Sfaturi Intretinere si Reparatii pt Motociclete si Scutere
#199
Posted 25 April 2015 - 21:51
Quantum, on 13 februarie 2013 - 04:15, said:
Postati aici problemele/intrebarile pe care le aveti legate de intretinerea si reparatia Scuterelor si Motocicletelor, indiferent de marca lor (totusi e bine sa mentionati marca pentru a sti despre ce vorbim). Eu o sa incerc sa va raspund, dar oricine e liber sa intervina pentru a ajuta un alt forumist, sau a-l pune in situatia sa aleaga dintre mai multe pareri. Ce se poate face ca un scuter Huatian de 150cmc să nu mai consume peste 4l/100km la mers normal? În plus, ce se poate face ca același scuter să meargă cu peste 75 - 80km/h (bineînțeles, consumul nu mai este același)? Datele furnizate de către vânzător sunt 1,8 - 2,2l/100km și 110km/h. |
#200
Posted 26 April 2015 - 02:30
Mihai9385, on 25 aprilie 2015 - 00:41, said:
Salut, Sunt Mihai, am 22 de ani, sunt student motociclist si vreau sa ajut comunitatea moto din Romania. Cursurile de conducere defensiva moto sunt principala problema pe care vrem sa o rezolvam, asadar, va rog sa ma ajutati prin completarea acestui chestionar cu 10 intrebari rapide : http://goo.gl/forms/ujXtZMZOWU Minutul dumneavoastra este vital pentru noi! Multumim aceleasi intrebari sunt nimerite si pentru automobilisti. care e scopul poll-ului? Vanzatorul de Iluzii, on 25 aprilie 2015 - 21:51, said: Ce se poate face ca un scuter Huatian de 150cmc să nu mai consume peste 4l/100km la mers normal? În plus, ce se poate face ca același scuter să meargă cu peste 75 - 80km/h (bineînțeles, consumul nu mai este același)? Datele furnizate de către vânzător sunt 1,8 - 2,2l/100km și 110km/h. sa mergi "normal". orice vehicul consuma atunci cand folosesti frana. |
#201
Posted 26 April 2015 - 08:50
Vanzatorul de Iluzii, on 25 aprilie 2015 - 21:51, said:
Ce se poate face ca un scuter Huatian de 150cmc să nu mai consume peste 4l/100km la mers normal? În plus, ce se poate face ca același scuter să meargă cu peste 75 - 80km/h (bineînțeles, consumul nu mai este același)? Datele furnizate de către vânzător sunt 1,8 - 2,2l/100km și 110km/h. In functie de cum i s-a facut rodajul si de cum e reglat carburatorul, el poate merge cu 85-90 km/h, asa cum este din fabrica. Solutiile generale de a-i mari viteza sunt: ii pui CDI sport, ii schimbi rolele, carburatorul si toba. Pe acest scuter il poti duce in 120-125 numai prin schimbarea CDI. Atentie ca franele nu sunt dimensionate pentru aceasta noua viteza, consumul si uzura motorului vor creste evident. Vezi ca sunt foarte fiabile la un mers normal si schimbat uleiurile la timp. |
#202
Posted 26 April 2015 - 12:16
Trăiască marketingul. Este un vânzător care are trecute aceste cifre pe site și în plus le spune și pe gură evitând să menționeze că sunt ipotetice sau sunt necesare modificări.
|
#203
Posted 26 April 2015 - 16:31
Vanzatorul de Iluzii, on 26 aprilie 2015 - 12:16, said:
Trăiască marketingul. Este un vânzător care are trecute aceste cifre pe site și în plus le spune și pe gură evitând să menționeze că sunt ipotetice sau sunt necesare modificări. nu sunt ipotetice, sunt obtinute in conditii standard. exista aceeasi procedura pentru toti producatorii exista un grafic de viteza/timp care trebuie urmarit de incercator inconditii de laborator, pe banda toti producatorii trebuie sa se raporteze la graficul ala, altfel variatia ar fi prea mare. doar nu crezi ca te ia pe tine si face un consum in bucuresti pe strada x cu toate motocicletele... consumul ala publicat, poate fi batut daca mergi mai bland decat e prevazut in procedura. la tine nu e cazul, tu ai palma mare, si niciodata cineva ca tine nu se va apropia cel putin de consumul facut pe banc |
#204
Posted 27 April 2015 - 20:05
Păi atunci vânzătorul ar cam trebui să pună la dispoziție metodologia de testare iar noi, utilizatorii netrebnici putem căuta calea către perfecțiune emulând comportamentul de test. Păcat că nu ai auzit afirmațiile vânzătorului... o clipă nu a spus că sunt cifre ipotetice ci tot timpul a lăsat senzația că cifrele sunt reale 100%. Sau l-ai auzit?...
Iar în ceea ce privește viteza maximă... dom'le, le place viteza. Merg incredibil... pe cuvântul meu. Firmă serioasă, cu fabrică în Europa (o fi fost bazarul Europa?). |
#205
Posted 28 April 2015 - 04:13
Cifrele sunt reale obtinute in conditii standard de laborator.
Poti si tu sa faci rost de ele, nu trebuie sa ti le dea un anume vanzator. Cifrele astea nu sunt pentru a-ti spune tie cat te costa pe tine combustibilul, ca pe tine nu te intereseaza sa consume putin, tu vrei si 200km/h si 1L/100km, cifreele sunt pentru a compara diferite modele de pe piata Parca in ciclul asta, daca-mi aduc bine aminte, caci am lucrat cu asa ceva, ciclul urban are viteza maxima de 50km/h, are o viteza medie de 20km/h si are perioade de oprire Se face la 20-25°C pe banc cu role si pornire de la "rece" Cauta si tu pe internet Mergi si tu cu medie de 20km/h sa vezi ce consum mic iti iese |
#206
Posted 28 April 2015 - 05:24
Aici nu este vorba despre cifre ci despre atitudinea vânzătorului, cel care vinde gogoși în cunoștință de cauză. Culmea este că la mașini, cu puțin efort și în condiții „decent” de ideale (dacă pot spune așa), te poți apropia de cifrele din carte (cu o diferență de maximum 10%). Aici avem 100%. Sună diferit? Mai ale că acel vânzător dădea ca fiind reale și normale valori de 2,5 - 3 l/100km, valori pe care, supă cum văd acum, le consideră tangibile doar dacă ești un jocheu anesteziat ce se plimbă de la Sinaia la București (adică la vale). În ceea ce privește viteza „promisă”, mi s-au părut gogoși tot timpul dar consumul de 3 litri este perfect credibil. Din păcate motorul (oricum degonflat pentru anduranță) nu poate funcționa cu un randament decent (vezi consumurile reale obținute de produse „de marcă”). Materiale, toleranțe, chiar forme constructive limitate de tehnologia copiată (că oricum, sunt copii ale unor copii).
|
#207
Posted 28 April 2015 - 06:33
Vanzatorul de Iluzii, on 28 aprilie 2015 - 05:24, said:
Aici nu este vorba despre cifre ci despre atitudinea vânzătorului, cel care vinde gogoși în cunoștință de cauză. Culmea este că la mașini, cu puțin efort și în condiții „decent” de ideale (dacă pot spune așa), te poți apropia de cifrele din carte (cu o diferență de maximum 10%). Aici avem 100%. Sună diferit? Mai ale că acel vânzător dădea ca fiind reale și normale valori de 2,5 - 3 l/100km, valori pe care, supă cum văd acum, le consideră tangibile doar dacă ești un jocheu anesteziat ce se plimbă de la Sinaia la București (adică la vale). În ceea ce privește viteza „promisă”, mi s-au părut gogoși tot timpul dar consumul de 3 litri este perfect credibil. Din păcate motorul (oricum degonflat pentru anduranță) nu poate funcționa cu un randament decent (vezi consumurile reale obținute de produse „de marcă”). Materiale, toleranțe, chiar forme constructive limitate de tehnologia copiată (că oricum, sunt copii ale unor copii). Eu ti-am explicat care e smecheria in industrie, si ce inseamna consumul si cum se masoara Daca vrei sa intelegi, e un punct de plecare. Remarcile si speculatiile iti apartin. Daca vanzatorul nu-ti place, poti merge la altul Cifrele declarate de constructor insa nu le poate schimba nimeni |
#208
Posted 28 April 2015 - 08:06
Vanzatorul de Iluzii, on 27 aprilie 2015 - 20:05, said:
Păi atunci vânzătorul ar cam trebui să pună la dispoziție metodologia de testare |
|
#209
Posted 28 April 2015 - 21:14
Pentru „frații” Tsunnami și Quantum (la un moment dat am avut impresia că este o singură persoană...). A duce discuția în derizoriu este o tehnică interesantă. Pe rând...
T. Se pare că știe despre un om mai multe decât acesta însuși. O fi SRI, FBI sau NSA? Sau poate FBY (că am mai văzut pe stradă...). Știe că am palma mare... oare ce mai știe? Q. Dragă Q (îți aduci aminte de Bond, James Bond?), unii producători indică metodologia de testare. Sunt convins că ai auzit de Directiva EEC 90/C81/01. Este o poveste dar măcar știi cum se face testarea. Dacă vrei să obții rezultate apropiate nimic nu te împiedică să urmezi metodologia. Că doar o să te apropii, este altceva. Îmi permit să reproduc un text identificat la o scurtă căutare: „Scuter de 150 cmc marca HUATIAN HT 150T - 8 Se conduce cu A2 de la 18 ani, Putere 8,2 CP/6 Kw, Cuplu 9 Nm, Viteza 115 Km/h, Consum 1,8-2,2 L, Motor in 4 Timpi racit cu aer, Cutie Automata CVT, Ambreiaj Multi Disc, Pornire Electric+Pedala, Aprindere CDI, 12V, Indicator incarcare baterie, Indicator benzina, Turometru, Flash faza lunga, Buton avarie, Frane Disc/ T, Roti AlMg, 2 Locuri, Costuri mici la intretinere si piese. Este sprinten si foarte comod pentru persoanele solide.” Întrebarea 1. Cu ce viteză poate merge mașinăria? Întrebarea 2. Cât consumă aceeași mașinărie? (evident, nu în condițiile utilizării în condiții de performanță maximă ci la un mers „chibzuit”) Etica în business este ceva foarte flexibil, se pare. Și ca să rămânem on topic, eu cerusem un sfat privind modul în care pot obține un consum apropiat de cel normal. Singurul răspuns primit a fost „să mergi normal”. Dacă cineva înțelege ceva de aici, îmi scot pălăria în fața lui. Din păcate voi fi nevoit să merg „anormal” în continuare, adică în ritm cu ceilalți. Nu mai repede, nu mai încet. Cam în același ritm în care, cu un 1.6 aspirat și o mașină de peste 1300kg obțin un consum de puțin sub 10l/100km (benzină). Edited by Vanzatorul de Iluzii, 28 April 2015 - 21:26. |
#210
Posted 29 April 2015 - 04:46
Vanzatorul de Iluzii, on 28 aprilie 2015 - 21:14, said: T. Se pare că știe despre un om mai multe decât acesta însuși. O fi SRI, FBI sau NSA? Sau poate FBY (că am mai văzut pe stradă...). Știe că am palma mare... oare ce mai știe? Tu spui: "Sunt fraier" Apoi peste cateva posturi cand iti reamintesc ca esti fraier, ma acuzi ca ai telefonul urmarit. Pai tu ai declarat singurel: Vanzatorul de Iluzii, on 25 aprilie 2015 - 21:51, said:
Ce se poate face ca un scuter Huatian de 150cmc [...] să meargă cu peste 75 - 80km/h? Aia inseamna ca ai palma de balerina? Daca te intereseaza consumul, viteza n-o mai aduci in discutie, viteza trebuie sa fie cat mai mica Excesul de benzina peste ce iti da constructorul se traduce prin uzura placutelor de frana Si eu cand mi-am cumparat un R6 am zis ca masina imi mananca 8, deci R6-le o sa manance in jur de 4 Ghinion, cu R6 am trecut de 10L/100km Hai ca-ti caut eu cum se masoara consumul urban desi as ramane foarte surprins sa intelegi. Foarte, foarte surprins http://www.dft.gov.u...ting-scheme.asp AIA SE DECLARA pentru toate vehiculele cand un nene iti vinde un vehicul, el poate spune: in oras consuma 7L/100km In realitate el spune, Conform normei xxx/yyyy, vehiculul in cauza consuma in oras 7L/100km IN CONDITIILE STABILITE DE NORMA |
#211
Posted 29 April 2015 - 05:46
Tsunnami, ori ești rău intenționat ori ai pierdut uzul limbii. Mă aștept să fii foarte surprins că mulți au capacitatea de a înțelege mai mult decât crezi (și ai tupeul să afirmi fără a fi în cunoștință de cauză) tu. În plus, te cam bagi în vorbă neîntrebat. Răstălmăcirea vorbelor este, se pare, ceea ce poți să faci bine. În rest... vorbe.
Dacă îmi poți răspunde la întrebarea inițială, fă-o. Dacă nu, ai decența de a-ți vedea de treaba ta. |
#212
Posted 29 April 2015 - 13:32
pai intrebarea ta initiala este "de ce nu consuma scuterul tau putin?"
urmata de "ce sa fac sa ma dau tare?" sunt 2 lucruri incompatibile. incalzirea discurilor de frana se traduce in pierdere de combustibil |
#213
Posted 29 April 2015 - 20:39
Citim și noi cu atenție? Tsunnami, Q etc.
Ce se poate face ca un scuter Huatian de 150cmc să nu mai consume peste 4l/100km la mers normal? În plus, ce se poate face ca același scuter să meargă cu peste 75 - 80km/h (bineînțeles, consumul nu mai este același)? Datele furnizate de către vânzător sunt 1,8 - 2,2l/100km și 110km/h. |
|
#214
Posted 30 April 2015 - 03:38
Vanzatorul de Iluzii, on 29 aprilie 2015 - 20:39, said:
Citim și noi cu atenție? Tsunnami, Q etc. Ce se poate face ca un scuter Huatian de 150cmc să nu mai consume peste 4l/100km la mers normal? În plus, ce se poate face ca același scuter să meargă cu peste 75 - 80km/h (bineînțeles, consumul nu mai este același)? Datele furnizate de către vânzător sunt 1,8 - 2,2l/100km și 110km/h. 1. mergi cu maxim 30km/h si verifici consumul daca iti iese 2.5L/100km, mergi nitelusi mai repede 2. Ii dai mai mult gaz/aer La 110kim/h e imposibil sa consume 2.2L/100km. Il poti actiona in justitie daca spune asta Trebuie sa iti arate o norma ceva, scrie 2.2L/100km la viteza de 110km/h in cinditiile normei xxx-xxxxx/2011 Poate norma spune ca valoarea consumului se face pe Luna. |
#215
Posted 30 April 2015 - 03:55
Eu ti-am raspuns deja:
Quantum, on 26 aprilie 2015 - 08:50, said:
In functie de cum i s-a facut rodajul si de cum e reglat carburatorul si debitul de aer Solutiile generale de a-i mari viteza sunt: ii pui CDI sport, ii schimbi rolele, carburatorul si toba. Trecand peste abordarea ta oarecum malitioasa, eu am vazut asemenea scutere consumand 2,2-2,5 (iar pe distante scurte, cu motor rodat si incalzit, vara, asfat uscat, drum drept si liber, benzina OMV masurata in ml + cantarita, am vazut si consum sub 2) sau 2,5-3, iar de auzit am auzit toate valorile intre 2 si 4 (am vazut persoane de 50-130 kg conducand aceste scutere). Probabil ca valorile producatorului se ating in anumite conditii de drum, altitudine, calitatea aerului, calitatea benzinei, greutatea driverului, un anumit stil de conducere. Chiar producatorii renumiti, cu scutere supertehnologizate si de x25 de ori mai scumpe (12.000 Euro), http://0-100.hotnews...-gamele-f-si-g/ indica doar consumuri medii, cu o gramada de stelute privind conditiile in care s-ar putea realiza acele consumuri. Cifrele despre consumuri si viteze fiind atat de sensibile si depinzand de foarte multi factori, un umil vanzator nu-ti poate prezenta decat cifrele producatorului respectiv, respectiv din omologarea oficiala, si eventual iti poate spune ce stie din experienta lui. Daca insa vrei sa-i creste viteza peste 80 Km/h, ii poti face schimbarile mentionate mai sus si poti incepe cu schimbarea CDIului (dar nerecomandat pentru fiabilitatea motorului) si vei atinge valoarea mentionata, daca motorul este rodat corespunzator. La viteze si accelerari mari, sa nu te astepti niciodata la consumuri mici. Din experienta mea, asa limitata cum e, atat la moto cat si la auto, un motor mic la viteze mari va consuma mai mult decat un motor mai mare la aceeasi viteza (de exemplu: un scuter de 50 la 45 Km/h va consuma mai mult decat unul de 125 la aceeasi viteza). (pentru informarea ta, nu-l cunosc pe userul Tsunami si n-am schimbat mesaje sau altceva cu el; mesajele pot fi apropiate datorita unor experiente similare) Edited by Quantum, 30 April 2015 - 04:24. |
#216
Posted 30 April 2015 - 05:23
Nu recomand sa modifici nici softul si nici carburatorul
Motorul este garantat pentru regimul de lucru descris in carte Cu cat turatia este mai mare (ca din rutatie scoti viteza), apar alte vibratii, compuneri de vibratii, poate si rezonanata care duce la scaderea drastica (uneori exponential) a fiabilitatii Vrei viteza mai mare, iti cumperi altceva |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users