Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Tractorase facute acasa

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
3832 replies to this topic

#1189
ciprian_vladis

ciprian_vladis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,195
  • Înscris: 25.07.2010
Salutare. Sunt intr-o mare dilema si va rog un sfat. Pe care varianta sa merg? Tractoras cu 4 roti sau 3 roti?  Pentru varianta cu 4 roti mi-ar mai trebui capete de bara, volan, coloana directie pedala frana care sa actioneze pe ambele roti fata, sistemul de pivotare pentru rotile fata. Pentru varianta cu 3 roti am facut rost azi de o jumate de scuter Peugeot cu roata completa si anvelopa ok si sistem de franare funtional, roata lata pe 10 inchi.
Intrebarea este in legatura cu stabilitatea si daca nu incurca o singura roata pe fata la scos cartofi, arat etc.

#1190
til

til

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,707
  • Înscris: 30.07.2003
La arat ma gandeam si eu, se schimba putin modul in care se inclina tractorul, in brazda ramane cu botul mai sus fata de un tractor pe patru roti. Deci se schimba unghiul cu care ataca plugul, dar asta poti sa reglezi la plug/tirant.

Sau ti-e teama ca te trage intr-o parte si te scote din brazda?
Cu un plug bun, si greutate bine distribuita pe tractor, nu o sa ai probleme.

Plugul bun, cu plazurile zdravene si bine puse nu te trage deloc intr-o parte. Cu conditia sa intre in pamant pana la adancimea standard a lui.
Eu, cu tractorasul meu mic de 27cp am incercat sa ar folosing un plug mare, pentru 45cp. Nu-l puteam baga prea adanc ca patina tractorul. Iar daca-l ridicam prea la suprafata, fugea tractorul cu el, dar ma scotea imediat din brazda, ca nu se mai proptea plazul sa mentina directia inainte. Degeaba am si 4x4 in cazul asta nu are cum sa ajute.
Asa ca am scos un brazdar si merge bine Posted Image

Probleme de stabilitate nu prea vad, tractorul sta de fel pe rotile spate. A ajuns cineva vre-odata in situatia sa i se ridice in aer o roata spate si sa fie salvat de faptul ca tractorul s-a proptit imediat in capatul cursei permise la roata fata? Nu prea cred... fizic nu ai cum, decat in cazul in care esti cu botul in vale, cand cobori o panta abrupta. Practic vorbind, roata 4 la tractor e cam inutila.
O sa fie interesant, ca o sa fie mult mai manevrabil.

Deci, la triciclu singura problema majora pe care o vad e sa aiba suficienta greutate pe roata fata, ca sa nu se dea pe spate utilajul si ca sa aiba si ceva aderenta pe roata care tine directia.
Ia sa ma uit pe gugal daca a mai facut cineva asa tractor.

Atat de lata e roata, 10inch? Sau ala-i diametrul? Daca-i latimea, e cam mare, daca-i diametrul e cam mica.
Cat de mare ar urma sa fie tractorasul? lungime, latime, greutate

Edited by til, 27 August 2015 - 14:01.


#1191
ciprian_vladis

ciprian_vladis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,195
  • Înscris: 25.07.2010
Am facut ceva poze cu utilajul in cauza. 10 inchi este diametrul jantei.  Am pus fata de scuter prinsa de un butuc mai mult pentru exemplificare. Trebuie sa ma gandesc unde ar trebui sa stau eu. Sigur o sa fie mai lung decat in foto ca sa am si eu loc de stata. Ar mai fi o varianta sa fie roata pentru directie pe stanga sau dreapta in dreptul unei roti spate . Ar arata asemanator ca o o moto cu atas. Si nu as mai avea probleme in a scoate cartofii sau la bilonat adica sa mearga roata fata pe coama randului... Pareri, sfaturi???  Am facut fotografii si la caseta de directie care am achizitionat-o recent tot pentru acest proiect.

Attached Files



#1192
unic635

unic635

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,529
  • Înscris: 09.07.2013
nu stiu cum va fi la arat sau bilonat sigur va merge dar la transport , frana de pe fata va si singurul sistem de franare? ca pe coaste devale cu ceva greutate nu stiu cum o mai vira cu roata blocata, zic si eu......

#1193
til

til

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,707
  • Înscris: 30.07.2003
Toata teoria mea de mai sus e valabila pentru tractor care nu are frana pe fata. Daca ai frana pe fata la triciclu, mai ai o sansa sa te tumbezi: cand virezi spre maxim si franezi fata.

Nu m-am gandit la cartofi, intr-adevar, acolo ar fi o problema cu roata pe mijloc. Mai gasesti o juma' de scuter? :D

Tractorasul sigur o sa-l faci mai lung decat pare in poza, ca sa ai loc dar mai ales ca sa nu se dea pe spate.

#1194
ciprian_vladis

ciprian_vladis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,195
  • Înscris: 25.07.2010
Pentru remorca o sa fie si ea cu frana ca la caruta. Trebuie sa fac rost de niste teava ca sa fac franare si pe rotile tractoare suplimentar dar si sa fie la nevoie frana de mana... Acum mi-am adus acasa noua jucarie. Toata treaba este ca nu a mai fost umblat cu ea de 7 ani. Motorul nu se invarte are filetul de la bujie rupt si trebuie ori o alta chiulasa ori bucsat cu bronz. Ca sa degripez motorul ar merge bagat motorina sau ulei in cilindru?

Attached Files



#1195
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Reductie la bujie ,faci din ol-ce-o fi si o bercuiesti spre piston.Preferabil dintr-un otel cat mai maleabil.Eu,cand am facut am facut din ol 45  si a fost f tare.Mai apoi mi-a spus un prieten strungar ca materialul trebuie sa fie moale,insa nu bronz sau cupru,din cauza diferentei mari de dilatare;in sensul ca:chiulasa aluminiu cu un coeficient de dilatare si Ol care este apropiat de bujie.In momentul cand apare cupru(bronz)intre aluminiu si bujie,deja astea lucreaza diferit;cuprul avand dilatatia cea mai mare intre aluminiu si otelul bujiei..ma rog...gargara...

#1196
PopaAlex93

PopaAlex93

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 06.04.2013
va salut! Multumesc pentru raspuns o sa caut o alta fulie.Triciclul nu va calca roata din fata pe rand?la cartofi ? eu am degripat un motor care a stat ani in ploaie fara bujie cu degripant si dupa l-am lasat o zi cu cilindrul plin cu amestec ulei+ motorina.am avut avantajul ca era blocat in partea inferioara a cursei....

#1197
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
Sau degripant,aka. wd40
Tractoras am vazut la clipe ruse dar cu a 3a pe mijloc,asta la arat sau la scos de picioci este exclusa.

Daca o faci gen "cu atas" si ai numai o roata (spate) in sant la aratura,risti sa cazi in nas.
Acea caseta de directie provine de la masina de tip....de care?

#1198
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007

View Postalexbjorg, on 27 august 2015 - 19:41, said:

...
Acea caseta de directie provine de la masina de tip....de care?
...ARO?!
Ciprian...eu as merge pe varianta [cu atas] cu conditia sa nu mearga 2 roti pe brazda plugului ci numai una...Iar la rotile tractoare un diferential simplu vezi ca am postat pe accesorii...

Edited by gcom61, 27 August 2015 - 19:55.


#1199
ciprian_vladis

ciprian_vladis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,195
  • Înscris: 25.07.2010
Caseta de directie am impresia ca este de aro. Cel putin asa mi s-a spus. La o cautare rapida parca ar semana cu cea de la aro 10. La motocultor am asa: cutie de viteze cu 3 trepte, 1,2 liber,3. Jos am diferential cu inversor adica inainte, liber si inapoi. deci 3 trepte inainte si 3 trepte inapoi. Diferentialul cu inversor este de tula muravey. Tipul respectiv de diferential l-am folosit la motosapa si este relativ ok.  Poti vira doar dand inapoi sau inainte doar pe o roata si apoi trebuie tinut de coarne cand intra in sarcina pentru ca cea care are tractiune cuplata trage si are tendinta sa traga intr-o parte pana ajunge si cealalta sa aiba cuplat dispozitivul (roata cuplata patineaza ca sa o  ajunga si cealalta). Pentru virat in mers sa nu va ganditi ca se vireaza usor... Ar mai fi o varianta si anume... Sa blochez furca de scuter sa nu se invarta aiurea si sa scot roata, apoi montez 2 roti pe ficare parte a furcii, fiecare cu frana pe ea. Virarea se va face ca la caruta. Distanta intre roti va fi cam de 25-30 cm

Edited by ciprian_vladis, 27 August 2015 - 20:40.


#1200
ciprian_vladis

ciprian_vladis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,195
  • Înscris: 25.07.2010
Cositoarea cam asa as vrea sa o fac. Sa fie mai usor de condus... http://olx.ro/oferta...an-ID2xXYx.html

#1201
ciprian_vladis

ciprian_vladis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,195
  • Înscris: 25.07.2010
Asa as dori sa arate cositoarea... in fata ar merge si o bena pentru transport diverse...

#1202
unic635

unic635

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,529
  • Înscris: 09.07.2013
struto camila cu 3roti
http://olx.ro/oferta...html#462ecdb334

#1203
ciprian_vladis

ciprian_vladis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,195
  • Înscris: 25.07.2010

View Postunic635, on 27 august 2015 - 23:11, said:

Asta este cu 2 cocoase...

#1204
pufarin

pufarin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,597
  • Înscris: 21.02.2006

View Postciprian_vladis, on 27 august 2015 - 19:08, said:

Ca sa degripez motorul ar merge bagat motorina sau ulei in cilindru?
Chiar daca il degripezi mototrul trebuie demontat complet si curatat.

#1205
usernamealin

usernamealin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 601
  • Înscris: 09.01.2010
Da mai multe date, turatia la relanti si maxima a motorului, rapoartele de transmisie, diametrul rotii.

#1206
usernamealin

usernamealin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 601
  • Înscris: 09.01.2010
Pt Stefanut era raspunsul. Acum vad ca ai dat turatia motorului la care ai vrea sa ai viteza respectiva. Esti sigur ca roata are lungimea cercului doar de 216 cm?
Daca da, atunci viteza nu va fi de 17 km pe ora ci doar de 1,7 km pe ora. Daca scoti reductia aia de 5 la 1, vei ajunge undeva la 9
km pe ora.

Scuze, am gresit eu, intreade-var vei avea o viteza de 17, 767 km pe ora. Poti face reductia la fulie mai mica.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate