Sfat Achizitie Mercedes W168 A170 CDI
#1
Posted 21 October 2014 - 13:19
Salut,
Am gasit sa cumpar un W168 A170 CDI automat 1999 de la o cunostinta/ruda prin alianta ce locuieste in Germania. Masina e deja in RO. Masina are ~168.000 Km, a fost folosita de noua numai in familie asa ca mi se pare un chilipir (mi-o da la un pret f bun). Intrebarea e la ce ar trebui sa ma uit mai exact inainte sa bat palma cu omul? Am mers un pic cu ea, mi se pare ca se aude bine motorul, trage bine pentru un diesel, nu mi se pare ca troncane, ca se zbate sau ceva. Cateva chestii pe care le-am observat (le-as clasifica drept medii si minore): - Mufa de sub scaunul pasagerului de multe ori nu face contact - rezulta SRS in bord si airbag off. - Cheia nu se invarte usor/corect in contact - are frecarea cam mare si cand pui contactul nu e ca si cum se opreste intr-o pozitie anume. Se freaca toata cursa, trebuie sa impingi un pic sa pornesti motorul. - Bateria e complet dusa - Volanul/Servo se misca greu (comparativ cu Peugeot 607 la care il misc cu degetul chiar stand pe loc). - Portiunea de bord din spatele volanului are piciorusele rupte si ca sa apas pe butoanele alea gen reglare ceas, service, etc trebuie sa apesi intai pe bucata aia de bord - Butoanele de inchis/deschis geamuri nu functioneaza daca le apesi in totalitate, ci trebuie sa apesi ~70% din cursa ca sa actioneze geamurile. - A fost lovita pe dreapta (a intrat un motor in ea) - usile au fost schimbate dar stalpul este sifonat (nu bagat in interior sau ceva, dar se vede destul de rau). Usile din dreapta se inchid un pic mai greu din motivul asta - Scapa aer undeva la inchizatoarea de la portbagaj si din cauza asta nu se inchide tot timpul - Semne pe caroserie (zgarieturi mai adanci sau mai putin adanci). Ce parere aveti? Edited by Goauld, 21 October 2014 - 13:19. |
#2
Posted 21 October 2014 - 13:25
Eu nu as da mai mult de 500Euro si nu as folosi-o la altceva in afara de transportat lucruri (exlus familie sau cunostinte). Dar asta e parerea mea, nu-i neaparat la fel cu a altora.
Edited by Hider141, 21 October 2014 - 13:26. |
#3
Posted 21 October 2014 - 13:26
#4
Posted 21 October 2014 - 13:28
Am gresit, vroiam sa spun 500 Euro.
Dar afirmatia mea ramane valabila. As alege mai repede o alta masina de aceeasi valoare, mai veche, dar cu mai putine defecte. Daca prezinta defectele astea optice nu vreau sa ma gandesc cum au fost menajate piesele cu adevarat importante, si daca masina a vazut macar o revizie serioasa in toata viata ei. Edited by Hider141, 21 October 2014 - 13:30. |
#5
Posted 21 October 2014 - 13:35
cumpar o ce mai stai ... O sa ai mertan.
gandestete ca are 15 ani.O sa bagi ceva bani in ea |
#6
Posted 21 October 2014 - 13:35
Hider141, on 21 octombrie 2014 - 13:28, said:
Am gresit, vroiam sa spun 500 Euro. Dar afirmatia mea ramane valabila. As alege mai repede o alta masina de aceeasi valoare, mai veche, dar cu mai putine defecte. Daca prezinta defectele astea optice nu vreau sa ma gandesc cum au fost menajate piesele cu adevarat importante, si daca masina a vazut macar o revizie serioasa in toata viata ei. Nu te cunosc, dar dupa ce scrii aici pare ca nu ai cumparat niciodata o masina in viata ta. Defecte optice sunt doar zgarieturi si stalpul putin sifonat. Restul sunt defecte electrice si mecanice. Dupa cum am scris initial, niciunul din defectele astea nu este major. Piesele cu adevarat importante (mecanice si electrice) se comporta perfect. |
#7
Posted 21 October 2014 - 13:38
Hider141, on 21 octombrie 2014 - 13:28, said:
Am gresit, vroiam sa spun 500 Euro. Dar afirmatia mea ramane valabila. As alege mai repede o alta masina de aceeasi valoare, mai veche, dar cu mai putine defecte. Daca prezinta defectele astea optice nu vreau sa ma gandesc cum au fost menajate piesele cu adevarat importante, si daca masina a vazut macar o revizie serioasa in toata viata ei. Edited by Fane, 21 October 2014 - 13:38. |
#8
Posted 21 October 2014 - 13:42
e inmatriculata la banii astia? cu taxa nerecuperata?
daca are taxa platita si porneste, se deplaseaza, este ok daca o iei la pret sub 1000. oricum sa nu te apuci sa bagi multi bani in ea, te folosesti de ea cat inca merge si la revedere. daca nu are taxa platita, taxa te mai costa inca odata cat dai pe masina. Edited by bossake, 21 October 2014 - 13:43. |
#9
Posted 21 October 2014 - 13:49
Goauld, on 21 octombrie 2014 - 13:35, said:
Nu te cunosc, dar dupa ce scrii aici pare ca nu ai cumparat niciodata o masina in viata ta. Defecte optice sunt doar zgarieturi si stalpul putin sifonat. Restul sunt defecte electrice si mecanice. Dupa cum am scris initial, niciunul din defectele astea nu este major. Piesele cu adevarat importante (mecanice si electrice) se comporta perfect. Trecand peste partea cu defectele "optice" (desi numai optic nu e stalpul infundat), masina are o gramada de defecte care pana la urma vor scoate din buzunarul tau mai multi bani decat daca ai lua din start o masina cat de cat buna. Daca vrei cu tot dinadinsul sa o cumperi atunci obligatoriu sa o duci la un service ales de tine, fiindca nu m-as mira sa descoperi ca de fapt afacerea nu e chiar asa de buna pentru tine. Edited by Hider141, 21 October 2014 - 13:49. |
#10
Posted 21 October 2014 - 13:58
Hider141, on 21 octombrie 2014 - 13:49, said:
, masina are o gramada de defecte care pana la urma vor scoate din buzunarul tau mai multi bani decat daca ai lua din start o masina cat de cat buna. la o masina de pretul asta te multumesti ca porneste , o ia la stanga, la dreapta, franeaza si cam atat. e o prostie sa te apuci sa bagi bani sa ii repari toate defectele. eventual mai repari alea mai importante.... |
|
#11
Posted 21 October 2014 - 14:07
#12
Posted 21 October 2014 - 14:08
pretul e bun, pentru o masina totusi riscanta.
hai ca butoanele alea merg si asa, nu reglezi data in fiecare zi. servo merge, esti barbat doar nu ... tre' sa vezi ce e cu butucul, sa fii sigur ca nu cedeaza cand ti-e lumea mai draga si eventual casa pe la cateva sute de km distanta... si pe airbag probabil reparatia ar fi scumpa, daca trebuie schimbat senzorul. e posibil si la a-klasse sa existe montaje electronice care sa pacaleasca airbagul ca senzorul e o.k. io mai degraba as avea emotii la cutie... automatele astea vechi nici nu's monument de fiabilitate, si daca se strica dai un rinichi pe o reparatie. pune-o si pe un tester inainte de a o cumpara. |
#13
Posted 21 October 2014 - 14:13
Multumesc pentru raspunsuri.
Repet: Defecte majore/importante nu are. Motorul suna si trage bine, directia merge ok, rotile revin asa cum e normal la pozitia initiala, sta bine in curbe, nu tremura la relanti. Am enumerat deja defectele medii/minore pe care le-am observat eu. Intrebarea pentru care am deschis thread-ul asta era: La ce sa mai ma uit inainte sa zic "da domne' o iau"? slai, on 21 octombrie 2014 - 14:08, said:
pretul e bun, pentru o masina totusi riscanta. tre' sa vezi ce e cu butucul, sa fii sigur ca nu cedeaza cand ti-e lumea mai draga si eventual casa pe la cateva sute de km distanta... True slai, on 21 octombrie 2014 - 14:08, said:
si pe airbag probabil reparatia ar fi scumpa, daca trebuie schimbat senzorul. e posibil si la a-klasse sa existe montaje electronice care sa pacaleasca airbagul ca senzorul e o.k. Sub scaunul din dreapta e o mufa pe care o scoti atunci cand vrei sa scoti scaunul pasagerului (pt a cara ceva de ex). Mufa aia face figuri - daca misti de ea face contact, daca misti iar nu mai face contact. Probabil cineva a uitat sa decupleze mufa inainte sa scoata scaunul si a tras de ea. Nu cred ca e nici scump si nici greu de inlocuit mufa respectiva. slai, on 21 octombrie 2014 - 14:08, said:
io mai degraba as avea emotii la cutie... automatele astea vechi nici nu's monument de fiabilitate, si daca se strica dai un rinichi pe o reparatie. pune-o si pe un tester inainte de a o cumpara. Sunt de acord cu tine. Aici cam tine de noroc. La mine poa' sa pice peste 3000km, la tine poate sa duca linistit 300.000 km. Nu ai de unde sa stii. O sa merg oricum si la un service specializat pe cutii automate inainte sa o folosesc "de buna" ca sa nu am surprize. |
#14
Posted 21 October 2014 - 14:47
parerea mea e ca pt 168 000 km ,masina aia a fost hamalita ! daca statea in continuare la familia aia pana pe la 300 000 era reciclata deja.
Parerea mea ia-o, daca te duci in bazar cu banii astia gasesti Dacia nova . Nu te uita tu la nimic,du-te la un service si se uita aia pt tine la tot ce conteaza cu adevarat ! |
#15
Posted 21 October 2014 - 15:04
Lua mai mult pe ea daca o dadea la casat anul asta. Taxele sunt mari pt 1.7 diesel din 99. Masini sub 1000 euro sunt, cauta ceva mic pe benzina.
|
|
#16
Posted 22 October 2014 - 10:17
La ~168.000 km sunt multe probleme "mici", mai ales ca vorbim de acesti km facuti in 15 ani. Este suspect ca neamtul a facut ~10.000 km pe luna, cu un diesel. Sa zicem ca e corect si ca are km reali. Eu il suspectez ca nu este corect. Indidiciu ar fi cheia de la contact. Am masina de 265.000 km care nu are problemele tale si masina mea e omorata pe strazile patriei.
1. Toate micile probleme pe care le are este posibil sa-ti aduca costuri de +500 euro 2. Partea cu stalpul mi se pare iarasi dubioasa. Daca era reparata intr-un service autorizat, din Germani, probabil ca nu ar fi aratat asa. Zic si eu, nu dau cu parul. 3. Cutia de viteze, la cum se prezinta masina, nu cred ca este tocmai in apele ei. Posibil sa ma insel. 4. Taxa de mediu te va costa cat masina. Concluzia mea: nu te baga. Cineva spunea ca pretul real ar trebui sa fie 500 euro. Si parerea mea este ca ar fi un pret corect. El ti-a facut pret de Germania. Atasez un exemplu. http://www.mobile.de.../200850324.html |
#17
Posted 27 October 2014 - 11:37
Revin cu detalii. M-am hotarat sa o cumpar dupa ce am fost cu ea la mecanic pentru test si revizie. La test a aparut doar eroarea de SRS (cica vede ca si cum ar fi conectat scaun de copil si opreste airbagul pasagerului). Din punct de vedere mecanic, sta ff bine.
Am schimbat de uleiul (10w40), filtrul de ulei, filtrul de motorina, filtrul de polen, am bagat antigel, am verificat lichidul de frana, de servo - 350 lei cu tot cu manopera. Am schimbat bateria cu un Bosch 74Ah 700A, inca 350 lei. Contract de vanzare cumparare, fiscal, numere rosii, traduceri, asigurare pe o luna - 300 lei. |
#18
Posted 27 October 2014 - 13:37
deci nu are taxa platita.
minim 500 euro taxa (pooate si mai mult) + 4 milioane RAR=ul (aici atentie ca daca masina nu este in stare perfecta nu treci de rar si iti da revenire). o cam faci masina de aproape 2000 euro si nu pare sa merite. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users