Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Consum 0
Last Updated: Nov 14 2012 14:11, Started by
gabitzu_159357
, Dec 21 2006 01:05
·
0
#1
Posted 21 December 2006 - 01:05
Salut,
In timp ce eram cu un pahar de (suc, ma rog) la gura, citeam la intamplare de pe un forum anume despre o chestie de am pictat monitorul si nu m-am putut opri din ras vreo 3 minute de ma intrebau cei din jur daca n-am inebunit. Ahem : cum ca in frana de motor (indiferent de dizal sau bentzin ) consumul este 0 (ZERO). Si au venit tot felul de persoane cu tot felul de explicatii care mai de care mai hotarate dar se tot omitea ceva. Se zicea deci ca in frana de motor (deci cu maneta intr-o treapta de viteza) ECU taie alimentarea si motorul se invarteste numai din cauza ca se invartesc rotile si deci consumul instantaneu afisat este 0. Adica daca cobor o panta de5 km. in frana de motor motorul acela nu consuma nimic ?. Cu ce merge ?. Unii au zis ca cu aer, ca v-am spus, ca daca se invart rotile ... se misca pistoanele. PAI DA, SE MISCA PISTOANELE D A R una este sa se miste pistoanele fara sa mearga motorul si alta sa se miste si sa mearga motorul. Ca motorul se invarte si cand e oprit si e bagat in viteza si masina merge la vale). Deci, intr-un cuvant, ma rog, mai multe : daca gresesc rog pe cineva CUNOSCATOR sa imi arate cum poate un motor sa nu consume nimic in frana de motor SI SA MAI SI FUNCTIONEZE. |
#2
Posted 21 December 2006 - 01:23
Si inca un argument : sant intr-a 4-a si in fata imi apare un (bou) care merge mai incet si bag intr-a 3-a - motorul se accelereaza inca putin fata de turatia din treapta a 4-a - deci in momentul acesta nu credeti ca creste si consumul ?. Credeti voi ca motorul acesta creste turatia fara sa arda nimic ?.
Asta nu crede nici fimi-u care are 6 ani. |
#3
Posted 21 December 2006 - 08:58
sa zicem ca ai o baterie buna, dar n-ai pic de combustibil pe conducte; si dai la automat pana imbatranesti; motorul ala se invarte, corect? Ei, tot asa se invarte si in frana de motor, doar ca nu e actionat de electromotor, ci de roti prin intermediul cutiei de viteze; si daca ai o gestiune electronica a alimentarii cu combustibil (ca la masinile cu injectie), nu e posibil ca softul sa fie conceput ca sa taie alimentarea in situatia asta? La masinile cu carburator chestia nu mai e valabila, fiindca pompa de benzina e actionata mecanic, nu prin comanda electrica.
Pacat de monitoru ala ca l-ai stropit |
#4
Posted 21 December 2006 - 09:14
#5
Posted 21 December 2006 - 09:19
Gabitzule, ce masina ai ?
Sa stim ce raspuns sa-ti dam. |
#6
Posted 21 December 2006 - 09:19
Pana la urma cum e mai economic sa cobori o panta? Cu masina pe liber sau bagata in viteza?
Cum e mai economic, nu mai indicat. |
#7
Posted 21 December 2006 - 09:21
#8
Posted 21 December 2006 - 09:22
#9
Posted 21 December 2006 - 09:28
Intrebarea este de ce consum mai putin cu motorul turat pe la 1500-1600 decat cu mototrul pe turatii 100-200 cum este pe liber
|
#10
Posted 21 December 2006 - 09:37
Pt ca asa este conceput softul motorului, pt economie, pt ecologie.
Calculatorul motorului simte cind motorul este impins de la spate si taie alimentarea pina cind forta de impingere dispare. Asta asa, mai pe intelesul tuturor. |
|
#11
Posted 21 December 2006 - 11:22
#12
Posted 21 December 2006 - 11:34
cand accelerezi : motorul invarte rotile , deci datorita combustiei (aer+carburant=boom), pistoanele se misca care , la randul lor, invart rotile
cand folosesti frana de motor : rotile invart motorul, deci datorita fortei de inertie se invart rotile, care la randul lor, misca pistoanele (de ce ar mai fi nevoie de combustie?! in acest caz, nu am putea frana pistoanele doar cu aer ?? lasam cilindru sa isi traga cat aer ii trebui, care apoi va opune rezistenta la compresie, si asa se obtine franarea; sau fara sa introducem nimic in cilindru, se pierde energie sub forma de frecare in toate angrenajele masinii, de la contactul dintre anvelopa cu asfaltul si al caroseriei cu aerul, prin diferential, prin cutia de viteza si pana la motor; si asta ar putea realiza franarea) Edited by toxicristi, 21 December 2006 - 12:16. |
#13
Posted 21 December 2006 - 11:36
mars0212, on Dec 21 2006, 09:28, said: Intrebarea este de ce consum mai putin cu motorul turat pe la 1500-1600 decat cu mototrul pe turatii 100-200 cum este pe liber - În frana de motor, dupa cum a scris si MAK, masina "impinge de la spate" motorul in virtutea inertiei - Scos din viteza, motorul trebuie sa impinga cilindrii aia si sa roteasca mecanismele cuplate la el din resurse proprii; cine a incercat sa roteasca manual un motor stie cata forta trebuie pentru asta; de aici consumul. Edited by clicu, 21 December 2006 - 11:43. |
#14
Posted 21 December 2006 - 12:04
ma bag si eu...dupa lungi discutii uneori mai aprinse si dupa multa documentatie, eu am ajuns la concluzia:
desi mi se parea destul de imposibil sa mearga fara benzina - ceea ce e aproximativ adevarat - totusi: - la turatii mai mari de 1500 (cand e motorul cald) si cca 2000 cu motorul rece, MASINILE CARE AU EBC (Engine Brake Control) TAIE BENZINA. NU TOATE MASINILE CU COMPUTER SI NICI TOATE CELE CU INJECTIE O FAC. CARBURATORUL IESE DIN SCHEMA. SI DA, IN FRANA DE MOTOR, CONSUMA MAI PUTIN, CHIAR DACA E TURATIA MAI MARE - LA CELE LA CARE NU TAIE BENZINA! pt mars 0212, chiar daca e mai turat nu face efort, si nu consuma...se duce inapoi pe retur...consuma cat ar consuma in mod ralanti, daca vorbim de carburator, sau injectie fara EBC... Edited by uko, 21 December 2006 - 12:04. |
#15
Posted 21 December 2006 - 12:10
gabitzu_159357, on Dec 21 2006, 01:05, said: Salut, Deci, intr-un cuvant, ma rog, mai multe : daca gresesc rog pe cineva CUNOSCATOR sa imi arate cum poate un motor sa nu consume nimic in frana de motor SI SA MAI SI FUNCTIONEZE. Aici e buba....sunt multi ca tine, care nu au in minte, definita cum trebuie, notiunea de FUNCTIONARE a unui motor. Exista doua regimuri de functionare ale unui motor (chiar si unui motor electric de exemplu). 1. Regimul motor. In acest regim, motorul transforma energia potentiala din combustibil in energie cinetica, furnizand putere. -> Probabil acest regim il intelegi tu ca si FUNCTIONARE a motorului. 2. Regimul de frana. In acest regim, motorul se opune unei forte provenite din exterior, in cazul nostru fiind vorba de inertia masinii (care intre noi fie vorba este destul de mare) si eventual, in cazul in care ne aflam in panta, e vorba de rezultanta fortei de inertie si a componentei vectoriale a fortei de greutate, care propulseaza masina. Aceasta opunere, se realizeaza prin compresia din cilindri in special si prin frecari. In cazul in care nu accelerezi la un moment dat, ECU taie alimentarea masinii, iar motorul functioneaza in regim de frana. Pana si motoarele cu carburator merg in regim de frana, dar la acestea nu se taie alimentarea, pentru ca nu se poate taia. Frana respectiva este deci, mai putin eficienta, dar exista. Ideea de a taia alimentarea in momentul franei de motor, in momentul in care acest lucru a fost posibil, a dus la o economie de combustibil precum si la o eficientizare a franarii respective. Fizica pura....mecanica si termodinamica......liceu clasa a 9-a si a 10-a.. Eu personal le-am mai aprofundat si prin facultate, dar ca regimuri aplicabile motoarelor electrice. Asa ca, precum vezi, ai stropit degeaba monitorul toxicristi, on Dec 21 2006, 11:34, said: cand accelerezi : motorul invarte rotile , deci datorita combustiei (aer+carburant=boom), pistoanele se invart care , la randul lor, invart rotile cand folosesti frana de motor : rotile invart motorul, deci datorita fortei de inertie se invart rotile, care la randul lor, invart pistoanele (de ce ar mai fi nevoie de combustie?! in acest caz, nu am putea frana pistoanele doar cu aer ?? lasam cilindru sa isi traga cat aer ii trebui, care apoi va opune rezistenta la compresie, si asa se obtine franarea; sau fara sa introducem nimic in cilindru, se pierde energie sub forma de frecare in toate angrenajele masinii, de la contactul dintre anvelopa cu asfaltul si al caroseriei cu aerul, prin diferential, prin cutia de viteza si pana la motor; si asta ar putea realiza franarea) Pistoanele nu se invart. Ele au o miscare rectilinie, transmisa arborelui cotit, care o transforma in miscare de rotatie. E vorba de sistemul biela-manivela...... Edited by richelieu, 21 December 2006 - 12:12. |
|
#16
Posted 21 December 2006 - 12:14
richelieu, on Dec 21 2006, 12:10, said: Pistoanele nu se invart. Ele au o miscare rectilinie, transmisa arborelui cotit, care o transforma in miscare de rotatie. E vorba de sistemul biela-manivela...... Edited by toxicristi, 21 December 2006 - 12:17. |
#17
Posted 21 December 2006 - 12:26
Banuiam ca a fost o greseala de exprimare, dar m-am simtit dator s-o corectez, pentru ca...cine stie ce-or intelege unii mai putin avizati....
|
#18
Posted 21 December 2006 - 13:29
gabitzu_159357, on Dec 21 2006, 03:23, said: Si inca un argument : sant intr-a 4-a si in fata imi apare un (bou) care merge mai incet si bag intr-a 3-a - motorul se accelereaza inca putin fata de turatia din treapta a 4-a - deci in momentul acesta nu credeti ca creste si consumul ?. Credeti voi ca motorul acesta creste turatia fara sa arda nimic ?. Asta nu crede nici fimi-u care are 6 ani. Cum sa se accelereze motorul??? Se tureaza dar nu se accelereaza ) Se tureaza ca schimbi viteza in treapta inferioara dar in nici un caz motorul tau nu depune forta ca sa consume mai mult acea turatie ridicata nu vine de la motor ci de la inertia masinii care invarte motorul mai repede Edited by Arpi, 21 December 2006 - 13:30. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users