Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Mituri si povestiri initiatice moderne: Gothic (game)
Ultima postare: mar 14 2013 22:51, Inițiat de
GodIsDead
, mar 14 2013 18:18
·
0
#1
Publicat: 14 martie 2013 - 18:22
Pentru a III-a parte a seriei "Mituri si povestiri initiatice moderne" am ales jocul Gothic conceput de Piranha Bytes.
Este unul din jocurile celebre, inclusiv la noi in tara unde s-a distribuit gratuit (ca Freeware) de catre o revista populara. A exista chiar si un modul care instalat separat permitea vizualizarea dialogurilor in limba romana. Daca printre voi exista persoane care au parcurs acest minunat joc, atunci ii invit la dezbateri privind natura initiatica si magica a acestuia, eventual prin comparatie cu alte jocuri celebre din aceeasi categorie. http://en.wikipedia....ic_(video_game) |
#3
Publicat: 14 martie 2013 - 18:35
Pentru mine a fost cel mai captivant joc.
Cine l-a jucat ar trebui sa raspunda mai intai la urmatorul chestionar (pe care, din pacate, nu m-am gandit sa il propun la crearea topicului): Ati jucat Gothic? 1. DA 2. NU Daca DA, atunci raspundeti ce cale ati ales: 1. Soldat la castelul lui Gomez 2. Bandit si Mercenar 3. Credincios si adorator al lui The Sleeper in Mlastina 4. Magician de Foc Daca ati ales calea magica, atunci inevitabil ati parasit magia de foc, imbratisand conceptiile si cautand puterile magicienilor de apa. Dupa ce ati facut aceasta, 1. Ati "evoluat" spre stapanirea magiei negre alegandu-l ca maestru pe Xardas? sau 2. Ati continuat jocul ca magicieni de apa? Justificati fiecare raspuns in raport cu calea mistica, religioasa, magica! |
#6
Publicat: 14 martie 2013 - 21:33
GodIsDead, on 14 martie 2013 - 21:18, said:
Si mie imi este dor de Gothic II. Din pacate nu mai am timp... Eu am fost de toate. Gothic III deja nu mi-a mai placut, asa ca nu l-am jucat. Ca si grafica si complexitate a jocului Gotjhic II este superior, insa ca si idei tot pe primul il apreciez mai mult. Ca si idei baldur`s gate sunt 25 de nivele peste gothic in opinia mea Ca si gameplay , un skyrim sau un mount an blade , modate corespunzator evident , ii dau clasa |
#7
Publicat: 14 martie 2013 - 21:50
Sunt jocuri complicate alea. Mai exista unul si mai mare (am un mare lapsus, nu imi amintesc cum se numeste), insa s-au scris 10 de carti pe tema lui, unele dintre ele fiind "tratate serioase de mitologie".
Eu m-am referit la Gothic pentru ca a fost mai popular la noi in tara. |
#9
Publicat: 14 martie 2013 - 22:15
#11
Publicat: 14 martie 2013 - 22:25
Partea religioasa si mistica are legatura doar cu adoratorii "Zeului Care Doarme" ("The Sleeper") din "Mlastina" ("The Swamp"). Este un fel de parodie a Bisericii Crestine dar imprumuta numeroase elemente de la Templieri.
La sfarsitul jocului adoratorii afla ca au slavit un zeu rau si se divid, unii dintre adoratori parasindu-l. Partea magica este latura fundamentala in acest joc, intrucat in final lupta se da in plan magic. Chiar daca eroul nu imbratiseaza latura oculta, va fi nevoit sa utilizeze la final o sabie magica. Drumul initiatic al eroului nu este prestabilit, existand posibilitatea de a face anumite alegeri. Insa pana la urma toate drumurile duc in acelasi punct, desi evolutia jocului sugereaza ca anumite alegeri sunt mai eficiente. De exemplu, cele mai mari puteri magice nu se pot obtine decat de la vrajitorul Xardas si numai daca a fost imbratisata calea magica traversand toate nivelurile. Aceasta alegere implica tradarea ordinului vrajitorilor de apa (care si ei cunosc forme de magie distructiva) insa filosofia lor nu le permitea sa isi foloseasca fortele decat in scopul realizarii "binelui". Xardas intr-un fel corupe eroul explicandu-i ca magia neagra ar fi doar o completare a initierii sale si ca aceasta nu inseamna sa isi tradeze principiile. Se dovedeste ca are dreptate, insa aceasta ii consuma foarte multe resurse, oferindu-i, in schimb, puteri asupra invocarii demonilor, "scheletilor" etc. care insa nu devin obligatorii pentru finalizarea jocului. Se castiga "cunoastere" dar la pretul ca finalizarea jocului se amana datorita necesitatii de a reface anumite resurse... Toate acestea capata sens numai pentru cine a jucat jocul, |
#13
Publicat: 14 martie 2013 - 22:34
Unii, când aud de religie, înțeleg doar osanale și închinare la adresa unui zeu. Dar orice religie are ca scop calea inițiatică a credinciosului. Și numai cel care își suflecă mânecile să facă ceea ce zice zeul lui, abia acela află că este pe un drum și pe o cale. Și de fapt tocmai aceasta subliniază parabola nunții fiului de împărat din Noul Testament al Bibliei.
Editat de tudorel666, 14 martie 2013 - 22:35. |
#14
Publicat: 14 martie 2013 - 22:35
GodIsDead, on 14 martie 2013 - 22:25, said:
Partea religioasa si mistica are legatura doar cu adoratorii "Zeului Care Doarme" ("The Sleeper") din "Mlastina" ("The Swamp"). Este un fel de parodie a Bisericii Crestine dar imprumuta numeroase elemente de la Templieri. La sfarsitul jocului adoratorii afla ca au slavit un zeu rau si se divid, unii dintre adoratori parasindu-l. Partea magica este latura fundamentala in acest joc, intrucat in final lupta se da in plan magic. Chiar daca eroul nu imbratiseaza latura oculta, va fi nevoit sa utilizeze la final o sabie magica. Drumul initiatic al eroului nu este prestabilit, existand posibilitatea de a face anumite alegeri. Insa pana la urma toate drumurile duc in acelasi punct, desi evolutia jocului sugereaza ca anumite alegeri sunt mai eficiente. De exemplu, cele mai mari puteri magice nu se pot obtine decat de la vrajitorul Xardas si numai daca a fost imbratisata calea magica traversand toate nivelurile. Aceasta alegere implica tradarea ordinului vrajitorilor de apa (care si ei cunosc forme de magie distructiva) insa filosofia lor nu le permitea sa isi foloseasca fortele decat in scopul realizarii "binelui". Xardas intr-un fel corupe eroul explicandu-i ca magia neagra ar fi doar o completare a initierii sale si ca aceasta nu inseamna sa isi tradeze principiile. Se dovedeste ca are dreptate, insa aceasta ii consuma foarte multe resurse, oferindu-i, in schimb, puteri asupra invocarii demonilor, "scheletilor" etc. care insa nu devin obligatorii pentru finalizarea jocului. Se castiga "cunoastere" dar la pretul ca finalizarea jocului se amana datorita necesitatii de a reface anumite resurse... Toate acestea capata sens numai pentru cine a jucat jocul, sincer, sper ca nu incerci sa gasesti franturi de informatie relevante pentru realitate din loreul unui joc pe pc |
#16
Publicat: 14 martie 2013 - 22:51
panteahoria22, on 14 martie 2013 - 22:35, said: sincer, sper ca nu incerci sa gasesti franturi de informatie relevante pentru realitate din loreul unui joc pe pc Anumite jocuri pentru PC isi au sursa de inspiratie in literatura fantasy sau in carti de spiritualitate, ocultism, ezoterism etc. Ceea ce este interesant este modul in care au facut-o. Unii poate percuteaza la anumite idei spirituale sau religioase numai daca acestea le sunt servite intr-o anumita forma, cum ar fi un joc pe computer. Sau esti dintre aceia care considera ca "ce nu e scris in Coran n-are valoare"? |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi