Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Fifi clona nesimtita

Nu stiu daca

Nu e o dezbatere cu sentinta defi...

As vrea sa vad si eu femininele
 desktop animat

CanoScan N670U

cpu usage 100%

Proza scurta
 Problema garantie

eroare partitie

Nasterea limbii italiene

Avatar cu initiala nickname'ulul
 Formele

The fake_fake_fake(2013)

Curiozitate Antivirusi

Lenovo A8 (A806)
 

Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

Motorul LOMBARDINI. Uleiuri, intretinere, exploatare

  • Please log in to reply
310 replies to this topic

#19
cristian68n

cristian68n

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 359
  • Înscris: 01.06.2012
  • ID membru: 764,429

Dupa cum se vede din imagini pare un Goldoni  Special sau Uno...in fine o fotografie mai detaliata sau mai multe lamuresc lucrurile...filtru de aer trebuie spalat foarte bine cu benzina,diluant,apoi uscat si suflat cu aer ...
Alte accesorii ?? Freza.?Sau ??..

Edited by cristian68n, 02 June 2013 - 09:39.


#20
bogdanhbc

bogdanhbc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 566
  • Înscris: 23.05.2013
  • ID membru: 811,862
  • Locație: BC
Accesorii: doar freza iar cutitele sunt obosite + ca nu am capac la freza, dar asta o sa il fac eu home made, caci am ceva tabla mai groasa, si uneltele ncesare, inclusiv aparat de sudura.
Trebuie sa ii mai fac o priza pentru plug , prasitoare si ce mai pot pune la el, si  dupa ce ii fac schimbul de uleiuri, primul lucru e aparatoarea la freza, dupa care priza pentru plug si achizitionarea unui plug de bilonat.
La accesorii am in plan sa achizitionez o freza pentru zapada, dar asta e pe ultimul loc.

Se pare ca e VALPADANA insa nu stiu ce model, dar dupa capacitatea motorului din manualul gasit pe net ( cel postat anterior) are "8 cai frumosi!"
am gasit scris si pe rezervor valpadana, si deci asta e, ca doar n-o fi pus macaronarul "Abtibild" cu alta marca, si seamana foarte bine cu

Posted Image

iar al meu e cel din foto de mai jos:

Posted Image

fara capac

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Edited by bogdanhbc, 02 June 2013 - 15:15.


#21
cristian68n

cristian68n

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 359
  • Înscris: 01.06.2012
  • ID membru: 764,429
Motocultorul meu are capacitatea cil. 359 cm .Sunt asemanatoare ......deci .Am o intrebare : vad ca deasupra capacului de la culbutori are pus un furtun iar jos se vede citeva picaturi de ulei......deci sa recapitulam scoate ceva gaze ??
Sspuneai ca porneste greu...... apoi undeva in lateral are un orificiu pe unde se verifica presiunea uleiului conform manualului (vezi link anterior).Referitor la cutite pentru freza eu am apelet la un meserias (tuciuriu) si a facut dupa modelul respectiv sting sau drept ......pun o fotografie din primavara asta..
Attached File  Goldoni+ freza.JPG   75.06K   58 downloads

Edited by cristian68n, 02 June 2013 - 18:51.


#22
cristian68n

cristian68n

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 359
  • Înscris: 01.06.2012
  • ID membru: 764,429
Vezi pe topicul vechi MOTOSAPA (I) pe undeva la pag.280 postarea #5038 imagini detaliate cu freza si cutite....
http://forum.softped.../page__st__5022
Sau topicul Motocultor sau Tractoras un filmulet la pag.61 postarea#1088
http://forum.softped...tach_id=1143000
O intrebare ce latime are freza ??Cauta undeva sa vezi modelul sau seria..

Edited by cristian68n, 02 June 2013 - 19:43.


#23
bogdanhbc

bogdanhbc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 566
  • Înscris: 23.05.2013
  • ID membru: 811,862
  • Locație: BC
Merci de link-uri.
Sunt asemanatoare motocultoarele, doar ca al tau e mai shprituit? si bine ai facut ca l-ai mentinut vopsit s aranjat.

De pornit, il pornesc eu greu ca nu''s invatat cu el, dar tipu de la care l-am luat il pornea din prima de fiecare data tragand de 3 ori de funie. Pana ma invat cu el.

