Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Scaune auto pentru copii
Last Updated: Feb 02 2016 23:35, Started by
Ahile
, Mar 31 2015 15:41
·
0
#1
Posted 31 March 2015 - 15:41
Am vazut ca nu exista nici un topic pe tema asta si nu mi-a venit sa cred!
E un subiect destul de important... Daca exista pe undeva ar trebui facut sticky dupa parerea mea. Dar sa intram in subiect. Caut un scaun auto pentru bebelus de 10 luni si aproape 9 kg. Pe piata gasim scaune de cam 250 lei prin supermarket-uri insa alea nu asigura siguranta in mod adecvat. Sint doar niste bucati de plastic cu o husa pe ele, un pic de burete si centura in Y si aia e tot. Nu va recomand sa aruncati banii pe asa ceva chiar daca sint ieftine. E vorba de siguranta copilului in masina si merita si el saracul citeva plinuri de benzina in plus bagate intr-un scaun ca lumea. Dilema mea e urmatoarea: sa iau scaun cu scut de impact (impact shield in engleza, Fangankorper in germana) care e orientat cu fata spre directia de mers sau sa iau un scaun orientat cu spatele la directia de mers? Informatiile de pe net sint cam contraditctorii: unii sustin scaunele orientate cu spatele la directia de mers (in Suedia se discuta sa se dea lege care sa te oblige la scaun orientat cu spatele la directia de mers pina la 5 ani pentru copii) altii, cum e ADAC (ACR-ul german) dau calificative mai bune scaunelor cu scut de impact orientate cu fata la directia de mers. Exista pareri sau interes pentru subiect? |
#2
Posted 31 March 2015 - 15:47
Personal am un scaun orientat in fata, nu cunosc exact modelul, in gama de pret ii undeva pe la 500 de lei. Personal am avut o gramada de scaune pana acum, asta si-a meritat banii. Este solid si copilul (9 luni) ajunge la nivelul geamului, nu se plictiseste in masina.
|
#3
Posted 31 March 2015 - 16:17
Ar fi bine daca ai putea sa imprumuti de la prieteni/cunostinte/colegi/vecini care au avut copil mic, a crescut si nu mai au ce face cu scaunul respectiv.
Nu prea merita sa dai cateva sute de lei ptr cateva luni, cel putin in primele 5-6 luni.Parerea mea. |
#4
Posted 31 March 2015 - 16:20
Asa faceam si eu, foloseam tot felu' de ustensile si le dadeam ulterior la altii. Scaun de masina ca lumea nu avea nimeni asa ca a trebuit sa cumpar.
|
#5
Posted 31 March 2015 - 16:55
Eu stiam ca e obligatoriu ca pana la doi ani bebelusul sa stea intr-un scaun cu spatele la directia de mers.
|
#6
Posted 31 March 2015 - 17:22
Ahile, on 31 martie 2015 - 15:41, said:
Am vazut ca nu exista nici un topic pe tema asta si nu mi-a venit sa cred! Nu iti merge search-ul? http://forum.softped...a-pana-la-18kg/ Si http://forum.softped.../555-primul-an/ Edited by -Diana-, 31 March 2015 - 17:29. |
#7
Posted 31 March 2015 - 17:25
@Ahile
Uite ce am eu,are ambele variante de care vorbesti. http://www.maxi-cosi...s/axissfix.aspx Bineinteles nu l-am cumparat din Romania la ce pret se vinde la noi. |
#8
Posted 01 April 2015 - 16:52
@Diana
Guess what! O cautare dupa "scaune auto copii" nu mi-a scos nici un topic (in afara de al meu, acum)! In afara de asta tu unde ai cauta informatii despre scaune auto copii, la sectiunea Auto/Siguranta sau la sectiunea Life&Entertnaiment? Pe bune, e ridicol, ce legatura are subiectul cu distractia? In plus, ca o paranteza, de ce pe un forum in limba romana, cu denumirile sectiunilor in romana, apare aiurea in gara o denumire in alta limba? Nu puteam zice Viata si Divertisment sau ce, sintem prea snobi ca sa ne mai folosim propria limba? Daca intra mama pe forum, care nu vorbeste limba engleza, ce intelegea ea? Si ce naiba e aia sectiunea Viata? Pai, viata cuprinde cam tot, nu poate fi o sectiune. 1. Motorul de cautare al forumului e praf. 2. Denumirea sectiunilor e aiurea 3. Anumite topicuri sint destul de discutabil incadrate. Daca un topic nu poate fi gasit prin cautare sau prin o scormonire de bun simt, atunci la ce e bun topicul pentru cei care au nevoie de el? Scaune auto pentru copii ar trebui incadrat la Auto/Securitate sau cel putin oglindit in sectiunea unde orice om normal l-ar cauta, altfel e inutil pentru cei care ar avea nevoie de el. @edy_wheazel Vezi, si tu mentionezi cumva ca important ca scaunul ajunge la geam si copilul nu se plictiseste. As zice ca astea sint aspecte secundare. Faptul ca scaunul e solid nu are neaparat de-a face cu performanta sa in cazul in care ar fi nevoie de el. @primuministru Ok imprumut de la cunostinte, rude, vecini etc. Sint 2 probleme: eu vreau cel mai sigur scaun pentru copilul meu, nu cel mai ieftin, nu cel mai comod, nu cel mai la moda. Cunostintele mele au scaune de 250 lei de la Carrefour sau in cazurile mai fericite un scaun de firma notat mediocru de teste, pentru ca nu s-au obosit prea mult cu studierea subiectului. Deh! Nu se merita sa iei nici un scaun, e adevarat. Asta pina ai ghinion si intra un bou in tine. Atunci o sa vezi ca se merita al nabii! Scaunul il iau pentru minim 3 ani, maxim 11, deci nu e pentru citeva luni. Si chiar daca ar fi, la siguranta nu sint dispus sa fac rabat. @Purpura Obligatoriu cu spatele la directie pina la 2 ani? Unde? Nu cred ca la noi. La noi lumea se uita patrat la scaunele auto. @adrian belei Merci pentru pont, o sa verific care-i treaba cu modelul asta. Inclin tot mai mult pentru un scaun cu spatele la directia de mers. In cazul celor cu Scut de Impact tot nu sint impacat cu fortele care s-ar exercita asupra capului si gitului in caz de. Scutul ala nu tine capul si nici gitul, zone extrem de sensibile. In afara de asta, scutul ala de impact vine cam pe torace si abdomen, As prefera totusi ca socul sa vina pe spate nu pe torace si abdomen, care sint zone mai fragile. |
#9
Posted 02 April 2015 - 15:35
La scut de impact contra scaun cu spatele la directie am gasit ceva ce poate vi se pare interesant. Mi-a luat zile de cautari dar se pare ca am gasit raspunsul: in ciuda testelor ADAC care le noteaza foarte bine pe cele cu scut de impact se pare ca ceea ce banuiam se adevereste: gitul nu este bine protejat iar abdomenul si toracele preiau tot socul la impact frontal ceea ce nu e bine.
Iata textul unui studiu in engleza iar dedesubt linkul catre site-ul danez cred care publica concluziile studiului: Quote Impact shield seats vs rearfacing Shield seats allmost allways get the Best Buy when tested for consumers by Adac in Germany. The test results are then distributed to Which? For them to publish each year. Shield seats are market as super safe car seats. What are their advantages and disadvantages when compared with rearfacing systems? How well do shield seats protect young children in car crashes compared with rearfacing systems? Safety Performance of Shield Systems in Comparison to 5-Point-Belt Syste… this concerns forward facing car seats only Safety Performance of Shield Systems in Comparison to 5-Point-Belt Systems 5 Conclusion In the current study, accident data, test data and misuse study results were analysed to compare the performance of shield and 5-point harness systems using Q dummies. While the data is limited, nothing clearly suggests better performance for shield systems in general. To the contrary, limited accident data suggest different neck injury patterns for shield systems that cannot be evaluated with the current Q1 dummies, and higher risks for the abdomen and thorax (but the sample size is very limited and older CRS were included in the sample). Dummy readings in tests do not demonstrate a general benefit of shield systems for the neck either, but the loading to the thorax and abdomen are much more severe than with 5- point harness, which is consistent with the accident analyse results (within the limitation regarding older CRS) and the results of other studies. This suggests that additional dummy readings need to be considered in the evaluations. No conclusive data could be found in misuse studies regarding the potential benefit of shields but the sample size may have been too small to capture the limited market penetration. In summary, based on the data that was analysed, the consequences of the current revival of shield systems on child protection cannot be determined with certainty. No clear benefit could be established from the observations and potential risks have been identified. It is also unclear if test procedures are sufficient for the evaluation of shield systems real world protection. Caution should therefore be exercised with these systems and studies should be performed (e.g. simulation with human models, accident data analysis, comparison of performance between older CRS for which accident data is available and newer CRS) in order to understand and detect as early as possible potential real world issues. Bolduirile sint ale mele. Eu o sa merg pe scaune cu spatele la directia de mers, sa coste cit o costa. Edited by Ahile, 02 April 2015 - 15:37. |
#10
Posted 02 April 2015 - 15:51
Hai ca am mai gasit inormatii pe pagina aia:
Despre Scaunele cu scut de impact: Quote Abdomen So far we only have real life road accidents for reference, and injuries to this part of the child has happened in this type of car seat. We know that the abdomen is both soft and fragile and that it contains the vital organs. We are also aware of that the shield is made of shock-absorbent materials. We know that the shield is the primary means of protecting the child in the most dangerous types of collisions. The child is pressed into the shield and rolls over it in a crash. The torso: here we find the ribcage and the lungs. There is a risk of injuries to these parts, and injuries to these parts have occurred in this type of child car seat. Quote
The neck: The loads and the risk of injury to the neck are not meassured in the ECE R approval stage. This can only be measured in consumer tests as well as in the Swedish Plus Test. The assessment of the neck loads seems to be very different tough. The lower assessment for neck loads in the consumer test seems to be somewhat higher than the limit set out in the Swedish Plus Test. This is clearly visiable in the consumer test results issued to the consumers, where neck loads are deemed low for one particular shield seat that was put to test at VTI to meet the requirements of the Plus Test. The same seat failed miserably despite the fact that the Plus Test on this seat was carried out in a somewhat milder form than usual. The test dummies used today have no sensors in the lower neck region, where high loads can occur in this type of car seat. The spine: High loads can occur and back stretching can occur. This cannot be meassured as the test dummies lack sensors in the spine to meassure loads and asses the risk of injury in this area Si acum despre scaunele cu spatele la directia de mers: Quote The abdomen: The child is pressed against the back of the child seat and away from the 5-point harness. The forces are spread over 5 strong spots on the child: Shoulders, pelvis and hips. The 5-Point harness is made of strong stretchable materials that make it possible for it to stretch app.: 10% in a crash if the child is placed in a forward facing seat. The stretch is less in a rearfacing seat as the loads on the harness are less severe. The risk of injuries to this area is extremely small. The torso: Same as the abdomen. The neck: Same as above The spine: Same as above Pentru cei care nu prea le rup cu engleza: Scaunele cu scut de impact (Impact Shiled, Fangankorper) nu sint ceea ce zice ADAC ca ar fi. In comparatie cu scaunele cu spatele la directia de mers sint praf. Asta include si ce vede copilul pe geam ca vad ca e o problema importanta asta. |
|
#11
Posted 02 April 2015 - 16:13
Hai ca daca tot sap si pierd timpul macar sa va zic si voua:
Se pare ca ADAC are niste legaturi foarte speciale cu Cybex si Kiddy, care intimplator sint companii tot germane. Si ca sa vezi: scaunele lor sint cele mai bune. Anul trecut presedintele ADAC a demisionat in urma unui scandal legat de manipulare (umflare a datelor) pentru o companie producatoare de masini care dorea sa obtina nu stiu ce premiu gen "Car of the Year". De asemenea se pare ca a umflat datele pentru companiile germane producatoare de masini VW, MB, BMW pentru a le baga in nu stiu ce top 5 si sa fie toate trei acolo. ADAC a admis aceste acuzatii. Asa ca...cum se face ca Cybex si Kiddy, care sint companii germane, sint primele in testele ADAC, alta firma germana. De ce nu e o firma japoneza, sau britanica? Link catre demisia aluia: http://www.dw.de/emb...igns/a-17421735 Outrage over data rigging at auto club Germany's ADAC automotive club falsified the data over http://www.dw.de/out...club/a-17374687 Edited by Ahile, 02 April 2015 - 16:16. |
#12
Posted 02 April 2015 - 16:14
Ahile, on 01 aprilie 2015 - 16:52, said: @primuministru Scaunul il iau pentru minim 3 ani, maxim 11, deci nu e pentru citeva luni. Si chiar daca ar fi, la siguranta nu sint dispus sa fac rabat. Ce bine ar fi daca ar exista un scaun auto universal, de la 0-11 ani ! Dar din pacate scaunele auto pentru copii sunt special concepute pe greutate si varsta copilului astfel : - 0+ (0-13 Kg) - 0-1 (0-18 Kg) - 0-1-2 (0-25 Kg) - 1 (9-25 Kg) - 1-2-3 (9-36 Kg) - 2-3 (15-36 Kg) Si cam asta ar fi, dupa care, conform noului cod rutier copiii cu o inaltime mai mare de 1,35 cm, pot fi transportati purtand centura de siguranta, conform urmatoarelor prevederi legale: „Copiii cu o inaltime de peste 135 cm pot fi transportati in autovehicule echipate cu sisteme de siguranta doar daca poarta centuri de siguranta pentru adulti, reglate astfel incat sa nu treaca peste zona gatului sau fetei, ori daca sunt fixati sau prinsi cu ajutorul unui dispozitiv de fixare in scaun pentru copii instalat in autovehicul”. |
#13
Posted 03 April 2015 - 15:44
Grupa 1-2-3 de la 9 la 36 kg inseamna 9 luni-12 ani.
Avem 11 ani si 3 luni. Exista scaune pentru perioade atit de lungi. Ce bine ar fi daca ar exista? Pai exista. Si inca multe. Se pare ca nu stiai. Iar prevederile legale ma lasa rece in cazul asta. Ma intereseaza siguranta, nu ce prevede legea care s-a trezit si ea intr-un tirziu si e tot varza. Poate peste 10 ani o sa se prinda si ei ca scaunele asezate cu spatele pina la 4 ani sint cele mai sigure si daca nu devin obligatorii atunci sa devina macar recomandate de lege. Dar pina atunci, mai este. Eu nu prea cred ca legislatorii nostrii or sa ajunga pina acolo. |
#14
Posted 06 April 2015 - 15:49
@ Ahile
Noi am fost in aceeasi situatie cu a ta…bebelusul nostru are 11 luni si aproximativ 10 Kg. Ne-a interesat sa gasim un scaun cat mai sigur si care sa ne ofere posibilitatea de a tine copilul cat mai mult cu spatele la directia de mers (daca se va putea pana spre 4 ani). Dupa lungi analize, ne-am oprit la marca BeSafe, mai exact modelul Be Safe Izi Combi x4 cu Isofix (trebuie avut grija pentru ca scaunul este destul de mare si exista riscul sa nu mai poata fi folosit scaunul din dreapta fata – noi tinem scaunul in dreapta spate). In orice caz, daca ai posibilitatea, pentru o siguranta cat mai mare, trebuie ales scaun cu sistem de prindere Isofix. Succes. http://www.carseat.se/ - site unde se pot gasi mai multe informatii despre Rear Facing, au si magazin online Edited by ChrisN, 06 April 2015 - 16:01. |
#15
Posted 06 April 2015 - 15:53
primuministru, on 02 aprilie 2015 - 16:14, said:
Ce bine ar fi daca ar exista un scaun auto universal, de la 0-11 ani ! Dar din pacate scaunele auto pentru copii sunt special concepute pe greutate si varsta copilului astfel : - 0+ (0-13 Kg) - 0-1 (0-18 Kg) - 0-1-2 (0-25 Kg) - 1 (9-25 Kg) - 1-2-3 (9-36 Kg) - 2-3 (15-36 Kg) Si cam asta ar fi, dupa care, conform noului cod rutier copiii cu o inaltime mai mare de 1,35 cm, pot fi transportati purtand centura de siguranta, conform urmatoarelor prevederi legale: „Copiii cu o inaltime de peste 135 cm pot fi transportati in autovehicule echipate cu sisteme de siguranta doar daca poarta centuri de siguranta pentru adulti, reglate astfel incat sa nu treaca peste zona gatului sau fetei, ori daca sunt fixati sau prinsi cu ajutorul unui dispozitiv de fixare in scaun pentru copii instalat in autovehicul”. Sunt scaune 3-in-1. Un exemplu la intamplare: http://www.toysrus.c...910234-33855766 |
|
#16
Posted 06 April 2015 - 16:03
am si eu o intrebare, relativ la politica statelor vecine cu privire la scaunul pentru copii : stie cineva ce prevede legisltia din Bulgaria si respectiv Grecia cu privire la obligativitatea scaunului? Intreb deoarece facem un drum de Paste spre Grecia si fiind destule ore de mers, e posibil ca pustiul nostru sa vrea sa doarma o ora.. Inainte se intindea pe bancheta, avem si pernuta, paturica...acum sta cumintel in scaun cu centura pusa. Bine, exista si posibilitatea sa facem o pauza de o ora-o ora jumate si se odihneste atunci...
Multumesc. |
#17
Posted 07 April 2015 - 16:50
Mai importanta decit legislatia e siguranta copilului.
Eu zic sa-i iei un scaun pentru 4-12 ani. Cauta si tu pe Google. Poti incepe cu ADAC kindersitze test ergebnisse sau ceva de genul care o sa te duca la testele lor. NU inaltator, NU cu centura masinii daca nu are 1,35 metri inaltime. In caz ca intra un bou in tine si copilul e prins cu centura masinii riscurile sint enorme pentru git si abdomen. Nu cred ca poti face compromisuri la nivelul sigurantei. Poti incerca un Cybex Solution X sau ceva de genul. @ChrisN Merci pt. sfat. O sa merg si eu tot pe BeSafe iZi Combi insa X3. Pozitia de dormit e proasta in scaunul asta, asta e singura faza naspa. As putea merge pe iZi Kid i-Size care nu se poate intoarce cu fata insa are o pozitie mai buna de somn. Dar daca pe la 2 ani incepe sa vomite la mersul cu spatele, ce fac? |
#18
Posted 07 April 2015 - 21:21
Ahile, cred ca trebuia sa continui pe topicul initial:
http://forum.softped...a-pana-la-18kg/ E destul de usor de gasit. On-topic: fiica-mea foloseste inca Pallas-ul cumparat acu' 3 ani si jumatate (cred). Si e multumita / incantata. La cum o stiu, cred ca ham-ul de la scaunele "clasice" ar fi enervat-o la culme, si le-ar fi gasit rezolvarea. Din asta nu a reusit sa iasa decat o singura data, si atunci partial. Insa si-a invatat lectia. De dormit doarme in continuare foarte bine. Scaunul este ajustabil (si ajustat pe inaltimea ei actuala) si inca mai are rezerve. Nu i-am testat performanta dinamica, si sper nici sa nu am ocazia. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users