Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Premier Energy se listeaza la bursa

Unde recomandati un CT cu Casa de...

Adaptare masina pentru o persoana...

Bios laptop Myria MY8315
 Folie display laptop in Bucuresti?

Pagina Wikipedia

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...

Salariu de șofer Uber 8000 l...
 Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...

RMN Decontat
 Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...

Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15161 replies to this topic

#703
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,438
  • Înscris: 08.12.2006
GL 4+ nu dauneaza unei cutii ce are recomandat GL4, nu?

#704
Baphomet

Baphomet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,440
  • Înscris: 15.06.2008

View Postcloschkutza, on Mar 3 2009, 18:23, said:

GL 4+ nu dauneaza unei cutii ce are recomandat GL4, nu?

GL4+ este o combinatie intre GL4 si GL5. In cazul in care manualul specifica utilizarea acestui ulei, teoretic el poate fi folosit. Desi din cate stiu eu, e de preferat sa se utilizeze GL4 mai degraba, mai ales daca pana la schimb s-a mers cu acest indicativ. Pt ca GL5 are de doua ori mai multi aditivi de extrema presiune, fiind destinat diferit dupa cum se vede mai jos :

API Category GL-4 designates the type of service characteristic of spiral-bevel and hypoid gears in automotive axles operated under moderate speeds and loads. These oils may be used in selected manual transmission and transaxle applications.

API Category GL-5 designates the type of service characteristic of gears, particularly hypoids in automotive axles under high-speed and/or low-speed, high-torque conditions.

De retinut - sa nu se puna GL4+ sau GL5, in cutii unde singura specificatie este GL4.
Poate provoca spumare, coroziune si chiar o sesizabila schimbare a treptelor cu...scartz.

Situatia e similara normelor API SL sau SM. N-ar trebui folosit un API SM acolo unde se recomanda doar API SL.
Mixturile sunt suspecte de ratiuni de disponibilitate pe piata. Dar ultimul cuvant il are constructorul motorului/cutiei si nu producatorul uleiurilor.

Edited by Baphomet, 03 March 2009 - 19:22.


#705
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View PostBaphomet, on Mar 3 2009, 19:14, said:

API Category GL-4 designates the type of service characteristic of spiral-bevel and hypoid gears in automotive axles operated under moderate speeds and loads. These oils may be used in selected manual transmission and transaxle applications.

API Category GL-5 designates the type of service characteristic of gears, particularly hypoids in automotive axles under high-speed and/or low-speed, high-torque conditions.

De retinut - sa nu se puna GL4+ sau GL5, in cutii unde singura specificatie este GL4.
Poate provoca spumare, coroziune si chiar o sesizabila schimbare a treptelor cu...scartz.

Situatia e similara normelor API SL sau SM. N-ar trebui folosit un API SM acolo unde se recomanda doar API SL.
Mixturile sunt suspecte de ratiuni de disponibilitate pe piata. Dar ultimul cuvant il are constructorul motorului/cutiei si nu producatorul uleiurilor.

Ok.
Acum la modul concret: constructorul recomanda 75W85 GL4 (nu am gasit decit Castrol, dar nu aveau pe stoc), iar eu am pus Motul Gear 300 75W90 care e "API GL4 and GL5 / MIL-L-2105D" si care teoretic rezista la temperaturi mai mari. Masina practic nu e folosita in oras, ci doar la drumuri lungi in afara, deci schimbarile de viteze sint mult mai rare.
Ce poate fi rau?
Recunosc ca am intilnit si eu in cautarile mele informatii de genul ca GL5 e mai aditivat (2% aditivi la GL4, 4-5% aditivi la GL5) si ca aditivii aia pot intra in reactie cu piesele din "yellow metal" (bronz, alama, etc.) adica sincroanele. Intrebare: oare aditivii aia nu intrau in reactie oricum?
Am trimis si un mail la producator, dar inca nu mi-au raspuns.

Acum referitor la API SL, adica indicii de aditivare ai uleiurilor: am si o masina veche (25 de ani). Pe vremea aia cred ca era doar standardul SD sau pe acolo. Astazi mai gasim doar SL/SM, eventual SJ ramase pe stoc. Motorul merge foarte bine cu un ulei SL si nu am probleme de consum de ulei, compresie, etc. (diferenta de compresie intre cilindrii e de sub 1 bar).
Si aici e tot o problema de aditivi si teoretic ar trebui sa "deaditivam" uleiul pentru a-l folosi.