Cat despre furtunul respectiv pare-mi se sa scoata ceva, nu l-am urmarit, dar cand invart manual de fulie face putina presiune acolo. La tine nu e asa? ce ai in capul dopului de sus pe unde pui uleiul. Ma gandesc ca e pus asa astfel incat la presiune, eventualii vapori de ulei care se depun pe capac sa nu se prelinga pe motor ci sa fie dati jos... ( sper sa nu fi spus o prostie foarte mare Posted Image)
Freza are 60 cm, la fel ca la tine, doua randuri de cutite pe o parte si doua pe cealalta. Maine ma apuc de capacul frezei.

Al tau tot diesel e, ce ulei i-ai pus in motor si ce ulei ai pus in cutie?
Cat despre presiunea uleiului, m-ai pierdut....tre sa ma mai documentez.

L.E. Rezervorul de combstibl, l-ai curatat vre-o data? daca da, cu ce?

Edited by bogdanhbc, 02 June 2013 - 21:25.


#24
cristian68n

cristian68n

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 359
  • Înscris: 01.06.2012
  • ID membru: 764,429
Am sa incerc sa raspund pe rind:
1.Da, rezervorul de mortorina are un filtru interior in partea de jos  indicat e sa-l schimbi (daca o sa gasesti apa in locasul respectiv + ceva mizerie)
2. Eu am desfacut capcul de la transmisie ,am spalat-golit uleiul plus mizeria din interior si am pus cca 2l ulei ptr transmisie oricum nu rominesc T 90
3.Capacul de la culbutori la mine are un gen de supapa dar fara furtun ,iar dupa un timp de lucru in sarcina ieseau gaze (segmenti uzati)
4.Referitor la pornire vara e ok! Dar pe timp rece te apuca damblaua sa-l pornesti ( eu am improvizat un dispozitiv simplu cu o bujie incadescenta auto, se incalzea citeva secunde si pornea usor la sfoara..
5.Uleiul pentru motor am folosit Aral 15w-40 diesel dar sfatul meu este sa cumperi altul ( vezi in cartea tehnica datele cu normele agreate )...Eu deja am luat ulei la bidon de 4 l e mai avantajos in cazul daca consuma ....ai de unde completa....am constatat la frezarea unui hectar in vederea pregatirii pentru semanat lucerna...
6.Freza ce model este ??Vezi pe corpul ei (curata bine cu peria de sirma) ceva de genul 21 M sau...conteaza la datela despre cutitele originale,model,dimensiuni etc.etc De o importanta deosebita este si capacul aparatoare in cazul daca prinzi o piatra mai maricica sau un ciob de sticla sau altceva.....
Uite aici ce poate jucaria:

Edited by cristian68n, 02 June 2013 - 22:08.


#25
bogdanhbc

bogdanhbc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 566
  • Înscris: 23.05.2013
  • ID membru: 811,862
  • Locație: BC
Da Cristian, ai mare dreptate cu aparatoarea la freza, decat sa sara vre-un bolovan in tibie sau in zonele mai sensibile...
astazi am in plan sa cumpar ulei si cu ajutorul unui amic sa schimb uleiul in motor si cel de transmisie. el sa schimbe uleiul si eu ma apuc de tabla.
O sa ma uit mai atent sa vad ce serii gasesc pe motor pe freza, ca sa il pot identifica.

iar daca scoate gaze pe furtunul respectiv, zici ca e de la segmentii uzati..hmm..cam cat costa segmentii si daca se gasesc ( evident tre sa identific motorul la zecimale). Stiu din experienta de la auto, ca atunci cand segmentii sunt uzati motorul consuma ulei.
Fumul scos pe toba nu este negru ci spre alb.

Bestiala freza aia de zapada!!! nu stiu cat o fi o saracie de aia, insa socrul meu isi doreste de ceva vreme o freza de zapada sa nu mai dea la lopata iarna.

Dupa ce ii fac schimburile de ulei si carcasa il bag in vie. ( via a fost sapata acu 3 saptamani dar in urma ploilor au iesit buruienile si nu trebuie lasate sa creasca mari, si trebuie sa testez si motorul ;)

Poate ii curat si rezervorul inainte de toate astea.

Multumesc mult pentru sfaturi! Conteaza foarte mult pentru mine ca novice!

