Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Cumparare masina noua
#1
Posted 28 August 2014 - 16:15
Salutare,
M-am decis sa cumpar o masina noua, in leasing sau credit. Am avut pana acum 3 masini cumparate la SH si m-am gandit sa incerc si una noua, satul de atatea cautari/teste/inspectii etc. Ultima data mi-a luat 4 luni sa gasesc o masina SH acceptabila dar care si cu asta au fost ceva probleme pe parcurs. In general masinile SH au fost ok, fara probleme grave dar ma gandesc ca o sa economisesc ceva bani cu reparatiile, avand garantie, cu asigurarile, cumparand in leasing si, de ce nu, cu consumul, fiind motor nou. Singurele mele pretentii sunt: rata lunara sa nu depaseasca 200e/5ani (cu toate taxele, comisioanele si asigurari), avansul sa nu fie mai mare de 1500e iar masina sa fie ori sedan ori hatchback cu portbagaj normal. Deci exclus masini mici ca Fiat 500 sau Spark. Ar mai fi de preferat si o garantie cat mai mare si revizii acceptabile care pret. Motorul sa fie pe benzina iar ca dotari sa fie cat mai "standard": AC, ABS, Servo - deci cheala, nu ma intereseaza sa arunci banii pe tot felul de optiuni. Acum majoritatare producatorilor au multe dotari in pachetul standard ca AC sau EPS. Ma intereseaza cam orice marca, inclusiv Dacia. Am zero experienta la fiabiitatea unei masini noi in garantie (in primii 4-5 ani) asa ca astept sfaturi de la voi. Si ce optiune de finantare e mai rentabila, credit sau leasing? Edited by bbchip44, 28 August 2014 - 16:24. |
#2
Posted 28 August 2014 - 16:36
eu am avut leasing si am fost extrem de multumit, dar calculele tale nu sunt realiste. la o dobanda minima de 6-7%, cu avans de 1500 de oiro, leasing pe 5 ani, maxim 200 de euro pe luna cu asigurarile incluse... probabil ca suma finantanta ar fi pe la 8000 de euro, poate putin peste. in afara de Dacia, nu prea ai optiuni.
edit: am facut acum un calcul de curiozitate pe pagina dacia.ro - la un Sandero chel (fara aer conditionat, fara nimic) de 0.9l benzina, care costa 8100 de oiro, avansul este 1620 de euro si rata 170, cu tot cu casco. daca ii pui macar un aer conditionat, deja ajungi probabil la 200 euro rata. Edited by born2lose, 28 August 2014 - 16:42. |
#3
Posted 28 August 2014 - 16:47
Daca am facut eu simularea bine, tu te incadrezi la o masina sub 10.000 EUR cu cerintele tale de rata maxim 200 si avans maxim 1500. Ma tem ca nu sunt foarte multe optiuni in zona asta de pret: Sandero, i20, Renault Simbol (astea le stiu eu) si or mai fi cateva. Masini bune pentru oras, merg si in afara dar mai greut.
Intre leasing si credit auto as alege creditul auto - am avut leasing si au fost destule taxe si costuri care pe credit auto nu ar fi aparut. Asta gandind pe termen lung. Pe termen scurt, ca suma finantata, e posibil sa iesi mai bine cu leasing. Eu as mai astepta un an, pentru a strange bani de un avans mai consistent, mai iei niste tichete rabla daca or mai fi la anu, sa te poti duce spre ceva mai decent, gen i30, Opel Corsa, Kia Ceed, etc. |
#4
Posted 28 August 2014 - 16:47
Buna, as fi si eu interesata dar am o intrebare. Pt leasing trebuie sa faci dovada unui loc de munca cu adeverinta de salariu etc?
Din cate stiam la leasing se garanteaza cu masina, iar in cazul neplatii unei rate o pierzi, de aceea nu vad de ce ar fi necesar sa faci dovada unui venit stabil Edited by andreea_27, 28 August 2014 - 16:49. |
#5
Posted 28 August 2014 - 17:04
Nu merita sa iei o asemenea coaja in leasing, platesti in timp cat nu face (vreo 50% in plus) si in 3 ani masina va costa maxim 4.000 de euro, dupa 5 ani dupa ce termini leasingul mai iei aproape nimic pe ea.
Plus ca e cheala si n-are absolut nimic, aproape o caruta. Daca pana acum ai avut numai Dacia 1310 si Oltcit o sa fie ok, altfel va fi un chin timp de 5 ani. |
#6
Posted 28 August 2014 - 17:12
andreea_27, on 28 august 2014 - 16:47, said:
Buna, as fi si eu interesata dar am o intrebare. Pt leasing trebuie sa faci dovada unui loc de munca cu adeverinta de salariu etc? Din cate stiam la leasing se garanteaza cu masina, iar in cazul neplatii unei rate o pierzi, de aceea nu vad de ce ar fi necesar sa faci dovada unui venit stabil @tipiric: spune-ne si noua ce dobanda anuala trebuie sa ai ca sa rezulte un "50% in plus" dupa 5 ani de zile. Edited by _Smiley_, 28 August 2014 - 17:14. |
#8
Posted 28 August 2014 - 17:20
ok mersi. Dar daca mi-as face PFA din acela cu norma, as putea ca a 2a zi sa obtin creditul?
|
#9
Posted 28 August 2014 - 17:24
50% e enorm. Am calculat la Logan de ex si platesti in plus 1600e dupa 5 ani. Am dat exemplul Dacia pentru e printre putinele siteuri unde iti poti calcula costurile si configura masina online. La Toyota sau Chevy nu poti face asta din pacate, motiv pt care am si postat aici sa aud pareri de la cei care au cumparat masina noua in leasing. Pana acum am avut Matiz, Aveo si Primera, toate full option. Dar nu ma deranjeaza daca iau ceva mai slab echipat. Doar AC si geamuri electrice pe fata sa aiba dar am observat ca astea fac parte din standard, cel putin la Fiat si Skoda.