#706
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006
In documentul de mai sus se spune: "Suitable for any type of seal and yellow material used in gearboxes design."
Deci pot sa folosesc uleiul asta linistit, chiar daca e GL4 si GL5. Corect?

#707
Baphomet

Baphomet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,440
  • Înscris: 15.06.2008
Undesignus

Quote

Acum la modul concret: constructorul recomanda 75W85 GL4 (nu am gasit decit Castrol, dar nu aveau pe stoc), iar eu am pus Motul Gear 300 75W90 care e "API GL4 and GL5 / MIL-L-2105D" si care teoretic rezista la temperaturi mai mari. Masina practic nu e folosita in oras, ci doar la drumuri lungi in afara, deci schimbarile de viteze sint mult mai rare.
Am inteles. Te sfatuiesc totusi sa cauti un GL4.
Am vazut un caz in care la schimbul de ulei pt. cutie, s-a jos capacul de la diferential.
Cata spuma era acolo..., m-a speriat. Era o cutie GL4 in care se pusese GL5.

Quote

Ce poate fi rau?
Coroziunea. Care are loc indiferent de regimul de mers, datorita faptului ca aditivarea GL5 contine mult mai mult sulf.

Quote

Intrebare: oare aditivii aia nu intrau in reactie oricum?
Desigur insa o cutie GL4 e de doua ori mai solicitata sub aspect chimic, in cazul unui ulei GL5.

Quote

Am trimis si un mail la producator, dar inca nu mi-au raspuns.
Nu te baza prea mult pe cei care raspund la mail-uri. Eu am trimis un mail la Liqui Moly (Germania), intr-o chestiune legata de lubrifianti si raspunsul a fost destul de evaziv, in ciuda faptului ca am dat detalii peste necesar privind problema. Probabil din nestiinta sau din ratiuni comerciale, raspunsurile sunt tipizate si adesea prea putin specifice problemei ridicate. Comerciantii au prostul obicei, de a te linisti chiar daca solutia care ai ales-o, nu e optima. Nu vor sa asocieze vreun produs de-al lor, cu panica ta. :)

Quote

Acum referitor la API SL, adica indicii de aditivare ai uleiurilor: am si o masina veche (25 de ani). Pe vremea aia cred ca era doar standardul SD sau pe acolo. Astazi mai gasim doar SL/SM, eventual SJ ramase pe stoc. Motorul merge foarte bine cu un ulei SL si nu am probleme de consum de ulei, compresie, etc. (diferenta de compresie intre cilindrii e de sub 1 bar). Si aici e tot o problema de aditivi si teoretic ar trebui sa "deaditivam" uleiul pentru a-l folosi.
Am inteles. In acest caz eu as cauta un API SJ.
Daca masina are 25 de ani, presupun ca mergi cu mineral (15/20W40/50), iar API SJ-ul e destul de usor de gasit la uleiurile minerale. Daca nu, API SL.
Problema cu o norma mai noua, nu va aparea la consum de ulei ci la uzura (cuzineti, tacheti, axa etc). Desigur pt asta trebuie sa parcurgi destule mii de kilometri.

Quote

In documentul de mai sus se spune: "Suitable for any type of seal and yellow material used in gearboxes design."
Deci pot sa folosesc uleiul asta linistit, chiar daca e GL4 si GL5. Corect?
Din ce am mai citit, combinatia GL4+ (adica GL4/GL5) are mai degraba ratiuni de disponibilitate pe piata. In sensul ca producatorilor de uleiuri le vine mai usor sa acopere cererea pietei cu un produs mixt pe care-l cumpara toata lumea. In sensul mixturilor gasim si uleiuri de motor API SM/SL (la Mobil). Eu n-as lua asa ceva.
In sumar, as folosi GL4+ exclusiv in cazul in care constructorul cutiei mi-ar spune-o in manual (foarte putin probabil). In consecinta, as schimba imediat uleiul acesta cu unul GL4, dand jos capacul diferentialului pt a se scurge toata spuma (pe care foarte probabil o vei gasi acolo, daca ai mers destul cu acest ulei). La unele service-uri, ti-o sufla cu aer comprimat daca soliciti (pt o buna curatenie).

Edited by Baphomet, 04 March 2009 - 19:00.


