista. A mai existat si 14 barat. La un moment dat exista atat troleibuzul 11 cat si tramvaiul 11. Exista linile Express care de fapt nu is express ci doar is putin mai lungi si costa mai mult: E1, E2 etc. Exista si linile M de la metropolitan, inclusiv troleibuze M: M11, M14 ce merg in comunele de langa. Ca asa e la Timisoara, hai sa creem un sistem de numerotare prin care sa incurcam lumea ca deh. sylvius, on 18 decembrie 2017 - 21:06, said: In Viena, exista tramvaiul zero ! 0 !!!... WTF ?!... In Wroclaw Polonia au autobuze ce au litera in loc de cifram gen Linia A, D, N, K. Dar au si linii cu numere. Because why not ) |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users