|
#11
Posted 28 August 2014 - 18:03
bbchip44, on 28 august 2014 - 17:24, said:
50% e enorm. Am calculat la Logan de ex si platesti in plus 1600e dupa 5 ani. ........ ca sa dai 50% in plus pentru 5 ani trebuie sa ai o dobanda anuala de ~17.5%, de aproape 3 ori mai mare decat dobanzile curente de la leasing. andreea_27, on 28 august 2014 - 17:20, said:
ok mersi. Dar daca mi-as face PFA din acela cu norma, as putea ca a 2a zi sa obtin creditul? @bbchip44 : cu conditiile din primul post cred ca te incadrezi doar la Dacia (Logan sau Sandero). Edited by _Smiley_, 28 August 2014 - 18:06. |
#13
Posted 28 August 2014 - 18:20
bbchip44, on 28 august 2014 - 17:24, said:
Pana acum am avut Matiz, Aveo si Primera, toate full option. Dar nu ma deranjeaza daca iau ceva mai slab echipat. born2lose, on 28 august 2014 - 16:36, said:
edit: am facut acum un calcul de curiozitate pe pagina dacia.ro - la un Sandero chel (fara aer conditionat, fara nimic) de 0.9l benzina, care costa 8100 de oiro, avansul este 1620 de euro si rata 170, cu tot cu casco. daca ii pui macar un aer conditionat, deja ajungi probabil la 200 euro rata. Edited by Tipiric, 28 August 2014 - 18:34. |
#14
Posted 28 August 2014 - 18:28
In afara de Dacia, ma mai incadrez in buget daca ma mai intind putin la Skoda Rapid Spaceback (care imi si place cum arata), Skoda Fabia, Seat Ibiza, Fiat Punto. Asta inseamna avans intre 1800-2000 si rata de 220-240. Toate cu AC manual, ESP, ABS si geamuri el fata. Enervant e ca nu pot calcula pentru toate marcile care ma intereseaza deci trebuie sa umblu pe la dealeri. Dar pana atunci vreau sa ma hotarasc la marca.
Tipiric, on 28 august 2014 - 18:20, said:
Pai daca pentru un Sandero chel (fara aer conditionat, fara nimic) de 0.9l benzina, care costa 8100 de oiro, avansul este 1620 de euro si rata 170 pe 5 ani inseamna aproape 12.000 de euro, adica aproape 50%. La Sandero nu am calculat dar cred ca ai gresit tu pe undeva. La Skoda pt o masina de 11k platesti la final 13,400, la Seat care costa 10,900 platesti aproape 13k si tot asa. deci cam 2000e in plus. Asta la leasing. La credit cred ca e si mai putin. Quantum, on 28 august 2014 - 18:07, said:
Ia un Logan sau un Astra. Doua extreme. Opel iese si el din calcul, prea scump. Edited by bbchip44, 28 August 2014 - 18:22. |
#15
Posted 28 August 2014 - 18:34
Tipiric, on 28 august 2014 - 18:20, said:
Pai daca pentru un Sandero chel (fara aer conditionat, fara nimic) de 0.9l benzina, care costa 8100 de oiro, avansul este 1620 de euro si rata 170 pe 5 ani inseamna aproape 12.000 de euro, adica aproape 50%. nu stiu de unde ai scos tu valorile alea si nici cum ai ajuns la acel procent. |
|
#16
Posted 28 August 2014 - 18:49
Nu ca as cumpara Sandero (Dacia e cam ultima optiune si as alege Logan nu Sandero) dar calculele sunt cam asa pt un Sandero Ambiance cu AC:
Pret auto configurat = 8.880,00 €, Avans = 1.332,00 €, Durata = 60 luni, Valoare reziduala = 7,16 €, Dobanda Fixa = 7,90%, Rata lunara fara asigurari = 160,00 €, Valoarea totala a creditului = 6.087,10 €, Valoare totala platibila = 10.817,67 € ce include: Comision analiza dosar = 143,23 €, Asigurare Trafic Accident = 2,90 € si Asigurare CASCO = 35,70 €. RCA-ul se va intocmi obligatoriu. |
#17
Posted 28 August 2014 - 19:09
Nu sunt foarte sigur ca dupa 5 ani de platit 14-15k de euro pe o masina mica nu vei avea remuscari. In 5 ani o sa pierzi cam 10.000 de euro, daca tot te arunci la atatia bani, de ce nu incerci o compacta, ca alea mai pot fi numite masini.
Nu stiu cum e la altele, dar la Opel cu care am mers cu ultimele modele diferenta dintre Corsa diesel si Astra diesel e zdrobitoare. Pe bune, Corsa diesel de 3 ani si 70.000 km se simte pe drum mai prost decat un Golf 4 din anii 2000 iar ca si calitate a materialelor si insonorizare ia bataie grav, n-as da 14.000 pe asa ceva nici daca mi-ar pica banii din cer. |
#18
Posted 28 August 2014 - 19:35
_Smiley_, on 28 august 2014 - 18:34, said:
stimabile, bati campii. nu stiu de unde ai scos tu valorile alea si nici cum ai ajuns la acel procent. Iti spun eu cum a ajuns, voi nu calculati la leasing valoarea CASCO, care este obligatoriu si calculat la valoarea de nou a masinii pe toata perioada leasing-ului. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users