Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

Inversare borne baterie

- - - - -
  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#1
xia

xia

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 26.07.2005
Am facut-o!
Am un Renault Laguna , diesel, 1.9, din 1999
Am dat bateria jos, am reincarcat-o si am pus-o la loc. Numai ca atunci cand am dat-o jos, nu am fost atent sa vad cum a fost montata. Cand am pus-o la loc, normal mi s-a parut sa o pun cu fata spre exteriorul masiniii, spre mine cum stateam eu in fata masinii. Cand spun ca o pun cu fata, ma refer la eticheta de sus de pe baterie, cu scrisul citibil daca stau cu fata la masina. Numai ca spre ghinionul meu bateria se punea invers. Asa ca am facut marea gafa de a pune + la - si invers. Mentionez ca borna ce trebuia sa intre pe minus si am pus-o pe plus, nu prea intra, dar am mai desfacut surubul si a intrat. Cand am pus plusul la minus, a inceput sa scoata scantei pe borne, lucru care mi-a dat de gandit. Atunci am scos bateria si am pus-o invers, fata de cum mi se parea mie normal, cu scrisul pe deandoaselea cum stateam eu si ma uitam la masina. Mentionez ca masina nu am pornit-o decat dupa ce am pus bornele cum trebuie. Masina a pornit la prima cheie, farurile merg, luminile de bord merg, inchidertea centralizata merge. Ce nu merge momentan, dar nu am avut timp sa verific, ca era intuneric, este casetofonul si afisajul cu temperatura si posturile de radio. Aici nu se aprinde nimic.
Intrebarea care vine, ce s-ar fi putut arde, strica?
Nu am mers inca cu masina, ci doar am tinut-o pornita vreo 10 minute.
Am observat dupa gafa asta, ca se simte un miros de plastic ars cand merge motorul. Am mai observat ca parca se simte o caldura mai mare desupra alternatorului, dar nu stiu cum se simtea inainte, ca nu am fot curios sa pun mana, decat acum cand am simtit mirosul de plastic ars.

#2
alexx1402

alexx1402

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,229
  • Înscris: 01.01.2007
Nu inteleg cum naiba de a mers s-o pui invers, cum au ajuns cablurile. Nici la daciile vechi nu iti permitea sa montezi bateria invers/

Ai scapat fosrte ieftin! La casetofon mai mult ca sigur s-a ars siguranta din spatele lui sau/si cea din panoul de sigurante al masinii.

#3
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,293
  • Înscris: 12.08.2006
Verifica incarcarea bateriei cu un voltmetru si sigurantele de la panoul/urile de sigurante.
   Daca nu incarca bine inseamna ca s-a defectat alternatorul.

Edited by alexa32, 04 March 2011 - 21:00.


#4
korsar

korsar

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 26.07.2007
si masina mai e intreaga, sau deja a luat foc? nu glumesc!!! punand bornele invers, practic ai scurtcircuitat bateria cu diodele din alternator. doidele, mor in doua feluri: sau se intrerup, sau se strapung. daca s-au intrerupt, nu vei mai avea incarcare, sau va incarca mai putin. daca insa ai avut "norocul" sa se strapunga macar doua diode de pe aceiasi faza, imediat ce ai oprit motorul, alternatorul tau devine resou.
si scuze, esti fata? nu de alta, dar in loc sa te uiti pe care din borne scrie + si -, pe tine te-a preocupat ca eticheta de pe baterie sa arate frumos, cand deschizi capota. apoi, nici cand ai vazut ca borna nu incape, nu te-ai gandit ca nu s-o fi umflat ea din cauza incarcarii, nici surubul ala nu s-a strans de unu singur, de plictiseala, daca era borna corecta, trebuia sa se potriveasca fara sa mai slabesti surubul, ca doar de acolo a fost scoasa cu cateva ore inainte. nu degeaba cele doua borne nu sunt la fel, una e mai groasa.

#5
bambucea76

bambucea76

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,140
  • Înscris: 14.02.2009
Verifica sigurantele, apoi avanseaza catre aparatele care nu merg si verifica si acolo sigurantele.

#6
korsar

korsar

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 26.07.2007
zau de va inteleg! masina aia risca sa ia foc in orice moment, daca n-a facut-o deja, multe masini au ars doar ca un destept a scos borna cu motorul in functiune si din cauza supratensiunii s-au strapuns diodele din alternator, iar pe voi va streseaza siguranta de la casetofon, care oricum trebuie scos si desfacut.

#7
GLorySX4

GLorySX4

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 09.04.2009

 korsar, on 4th March 2011, 21:02, said:

punand bornele invers, practic ai scurtcircuitat bateria cu diodele din alternator.
Asa ceva nu se va intimpla NICIODATA. De multe ori o dioda joaca rolul de "conectarea prostului" (se monteaza intr-un circuit electric pt a PROTEJA un montaj electronic de o conectare cu polaritate inversa).
Din ce a putut sa iasa fum: din montajele electronice ce sint alimentate direct din baterie iar in momentul cuplarii bornelor erau deschise ("casetofonul si afisajul cu temperatura si posturile de radio").

#8
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Da, de ce crezi tu, ca la montarea inversa nu se poate intampla  sa scurtcircuitezi bateria cu diodele din puntea alternatorului?
Ia verifica ce se intampla pe o schema oarecare... B)
[ http://asavage.dyndns.org/Nissan/720/FSM_1982/FSM_1982_EL-023-1-1b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#9
GLorySX4

GLorySX4

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 09.04.2009

 mister_rf, on 9th March 2011, 21:35, said:

Da, de ce crezi tu, ca la montarea inversa nu se poate intampla  sa scurtcircuitezi bateria cu diodele din puntea alternatorului?
Pt ca:
1. alternatorul va fi alimentat electric doar cind cheia de contact este activata;
2. in functie de montaj, o dioda poate intrerupe o alimentare cu polaritate inversa (opreste alternanta pozitiva sau negativa).
plus blocat:    [+]---------------I<------------
minus blocat: [-]---------------->I------------

Scinteile care i-au iesit la cuplarea bornelor pe baterie au fost produse doar de consumatorii mici aflati deschisi.

"Dioda are două terminale, fiind deci un dipol. Anodul este conectat la zona de tip p în timp ce catodul este conectat la zona de tip n. Dacă dioda este conectată într-un circuit electronic ea se comportă în mod diferit în funcție de sensul diferenței de potențial la care este supusă. Din structura sa internă se poate observa că dacă anodul este la un potențial mai mic decât catodul, atunci câmpul extern se va adăuga câmpului internși amândouă se vor opune mai drastic “curgerii” purtătorilor majoritari de sarcină prin joncțiune. În această situație bariera de potențial va crește iar despre joncțiune se spune că estepolarizată
invers. Dacă potențialul anodului este mai mare decât cel al catodului, câmpul externși cel intern vor fi orientate în sens contrar. Bariera de potențial se va micșora. Atâta timp cât suma celor două câmpuri are sensul înspre regiunea p, purtătorii de sarcină majoritari nu se vor putea deplasa prin joncțiune. În momentul în care câmpul total își schimbă sensul (bariera de potențial dispare), purtătorii majoritari de sarcină din cele două zone vor putea traversa joncțiuneași dioda va fi parcursă de un curent electric. În acest caz se spune despre diodă că estepolarizată direct.
Practic, în polarizare inversă dioda este blocată. Se poate observa însă existența unui curent invers care este datorat purtătorilor minoritari (golurile din zona nși electronii din zona p) care pot traversa joncțiunea. Dar, densitatea lor fiind foarte mică, intensitatea acestui curent, numit curent invers de saturație (Is) este practic neglijabilă. Ea este de ordinul zecilor de&micro;A. Menționăm aici că reprezentarea grafică nu este la scară tocmai pentru a putea pune în evidență curentul invers de saturație.
În polarizare directă, atâta timp cât bariera de potențial există, curentul este practic nul. Când aceasta dispare, dioda va permite trecerea unui curent a cărui intensitate crește foarte rapid pentru variații mici ale tensiunii aplicate diodei. Valoarea intensității maxime a curentului direct poate fi de la câțiva mA până la sute de A, în funcție de tipul de diodă. Tensiunea la care dioda începe să conducă se numește tensiune de deschidereși, pentru diodele de siliciu, ea este în jurul valorii de 0,6V. După ce dioda intră în stare de conducție căderea de tensiune pe ea crește foarte puțin (0,1 – 0,15V). "
SURSA: http://www.scribd.co.../21411845/Dioda

Edited by GLorySX4, 09 March 2011 - 22:37.


#10
korsar

korsar

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 26.07.2007
GLorySX4, in afara de copy-paste, te mai pricepi la ceva??? pt ca asemenea aberatii, inca n-am auzit in viata mea.... ti-am salvat postul, l-am scos la imprimanta, maine-l pun in rama.... o prostie mai mare, n-am auzit in viata mea.... meriti s-ajungi in carte recordurilor.... prietenii stiu de ce :)

#11
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,261
  • Înscris: 24.06.2006

 mister_rf, on 9th March 2011, 19:35, said:

Ia verifica ce se intampla pe o schema oarecare...
l-ai invatat sa citeasca schema?

#12
GLorySX4

GLorySX4

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 09.04.2009

 korsar, on 10th March 2011, 00:20, said:

...asemenea aberatii, inca n-am auzit in viata mea....
Sint curios de explicatiile tale.
Ia un aparat de radio fara protectie pe alimentare. Monteaza o dioda inseriata pe unul din firele alimentarii si apoi conecteaza intreg montajul la o baterie (conectarea o faci cu polaritate inversa). Nu se va intimpla nimic. Daca scoti dioda din montaj, la conectarea bateriei, partea finala a aparatului se va arde.

#13
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,701
  • Înscris: 23.04.2007
@GLorySX4 ... poate ca schema postata de colegu' mister_rf e prea complicata ... uite aici o varianta redusa la esential ... poate asa pricepi cum functioneaza !!!

Edited by adrian_r5, 10 March 2011 - 09:59.


#14
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 GLorySX4, on 10th March 2011, 09:46, said:

Daca scoti dioda din montaj, la conectarea bateriei, partea finala a aparatului se va arde.
Eu cred ca se va arde partea initiala  B) ...

Edited by cristi.r, 10 March 2011 - 10:54.


#15
xia

xia

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 26.07.2005
Consecintele neatentiei mele:
- o siguranta arsa, cea de la partea de alimentare a ceasului si casetofonului
- o dioada arsa la alternator
Reparatie in atelier de reparatii alternatoare: 220 ron.  :console:

#16
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Ai scapat ieftin.

#17
dennis12225

dennis12225

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 15.05.2007

 GLorySX4, on 9th March 2011, 22:09, said:

........................ Menționăm aici că reprezentarea grafică nu este la scară tocmai pentru a putea pune în evidență curentul invers de saturație.
În polarizare directă, atâta timp cât bariera de potențial există, curentul este practic nul. Când aceasta dispare, dioda va permite trecerea unui curent a cărui intensitate crește foarte rapid pentru variații mici ale tensiunii aplicate diodei. Valoarea intensității maxime a curentului direct poate fi de la câțiva mA până la sute de A, în funcție de tipul de diodă. ............................................

Stai jos, la Electronica ai 3, sa nu-ti dau 1 ca ai copiat, oricum nici tu nu sti ce ai spus acolo, pare kool. Am ingrosat esentialul, barierei tale cu goluri p si n si potentialul....
De obicei se ard sigurantele, dar faza cu alternatorul au patit-o multi. Teoretic ce e cu rosu (din schema pusa de mister_rf) se poate arde, chiar daca motorul nu e pornit. Diferenta de potential intre + si -, de obicei crapa cam tot, daca ai +12V si bagi pe el -12V, diferenta e de 24V.

#18
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,701
  • Înscris: 23.04.2007

 dennis12225, on 10th March 2011, 12:06, said:

Diferenta de potential intre + si -, de obicei crapa cam tot, daca ai +12V si bagi pe el -12V, diferenta e de 24V.
Aici m-ai pierdut ... ce ai vrut sa spui ?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate