Probleme matematicã
Last Updated: Aug 09 2017 07:31, Started by
Zamo
, Mar 14 2008 18:22
·
0
#4105
Posted 20 October 2015 - 16:04
MCatalin82, on 20 octombrie 2015 - 15:13, said:
Chestiunea s-a dat în 2014 la bacalaureat în italia. Ei folosesc formula: 2π* integrala de la a la b din x*f(x) folosind "metoda cojilor cilindrice" ( în italiană " il metodo dei gusci cilindrici "). Am căutat ceva pe net dar nu prea m-am lămurit mai ales că e exclusiv în italiană). Varianta simpla : http://www.vias.org/...gral_02_06.html Varianta cu inversa : http://matematic.eu/... de rotatie.pdf de la exemplul 8. |
#4106
Posted 20 October 2015 - 16:21
takemeintoyourskin, on 20 octombrie 2015 - 16:04, said:
Varianta simpla : http://www.vias.org/...gral_02_06.html Varianta cu inversa : http://matematic.eu/... de rotatie.pdf de la exemplul 8. Ambele variante mă ajută. |
#4107
Posted 01 November 2015 - 15:29
Am si eu nevoie de ajutor la o problema:pe multimea Z se operatiile algebrice:
x o y=ax +cy+b si x * y=cx +cy+a+b a)sa se determine a,b,c apartin Z,pt, care perechile (Z,o) si (Z,*) sunt grupuri b)sa se determine m,n apartin Z pt. care functia f:Z-->Z f(x)=mx+n este izomorfism intre grupurile (Z,o) si (Z,* ) multumesc! |
#4108
Posted 01 November 2015 - 18:23
Ajutor insemnand ce? Tu ce ai facut la problema asta?
|
#4109
Posted 01 November 2015 - 20:52
#4110
Posted 01 November 2015 - 21:47
Bineinteles ca poti posta ce ai facut. La prima vedere, fara alte artificii ingenioase, se observa ca probabil vei obtine un sistem cu nec a,b si c. Acele prop de definire a grupului sunt valabile pt orice x,y,x. Apoi o sintagma de genul ax+by+cz=0 pt orice x,y,z se traduce in a=b=c=0. Evident nu sunt a,b,c din problema ta. E doar explicatia unui astfel de enunt. Adica tu vei egala coef lui x,y,z din dreapta cu cel din stanga etc. Mai ai de aflat si el neutru, poate mai faci vreo observatie pe parcurs etc.
Doar din asociativitatea primei legi obtii deja foarte multe. a^2=a c^2=c ab=bc Edited by The_Cult, 01 November 2015 - 21:52. |
#4111
Posted 02 November 2015 - 13:15
Se ajunge mai rapid la valori pentru a si c doar plecand de la faptul ca un grup are element neutru.
|
#4112
Posted 02 November 2015 - 15:25
Da, dar pt el e suficient si prin forta bruta. Eu am facut asociativitatea in cap si a iesit usor. Sigur, prin el neutru, simetrii (chiar daca nu spune ca sunt grupuri abeliene) etc. se pot face obsrvatii usoare egaland niste coef cu 0 pt ca x.e=e.x=x pentru orice x. Prin orice metoda e oricum f simpla. De asta il si intrebam ce a facut la ea, sa vad daca macar stie sa transpuna si sa redacteze axiomele de definire ale grupului pentru aceste 2 legi particulare.
Edited by The_Cult, 02 November 2015 - 15:26. |
#4113
Posted 02 November 2015 - 15:59
Parerea personala (neverificata sau sustinuta cu date concrete) este ca matematica este predata prost, este ignorata si neinteleasa de elevi.
Majoritatea elevilor nu inteleg ca matematica este doar un set de unelte care ajuta mintea sa zburde. Cu nimic mai prejos decat un MacGyver. Singura diferenta este ca matematica lucreaza cu elemente abstracte si ideale. Strict la problema de fata, e nevoie de vreo 2-3 notiuni teoretice. De aici si concluzia pe care o trag si anume ca autorul a invatat ca pe poezie niste notiuni fara a intelege sensul. Precum un campion la scrabble in franceza care invatat cuvintele limbii franceze ca pe niste poze. Ca sa inchei, cred ca ati cerut prea mult de la autor. |
#4114
Posted 02 November 2015 - 18:16
va rog am o relatie de recurenta si nu stiu sa determin termenul general : t_n = 6t_(n-1) - 11t_(n-2)+6t_(n-3) + 1, oricare ar fi n>=3, t0 = 0; t1=1; t2=2.
|
|
#4115
Posted 02 November 2015 - 21:26
Cy_Cristian, on 02 noiembrie 2015 - 15:59, said: Parerea personala (neverificata sau sustinuta cu date concrete) este ca matematica este predata prost, este ignorata si neinteleasa de elevi. Majoritatea elevilor nu inteleg ca matematica este doar un set de unelte care ajuta mintea sa zburde. Cu nimic mai prejos decat un MacGyver. Singura diferenta este ca matematica lucreaza cu elemente abstracte si ideale. Strict la problema de fata, e nevoie de vreo 2-3 notiuni teoretice. De aici si concluzia pe care o trag si anume ca autorul a invatat ca pe poezie niste notiuni fara a intelege sensul. Precum un campion la scrabble in franceza care invatat cuvintele limbii franceze ca pe niste poze. Ca sa inchei, cred ca ati cerut prea mult de la autor. Asa e, matematica nu face altceva decat sa descreteasca mintea, sa te ajute sa gandesti si chiar sa te exprimi. Din pacate la noi se sare usor peste capitolul logica matematica care este esential in a intelege si interpreta enunturile precum si in a redacta rezolvarile. Pana si gramatica este logica, fraze formate din propozitii elementare legate prin conjunctii, disjunctii, negatii etc. Imi aduc aminte cat de bine imi intelegeau elevii convergenta si definitia limitei si cat de usor o redactau matematic dupa ce intelegeau ca acel epsilon era de fapt intervalul centrat in l. Si cand le mai spuneam si bancul "ce-i mai mica si mai mica decat putza de furnica: un epsilon bine ales" ingelegeau foarte bine sensul acelei definitii si anume ca oricat de mic ar fi acel interval centrat in l, in interiorul lui se vor afla mereu o infinitate de termeni ai sirului. Cei care vor invata insa acea definitie strict cu oricare-ar fi, exista, a.i., modulul bla bla fara sa inteleaga nimic din ea.... Si nu am insistat asupra ei datorita acelui capitol, ca pana la urma nu e chiar vital pt a trece mai departe in notiunile analizei matematice. Insistam pt ca stiam ca in felul asta se antrenau sa gandeasca logic, iar apoi la recapitulari, enunturile simple, logice, li se pareau foarte usoare. Definitiile espective mi se pareau cele mai complexe si complete enunturi de logica matematica pt nivelul lor. |
#4116
Posted 03 November 2015 - 10:56
hellocefaci, on 02 noiembrie 2015 - 18:16, said:
va rog am o relatie de recurenta si nu stiu sa determin termenul general : t_n = 6t_(n-1) - 11t_(n-2)+6t_(n-3) + 1, oricare ar fi n>=3, t0 = 0; t1=1; t2=2. Recurenţa fiind liniară se aplică teoria. Probabil că odată cu problema a fost indicată şi teoria. PS1. Dacă este ghicit termenul general, demonstraţia prin inducţie este imediată şi nu mai este nevoie de teorie. PS2. t_n = 2^n - (1/4)*3^n - 3/4 + n/2 [poate fi "ghicit" de exemplu folosind Maxima sau Maple] |
#4117
Posted 03 November 2015 - 17:52
vvilmos, on 03 noiembrie 2015 - 10:56, said: Recurenţa fiind liniară se aplică teoria. Probabil că odată cu problema a fost indicată şi teoria. PS1. Dacă este ghicit termenul general, demonstraţia prin inducţie este imediată şi nu mai este nevoie de teorie. PS2. t_n = 2^n - (1/4)*3^n - 3/4 + n/2 [poate fi "ghicit" de exemplu folosind Maxima sau Maple] |
#4118
Posted 03 November 2015 - 22:10
https://en.wikipedia...rrence_relation
Există şi varianta în limba romănă, mai sumară. Două cărţi în limba română: 1. A.I. Markusevici - Şiruri recurente. Ed. Tehnică 1954 2. D.M. Bătineţu - Probleme de matematică pentru treapta a II-a de liceu - Şiruri. Ed Albatros 1979 |
#4120
Posted 08 November 2015 - 12:18
diandreia, on 08 noiembrie 2015 - 12:04, said:
integrala 1/(x^2+1)(x^2+2) dx ? [ https://i.imgur.com/eiPjiH6.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#4121
Posted 08 November 2015 - 14:30
sftpdt, on 08 noiembrie 2015 - 12:18, said: Mda.. acum mi-a trecut prin cap o solutie mai simpla [ https://i.imgur.com/VuBgAPk.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by sftpdt, 08 November 2015 - 14:31. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users