Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Poiana lui Ioc Khan CPI

Reconditionare cada baie din fonta

Problema imprimanta

Here goes nothing
 BCR sau Raiffeisen

Visual Studio 2022 instaleaza Epi...

Sfat alegere parbriz

EMAG - recenzii false facute de ei?
 Recomandare telefon 900-950

Nivel de trai

Semnal bun da'... prost

De ce statiile de radio FM nu ren...
 Pe unde pot sa gasesc statistici ...

Este reconditionat acest laptop?

Prelungire fire electrice

Amintiri despre satelit si retran...
 

Pornire grea motor diesel

- - - - -
  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1
lvg

lvg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 176
  • Înscris: 07.06.2005
PROBLEMA:
Am un motor diesel YD22 de 2200cc, 110 CP (Nissan Almera N16, din 2000), care a mers foarte OK pana la 143.000 km.
Acum 3 saptamani s-a defectat calculatorul pompei de injectie (VP44 de la Bosch). Am reparat-o, punand in loc piese noi, la o reprezentanta Bosch.
Dupa ce a fost montata inapoi pe masina, surpriza: masina porneste doar dupa vreo 15-20 de ture ale motorului, nu la "sfert de cheie", ca si inainte. Partea interesanta e ca, daca masina e pe o panta cu botul in jos, porneste dupa maxim 2 ture. Comportamentul e absolut identic si la rece, si la cald.
Pompagiul mi-a spus ca apare aer undeva pe sistem, si se dezamorseaza pompa, urmand sa ma duc la mecanic.
Mecanicul, a spus ca orice pompa de injectie cu interventii pe ea nu va mai "tine" motorina, deci trebuie montat pe traseul alimentarii o supapa de retinere, care previne dezamorsarea. Am cumparat, a montat-o, dar se comporta la fel! In rest, merge fara probleme.
Filtrul de motorina a fost schimbat cu vreo 20.000 km inainte de evenimentul cu pompa, deci nu s-a umblat la el.

Multumesc in avans pentru orice sugestii (inclusiv recomandari pt un mecanic de diesel bun, in Cluj).
[email protected]
0744 612175

#2
Loyd

Loyd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 408
  • Înscris: 31.07.2008
Daca au scos pompa de injectie ca sa o repare,inseamna ca nu a pus-o cum trebuie "meseriasu' " si avansul nu-i bun,trebuie reglat avansul la pompa de injectie.
Ca cei de la Nissan zic ca daca schimbi distributia trebuie sa pagi un pin de blocare la pompa de injectie.
Daca erai din Iasi se rezolva imediat. :)

#3
lvg

lvg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 176
  • Înscris: 07.06.2005
Corect, se blocheaza ce zici; nu stiu daca s-a facut asta, oricum pompa a fost desfacuta bucati. Partea ciudata e ca masina merge brici, am diagnosticat pompa la Bosch, cu masina mergand, e OK.
Azi am pus pe masina conducta transparenta, sa vad daca apare aer in sistemul de alimentare. Peste zi, n-a aparut. Daca nici pana dimineata nu apare, sunt in ceata  :D
Combustibil este, admisia e etansa, pompa de injectie e OK, amorsata si fara erori stocate; si totusi, face 15-20 de ture la pornire, in loc de 2-3, ca de obicei. In mers nu s-a oprit niciodata, decat la decesul pompei. Martorul de bujii il tin de mai multe ori pana se stinge, bateria e noua...
Singura idee care suna cumva (primita din mai multe parti) e ca ar trebui reglat avansul pompei; dar am citit (si mi s-a zis din alte parti) ca la pompa asta nu se poate regla.
Pe cine sa mai crezi??  :)

#4
Loyd

Loyd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 408
  • Înscris: 31.07.2008
Ti-as fi zis eu cum sa verifici daca pompa este la punct,dar nustiu daca ai semn la arborele cotit,plus ca trebuie data jos fulia.
E cam greu de explicat pe forum.

Edited by Loyd, 11 July 2009 - 22:12.


#5
lvg

lvg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 176
  • Înscris: 07.06.2005
Pinul de blocare se foloseste cand dai jos pompa de injectie fara sa desfaci motorul (atunci se insurubeaza pe pompa un suport, de care tii cand o dai jos). La mine a fost scos tot motorul, deci n-a mai fost nevoie, ca s-a lucrat usor. La montarea pompei, practic se face o aliniere vizuala la rotorul pompei, intre o fanta de pe fulie si gaura de 6 mm.
Legat de reglajul avansului, si in manualul de service scrie ca nu se face.

Cauze or fi destule, ramane sa le elimin pe rand:
- bujiile incandescente (stare, tensiune alimentare)
- furtunasele de retur de la injectoare, sa nu traga aer pe acolo
- compresia
- oringurile de la injectoare
- alinierea lantului de distributie la semne
O sa scriu aici dupa ce vad care da rezultate.

De mentionat ca am fost si am intrebat vreo 10 mecanici la service-uri (din gama celor recomandati in Cluj), plus reprezentanta Nissan. Toti s-au scarpinat in cap, mda... ar putea fi aia... sau aia... nici unu n-a zis concret: hai sa testam, in ordine, urmatoarele: etc..  :D
Aiurea!! Pai daca merge asa o dom'soara care n-are treaba cu tehnica, ce dracu facea? Se apuca de schimbat piese, in speranta ca s-o nimeri cauza problemei??
Studiind, am ajuns si pe un forum Opel. Acolo am citit o chestie socanta: 80% din motoarele diesel (Y17 parca) se comporta asa la pornire, daca nu le intra incalzirea din bujii (de unde o multime de improvizatii cu comutatoare de bujii trase pe bord, sa se incalzeasca manual).
Nici chiar asa....

#6
Loyd

Loyd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 408
  • Înscris: 31.07.2008

 lvg, on 8th July 2009, 08:32, said:

Acum 3 saptamani s-a defectat calculatorul pompei de injectie (VP44 de la Bosch). Am reparat-o, punand in loc piese noi, la o reprezentanta Bosch.
Dupa ce a fost montata inapoi pe masina, surpriza: masina porneste doar dupa vreo 15-20 de ture ale motorului, nu la "sfert de cheie", ca si inainte.

 lvg, on 12th July 2009, 11:55, said:

Pinul de blocare se foloseste cand dai jos pompa de injectie fara sa desfaci motorul (atunci se insurubeaza pe pompa un suport, de care tii cand o dai jos). La mine a fost scos tot motorul, deci n-a mai fost nevoie, ca s-a lucrat usor. La montarea pompei, practic se face o aliniere vizuala la rotorul pompei, intre o fanta de pe fulie si gaura de 6 mm.
Legat de reglajul avansului, si in manualul de service scrie ca nu se face.
Pana la urma ti s-a dat sau nu pompa de pe masina,hotaraste-te.
La motoarele y17,fulia de la pompa de injectie este prins in 3 suruburi din care se regleaza avansul pentru a nu mai desface distributia.
Pinul ala de blocare care se pune la pompa de injectie pentru calibrare nu-i degeaba,exact cum nici distributia nu se pune la puct degeaba.
Apropo,daca nu aveai distributia la puct,nu mai aveai motor.

#7
lvg

lvg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 176
  • Înscris: 07.06.2005
Normal ca a fost data jos, altfel cum sa schimbi pe ea senzori si computer? :D  (doar ca pentru a fi data jos, s-a desfacut tot motorul, pentru un acces mai usor)
Azi dimineata am pornit tot intr-un nor de fum, asa ca am mers direct la service. Acolo am verificat bujii (OK), curatat valva EGR (si verificat - merge), schimbat ceva garnituri de cupru la admisia in pompa, verificat furtunasul de retur de la injectoare (e doar unul, nu 4 ca la Opeluri), inspectat restul furtunelor si colierelor.
Toata lumea e nedumerita, din cauza ca in sarcina se comporta foarte bine.
Astept pana maine dimineata sa vad cum porneste, poate cu garnituri si coliere stranse s-o fi inchis locul prin care ajunge aer la alimentare.

#8
Loyd

Loyd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 408
  • Înscris: 31.07.2008

 lvg, on 13th July 2009, 10:27, said:

Normal ca a fost data jos, altfel cum sa schimbi pe ea senzori si computer? :D  (doar ca pentru a fi data jos, s-a desfacut tot motorul, pentru un acces mai usor)
Stiam ca s-a dat jos pompa atata timp cat s-a schimbat computerul,pentru ca ea dupa aceasta modificare este pusa pe un stand si verificata.
Daca i-ai pus garnituri noi,rezultatul ar trebui sa se vada instant.
Desfa furtunasele la injectoare ce vin de la pompa de injectie si da-i la automat,daca iese motorina,pompa-i pusa corect.

#9
lvg

lvg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 176
  • Înscris: 07.06.2005
Am desfacut tot ce era de desfacut, verificat etc. Tot nu merge (dimineata s-a innorat in spate la pornire  :D ), asa ca am parcat-o la firma care a facut pompa; sa speram ca pana deseara ajung ei la un rezultat.
Poate fi si numai un mic por pe unde sa traga aer, sau ceva din pompa; ei sunt ultima solutie (deocamdata..)

#10
lvg

lvg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 176
  • Înscris: 07.06.2005
Tot asa merge, n-a rezolvat nimeni nimic (intre timp a venit concediul, si pompagiul + alte serviceuri cu pretentii au zis ca e prea complicat sa ia pompa jos ca sa regleze avansul  :console:  vai de curu lor cu asa atitudine.. ).
Urmeaza sa gasesc eu un mecanic priceput care sa regleze un avans de 2 lei, fara sa strice altceva.

#11
rasi1981

rasi1981

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 23
  • Înscris: 29.07.2008
salutare pe la sibiu este un nene care repara pompe de injectie. Eu am avut ceva probleme cu pompa pe un bus wv si la reprezentanta mi au zis ca trebuie pompa noua, de pe la prieteni am facut rost de nr de tel si am sunat , ma programat, i-am dus masina si dupa o zi am luato si merge bine mersi. contacteazama pe [email protected]

Edited by rasi1981, 23 August 2009 - 16:30.


#12
Moxica

Moxica

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 72
  • Înscris: 06.05.2009

 lvg, on 20th August 2009, 13:43, said:

Tot asa merge, n-a rezolvat nimeni nimic (intre timp a venit concediul, si pompagiul + alte serviceuri cu pretentii au zis ca e prea complicat sa ia pompa jos ca sa regleze avansul  :console:  vai de curu lor cu asa atitudine.. ).
Urmeaza sa gasesc eu un mecanic priceput care sa regleze un avans de 2 lei, fara sa strice altceva.
Vino la Bucuresti la Total Diesel Service

Strada Depozitului nr.4,

Pantelimon

0788.998.709

0788.021.551

0788.437.318

0745.021.551

Sunt meseriasi eu am facut injectoarele la VW Passat PD  :OK:

#13
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
sa ne tii la curent chiar sunt curios cum decurge treaba!

#14
lvg

lvg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 176
  • Înscris: 07.06.2005
Multumesc frumos de invitatie, dar Bucurestiul e cam departe pt mine..
La Sibiu, o sa incerc sa ajung daca imi pierd rabdarea pe la Cluj; deocamdata sunt linistit...  :rolleyes:
Inca n-am rezolvat nimic, sper sa-mi fac zilele astea timp.. intre timp o chinui 4-5 secunde la fiecare pornire (dupa stationari de mai mult de cateva ore).
Am pus atelajul si la vanzare (pe Softpedia), ca ma bate gandul la un combi mai mare.
Ziceti si voi (dupa ce cititi ce-i facut pe la ea), daca rezolv traznaia asta cu pornirea, merita banii?

Sper sa revin pe topic cu problema rezolvata  :D

#15
Loyd

Loyd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 408
  • Înscris: 31.07.2008
din ce oras esti?
edit:mare bou is,am uitat ca ai scris in primul mesaj :lol:
hai in Iasi atunci :)

Edited by Loyd, 01 September 2009 - 14:36.


#16
edward_a

edward_a

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 05.11.2009
Loyd esti din Is? Am si eu probl. cu pornirea la rece cu un Opel astra h de 1.3 din 2006. Daca esti meserias da-mi si mie niste date de contact , poate ma ajuti si pe mine. Adresa mea de e-mail e [email protected]

#17
lvg

lvg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 176
  • Înscris: 07.06.2005

 lvg, on 31st August 2009, 19:01, said:

deocamdata sunt linistit...  :rolleyes:

Dupa atata liniste, am mai facut o incercare saptamana trecuta: am cumparat 4 bujii incandescente noi, si le-am pus pe masina, sa vad daca e vreo diferenta: nimic! (tot greu pornea)
Am mers la un meserias ce mi-a fost recomandat, care a spus ca si Loyd, ca e ceva nepus bine la pompa. Am lasat atelajul acolo, a desfacut distributia (era pusa bine), dupa care a dat jos pompa de injectie, pompagiul de la Bosch a blocat-o din nou pe stand, si s-a montat din nou pe motor.
Acum astept sa ia motorul de pe masa sa-l puna pe masina  :) (se pare ca n-ai cum sa scoti pompa usor decat luand jos tot motorul). Sa vedem daca se vindeca de narav...

#18
lvg

lvg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 176
  • Înscris: 07.06.2005
Am luat masina de la mecanic. S-a vindecat de narav, porneste "la sfert", cum se spune in popor, si parca nici nu mai vibreaza asa tare motorul. Nu stiu ce a reparat problema (blocarea pompei din nou pe stand la ATS Bosch, sau montarea ei de catre cineva priceput), dar se pare ca am gasit combinatia foarte buna de atelier mecanic + specialist in injectii si motoare diesel.

Ca sa nu mai treaca si altii prin cautari (si erori pe cheltuiala lor), dau aici contactele (din Cluj-Napoca):
• reparatii injectie motoare diesel: ATS Integral, Dl Andonescu, Oasului 31, Cluj, alte date la atsintegral.ro
• atelier mecanic: pe strada Dragos Voda, in spatele garii, exact peste drum de cladirea inalta ICPIAF (Dl. Andrei).

Pe partea electrica a unei masini, este un atelier cu oameni priceputi si cu dotari pe Olteniei 8 (Dl Zoli).
In afara de acestia trei, eu nu cred ca mai am nevoie de alte contacte pentru masina (decat o vulcanizare buna pentru echilibrat roti primavara si toamna  :)  , plus, in caz de contacte cu bizoni ai traficului, un atelier de tinichigerie-vopsitorie - aici n-am nici un dubiu, Autopeter din Gilau e in top, dupa mine - autopeter.ro).

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate