Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Instalații SOLARE, Panouri plane, Tuburi vidate

* * * * - 4 votes
  • This topic is locked This topic is locked
8468 replies to this topic

#5995
ianos10

ianos10

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 363
  • Înscris: 30.01.2006
Nu mai judec nimic! Multumesc de sfaturi! Din pacate, chiar daca nu este frumos sa ma plang, s-au cam terminat finantele pentru acest proiect. Nici vorba de alt boiler...poate in viitor vor fi si imbunatatiri. Pentru inceput voi merge pe solar, apoi spre toamna voi reveni pe electric. Toate componentele electrice le voi pastra si cand va fi nevoie le voi folosi. Maine vin instalatorii iar eu trebuie sa fac conexiunile conform manualului. Controlerul este SR868C9. Deocamdata am prins doar elementele de fixare pe perete. Revin daca vor fi probleme cu alte intrebari. Nu vreau sa monopolizez discutia. Inca odata multumiri!

#5996
st3fan19

st3fan19

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,759
  • Înscris: 02.03.2008
Am studiat un pic controler-ul tau. Cum spunea si un coleg mai in urma poti folosi, in functie de ce voltaj scoate pe contactul auxiliar, un releu sau un ssr sa comanzi rezistenta. Asta poate fi facut doar odata, dezactivanduse automat cand ajunge la temperstura setata, apoi se seteaza iar. (punctul 4.12) (pagina36).
Mai cauta in manual sigur este si o setare care sa te avantajeze

Attached Files



#5997
Sheyla

Sheyla

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 129
  • Înscris: 28.02.2016
Buna seara,
Toamna aceasta ar trebuii sa dau si eu gata casa si implicit si instalatia termica.
Neavand cunostiintele necesare am apelat la elaborarea unui proiect tehnic la nivel P.Th pe care il atasez aici.
Proiectul este facut dupa necesitatile mele de acum 2 luni, intre timp dupa ceva discutii as avea nevoie de ceva imbunatatiri si v-as ruga sa ma ajutati si pe mine cu niste sfaturi.
Imobilul se afla in Eforie Nord,fara acces la gaze,destinatia este mixta(rezidential + cazare pe timp de vara) grad maxim de ocupare 30 de persoane(doar intre 15 iulie si 15 august),s-a luat in calcul un consum de 50 litri de persoana ( toate baile au dusuri si nu cazi,lumea vine arsa de la plaja si prefera dusurile calii spre caldute in nici un caz fierbinti) reiesind ca necesar o suprafata radianta de 51 m2 panouri solare presurizate legate la un boiler termoelectric de 1500 litri cu  3 rezistente electrice de 7.5 kw.
Pe timp de vara ar trebuii sa am o eficienta foarte buna,daca nu este cum cred va rog sa imi spuneti.
Problema care imi macina capul este urmatoarea:
Poate mai trec si eu pe acolo cateva zile pe timp de toamna - iarna - primavara,cand panourile nu vor reusii sa incalzeasca boilerul de 1500 litri si ca sa fac un dus va trebuii sa folosesc rezistenta electrica cu un consum imens doar pentru 2 persoane.
Ce as putea modifica/adauga pentru o imbunatatire in acest sens?
Pentru ca nu am avut panouri pana acum am cateva curiozitati.
Pe timp de vara si in special lunile iulie,august, daca prind 2-3 zile fara soare,panourile vor mai face fata?si cam cat?
Daca la finalul zilei de lucru a  panourilor, apa din boiler se incalzeste....pana a doua zi cand mai pot beneficia din nou de panouri cum va fi apa din boiler pe parcursul noptii,vor fi pierderi mari?Cat de mult va intra pe electric.(intreb de intratul boilerului pe electric deoarece am cerut bransament trifazat cu o putere de 29 kw,nu prea au putere in zona, au strambat din nas si asa ca e prea mult si ca nu se stie sigur daca primesc avizul pozitiv)
Am trecut in proiect 10 panouri de 30 de tuburi vidate si mi se pare cam mult....aportul lor minim ar fi dupa calculele mele 10*210 litri = 2100 litri cea ce depaseste consuml meu .
In varianta  unui aport maxim avem 10*310 litri = 3100 litri.
Cum gradul de ocupare a camerelor in lunile mai,iunie,septembire va fi undeva la jumatate(in cazul fericit) iar iulie si august  voi merge aproape de capacitate maxim (cel putin in weekend-uri) dar voi beneficia de aportul maxim al panourilor ar fi suficient urmatorul calcul ?
5 panouri *310 litri = 1550 litri deci necesarul optim
Se poate folosii o combinatie pur exemplificativa si luata la nimereala....2 boilere termoelectrice cu 2 rezistente(pentru cand va venii gazul) 200 litri+500 litri si un puffer cu 2 rezistente de 800 litri?
Daca nu este viabil asa atunci cum?
Va multumesc

Attached Files



#5998
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

 Sheyla, on 18 mai 2016 - 01:27, said:

Buna seara,
Toamna aceasta ar trebuii sa dau si eu gata casa si implicit si instalatia termica.
Neavand cunostiintele necesare am apelat la elaborarea unui proiect tehnic la nivel P.Th pe care il atasez aici..
1.Ce valoare a presiunii a oferit furnizorul de apa in zona imobilului?
2.Ce valoare a pierderilor de presiune a rezultat pentru instalatia sanitara la simultaneitatea stabilita in proiect?
3.Ce caracteristici hidraulice trebuie sa aiba statia de ridicare a presiunii?
4.Valorile de 20mm si 25mm trecute pe planuri se refera la care din diametre exterioare sau interioare, caci materialul mentionat in proiect am vazut ca e PPR? (Ca fapt divers sa stiti ca nu am nimic impotriva PPR-ului corect utilizat)..
5.Cum a gandit proiectantul sa echilibreze panourile solare? Din diametre si cu robineti de tur si retur? Si la fiecare panou sa fie cate un senzor, adica 10 senzori? Foarte interesanta abordare.. Domnia sa este din Constanta sau din Bucuresti?
6.Ce valoare a suprafetei serpentinei a fost recomandat sa aiba boilerul la configuratia din proiect?
7. In fiecare camin colector se va monta cate o pompa cu tocator? Adica caminele vor fi umede si va mirosi in preajma lor a rahat? Excelenta abordare pentru o pensiune.
Pentru moment - ma opresc aici..Posted Image

#5999
Sheyla

Sheyla

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 129
  • Înscris: 28.02.2016

 andreilesan, on 18 mai 2016 - 08:26, said:

1.Ce valoare a presiunii a oferit furnizorul de apa in zona imobilului?
2.Ce valoare a pierderilor de presiune a rezultat pentru instalatia sanitara la simultaneitatea stabilita in proiect?
3.Ce caracteristici hidraulice trebuie sa aiba statia de ridicare a presiunii?
4.Valorile de 20mm si 25mm trecute pe planuri se refera la care din diametre exterioare sau interioare, caci materialul mentionat in proiect am vazut ca e PPR? (Ca fapt divers sa stiti ca nu am nimic impotriva PPR-ului corect utilizat)..
5.Cum a gandit proiectantul sa echilibreze panourile solare? Din diametre si cu robineti de tur si retur? Si la fiecare panou sa fie cate un senzor, adica 10 senzori? Foarte interesanta abordare.. Domnia sa este din Constanta sau din Bucuresti?
6.Ce valoare a suprafetei serpentinei a fost recomandat sa aiba boilerul la configuratia din proiect?
7. In fiecare camin colector se va monta cate o pompa cu tocator? Adica caminele vor fi umede si va mirosi in preajma lor a rahat? Excelenta abordare pentru o pensiune.
Pentru moment - ma opresc aici..Posted Image

Cum ma prindeti cum ma certati  Posted Image
Dar aveti si de ce,din pacate pentru mine...greu este sa faci o casaPosted Image
Eu mi-am dorit sa colaborez cu,cat mai multi profesionisti de pe softpedia,aici va includ si pe dvs,dar din pacate lipsa mea de interes pentru eficienta energetica v-a pus pe fuga la acel moment.
dvs ati spus asa:
"Imi pare rau, dar eu nu colaborez la proiecte care sunt abordate cu nepasare la capitolul eficienta energetica si economie de energie. Nu sufar de foame in gat ca alti proiectanti care accepta sa faca orice numai banu' sa iasa.."

Sa stiti ca am apelat atunci la dvs nu pentru a va da de munca ci pur si simplu pentru propriul meu interes,acela de a beneficia de experienta si priceperea dvs.
Pana acum am reusit sa colaborez cu,@Conu71 pe partea de ferestre si @George Trisina pe partea de proiectare instalatie electrica si ma bucur inca o data ca am facut aceasta alegere de a incerca sa colaborez cu profesionistii de pe acest forum.

Acum sa revin la intrebarile dvs, ma simt ca un elev scos la tabla cu lectia ne invatata

1.Singura discutie cu cei de la Raja a fost la cererea avizului de amplasament cand m-am intalnit la teren cu cineva de la ei...singura informatie de la acel domn a fost ca dupa ce fac imobilul racordarea la canal si apa ma costa in jur de 200 ron metru liniar de teava (materiale manopera si sapatura) si extra cost daca e cazul de refacut mixtura asfaltica sau beton in caz de decopertare.

2.M-am uitat in proiect (ca mata in calendar)dar nu cred sa fie trecut asa ceva pe acolo
O sa atasez si poze cu breviarul de calcul si memoriul tehnic poate nu am observat eu.

3.Hidroforul electric Q = 3 m3/h ,inaltime pompare  18 m actionat de un motor alimentat la 230 v/1 kw

4.Nu am un raspuns pentru dvs....banuiesc ca este dimensiunea exterioara sa inteleg ca nu este bine asa?
Daca ar fi diametrul interior 20 mm si 25 mm ar fi mai ok?

5.Nu stiu sa va raspund referitor la echilibrare.
Sa inteleg ca nu este o varianta ffoarte buna nu?
Cum as putea sa remediez daca este o problema?
Este din Constanta.

6.Nu am nici acest amanunt trecut in proiect,
Recomadarea s-a facut la acest boiler  
http://www.prodimar....b-s2-p3571.html

7.Caminele cu pompa tocator sunt prevazute preventiv,am o distanta destul de mare fata de canal si exista posibilitatea sa nu am o panta naturala viabila.
Multumesc ca mi-ati atras atentia,era un aspect foarte important pe care eu nu il luasem in calcul (mirosul)

Posted Image

Attached Files


Edited by Sheyla, 18 May 2016 - 22:47.


#6000
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 Sheyla, on 18 mai 2016 - 22:45, said:

Cum ma prindeti cum ma certati  Posted Image


Posted Image


@Sheyla, la mine in zona se pun maxim 10 tuburi pentru 100 litri de apa. In cazul boiler-ului tau de 1500 litri ar veni 5 panouri a cite 30 tuburi si nu 10 cum vrei tu sa pui.
Un alt aspect ar fi ca tu ai casa in Eforie si acolo garantat trebuie mult mai putine tuburi fata de Alba Iulia.

Acum tu vrei cit mai multe tuburi ca sa eviti pornirea rezistentelor electrice si este si firesc sa doresti asa ceva. Dar daca pui multe tuburi, trebuie la o parte din ele sa le faci o prelata sau ceva cu care sa le poti acoperi usor cind este prea mult soare, sau cind nu ai clienti. Zic si de clienti pentru ca tu vrei sa inchiriezi intre 15 iulie - 15 august si-ti ramin descoperite periadele 15 mai-15 iulie si 15 august-15 septembrie, perioade cind soarele in Eforie este totusi destul de puternic si o sa-ti fiarba boilerul ca nu ai consum.