#708
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006
Intre timp am primit un raspuns de la directorul tehnic al Motul Romania. Pot folosi uleiul GL5 fara probleme.
Tot uleiul asta are si aditivi anti-spumare. Gear 300 75W90 se afla imediat sub gama Competition si deasupra lui Motylgear 75W90.
Anyway, daca ei au scris negru pe alb ca nu reactioneaza cu "yellow" metal, atunci ar trebui sa fie ok.
Acum despre uleiul de la masina: folosesc de vreo 3-4 ani 15W50 semi-sintetic SL. Diferenta cind am pus prima oara uleiul asta s-a vazut pt ca a crescut turatia la relanti. Uleiul il schimb cam la 7-8000 de km, deci nu vad motive de ingrijorare.

#709
Baphomet

Baphomet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,440
  • Înscris: 15.06.2008

View Postundesignus, on Mar 4 2009, 22:43, said:

1. Intre timp am primit un raspuns de la directorul tehnic al Motul Romania. Pot folosi uleiul GL5 fara probleme.
2. Tot uleiul asta are si aditivi anti-spumare.

1. Bagam mana in foc ca raspunsul lor va fi unul pozitiv. :) Toti comerciantii stiu cum se raspandesc raspunsurile pe net si nu vor sa-si asocieze produsele cu panica.
In definitiv, responsabilitatea e a posesorului masinii. De multe ori se mizeaza ca efectele nu vor fi resimtite de primul proprietar al masinii (sau cel care intreaba), ci de al doilea (care nu mai conteaza). Dar ma rog, tu faci cum doresti. Pt mine, raspunsul ultim il are constructorul cutiei si cazuistica de gen. Adica daca unii au avut probleme, nu vreau sa le confirm si eu pe masina mea. Caut ce trebuie si am terminat.

2. TOATE uleiurile au aditivi antispumare. Bun, sa zicem ca acesta are mai mult. Dar coroziunea nu va fi sesizabila exclusiv prin spumare. Pt ca in unele cazuri, chiar uleiuri recomandate, pot provoca spumare. Daca vreodata vei da jos capacul de la diferential, s-ar putea sa vezi diferenta.

Eu resping idea de a pune in balanta cativa zeci de lei (cat costa uleiul si schimbul lui), cu cutia de viteze.

Toate cele  bune.

Edited by Baphomet, 05 March 2009 - 07:37.


#710
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,438
  • Înscris: 08.12.2006
Peste cateva zile o sa schimb uleiul de la cutia de viteze. El a mai fost schimbat acum 2 ani, tot cu acelasi tip(GL4+) si aceeasi marca. Sunt curios daca o sa curga vreo spuma de acolo. In cei 2 ani nu am avut nici o problema la cutia de viteze, in afara de "piticii" obisnuiti pentru aceasta masina(cand e cutia rece - iarna - agata un pic din 1 in 2 daca nu esti atent, in reverse nu intra cateodata din prima).

Edited by closchkutza, 05 March 2009 - 11:33.


#711
mosaro

mosaro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 27.02.2009
As dori un sfat sau macar o parere despre ce ulei de motor ar fi bine sa folosesc la un motor de generatie mai veche Renault 1,9 td (F8Q-786)este motorul folosit pe Megane 1 .Il am cam de un an si la primele schimburi am folosit Castrol.Schimb pana in 10k si nu consuma intre schimburi.Ce altceva as putea folosi in afara de Valvoline ?

#712
BadBoyBlue

BadBoyBlue

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,302
  • Înscris: 26.06.2006
Castrol Magnatec/Edge Turbo Diesel 10W-40 ;)

#713
mosaro

mosaro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 27.02.2009
Castrol Magnatec/Edge Turbo Diesel 10W-40 wink.gif
Daca raspunsul i-mi este adresat,multumesc.Cam asta am folosit si eu dar parerea cuiva cu aceiasi masina si motor este ca nu preaa e bine.Eu am folositt pe cateva din masinile cu care am mers in ultimul timp numai Valvoline dar cand am vrut sa cumpar pentru mine nu am gasit la bidoane de 2l,fiind singurul pentru td care venea direct din Olanda.Cel la 1/4/5l se imbuteliaza la Brasov,nu spun ca e mai prost dar traim in RO...Castrolul cred si eu ca e prea subtire,primul folosit a fost chiar 5-40,nu prea am presiune din ceea ce vad pe un ceas de bord de Dacia.Nu se aprind becurile dar parca e prea jos si nici in ture nu pare sa ajunga la 3,5 cat ar fi normal.Nu vreau presiune 6 ca nici asta nu e bine pentru niste simeringuri gandite pentru 3,5 dar parca totusi la mine e prea putin.As fi pus ceva mai gros dar nu stiu daca e bine pentru turbina .Probabil trebuie un compromis dar nu stiu care ar fi cel mai bun.Amicul meu foloseste un ulei td de la Elf si el e multumit.Eu sunt prea sarac ca sa gresesc cumparand ceva pe criteriul pretului asa ca apreciez orice parere.
Cu stima...Florin

#714
Baphomet

Baphomet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,440
  • Înscris: 15.06.2008

View Postmosaro, on Mar 15 2009, 07:37, said:

1. Castrol Magnatec/Edge Turbo Diesel 10W-40 wink.gif
2. Eu am folositt pe cateva din masinile cu care am mers in ultimul timp numai Valvoline dar cand am vrut sa cumpar pentru mine nu am gasit la bidoane de 2l, fiind singurul pentru td care venea direct din Olanda. Cel la 1/4/5l se imbuteliaza la Brasov.

1. Magnatec Diesel 10W40 gasesti, insa Edge Turbo Diesel 10W40 nu cred (eu n-am vazut).
Alternative la indemana ar fi : Mobil Super S Turbo Diesel 10W40 si Elf Turbo Diesel 10W40.
2. Nu-i adevarat. Absolut toate produsele Valvoline de la noi, sunt imbuteliate in Olanda sau SUA. Am discutat cu 3 dealeri pe tema asta.
Poti lua bidonul de 1 sau 4 litri fara probleme. Mergi pe MaxLife 10W40 (bidonul rosu).

#715
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,997
  • Înscris: 06.04.2007

View Postmosaro, on Mar 14 2009, 21:38, said:

As dori un sfat sau macar o parere despre ce ulei de motor ar fi bine sa folosesc la un motor de generatie mai veche Renault 1,9 td (F8Q-786)este motorul folosit pe Megane 1 .Il am cam de un an si la primele schimburi am folosit Castrol.Schimb pana in 10k si nu consuma intre schimburi.Ce altceva as putea folosi in afara de Valvoline ?
Mergi tot pe Castrol: Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 sau Castrol Magnatec Diesel 5W-40

PS: daca n-ai presiune cu 5W40 nu vei avea nici cu 10W40 , la cald au aceeasi vascozitate.

Edited by Octavian___28, 15 March 2009 - 11:43.


#716
mosaro

mosaro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 27.02.2009
Multumesc tuturor pentru atentia acordata.Cand am cumparat masina avea ceva gen smoala in motor si nici aia suficienta.Nu am vrut sa dau baia jos ca sa il spal si am luat Castrol 5-40 ca intentia de a schimba dupa un drum de vreo 400km(poate sunt nebun dar nu am incredere in solutiile tip flus nu stiu cum)dar a ramas cam 1500 km in motor.Apoi am folosit de 2 ori Magnatec,desi parca nu se mai numea asa10w-40.Acum se apropie iar schimbul si ma gandeam daca sa schimb cu ELF mineral turbo diesel sau sa caut ceva ...-50w mai ales ca vine si caldura.Elf foloseste amicul multumit dar el nu circula vara prin Bucuresti.
Nu tin neaparat sa contrazic pe nimeni dar eu am folosit ceva ani Valvoline fiindca am pe cineva care se ocupa cu importul lor si nu vad ce interes ar fi avut sa ma dezinformeze,fara suparare eu il cred pe el.Nu stiu daca toate dar cel care ma interesa pe mine,turbo diesel,omul mi-a spus de unde vine.A si sunat la cateva magazine unde trimisese el bidoane la 2l  dar nu a mai gasit si eu ma grabeam
Cu stima...Florin

#717
aalinn

aalinn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,907
  • Înscris: 25.09.2007
eu recomand motul. cel putin la Honda schimbul se face la 20.000 km.iar daca cautati istoria motul o sa ramaneti fara glas

#718
mosaro

mosaro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 27.02.2009
Despre Motul nu stiu nimic ca nu am folosit,stiu insa ca este folosit pe niste oldtimere,dar fiind un topic despre uleiuri nu cred ca se supara cineva daca poti spune mai multe despre el

#719
aalinn

aalinn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,907
  • Înscris: 25.09.2007
1953 - lansarea primului ulei multigrade din lume
1966 - lansarea primului ulei de motor semi-sintetic din lume.
1971 - lansarea primului ulei de motor 100% sintetic din lume


#720
mosaro

mosaro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 27.02.2009
Istoria...impresionanta  :D  nu vreu sa par malitios dar eu vreau sa schimb uleiul zilele astea
Cu stima...Florin

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate