Politehnica - Inginerie Electrică
#1
Posted 25 November 2015 - 22:10
Salut. Sunt în clasa a 12-a și, ajungând la faza la care trebuie să îmi aleg facultatea la care dau, m-am gândit să dau la Facultatea de Inginerie Electrică din cadrul Universității Politehnica București. Nefiind bucureștean, îmi e greu să obțin niște informații despre această facultate, așa ca întreb aici cu speranța ca cineva să îmi răspundă. Știu despre metoda de admitere, despre orar, despre posibilele oportunități de angajare, despre burse etc. Vreau să știu care sunt condițiile în cămine și cât de bine se descurcă profesorii la partea de pedagogie.
|
#2
Posted 25 November 2015 - 22:14
JocKeRuL1, on 25 noiembrie 2015 - 22:10, said:
cât de bine se descurcă profesorii la partea de pedagogie Edited by neagu_laurentiu, 25 November 2015 - 22:14. |
#3
Posted 25 November 2015 - 22:18
Nici nu aștept dădăceală, dar, prin definiție, profesorul trebuie să aibă și unele calități de pedagog, nu doar să stăpânească propria materie pe care o înțelege el în felul său. Sunt capabil de studiu individual, dar mă interesează dacă cei de la Inginerie Electrică știu să predea bine
Și mă interesează și condițiile din cămine. Dacă cineva poate să mă ajute, îi mulțumesc anticipat. |
#4
Posted 25 November 2015 - 22:47
conditii ok, profesorii... daca-ti arat ce face un prieten la cursul de algebra... maxime latinesti, chestii filozofice&shit. si nici macar nu glumesc.
|
#5
Posted 25 November 2015 - 22:56
#6
Posted 25 November 2015 - 22:58
Eheee, la facultate nu mai e ca la generala/liceu, daca nu intelegi, dai vina pe profesor eventual trimiti parintii la scoala sa se ia de el. )
In scoala, mai ales in invatamantul obligatoriu, se presupune ca profesorii trebuie sa te atraga, bla bla. Aici la facultate nu mai e asa, tu ai venit de bunavoie, daca nu te atrage , nu te tine nimeni cu forta, sau nu-si bate nimeni capul sa te faca pe tine sa fii atras de o anumita materie. Probabil ca la orice facultate, exista si profesori care predau mai bine(sau chiar foarte bine), si profesori care predau mai prost, ideea este ca tu sa nu te astepti doar la cei de prima categorie, ca o sa cam fii dezamagit. In facultate volumul de materie este enorm, pai cred ca un curs de 1 semestru concentreaza materie cat ai la o disciplina in 4 ani de liceu, fara exagerare. Iti dai seama, in conditiile astea, rolul profesorului e mai mult sa-ti dea materialul foarte bine sistematizat logic,restul tine de tine, n-o sa stea ca in liceu 7 ore la ecuatia de gradul 2 cu delta, daca asta astepti tu prin "a preda bine". Din pacate in facultatile de la noi se pune accent pe tone de teorii si din nou, din pacate, multi profesori universitari asta fac, vin si recita 2 ore teoria la curs, asa "in lumea lor". Unii nu doar ca nu predau bine, dar nici macar cursul lor, daca il iei, nu e bine intocmit intotdeauna. Edited by ipopovici11, 25 November 2015 - 23:07. |
#7
Posted 25 November 2015 - 23:11
JocKeRuL1, on 25 noiembrie 2015 - 22:18, said:
Nici nu aștept dădăceală, dar, prin definiție, profesorul trebuie să aibă și unele calități de pedagog Cel universitar face cercetare de exemplu. Si vorbeste despre lucruri deoarece e la curent cu cele mai de varf descoperiri ale umanitatii. D-aia e pus acolo, nu ca sa dadaceasca oameni majori. Faptul ca ai luat BAC-ul ar trebui sa dovedeasca faptul ca ai atins o anumita maturitate intelectuala. Edited by OriginalCopy, 25 November 2015 - 23:11. |
#8
Posted 25 November 2015 - 23:15
#9
Posted 25 November 2015 - 23:30
Nu stiu de ce luati mereu apararea profesorilor,ei sunt acolo sa isi faca treaba cat de bine pot - majoritatea nu isi fac treaba.
|
#10
Posted 26 November 2015 - 08:32
grapefruit, on 25 noiembrie 2015 - 23:30, said:
Nu stiu de ce luati mereu apararea profesorilor,ei sunt acolo sa isi faca treaba cat de bine pot - majoritatea nu isi fac treaba. Ideea e pentru ce te duci tu din start acolo la facultate. La care se mai adauga faptul ca in invatamantul romanesc e o componenta lipsa: university of applied sciences. Nu exista asta in Romania, acolo ar trebui sa se duca cei care din start nu vor sa devina cercetatori, si acolo da, profesorii ar trebui sa ii "dadaceasca" (dar la nivel de oameni maturi) pe studenti. |
|
#11
Posted 26 November 2015 - 12:49
grapefruit, on 25 noiembrie 2015 - 23:30, said:
Nu stiu de ce luati mereu apararea profesorilor,ei sunt acolo sa isi faca treaba cat de bine pot - majoritatea nu isi fac treaba. De acord, dar depinde ce intelegi prin "a-si face treaba". De exemplu nu pot sa deschida capul elevului/studentului si sa toarne acolo stiinta. Daca acesta nu studiaza nimic/nu s straduieste/nu vrea sa-si bata capul. E chestie de mintea cocosului. Ca am impresia ca unii asa ar vrea. Asta e viata, facultatile stintifice, tehnice, sunt grele. Nu e ca la alea umaniste unde mai faci o dezbatere, mai un bla bla bla, dat cu parerea, putina gargara si gata. Toti am avut profesori mai buni sau mai rai, insa eu in facultate nu am asteptat de la niciun profesor sa-mi bage cunostinte in cap. Sau sa ma duc la curs ca la spectacol, daca nu-mi place, am plecat. Pe mine m-au deranjat doar cei care nu aveau cursul facut bine, adica nu se lega totul logic si trebuia sa cauti tu prin alte materiale, etc. Eu dintotdeauna am tinut mortis sa inteleg logic, daca se poate, tot si nu doar sa memorez. Ptr ca in facultatile de la noi se pot trece examenele chiar cu brio doar prin toceala. Da, chiar si la facultati tehnice. Doar ca e aiurea sa tocesti ce nu intelegi. Si e si greu, presupune un consum enorm sa tocesti ca papagalul. Dar un student se presupune ca ar trebui sa studieze, si asta implica sa consulte si alte materiale, nu doar cursul profesorului. Dar, trebuie sa intelegti foarte bine, asa cum a spus si Original Copy, profesorul de facultate e un cu totul alt tip de profesor, chestiile cu pedagogia nu se aplica la fel ca in preuniversitar. Un prof de facultate bun are un doctorat in spate, are articole stiintifice, etc. Stiti ce inseamna un doctorat in stiinta sau tehnica, pe bune? Deci nu te astepta de la un prof de facultate sa-ti explice "2+2=4" spunand "Daca ai 2 mere si mai pui langa ele 2 mere ai in total 4 mere". Cum face marele pedagog de preuniversitar.(am dat doar un exemplu). LA preuniversitar este foarte importanta pedagogia, ptr ca in primul rand, e invatamant de masa, profesorul trebuie sa recurga la tot felul de artificii pentru a-i invata si pe cei mai slabi si mai grei de cap elevi cate ceva. Insa nu toti trebuie sa urmeze o facultate. Daca ai intrat la facultate(mai ales una stiintifica sau tehnica) , se presupune ca esti un fost elev peste medie, care oricum nu avea nevoie de bla-bla-ul "2 mere si inca 2 mere" ca sa inteleaga ca 2+2=4. Se presupune ca te pasioneaza specializareea aleasa si ai vointa sa studiezi si singur. Rolul profesorului este doar sa-ti puna la dispozitie un curs bine conceput, sa iti raspunda la intrebari(fiecare prof care se respecta are consultatii cu studentii), etc. Nici prin cap sa nu-ti treaca ca proful universitar ar trebui sa stea sa-ti piseze cunostintele ca la scoala generala. Asta teoretic, ca de fapt la noi intra la facultate si multi care n-au ce cauta acolo, si mai si termina, d'aia, ca altfel raman facultatile fara studenti. Edited by ipopovici11, 26 November 2015 - 12:53. |
#12
Posted 26 November 2015 - 14:42
Daca ti-ai ales o facultate de inginerie este clar ca cei mai multi dintre cei care au ales asta nu vor ramane in cercetare, in anul 1 cel putin mie mi se pare ca ni se toarna foarte multe informatii (chestiuni mult prea complicate) si astfel nu intelegem nici esentialul nici complicatul. Dupa parerea mea la curs ar trebuie sa ne invete ceva de baza in domeniul respectiv si cine vrea mai mult sa studieze in timpul sau liber. (eu pledez pentru cat mai multe analogii chiar si triviale daca asta face inteles mai bine conceptul si se renunte la formalismul ala de facultate super complicat)
|
#13
Posted 26 November 2015 - 20:11
OriginalCopy, on 26 noiembrie 2015 - 08:32, said:
Nu le ia nimeni apararea. Facultatile sunt in mod normal facute pentru cercetare. Cand te duci la facultate, te duci cu gandul de a ajunge cercetator. Bine, ca majoritatea nu reusesc si intra apoi in industrie, e normal. Ideea e pentru ce te duci tu din start acolo la facultate. La care se mai adauga faptul ca in invatamantul romanesc e o componenta lipsa: university of applied sciences. Nu exista asta in Romania, acolo ar trebui sa se duca cei care din start nu vor sa devina cercetatori, si acolo da, profesorii ar trebui sa ii "dadaceasca" (dar la nivel de oameni maturi) pe studenti. |
#14
Posted 26 November 2015 - 20:19
Pai e aceeasi programa in final la UPB.
Edited by neagu_laurentiu, 26 November 2015 - 20:20. |
#15
Posted 26 November 2015 - 21:29
grapefruit
Tinerete, cam asa am zis si eu in anul I. Iar in IV, cand am inteles formulele, s-a facut o asa lumina.. Sa explic. Eu eram si am ramas un constructor si depanator de montaje electronice. Stiam ca la iesirea unui montaj se pune ceva. Ma jucasem scotand acel ceva si rezultatele au fost infioratore..Asa ca am repus chestia aia.. Cand profesorul ne-a explicat de ce, uitati formula, am ramas cu gura cascata..Si atunci am inteles diferenta dintre un inginer si un muncitor...Pe scurt este in matematica aplicata... Da, unii profesori nu isi faceau treaba pe vremea mea, nici azi. Dar pana la urma al cui e interesul? Cine trebuie sa rupa cartea? Stiti ce te va intreba la angajare? Sau peste 5 ani de la absolvire? Sau peste 11 ani, intr-o sedinta, cand unui director i se pune pata si vrea sa te demoleze? Daca ai trecut ca gasca, inghiti. Daca iti amintesti ceva, ii poti raspunde..Si inghite el.. Jur ca am trait toate fazele astea... ipopovici11 Superbe postari. Jos palaria. Stima si respect. Edited by Prien, 26 November 2015 - 21:30. |
|
#16
Posted 26 November 2015 - 22:21
Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri. Poate ca nu m-am făcut bine înțeles când am așteptat un anumit răspuns la întrebarea dacă profesorii știu să predea bine. După cum spunea ipopovici11, sper ca profii de la inginerie electrică să aibă cât de cât un curs bine pus la punct, logic. Cât despre alte lucruri, nu e problemă. Sunt dispus să mă documentez din alte surse, să lucrez. De aia mă duc la facultate și nu fac o școală profesională și gata.
|
#17
Posted 01 December 2015 - 15:15
Pe scurt. Nu toti profesorii stiu sa predea bine.
Pe de alta parte, daca dta nu vei intelege singur ce inseamna cand dintr-o formula cu sin (omega*t) procesata iti apare ceva de genul sin 2*(omega*t)... Acum cateva zile ma contram cu un tehnician care vroia sa prelungeasca prin inodare un cablu coaxial..Cand i-am dat cu formulele in cap, evident explicandu-le, l-am auzit "da, dnule inginer".. Asa se castiga respectul... Edited by Prien, 01 December 2015 - 15:18. |
#18
Posted 10 December 2015 - 21:34
OriginalCopy, on 26 noiembrie 2015 - 08:32, said:
La care se mai adauga faptul ca in invatamantul romanesc e o componenta lipsa: university of applied sciences. Nu exista asta in Romania, acolo ar trebui sa se duca cei care din start nu vor sa devina cercetatori, si acolo da, profesorii ar trebui sa ii "dadaceasca" (dar la nivel de oameni maturi) pe studenti. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users