O solutie la ce vrei tu sa faci, ar fi sa folosesti 2 boilere. Nu stau acum sa le calculez, dar hai sa zicem ca pui unul de 1.500 litri si unul de 500 litri, adica in total 2000 litri. Intri prima data cu apa rece in ala 1.500 litri, dupa care iesi din el cu "apa calda" si te duci in ala de 500 litri si de consumat apa calda la robinet vei consuma din ala de 500 litri. Panouri solare vei pune 150 tuburi, dar o sa le pui pe boilerul de 500 litri. Astfel toamna si primavara, cum ai exagerat de multe tuburi pe ala de 500 litri, o sa poata sa-l incalzeasca ca sa faci si tu baia in extrasezon fara sa folosesti rezistentele. Mai departe pui un controler care sa stie gestiona 2 boilere si 2 pompe. Intre cele 2 boilere va veni o pompa de recirculare si de fiecare data cind se incalzeste boilerul de 500 litri peste o anumita valoare, muti apa in boilerul de 1500 litri. Astfel in sezon daca nu este mult soare, ai garantat 500 litri de apa fierbinte, plus apa preincalzita in primul boiler de 1500 litri. Iar daca este exagerat de mult soare si clienti nu se spala ziua, nu risti sa-ti fiarba cele 2 boilere.

Obligatoriu trebuie sa-ti pui pe iesirea de ACM o vana antioparire. Nici sa nu te gindesti ca se poate si fara ea.
Pe urma ai nevoie de un controler destept, cum ar fi cele de la Resol. Un controler care sa aiba si functie "de racire". Adica ai setat boilerul la 60grd si daca ziua este mult soare si trece colectorul de 100grd (sau cit setezi tu) atunci electronica accepta sa-ti incalzeasca boilerul pina la 95grd, sau cit poate soarele peste 60grd. Noaptea (sau cind se raceste afara) electronica va porni pompa si va transfera caldura din boiler sus pe casa, pina ce va raci boilerul la 60grd. Astfel a doua zi eviti suprainacalzirea boilerului.

#6001
Sheyla

Sheyla

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 129
  • Înscris: 28.02.2016
@Florin71_skoda
Multumesc pentru sfaturi,
In proiect sunt trecute 10 panouri,probabil din exces de zel,m-am tot uitat pe acoperisurile vilelor din zona, de cand ma tot uit dupa panouri si nu am vazut atat de multe la o casa similiara.
Tot la 5 panouri ma gandeam si eu,am spus spus si mai sus ca 10 panouri aduc aproape dublu apa fata de consumul meu.
La panouri solare,intre westech si panosol,care ar fi recomandarea dvs?

#6002
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

 Sheyla, on 18 mai 2016 - 22:45, said:

Cum ma prindeti cum ma certati  Posted Image
Dar aveti si de ce,din pacate pentru mine...greu este sa faci o casaPosted Image
Eu mi-am dorit sa colaborez cu,cat mai multi profesionisti de pe softpedia,aici va includ si pe dvs,dar din pacate lipsa mea de interes pentru eficienta energetica v-a pus pe fuga la acel moment.
dvs ati spus asa:
"Imi pare rau, dar eu nu colaborez la proiecte care sunt abordate cu nepasare la capitolul eficienta energetica si economie de energie. Nu sufar de foame in gat ca alti proiectanti care accepta sa faca orice numai banu' sa iasa.."
Nu-mi pot schimba principiilePosted Image , sunt ""deformat'" profesional..  Daca eram rau intentionat - pur si simplu treceam cu vederea postul dvs si gata..

 Sheyla, on 18 mai 2016 - 22:45, said:

Sa stiti ca am apelat atunci la dvs nu pentru a va da de munca ci pur si simplu pentru propriul meu interes,acela de a beneficia de experienta si priceperea dvs.
Am apreciat gestul, dar decat, cum am mai spus si pe alte topicuri, sa fac ceva ce nu-mi place - mai bine las loc altuia caruia poate ii place.. E ca la mancare - daca eu nu mananc o anume mancare - nu inseamna ca nu o poate manca altul si eu trebuie sa o spurc.. Nu - cu respect o las neatinsa..

 Sheyla, on 18 mai 2016 - 22:45, said:

Pana acum am reusit sa colaborez cu,@Conu71 pe partea de ferestre si @George Trisina pe partea de proiectare instalatie electrica si ma bucur inca o data ca am facut aceasta alegere de a incerca sa colaborez cu profesionistii de pe acest forum.
Foarte frumos.Posted Image

 Sheyla, on 18 mai 2016 - 22:45, said:

Acum sa revin la intrebarile dvs, ma simt ca un elev scos la tabla cu lectia ne invatata
Numai daca elevul e pus in fata faptului ca nu a invatat - poate sa-l motiveze sa invete.. Acum, in cazul dvs, in joc este interesul. '" Sau iti bati joc de banii tai - sau reanalizezi situatia'"..

 Sheyla, on 18 mai 2016 - 22:45, said:

1.Singura discutie cu cei de la Raja a fost la cererea avizului de amplasament cand m-am intalnit la teren cu cineva de la ei...singura informatie de la acel domn a fost ca dupa ce fac imobilul racordarea la canal si apa ma costa in jur de 200 ron metru liniar de teava (materiale manopera si sapatura) si extra cost daca e cazul de refacut mixtura asfaltica sau beton in caz de decopertare.
Este o abordare neprofesionista a celor ce au fost platiti sa va reprezinte interesul.. In primul rand trebuia sa se obtina un Aviz in care furnizorul de apa ofera conditiile existente in teren si mai concret Valoarea garantata a presiunii apei in retea. Am atasat un exemplu de acest gen... Cum era firesc, furnizorul a trecut intentionat o valoare mai mica a presiunii ca in caz de ceva sa nu poata fi tras la raspundere. In aviz a trecut 0,8 - insa in realitate nu a scazut niciodata sub 2,8 bar. Exact asa a fost situatia si cu alte imobile din Ovidiu si Palazu, unde in aviz au fost trecute valori de 1,5 bar, insa in realitate sunt 4,5 bar..
De ce am adus asta in discutie? Pentru ca ar fi o prostie din punct de vedere energetic sa folosesc un vas de 1mc (care implica si deservire/dezinfectare, dar si riscuri - un hotel din Eforie a avut inundatie ca s-au blocat flotoarele si s-a umplut toata camera tehnica cu apa, noroc ca era la demisol..) pe post de rezervor ca apoi cu un consum suplimentar de energie electrica (plus service, zgomot, etc) sa ridic presiunea apei - cand presiunea din retea ar putea asigura cu apa toate punctele de consum al imobilului.
In Eforie Nord retaua are presiune suficienta sa asigure unele hotele de P+4 - fara statii de ridicare a presiunii..  Poate la dvs este alta situatie - eu nu stiu..

 Sheyla, on 18 mai 2016 - 22:45, said:

2.M-am uitat in proiect (ca mata in calendar)dar nu cred sa fie trecut asa ceva pe acolo
O sa atasez si poze cu breviarul de calcul si memoriul tehnic poate nu am observat eu.
Daca se poate..

 Sheyla, on 18 mai 2016 - 22:45, said:

3.Hidroforul electric Q = 3 m3/h ,inaltime pompare  18 m actionat de un motor alimentat la 230 v/1 kw
Mie unul mi se pare mica inaltimea de pompare de doar 18 mCA, care trebuie sa invinga pierderea de presiune la curgerea debitului necesar la o anume simultaneitate prin instalatia interioara si sa aiba si ceva presiune la punctul de consum..

 Sheyla, on 18 mai 2016 - 22:45, said:

4.Nu am un raspuns pentru dvs....banuiesc ca este dimensiunea exterioara sa inteleg ca nu este bine asa?
Daca ar fi diametrul interior 20 mm si 25 mm ar fi mai ok?
Daca este trecut PPR 25 - eu tind sa inteleg ca este diametrul exterior, daca ar fi fost trecut Dn 25 - as fi sigur ca e vorba de diametrul interior. Sper ca nu este cazul proiectantului dvs, dar eu am observat ca unii colegi din proiectare intentionat se exprima ambiguu, ca ulterior sa se absolve de raspundere.. "'Nu ati respectat proiectul intocmai - acum nu e vina mea ca ramaneti sapuniti in dus si strigati pe hol sa inchida ceilalti consumul de apa'"..

 Sheyla, on 18 mai 2016 - 22:45, said:

5.Nu stiu sa va raspund referitor la echilibrare.
Sa inteleg ca nu este o varianta ffoarte buna nu?
Cum as putea sa remediez daca este o problema?
Evident ca nu este profesionista.. Toti robinetii, dezaeratoarele si celelalte elemente folosite la sistemele solare trebuie sa fie special fabricati sa reziste la temperaturi de pana la 160 grdC. Cum sa folosesti robineti de tur si retur de calorifere, care nu folosesc temperaturi de peste 95 grdC - pentru instalatii solare ? Echilibrarea hidraulica a grupurilor de panouri solare se face folosind Metoda Tichelmann.
La cum s-a propus cate un senzor de temperatura pe fiecare panou - ce automatizare va fi folosita care sa stie sa citeasca si sa proceseze semnale de la 10 senzori? De regula automatizarile solare simple au doi senzori - unul pe boiler si altul pe unul din panouri (vorbesc de cazuri precum al dvs, in care toate panourile sunt orientate in aceeasi directie).

 Sheyla, on 18 mai 2016 - 22:45, said:

Este din Constanta.
Imi pare rau..

 Sheyla, on 18 mai 2016 - 22:45, said:

6.Nu am nici acest amanunt trecut in proiect,
Recomadarea s-a facut la acest boiler  
http://www.prodimar....b-s2-p3571.html
Cum a mai adus in discutie colegul @florin, si eu consider ca pentru 50mp de panouri si tinand cont ca puterea electrica instalata este extrem de mica (doar 7,5 kW pentru prepararea ACM) v-ar fi trebuit un stoc de apa calda de minim 3 tone, iar suprafata de transfer termic a serpentinei ar fi trebuit sa fie de minim 7,5 mp...
Am vazut ca dl proiectant a considerat ca cu 7,5 kW se poate incalzi boilerul de 1,5 tone intr-o ora.. Mie nu-mi iese asa: 1500x4,18x35/3600 = 60,96 kWh. acum 60,96 kWh : 7,5 kW = 8, 128 ore..

 Sheyla, on 18 mai 2016 - 22:45, said:

7.Caminele cu pompa tocator sunt prevazute preventiv,am o distanta destul de mare fata de canal si exista posibilitatea sa nu am o panta naturala viabila.
Multumesc ca mi-ati atras atentia,era un aspect foarte important pe care eu nu il luasem in calcul (mirosul)
Daca era avizul la faza de proiectare - se putea sti exact cum sta treaba si poate s-ar fi putut lua anumite masuri incat sa nu se consume energie electrica si pentru aceasta treaba.. Si sa nu se impuna deservirea pompelor,  si sa se evite situatii in care se blocheaza vre-o pompa cu chiloti tanga si iese rahatul in curte.. Astea nu-s povesti - astea sunt cazuri reale..
Posted Image

Attached Files



#6003
M_ierdnA

M_ierdnA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,608
  • Înscris: 17.03.2014
Revin cu detalii despre oferta de panouri pe care am primit-o cu ceva vreme in urma. Preturile sunt in euro fara tva

Panou solar cu 24 buc tuburi vidate Westech Solar 1800 SR-20 cu rama metalica pentru acoperis inclusa -- 517 E
Regulator tip DeltaSol BSPlus Resol --  167 E
Statie Solara tip DN 20 simplu presiune de lucru max. 6 bar, cu pompa Wilo 15/6 racord 3/4 -- 214 E
Tubulatura Flexibila inox neizolat -- 2,5 E/m
Izolatie solara -- 2,5 E/m
Manopera -- 240 E

Chestia asta ar trebui sa fie pentru un boiler Drazice cu 2 serpentine de 200l pe care il am deja. Serpentina pentru panouri solare are 1mp. Ce parere aveti despre oferta din punct de vedere al preturilor, calitatii si al  compatibilitatii cu boilerul descris? Aveti idee ce tuburi sunt alea, pentru ca eu unul nu am vazut pe pagina celor de la Westech indicativele de ma sus?

#6004
doega

doega

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,216
  • Înscris: 04.12.2007

 qadrian, on 19 mai 2016 - 09:01, said:

1. Antigelul doar scade puncutul de inghet si in acelasi timp scade proprietatiile de transfer termic ale lichidului. Apa distilata ar fi cea mai buna pentru transfer termic.

2. La -30 grade iti ingheata si antigelul in instalatie. Si orice izolatie ai avea tu pe tevi panoul are un mic rezervor(e si el izolat).. in care se incalzeste lichidul si doar cand ajunge la o anumita temperatura ti-l trimite in casa. Daca afara sunt -30 nu o sa ajunga acel lichid inveci la 40-50 de grade.

3. Iar iarna nici nu se pune problema de apa calda de la ele. Atat timp cat cazanul face apa calda la 60 grade .. panourile nu mai au nici un rost. Merita cumparate dar investia nu se prea amortizeaza.

4. Eu zic ca cel mai bine inainte de a achizitiona un astfel de panou mergeti si vedeti unul montat la cineva(nu in magazin). Si vedeti cum merge.

Am mutat discutia pe forumul corect.

1. Credeam ca este exact invers, tinand cont si de densitate. Insa poate gresesc.
2. Eu am din hidrofor teava PPE prin PVC de 110mm fara izolatie si nu mi-a inghetat niciodata in 4 ani desi circa 1m este in exteriorul casei. Cu izolatie sper sa am pierderi minime spre neglijabile la panouri.
3. Stiu destui care fac apa calda iarna. Poate nu integral, dar un aport semnificativ. De ce as arde lemne sa-mi ridic apa la 60 de grade daca nu e cazul. Ce, faci dus/baie la 60 de grade? O lasi toata ziua pe panouri iar daca seara nu are un 40 o incalzesti cu lemne.
4. Atasez poze (ora 7 dimineata) insa precizez ca nu sunt in functiune. Duminica sper sa fie gata. Eu sunt convins ca o sa am aport bun si iarna.

Attached Files



#6005
ggelu

ggelu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,316
  • Înscris: 21.01.2009

 doega, on 19 mai 2016 - 16:30, said:

Am mutat discutia pe forumul corect.

1.Antigelul doar scade puncutul de inghet si in acelasi timp scade proprietatiile de transfer termic ale lichidului. Apa distilata ar fi cea mai buna pentru transfer termic.
1.1Credeam ca este exact invers, tinand cont si de densitate. Insa poate gresesc.
2.La -30 grade iti ingheata si antigelul in instalatie. Si orice izolatie ai avea tu pe tevi panoul are un mic rezervor(e si el izolat).. in care se incalzeste lichidul si doar cand ajune la o anumita temperatura ti-l trimite in casa. Daca afara sunt -30 nu o sa ajunga acel lichid inveci la 40-50 de grade.
Eu am din hidrofor teava PPE prin PVC de 110mm fara izolatie si nu mi-a inghetat niciodata in 4 ani desi circa 1m este in exteriorul casei. Cu izolatie sper sa am pierderi minime spre neglijabile la panouri.
3. Stiu destui care fac apa calda iarna. Poate nu integral, dar un aport semnificativ. De ce as arde lemne sa-mi ridic apa la 60 de grade daca nu e cazul. Ce, faci dus/baie la 60 de grade? O lasi toata ziua pe panouri iar daca seara nu are un 40 o incalzesti cu lemne.
4. Atasez poze (ora 7 dimineata) insa precizez ca nu sunt in functiune. Duminica sper sa fie gata. Eu sunt convins ca o sa am aport bun si iarna.
M-a mancat tastatura dar  era alta arie si nu era cazul sa fiu si eu  off topic.
1) Asta e corecta .  Antigelul are caldura specifica mai mica decat apa.
2) Aici e o problema . Antigelul nediluat ingheata la -20 grd. Daca il diluezi cu 1/3 apa temp. de inghet scade la  -35  iar la continurea diluarii temp. de inghet se ridica catre zero grd.  Nu lua temperarurile ca o referinta la virgula, depinde si de aditivii din antigel sau de variatiile din  formula sa.   In plus antigelul nu ( prea)  poate fi folosit nediluat din motive de vascozitate mare  la temp. scazute si de depuneri in cazul fierberii .
Celelalte puncte s-au mai discutat si nu cred ca pot aduce ceva nou.

Edited by ggelu, 19 May 2016 - 18:24.


#6006
XTH

XTH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,687
  • Înscris: 23.01.2010

 doega, on 19 mai 2016 - 16:30, said:


3. de ce  sa-mi ridic apa la 60 de grade daca nu e cazul.
Am citit undeva,ca este obligatoriu ca la maxim 1 saptamina ,parca, apa in boiler sa ajunga la 60gr pentru a distruge nu stiu ce  bacterii care incep sa se dezvolte pe la 30..40gr si la 60gr sau peste astea cam decedeaza.
Ce-am citit va spun si voua si inclin sa cred ca asa este.
Cit despre spalat cu apa la 60, este corect, trebuie racita ca sa nu devii"rac"
Cele bune!

#6007
swtm

swtm

    Welding Eng.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 18.01.2011
E vorba de protecția antilegionela.

Dar ai vana de amestec la ieșirea din boiler, pe care o setezi la temperatura dorită.

#6008
raduk

raduk

    Instalatorul de Iași

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,330
  • Înscris: 30.09.2007

 XTH, on 19 mai 2016 - 19:18, said:

[...] nu stiu ce  bacterii [...]
Este vorba de Legionella. Posted Image

#6009
voicul

voicul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 841
  • Înscris: 07.10.2004
EU am montat in urma cu o săptămână panouri solare Kingspan (Irlanda) cu această firmă www.ambienttotalterm.ro
Am Pus 3 mp de tuburi vidate (30 tuburi) și încălzesc 400 l de apă.
La ora 13 deja am 60 grade în boiler.
Mi se par foarte misto tuburile, au garanție de funcționare 20 ani, au protecție termică și anume dacă ajung la 100 grade(sau cat setezi în controller), se decuplează automat plus anti grindina. Controllerul lor permite o grămadă de setări alea alea.

Attached Files


Edited by voicul, 29 May 2016 - 14:54.


#6010
BodCasa

BodCasa

    Tartaria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,759
  • Înscris: 15.04.2012
Si cat te-a costat?

#6011
voicul

voicul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 841
  • Înscris: 07.10.2004

 BodCasa, on 30 mai 2016 - 10:53, said:

Si cat te-a costat?

Eu am dat 13000 ron + 350 euro manopera.
Dar mai bine te uiti aici: http://www.ambientto...uri-Vidate.html
Poate apar noutati la pret

#6012
BodCasa

BodCasa

    Tartaria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,759
  • Înscris: 15.04.2012
Ma uitai pe site dar este prea "complicat"!

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate