Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 

Ulei vs Ulei (5W40 - 5W30)

- - - - -
  • Please log in to reply
209 replies to this topic

#1
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007
As vrea pe cat posibil sa facem referire numai la astea doua: Mobil S 5W40 si Mobil1 5W30.

Primu' e ~120 lei 4 litri, resp ~ 250 lei 4 litri.

Cum se face ca e o asa mare dif. de pret?

In mom. de fata am in motor S 5W40 si as vrea sa trec pe Mob.1 5W30.

Ia spuneti si voi, care e mai bun din astea doua (daca se poate sa si argumentati..)

#2
spe

spe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,504
  • Înscris: 13.02.2006
Iti dai seama ca daca nu e vorba de versus intre masini, ochi scosi, stele si altele, topicul n-o sa genereze mult interes.

Parca Mobil 1 este "full synthetic", iar Mobil S e ulei obisnuit. Probabil de aici diferenta de pret. Si din cate stiu uleiul 100% sintetic are cele mai bune performante. Poate un coleg de forum are si ceva explicatii, grafice, termeni de comparatie tehnici, sa ne lamurim daca e adevarat ori ba.

P.S. - Texte de pe pagina celor de la Mobil

The world's leading synthetic motor oil, it features a proprietary
SuperSyn anti-wear technology that provides performance beyond conventional motor oils. Technology that allows Mobil 1 to exceed the toughest standards of Japanese, European and U.S. car builders -- and to provide exceptional protection against engine wear, under normal or even the most extreme conditions.

Benefits:

    * Outstanding wear protection.
    * Excellent high- and low-temperature performance.
          o Pours at temperatures as low as -53?F and protects at oil temperatures as high as 400?F.
    * Improved protection against sludge and harmful deposits.
    * Excellent fuel economy benefits (specific grades/viscosities).

Sursa e AICI

Edited by spe, 05 February 2008 - 11:15.


#3
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
cel mai bun ulei este cel recomandat de producatorul masinii. dar cred ca asta o stiai deja.

cand spui ca 5w30 este peste 2 milioane ma gandesc ca te referi la mobil esp formula. asta e un ulei sintetic de ultima generatie conceput pentru motoarele moderne, compatibil cu filtrele de particule diesel si catalizatoarele actuale ale masinilor pe benzina.
5w40 este un ulei de generatie mai veche, care nu respecta unele din cerintele motoarelor sau sistemelor de depoluare de ultima generatie.

daca vrei neaparat mobil 5w30, poti lua mobil fe - care e semisintetic, dar e la jumatate de pret fata de formula esp.

#4
batman

batman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,749
  • Înscris: 15.09.2004
Diferentele sunt de aditivi si de calitate a uleiului. Mobil 1 este varful de gama al celor de la ExxonMobil. Detalii despre diferente nu pot sa-ti ofer.

#5
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007

View Postspe, on Feb 5 2008, 11:11, said:

Iti dai seama ca daca nu e vorba de versus intre masini, ochi scosi, stele si altele, topicul n-o sa genereze mult interes.

Parca Mobil 1 este "full synthetic", iar Mobil S e ulei obisnuit.
P.S. - Texte de pe pagina celor de la Mobil

Sursa e AICI
Da imi dau seama, dar totusi, ceva pareri mi-ar fi de folos.

Amandoua sunt full sintetice.
Doresc mult sa nu ne pierdem in fise tehnice si specificatii, sunt destul de greu de interpretat (pt ca dupa fisa tehnica, 5W40 pare o idee mai bun...cred eu).
Vreau parerea voastra de soferi  :rolleyes:

Erik: amandoua au dupa ACEA  A3 B3/B4 (cu specificarea ca ESP formula 5W30 are A5...dar amandoua corespund cerintelor constructorului).

PS: da, producatorul recomanda asa: dupa ACEA sa fie: A1 sau A2 sau A3 sau A5 (numai 5W30 are A5..)
0W30/0W40;  5W30/5W40/5W50;  10W30/10W40/10W50.....deci nu recomanda unul strict.

Edited by Octavian___28, 05 February 2008 - 11:30.


#6
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
mobil 1 este logo-ul sub care se vand uleiurile sintetice ale marcii mobil. sigur ca asta inseamna un varf de gama, dar la randul ei si gama respectiva are varfuri. mobil 5w30 esp formula este peste mobil synt s 5w40 datorita faptului ca indeplineste mai multe cerinte actuale. si ar fi aiurea sa le comparam din alte puncte de vedere, pentru ca ar fi ca si cum ne-am intreba ce e mai bun pentru animalul animalului din ograda noastra... carnea, sau ovazul? depinde de animal...

octavian: si ar mai fi la esp 5w30 API SM/SL/CF, iar la 5w40 SL/SJ/CF.
asta nu inseamna ca unul e mai bun decat celalalt, fiecare e bun la ceva. esp respecta niste specificatii mai actuale, atata tot. majoritatea motoarelor nici nu au cerinte atat de drastice, deocamdata.

daca ai masina cat de cat noua, uita de uleiurile care incep cu 10w... in afara de cazul in care intentionezi sa circuli prin dubai. producatorul recomanda vascozitati si in functie de clima specifica zonei in care va circula masina, de-aia ai acolo toata gama. 10w este prea mult pentru un motor in stare buna, la ce temperaturile din tara noastra. pentru motoarele uzate merge.

Edited by erik, 05 February 2008 - 11:53.


#7
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007
Da' nici nu ma gandesc la un ''10W xx''.

Merg pe 5W normal.

In principiu m-am cam decis, nu stiu daca merita intr-adevar sa bag in aspiratoru' 1.4 mpi ESP formula 5W30...dar daca pot, de ce sa nu o fac?  <_<  (plus ca e garantat pt 25000 km)

Edited by Octavian___28, 05 February 2008 - 12:05.


#8
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
corect, in locul tau si eu as merge pe 5w30. si il gasesti si mai ieftin de 250 ron daca te straduiesti putin.

#9
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007
Pai...eu ma straduiesc  :D
Poate nu caut unde trebuie, ajuta-ma te rog, daca sti ceva.

LE: am gasit pe un site la 40 lei / litru...dar nu prea am incredere...cam suspect de ieftin (fata de 56-57 lei in magazine).

Edited by Octavian___28, 05 February 2008 - 12:24.


#10
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
daca esti din bucuresti, targul vitan sau metro. stiu exact un loc in care il gasesti cu 235 ron, dar sunt sigur ca il poti gasi mai ieftin.

#11
Russell

Russell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 23.07.2007

View PostOctavian___28, on Feb 4 2008, 23:55, said:

As vrea pe cat posibil sa facem referire numai la astea doua: Mobil S 5W40 si Mobil1 5W30.

Primu' e ~120 lei 4 litri, resp ~ 250 lei 4 litri.

Cum se face ca e o asa mare dif. de pret?

In mom. de fata am in motor S 5W40 si as vrea sa trec pe Mob.1 5W30.

Ia spuneti si voi, care e mai bun din astea doua (daca se poate sa si argumentati..)

In primul rand spune ce masina benz/diesel ai si in al doilea rand care este uleiul recomandat de producator! Si de aici pleci cand cauti un ulei mai bun!
Sant producatori de masini care dau doar un cod: 505.00 - VW de exemplu si producatori care dau si vascozitatea.
Pe amandoua trebuie sa le respecti ca un minim cerut. "Peste" te poti duce........
Acel cod 505.00 nu se refera la vreo vascozitate ci reprezinta niste caracteristici legate mai mult de masina decat de ulei ca proprietati de ungere. Se refera la actiunea uleiului asupra cauciucurilor din motor (garnituri etc) si la intervalul de schimb al uleiului pt acel motor. Daca producatorul nu da si vascozitatea atunci aleci vascozitatea uleiului in functie de temperatuta zonei (tzari)  - temperatura minima si maxima. Sant pe net o gramada de astfel de grafice......
Vascozitatea se refera la...vascozitate la rece 40grade si la cald 100grade (ma refer la valuarea vascozitatii si nu la acel aW-b ). Ideal ar fi ca la rece sa fie cat mai mica si la cald cat mai mare.....
Plecand de la astea doua alegi uleiul!