#26
savantu

savantu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,089
  • Înscris: 26.10.2003
  • ID membru: 7,616
  • Locație: Arad/Timisoara
Cateva idei daca nu ai luat inca :
-pentru ulei de motor cumpara un ulei 10w-40/15w-40 sau chiar 15w-50 daca gasesti cu standard minim API CF ( CG,CH,CI cu atat mai bine ). Motorul fiind uzat va consuma ulei si probabil ai presiune destul de scazuta => ai nevoie de vascozitate la cald cat mai mare. Sunt pe piata si uleiuri aditivate cu magneziu pt. motoare mai uzate.
-pentru transmisie foloseste uleiuri 75w-90 / 80w-90 API GL4
-pentru filtrul de aer umed, foloseste ulei M20/M30/5w-30 ieftin.

#27
bogdanhbc

bogdanhbc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 566
  • Înscris: 23.05.2013
  • ID membru: 811,862
  • Locație: BC
Multumesc pentru raspuns.
Dimineata am dat comanda de ulei. Intamplator saptamana aceasta fac si revizia la masina si daca mecanicul tot a dat comanda de consumabile, am zis sa imi ia un bidon de 4 litri de 10w-40 Castrol, si am urmat sfatul lui Cristian, ca daca motorul e uzat si consuma atunci, sa am de unde sa completez, cu toate ca nu va fi supus la munci intense. Conform specificatiilor motorului trebuie sa pun 1,2 litri.
Pentru transmisie comandat ulei 80w-90.

Am 15 randuri de vie lungi de 15 metri, pe care intentionez sa le prasesc de 3-4 ori pe an; circa 800-1000 de mp, legume ( cartofi & other) + inca 1000mp de lucerna ( trifoi anul asta), dar la anul pun lucerna si pentru urmatorii 4 ani, nu o sa am treaba cu bucata asta de pamant decat la cosit, pe care il fac manual.
Plus ca mi-am programat ca in toamna sa sap livada circa 300 mp ca sa pun din nou iarba, caci au cam iesit buruieni. si atunci raman de la anul maxim 2000 de mp de lucrat inclusiv vie.

Daca ma acomodez cu el, atunci o sa iau eventual si vre-o 2000-3000 mp ca sa pun porumb, caci ar fi usor de prasit , de intaranat.

Edited by bogdanhbc, 03 June 2013 - 14:19.


#28
bogdanhbc

bogdanhbc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 566
  • Înscris: 23.05.2013
  • ID membru: 811,862
  • Locație: BC

Cum spuneam mai sus, ca ma apuc de reconditionarea motocultorului..zis si facut

ieri am desfacut cele doua cleme care sustin "capota" motocultorulu, insa ca sa scot clema din fata am fost nevoit sa desfac o conducta de metal, care are legatura cu rezervorul de motorina, caci la desfacere am observat ca era motorina pe conducta. si am pus-o la 1 minut diferenta la loc.
Dupa vre-o doua ore cand am vrut sa testez daca capacul frezei e functional si se aseaza cum trebuie cand freza e in pamant, motocultorul meu nu a vrut sa mai porneasca.
Motorina are, calcat ambreajul pana la fund, insa fulia nu mai are RECUL, acu cand trag ata, se duce pana la capat fara sa o traga motorul inapoi.

Ce naiba i-am facut? si cum il pot porni.

conducta la care am umblat este aceasta:

Cred ca i-am dezamorsat pompa de motorina, dar acu cum o amorsez la loc ?


Posted Image

iar capacul la freza inainte de a-l da cu grund:

Posted Image

Posted Image

Edited by bogdanhbc, 04 June 2013 - 08:18.


#29
cristian68n

cristian68n

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 359
  • Înscris: 01.06.2012
  • ID membru: 764,429
Vad in poza cu capacul de freza ca socul -clapeta rosie este pe pozitia oprit ,normal trebuie apasat injos si are un dispozitiv de blocare pe miner.Deci daca tot ai umblat la conducta de alimetare cu motorina a injectorului slabeste-o un pic si invirte de volanta citeva ture pina picura motorina.Dupa care stringi conducta la loc si incerci sa o pornesti....
Pune o fotografie clara cu partea din spate unde vrei sa adaptezi dispozitivul de prindere...

Edited by cristian68n, 04 June 2013 - 11:01.


#30
bogdanhbc

bogdanhbc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 566
  • Înscris: 23.05.2013
  • ID membru: 811,862
  • Locație: BC
clapeta la pornire o tin apasata tot timpul.
o sa incerc slabirea conductei sa vad daca scoate motorina si o bag rapid la loc. Testam !

#31
vasile59

vasile59

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 559
  • Înscris: 23.09.2009
  • ID membru: 514,056
  • Locație: Salaj
Va salut
Pentru filtrul de aer nu este mai indicat uleiul pe care il pui la motor?
Va multumesc pentru raspuns "anticipat"

#32
cristian68n

cristian68n

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 359
  • Înscris: 01.06.2012
  • ID membru: 764,429
Am folosit uneori si ulei uzat (schimbat de la masina) lasat  citeva zile sa se limpezeasca  in sticla de plastic ,important sa fie filtrul (sita metalica) umeda pentru retinerea impuritatilor .
Filtrul de aer recomandat sa fie curatat mai des prin spalare cu benzina si suflat cu aer,lasat sa se usuce si apoi folosit in continuare.

#33
bogdanhbc

bogdanhbc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 566
  • Înscris: 23.05.2013
  • ID membru: 811,862
  • Locație: BC
intrebare la voi:

- unde gasesc furtun de cauciuc de 6 mm(cred) pentru conductele de motorina ( descoperit ca unul era piscat si vomita tot timpul motorina pe motor murdarindu-l excesiv)?

Am schimbat uleiul ieri si am curatat rezervorul:

- uleiul:  am spalat bine cu benzina filtrul de sita si l-am suflat cu presiune de 6 bari de la compresor si a iesit ca nou. Am pus 1,2 litri de ulei 10w-40.
-rezervorul: am scos motorina din rezervor, si era neagra, parca a folosit macaronaru amestec de motorina cu pacura! - am spalat rezervorul cu benzina , si la fel am facut cu filtrul - spalat bine bine cu bezina si suflat cu aer.

Cel mai bine ar fi fost sa fi pus un filtru nou de motorina. Voi ce filtre ati folosit, ati gasit filtre noi, sau compatibile, si la ce preturi?



In alta ordine de idei, nu am mai reusit sa pornesc motorul. Verificat injectorul si curatat de calamina, iar acu pufaie frumos, deci vine combustibil pe conducta.  socul e tras( maneta apasata), i-am dat si putina acceleratie poate o ia mai rapid. Am tras si ieri si alalta ieri la sfoara de ma dor umerii si spatele.
Ultima instanta sa vina maine un mecanic sa se uite sa vada daca nu trage aer fals pe undeva si sa incerce sa il porneasca.

#34
cristian68n

cristian68n

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 359
  • Înscris: 01.06.2012
  • ID membru: 764,429
Furtun pentru combustibil (retur motorina ) pinzat se gaseste la magazine de piese auto...
http://www.bestautov...anzat-6-mm.html iar filtre pentru combustibil si alte consumabile aici
http://www.ermeko.ro...Cautare produse

Edited by cristian68n, 07 June 2013 - 12:47.


#35
vasile59

vasile59

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 559
  • Înscris: 23.09.2009
  • ID membru: 514,056
  • Locație: Salaj

View Postcristian68n, on 02 iunie 2013 - 21:46, said:

Am sa incerc sa raspund pe rind:
4.Referitor la pornire vara e ok! Dar pe timp rece te apuca damblaua sa-l pornesti ( eu am improvizat un dispozitiv simplu cu o bujie incadescenta auto, se incalzea citeva secunde si pornea usor la sfoara..]
La mine e greu si vara. Posted Image
Am un motor Lombardini lda 450 si am nevoie de "ajutoare" la fiecare pornire.( singur nu pot sa il dau peste cap)
Daca poti. nu detaliezi, te rog, un pic ideea? Eventual si o poza daca se poate.
Spor la toate!
Vasile

Edited by vasile59, 07 June 2013 - 16:39.


#36
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,166
  • Înscris: 31.01.2010
  • ID membru: 556,966
  • Locație: Timisoara
Esti dintre "norocosii" la care decompresorul era optional?

Attached File  Lombardini.pdf   1.31MB   90 downloads

Pag 8


Grig

Reclamă

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users