1. In cazul tau daca producatorul recomanda un anumit cod atunci tu trebuie obligatoriu sa pui acel cod - aici ma refer la acel 505.00 de exemplu.
2. Daca producatorul recomanda 5W40 nu cred ca e o idee buna sa pui un 5W30 chiar daca e el sintetic. Asta ar insemna o presiune mica/ungere proasta la temperaturi inalte.
Cauta data seet-ul pt fiecare din uleiurile la care te-ai hotarat si vezi vescozitatile.... respectand: "Ideal ar fi ca la rece sa fie cat mai mica si la cald cat mai mare....."

Edited by Russell, 05 February 2008 - 14:06.


#12
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007

View PostRussell, on Feb 5 2008, 13:57, said:

1. In cazul tau daca producatorul recomanda un anumit cod atunci tu trebuie obligatoriu sa pui acel cod - aici ma refer la acel 505.00 de exemplu.
2. Daca producatorul recomanda 5W40 nu cred ca e o idee buna sa pui un 5W30 chiar daca e el sintetic. Asta ar insemna o presiune mica/ungere proasta la temperaturi inalte.
Cauta data seet-ul pt fiecare din uleiurile la care te-ai hotarat si vezi vascozitatile.... respectand: "Ideal ar fi ca la rece sa fie cat mai mica si la cald cat mai mare....."

Producatorul foloseste DaciaOil 5W30, dar recomanda si 0W30/0W40; 5W30/5W40/5W50; 10W30/10W40/10W50...

Nu-i chiar asa (ce am bolduit). La rece da, e bine sa fie cat mai mica vascozitatea, dar la cald prea mare nu e bine, mai ales la motoarele de generatie ceva mai noua (daca te uiti la un mineral, sau un ulei mai slabut ai sa vezi ca are vascozitate la 100gr.C de 17-19...). De ce? Pai lucru mecanic e mai mare, inutil, de unde si un consumul sensibil mai mare de carburant.

Apropo de treaba asta: Mobil 5W40 are 14,1 la 100gr.C, Mobil 5W30 are 12,1 parca...dar asta nu-l face mai inferior neaparat.

Edited by Octavian___28, 05 February 2008 - 14:54.


#13
Russell

Russell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 23.07.2007

View PostOctavian___28, on Feb 5 2008, 03:52, said:

Producatorul foloseste DaciaOil 5W30, dar recomanda si 0W30/0W40; 5W30/5W40/5W50; 10W30/10W40/10W50...

Nu-i chiar asa (ce am bolduit). La rece da, e bine sa fie cat mai mica vascozitatea, dar la cald prea mare nu e bine, mai ales la motoarele de generatie ceva mai noua (daca te uiti la un mineral, sau un ulei mai slabut ai sa vezi ca are vascozitate la 100gr.C de 17-19...). De ce? Pai lucru mecanic e mai mare, inutil, de unde si un consumul sensibil mai mare de carburant.

Apropo de treaba asta: Mobil 5W40 are 14,1 la 100gr.C, Mobil 5W30 are 12,1 parca...dar asta nu-l face mai inferior neaparat.
Daca producatorul recomanda pe toate cele pe care le-ai scris tu atunci poti sa folosesi oricare din ele asta in functie de temperatura ambianta pt zona in care este exploatata masina!
Hai sa le vedem pe amandoua:
Mobil 1 5w 30: 40Grade - 64.8 ,    100Grade - 11.3
Mobile Synt S 5W 40 : 40 Grade - 83   100grade: 14
Eu le-am gasit pe amandoua ca fiind sintetice!

#14
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
russell, cu ce il ajuta vascozitatile date de tine in a alege care ulei este mai indicat pentru masina lui? normal ca 5w40 va avea vascozitati mai mari la temperaturi mai ridicate, dar asta nu inseamna ca e mai bun pentru loganul omului.
daca Dacia pune 5w30 ca prima umplere, eu as merge pe 5w30. inca nu suntem atat de bogati incat sa bagam 5w30 din octombrie si pana in martie si 5w40 din aprilie pana in septembrie...

aceeasi discutie am intalnit-o si pe forumul daewoo. la matiz cel mai indicat ulei este 5w30. ei bine, se trezeste cate unul sa puna 5w40, 10w40 sau 0w40 (toate sunt recomandate de producator) si pe urma intreaba de ce masina porneste mai greu, nu mai trage la turatii ridicate sau consuma mai mult.

#15
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Aici te contrazic meste erik. Eu in motorul matizului am acum Mobil 1 0w40. Motorul este mai silentios decat cele cu 5w30 si trage de rupe pamantul. Este posibil sa am un consum cu 0.5l/100km mai mare din cauza unui ulei mai vascos un pic, daca vrei ulei de consum iti pui 0w30, dar prefer asta in locul unei eventuale uzuri. De asemenea, daca zici ca ai citit pe Daewoo, ai fii vazut ca sunt indivizi care au pus in 5w40, Castrol sau Mobil si au trecut de 100k km fara probleme.

Alegerea mea se bazeaza pe mersul cretin din bucuresti coroborat cu temperaturi de 40 de grade la umbra. Daca as fi mers numai pe autostrada in regim de croaziera, poate as fi pus 5w30, dar asa nu cred.

Aaa..si referitor la pornire: iarna asta nu am avut nici o pornire ratata iar masina porneste in jumatate de secunda. Cand a fost cel mai frig, dupa 4 zile cat masina a stat ingropata in zapada, martorul de ulei s-a stins imediat ce electromotorul a inceput sa invarta.

Mobil 0w40 Protection Formula

Vascozitate la 40 grade - 80
Vascozitate la 100 grade - 14.3

Pretul este unul destul de piperat, pe undeva pe la 65Ron/litru.

Edited by closchkutza, 05 February 2008 - 16:30.


#16
Russell

Russell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 23.07.2007
Suze am apasat gresit si cand am vrut sa edites mi sa blocat calculatorul asa ca reiau...

View PostOctavian___28, on Feb 5 2008, 03:52, said:

Producatorul foloseste DaciaOil 5W30, dar recomanda si 0W30/0W40; 5W30/5W40/5W50; 10W30/10W40/10W50...

Nu-i chiar asa (ce am bolduit). La rece da, e bine sa fie cat mai mica vascozitatea, dar la cald prea mare nu e bine, mai ales la motoarele de generatie ceva mai noua (daca te uiti la un mineral, sau un ulei mai slabut ai sa vezi ca are vascozitate la 100gr.C de 17-19...). De ce? Pai lucru mecanic e mai mare, inutil, de unde si un consumul sensibil mai mare de carburant.

Apropo de treaba asta: Mobil 5W40 are 14,1 la 100gr.C, Mobil 5W30 are 12,1 parca...dar asta nu-l face mai inferior neaparat.

Daca producatorul recomanda pe toate cele pe care le-ai scris tu atunci poti sa folosesi oricare din ele asta in functie de temperatura ambianta pt zona in care este exploatata masina!
Hai sa le vedem pe amandoua:
Mobil 1 5w 30: 40Grade - 64.8 ,    100Grade - 11.3
Mobile Synt S 5W 40 : 40 Grade - 83   100grade: 14
Eu le-am gasit pe amandoua ca fiind sintetice!
Asa cum vezi esista diferente ata la 40 grade cat si la 100 grade.....
Intrebare: Daca motorul e mai uzat cam ce presiune va avea uleiul in motor la turati joase si temperaturi inalte in cazul lui 5w 30? Eu sant sigur ca vor fi mai mica decat la 5W 40. Vor fi in limite normale pt motor sau nu?
La rece, poti proteja motorul de overprerssure mergand incet la turatii joase pana se incalzeste... dat cum poti proteja motorul la temperaturi inalte? Numai cu un ulei bun cu vascozitate mai maricica la cad!!
Uleiurile sant un compromis intre vascozitatea la temperatura josa si vascozitatea la temperatura ridicata. Cu cat diferenta intre cele doua e mai mare (pentru aceiasi specificatie aW-d) cu ata uleiul e mai bun. Aici apare diferenta inttre Mobil S si Mobil 1 de exemplu.
Partea cu lucru mecanic - nu prea pot sa fiu deacord cu tine (poate doar un pic...) Toate pompele de ulei au o valva de "overpresure"   care e reglata la o anumita presiune si chiar daca vascozitatea uleiului e mai mare,  presiunea nu va depasi acea valuare pt ca valva de overpressure va deschide.
Aici lucrurile se impart in doua:
1. La cald: Vascozitatea uleiului va fi destul de mica in compartie cu cea de la rece (de 3-4 ori):  Lucrul mecanic va fi cam acelasi pt doua uleiuri cu vascozitati la 100grade apropiate (diferenta de 6-7 unitati) pt ca presiune va fi aceiasi. Uleiul are temperatura si vascozitatea ideala ca sa asigure o lubrifiere foarte buna deci niste frecari foarte mici, implicit un lucru mecanic mic  fara variatii mari.. Asa cum am spus sant decord cu tine "un pic"ca va fi o diferenta extrem de mica care nu este luata in considerare.
2. La rece altfel se pune problema...
Vascozitatea la rece va fi mare/foarte mare iar si la relanti/tiratii joase tu vei avea cam tot presiune maxima. Dar pt ca la relanti nu este necesara presiune maxima atunci este un consum in plus de putere. Motorul va lucra mai mult pana se va incalzi......
Eu consider ca o vascozitate mai mica la rece ar fi mai importanta pt a avea un consum mai mic .
Totusi, pe mine m-ar interesa mai mult sa protejez motorul cu un ulei mai bun (diferenta mai mare intre viscozitatea la rece si cea la cald) si cu o vascozitate mai mai maricica la cald, decat sa ma uit la jumatate de litu econome - normal sa respecte si indicatiile producatorului. Pentru mine ar fi mai important ca motorul sa aiba o ungere/presiune mai mare la temperatura ridicata.
Asa cum am spus, trebuie vazut dadasheet-ul fiecarui ulei si facut un compromis tinand cont de ce uzura are motorul, daca il folosesc pe distante scurte etc.
Asa ca daca as avea de ales intre ce e pe aici eu nu as alege Mobil 1 5w-30  si nici un Mobil S 5W-40 ci as cauta un Mobil 1 5W-40

Edited by Russell, 05 February 2008 - 17:08.


#17
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Russel, nu exista Mobil 1 5w40. In gama Mobil 1 exista(la noi pe piata cel putin) 0w30, 0w40, 5w30, 5w50(Rally Formula) si 15w50(Motorsport Formula).

Eu am ales 0w40 tocmai pentru ca la pornire(la rece) are o vascozitate mai mica decat un 5w40(oricare) iar la temperatura mare este mai vascos decat un 5w30 si chiar 5w40, foarte putin in cazul celui din urma. In toamna am bagat prima data din asta, merge mult mai frumos motorul cu 0w40 decat cu Super S 5w40(am avut inainte).

#18
Russell

Russell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 23.07.2007

View Postcloschkutza, on Feb 5 2008, 06:23, said:

Russel, nu exista Mobil 1 5w40. In gama Mobil 1 exista(la noi pe piata cel putin) 0w30, 0w40, 5w30, 5w50(Rally Formula) si 15w50(Motorsport Formula).

Eu am ales 0w40 tocmai pentru ca la pornire(la rece) are o vascozitate mai mica decat un 5w40(oricare) iar la temperatura mare este mai vascos decat un 5w30 si chiar 5w40, foarte putin in cazul celui din urma. In toamna am bagat prima data din asta, merge mult mai frumos motorul cu 0w40 decat cu Super S 5w40(am avut inainte).

E adevarat ca nu am verificat daca exista 5w 40 ..... era ca o idee
0w-40 e o alegere mult mult mai buna decat 5w-30

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate