Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Serie noua - Profetii biblice cu....

Probleme functionare motocoasa Ma...

Imprimanta 3D mai "moderna"

Folie anticondens
 Hidroizolatie piscina

Am gasit un IPhone

Eveniment 14-16 iunie nZEB expo

Semnalizare incarcare Pachet acum...
 Implantologie & Cityscape (re...

Scurta sinteza a atacurilor posib...

Cel mai bun antivirus / firewall ...

Honor 200 si 200 Pro
 Sfat inchidere spatiu intre cada ...

ANCPI: Scaderi pe piata imobiliara

Dac+Amp sau DAC/AMP combo pentru ...

Camera cu panou solar 180° field ...
 

Cauciucurile de iarna devin obligatorii.

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
1248 replies to this topic

#127
prisonbreak

prisonbreak

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,209
  • Înscris: 15.05.2007
nu se spune nimic de autoturisme civile si cred ca nici nu se va spune iarna asta. desi ar fi tare bine.
insa la masini mici de transport ( sa zicem taxiuri ) sunt curios daca se vor cere 4 gume sau 2? nu se specifica ( sau nu am vazut eu ) daca masina trebuie echipata cu toate cauciucurile de iarna sau doar pe rotile cu tractiune?

View PostDominator_rlz, on 20th October 2010, 21:46, said:

am mers pe gheata serioasa prin oras(cand nu indrazneau decat putini sa se incumete), am depasit trecand peste "dune" de zapada formate "intre roti", prin sleauri de gheata in parcare,pe stradute cu zapada, toate astea prin oras, si nu am simtit ca vreau alte cauciucuri decat cele de vara. dupa cum spuneam, cand oi bloca sau incurca circulatia atunci sa fiu amendat triplu, sunt de acord.

la temperaturi joase scade aderenta si creste distanta de franare la anvelope de vara. si lasa faptele de vitejie, gandeste-te ce inseamna sa fii pe o straduta pe unde n-a intrat plugul si iti sare un copil in fata, ce sanse ai tu cu slapi de vara sa eviti cand te duci sanie fara sa poti controla masina? nu se rezuma totul la mici tamponari. si mai sunt diverse zone unde nu sunt trotuare sau trotuarele sunt impracticabile / blocate si oamenii circula fie pe marginea bordurii fie chiar pe carosabil. si am vazut cazuri de oameni care au alunecat si au cazut in strada.

#128
rvic77

rvic77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,129
  • Înscris: 03.12.2004

View Postf300, on 21st October 2010, 11:38, said:

Gaseste cineva vreun link mai putin senzationalizat, eventual direct de la mt.ro sau cnadr.ro? Nu de alta dar "cauciucuri de iarna" este o expresie foarte neclara si juridic si tehnic.
legea e la fel de ambigua ca si cea cu 'folosirea telefoanelor mobile', in fond poti fi distrat cand conduci de 'n' factori in afara de telefonul mobil, care mai nou tehnic poate fi pda, laptop, miniPC, etc....
de bun simt e sa fii atent cand conduci si iarna pe zapada sa mergi cu cauciucuri aderente, totusi e greu de legiferat treaba asta si mult mai greu de aplicat. De obicei legea e facuta prost si aplicata si mai prost  :death:
Din lege reiese cu am scris cu '1 noiembrie'.... pai daca ninge in octombrie, sau daca avem o iarna blanda ? uf, e asa de greu sa activeze o lege cand e nevoie si nu la date presupuse ?

Edited by rvic77, 21 October 2010 - 11:08.


#129
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,517
  • Înscris: 15.06.2007

View PostMarius3k, on 20th October 2010, 12:34, said:

Multumim, ne-am facut o parere foaaaarte buna despre tine. Not!


Nu vrei sa stai si departe de forum? Cam vreo saptamana, daca o tii tot asa. <_<
Chiar nu-mi pasa despre parerea ta despre mine.   b)Stau departe de forum in general, pentru a inceput sa devina un fel de OTV al forumurilor.  
Revin , iarna nu-i ca vara, moldova nu-i toata tara, iar in particular, Timisoara se bucura de o clima usor mai mediteraneeana decat Bucurestiul. Ninge de 2-3 ori pe an, si zapada aia tine 3-6 zile.  Inca nu am vazut "grozavii" de genul cum pateste bucurestiul, cu 1 m de zapada, si 2 milioane de sinistrati in case.

Eu nu vad nimic rau in a utiliza cauciucuri de iarna pe timp de vara. Inca nu am vazut demonstratia ca se comporta mai rau. Defapt, toate amvelopele se incalzesc in timpul mersului, diferenta este comportamentul la pornire, la rece. Vara cauciucurile se pot incinge la 70 de grade, in cazuri extreme, aderenta devenind maxima. Ca se tocesc mai repede, asta inseamna si o aderenta mai buna.
PS. Mi-am scos permis nou.

#130
rvic77

rvic77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,129
  • Înscris: 03.12.2004

View Posttfmercedez, on 21st October 2010, 12:06, said:

... Inca nu am vazut "grozavii" de genul cum pateste bucurestiul, cu 1 m de zapada, si 2 milioane de sinistrati in case.
Nu te mai uita atata la TV, ca n-am avut zapada de 1 m in Bucuresti din 1986 si nici atunci n-a fost nimeni sinistrat in casa, dar stirea trebuie exagerata ca asa e moda la noi !
Cauciucurile de iarna se tocesc mai usor, fac zgomot si masina consuma cu 1% mai mult, sincer pentru zona de vest si sud est a tarii nu sunt recomandate pentru 1-2 saptamani cand ar putea folosi; poti sa mergi fara masina atunci !

Edited by rvic77, 21 October 2010 - 11:12.


#131
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

View PostMarius3k, on 20th October 2010, 22:15, said:

Imi permit sa raspun eu pentru el, stiu ca e modest.
[ http://www.autoevolution.com/images/truck_history/oshkosh_history_3.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

sarantocu'!
a avut bani doar de 6. sigur le-a pus pe fata :D

Edited by undercoverbrother, 21 October 2010 - 11:44.


#132
Flox

Flox

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 951
  • Înscris: 10.02.2010
:worthy:   Cu ocazia asta vor fi obligati si zgarciobii mei de sefi sa imi echipeze masina de serviciu' cu, cauciucuri de iarna.
Iarna trecuta masina personala cu 2 gume de iarna pe fata nu am ramas blocat niciodata desi am avut nameti cateva luni bune si am folosit masina zilnic.
Masina de serviciu in schimb dotata cu niste allseason (gumele stock banuiesc) ieseam pe traseu numai cu lopata pe locul pasagerului, daca opream masina de tot si nu mai aveam pic de inertie 90% sanse nu mai plecam de acolo fara dat la lopata sau impins, am primit injuraturi cat pentru zece vieti.
Plus unu' la cine a spus ca poti sa ai esp/asr/abs/ samd , aderenta rezulta din gumele corespunzatoare.

#133
Chiril

Chiril

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,278
  • Înscris: 09.05.2006
Si organul legiuitor de unde va sti ca ai tu anvelope de iarna sau nu? Cine va hotara care sunt anvelopele de iarna ? si daca apare un model nou de iarna si nu e listat in catalog ?
Anvelope all-season poti sa mergi linistit iarna (d.p.d.v. legal) scrie M+S (S-de la snow) deci perfect ok pentru anotimpul rece.

Plus stie cineva cu ce viteza esti obligat sa circuli pe zapada batatorita, polei, mazga si alte chesti ? Va zic eu:
-30km/h v.max. inlocalitate si 50 km/h v.max extraurban.


Eu personal as monta doar anvelope cu crampoane pentru anotimpul rece si inzapezit, in rest all-season all the way pentru iarna.

#134
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007

View Postakajohn, on 20th October 2010, 20:14, said:

Huck tu esti o vesnica sursa de umor... replicile tale sunt extraordinare... apropos, tu de cand nu ai mai condus prin Romania iarna? apropos, azi am vazut un Opel Astra break in fata mea care avea pneuri de vara, directionale, montate invers :) ce sa ii ceri bietului om... iti dai seama ce face ala iarna cu pneuri de vara puse pe dos?  :naughty:

PS- ti-am zis mai sa te limitezi la tehnologie pe care chiar o cunosti si sa nu te bagi in altele?  :nonobad:
N-as fi chiar de-acord cu Huck insa nu e deloc absurd ce zice, nu mi se pare deplasat sa folosesti all-season si iarna daca nu ai de gand sa te aventurezi pe cine stie pe unde si in general iesi cu masina dupa ce a trecut deszapezirea. Sigur, vorbim de all-seasonuri normale, nu de din astea ce vin acum OEM si se numesc tot asa dar merg numai vara. Cat despre temele tehnice, nu stiu daca e chiar conform cu realitatea ce zici, ca sa fiu elegant. :)

View Postrichelieu, on 20th October 2010, 21:23, said:

@huck:Gandeste-te doar ca un set de pneuri all season, pe langa faptul ca nu-ti asigura performante bune pe nici o suprafata, fiind facute sa ofere cate putin pe toate, se si tocesc mai repede vara decat cele de vara...iar iarna , efectiv ajung sa se rupa mici bucatele din ele (cel putin la cele care, desi allseason, sunt summer oriented).
Depinde, sunt "all-seasonuri" de vara ca de plastic pe care le schimbi doar din cauza ca a imbatranit materialul, nici vorba de profil tocit pana la marcaje sau ceva.

View PostDominator_rlz, on 20th October 2010, 22:34, said:

daca nu crezi, e treaba ta. eu nu te oblig sa pui de vara. mie mi se pare ca se pun cauciucuri de iarna asa , din spirit de turma, indiferent cum le vor folosi sau nu, e un trend de cativa ani, dar probabil cu criza se va mai rari.
Eh, probabil tu ai all-seasonuri mai rasarite si nu stii, cu anvelope dedicate de vara iti aluneca masina in lateral pe drum drept iar de curbe nu mai zic, daca n-o arunci un pic de fund n-ai nici o sansa sa iei curbe la 90 de grade sau chiar giratorii inclinate spre exterior, iar daca nu reactionezi cand trebuie (practica ne demonstreaza ca uneori nici asta nu e suficient :D) primul obstacol e al tau. Asta pe strat subtire de zapada/zloata, ca daca a apucat sa se depuna putin si te-ai oprit pe loc nu prea mai poti sa te urnesti fara insistente.
Nu stiu cum e cu turma dar parca esti mai stabil pe ploaie serioasa/zloata, trage fierul mai bine, franeaza mai bine ca sa nu mai zic ca atunci cand te dai de-a latul ai un oarecare control si poti face tot felul de giumbuslucuri, nu te dai ca la saniush incotro vrea fierul.

View Postakajohn, on 21st October 2010, 00:17, said:

e sufletu'... in general e mai jalnic cand vezi unu care a dat 80 000 euro pe o masina ca nu are cauciucuri de iarna... era unul cu un BMW seria 7, modelul anterior celui actual, anul trecut, la prima ninsoare, pe drumul ala din spate de la Azur 2 (leaga Pipera-Tunari de soseaua Stefanesti prin fata cartierelor Azur 2 si Domus) care a ramas intre 2 pante si nu mai avea cum sa iasa pentru ca deja era aglomeratie, acolo e 1 banda pe sens, si avea si in fata si in spate cate o panta de urcat... timp de 2 ore sunt sigur ca a stat acolo pe loc pentru ca am trecut eu de 3 ori pe langa el (eu tot cu BMW dar cu cauciucuri de iarna :) ) si nu a miscat omul nici macar 1 metru... .
:D:D:D buna asta!

#135
dennis12225

dennis12225

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 15.05.2007

View PostBwwlan, on 20th October 2010, 16:02, said:

...................
Vine melteanu' cu oketzii de soare si pitzipoanca din dotare (creca fusesera in Italia sau ceva) si, sa scoata bejuteria de sub omat. Evident, omu' se respecta: n-avea nici macar perie de zapada, darmite manusi, lopata, racleta, schpray anti-dezghet, gume de iarna sau alte mofturi d'astea. Se urca el in masina si, ce face: da drumu' la dezaburire luneta :lol: Ma gandeam: mda, asa, nici nu-ti ia 1.000 de ani sa se topeasca zapada...
...........................................

Deci e super tare, eu cobor intr-o dimineata sa dau zapada de pe masina, in spatele masinii mele unul cu un Golf, nu chiar moaca de meltean, el deszapezea cu piciorul  :w00t: si cati tatici erau prin oras cu masina plina de zapada cu o vizeta fata/spate, pe principiul ca o sa se topeasca 20 de cm de zapada, partea mai proasta ca nici farurile, nici semnalizarea nu se vedeau.

tfmercedez: Vezi ca pe undeva pe forum Sebulus  a povestit de o explozie de anvelopa de iarna care a facut plici pe A2 la 140 km/h, nici eu nu merg prea mult cu masina, dar nici sa stric mandrete de cauciucuri nu ma tine inima, vreo 30k tot o sa fac cu ele.

Pentru turisme ar fi interesanta legea, pentru tiruri sa se incalte de iarna e efortul prea mare, pentru dubitele de marfa e o chestie buna, desi logistic o sa-i omoare sa tina vreo 300 de cauciucuri daca nu chiar mai multe in magazie. Taximetristii merg vara cu alea de iarna si iarna cu alea de vara nu conteaza, mi-a venit in minte remarca unuia: "Domne noi lucram in transportul public si suntem intr-un fel prioritari, nu ne comparam cu astia... care merg si ei pe strada". Eu cred ca daca ar da testele pe bune pentru atestat 70% din ei nu ar mai lua atestatul de sofer.

Edited by dennis12225, 21 October 2010 - 11:53.


#136
prisonbreak

prisonbreak

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,209
  • Înscris: 15.05.2007
@chiril

anvelopele de iarna au ca marcaj o steluta, este un semn distinctiv suficient. marcajul M+S ( mud and snow ) apare atat pe anvelope de iarna cat si pe cele all season. acu' nu-mi imaginez ca se vor organiza filtre sa ia la purecat toate masinile din trafic, e clar ca accentul este pus pe transportatori si mai putin pe autoturisme civile. cel putin deocamdata. in caz de accident daca ala din spate intra in tine e vinovat oricum, cu sau fara anvelope de iarna.
legea e orientata mai mult spre cei care efectueaza transporturi in afara localitatilor si pot provoca blocari ale drumurilor si mi se pare absolut normal ca un maxi-taxi care transporta 8 pasageri sa fie echipat corespunzator de iarna.

Edited by prisonbreak, 21 October 2010 - 12:01.


#137
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,517
  • Înscris: 15.06.2007

View Postdennis12225, on 21st October 2010, 12:51, said:

Deci e super tare, eu cobor intr-o dimineata sa dau zapada de pe masina, in spatele masinii mele unul cu un Golf, nu chiar moaca de meltean, el deszapezea cu piciorul  :w00t: si cati tatici erau prin oras cu masina plina de zapada cu o vizeta fata/spate, pe principiul ca o sa se topeasca 20 de cm de zapada, partea mai proasta ca nici farurile, nici semnalizarea nu se vedeau.

tfmercedez: Vezi ca pe undeva pe forum Sebulus  a povestit de o explozie de anvelopa de iarna care a facut plici pe A2 la 140 km/h, nici eu nu merg prea mult cu masina, dar nici sa stric mandrete de cauciucuri nu ma tine inima, vreo 30k tot o sa fac cu ele.

Da mai eu vorbeam de sava eskimo S3. N-am derapat niciodata cu ele, desi pe polei , te mananca ABS ul cu orice cauciucuri ai avea. Era sa imi bulesc bara un semafor, aveam maxim 15-20km/h si desi am sarit pe frana , pedala vibra, si masina incetinea ca melcul, s-a oprit la 30 de cm de masina din fata Erau -5 grade,  era totul uscat si a facut dracu si a dat o lapovita, o ploicica razleata, nici nu s-a udat tot asfaltul dar stropii de ploaie care au cazut pe asfalt au inghetat-> patinoar in toata regula.
La tractiune pe fata o masina mica, se descurca cu niste cauciucuri noi, all season, pe zapada de 20 cm proaspata. Dar cu gume de vara , o masina cu tractiune pe puntea spate (BMW, Mercedes) nu au nici o sansa la plecarea de pe loc.

#138
akajohn

akajohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,814
  • Înscris: 15.07.2004

View Postfastcarjunkie, on 21st October 2010, 12:46, said:

:D:D:D buna asta!


chiar e reala treaba si am mai povestit-o... am trecut de 3 ori pe langa el si odata cand ne-am oprit sa-l ajutam a venit un talamb de la DHl cu o dubita galbena care nu a vazut ca e lumea oprita si in acelasi timp unul cu scuterul venea la deal si a tras brusc de volan si a intrat in sant... si uite asa am scos intai dubita din sant ca omul avea treaba, l-am injurat putin si pe scuterist (sinucigas, donator de organe, etc) si apoi ne-am chinuit sa impingem omul cu 7-aru... dupa 5 minute de chin am plecat consolat ca macar am facut orice am putut. Problema lui era si ca avea cutie automata si nu prea le avea nici cu condusul... Pana la urma l-au scos angajatii lui din situatia aia...

Apropos, cred ca saptamana urmatoare trec pe rotile de iarna pentru ca or sa scada temperaturile si nu vreau sa distrug cauciucurile de vara...

#139
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,517
  • Înscris: 15.06.2007

View Postprisonbreak, on 21st October 2010, 12:58, said:

@chiril

anvelopele de iarna au ca marcaj o steluta, este un semn distinctiv suficient. marcajul M+S ( mud and snow ) apare atat pe anvelope de iarna cat si pe cele all season. acu' nu-mi imaginez ca se vor organiza filtre sa ia la purecat toate masinile din trafic, e clar ca accentul este pus pe transportatori si mai putin pe autoturisme civile. cel putin deocamdata. in caz de accident daca ala din spate intra in tine e vinovat oricum, cu sau fara anvelope de iarna.
legea e orientata mai mult spre cei care efectueaza transporturi in afara localitatilor si pot provoca blocari ale drumurilor si mi se pare absolut normal ca un maxi-taxi care transporta 8 pasageri sa fie echipat corespunzator de iarna.

Este suficient sa vina cu verificatorul ala , sa vada cata carne mai au cauciucurile -> 1,6 mm cele de vara si minim 3mm cele de iarna.

#140
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

View Postgarett, on 21st October 2010, 08:09, said:

Eu am mers pana in Kitzbuehl si inapoi si singura zapada pe care am vazut-o a fost pe marginea autostrazii si pe partie! Pana si trotuarele erau curate!
Btw, asa cum am mai zis, am cauciucuri de iarna, pur si simplu nu cred ca o lege suplineste sau justifica lehamitea autoritatilor in a-si face treaba, i.e. deszapezirea soselelor in cazul de fata.
desigur ca nu va fi lasata sa se topeasca pe strazi .....ea va fi indepartata in cateva ore daca traficul si conditiile meteorologice permit

Am atasat poza cu botul masinii (practic dadeam zapada la o parte de pe autostrada) ..... tirul care a derapat pe autostrada si a blocat iesirea din benzinarie. Politia si utilajele care ne-a ajutat pe toti cei din benzinarie sa ne continuam drumul . Poza masinii era chiar in benzinaria din Austria in care am cerut ajutor.... O poza este din Franta pusa de colegul Danny1.

autobahn blocat- cum ii da mini prin zapada la minutul 0:30 ...asa ii dadeam eu prin austria pe autostrada
cu snowboard-ul pe autobahn
iarna pe dn-uri in germania
oameni blocati pe dn

Concluzia lu basexu : iarna nu-i ca vara ....nicaieri. Important este sa fim echipati de iarna ! Autoritatile/utilajele romanesti intervin unde pot , dar la fel ca si cele straine ,nu pot interveni acolo unde gasesc prostie si vreme foarte rea.

Attached Files


Edited by polizei, 21 October 2010 - 12:27.


#141
Chiril

Chiril

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,278
  • Înscris: 09.05.2006
Din cate am citi aici, unii posesori de All-season care mergeau sa zic incet si simteau cum fuge masina. Masina pe care o conduc acasa tot are All-season si am mers cu ele in zona Toplita (Ghergheni-Borsec) si nu am patit niciodata sa fuga spatele masini (exceptii cand mergi pe canale de geata), adica in zone montane, nu in Bucuresti sau altundeva unde e campie. Am mai urcat dealuri poleite unde o groaza de masini rwd ramaneau pe loc (ei avand avantaj, ca li se duce greutatea pe spate fata de fwd cu ce mergea).
Am mers si pe zapada de 10 cm si pe dealuri unde vedeai masini ce nu mai puteau urca si era strat de zapada din asta ros si gros iar dedesubt gheata.
Unicul motiv pentru care o fi avand unii probleme ar fi diferente mari de la un producator la altul. Nici masina nu are ESP sa zic ca era din cauza la ESP.
Din acest motiv nu am simtit niciodata nevoia de cauciucuri de iarna decat sa fie ceva cu crampoane pentru drumuri inghetate.

Oricum, masura este buna, daca ar aduce si niste preturi mai scazute, ar fi minunat, dar sunt sigur ca preturile vor creste.

Da in regulament nu este scris ca masina (autoturismul pana in 3.5tone) trebuie sa fie echipat corespunzator pentru sezon? (anvelope de iarna, saculet de nisipi, lopata si lanturi) ? sa nu incurc cumva legislatiile

#142
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006

View PostChiril, on 21st October 2010, 13:33, said:

Din cate am citi aici, unii posesori de All-season care mergeau sa zic incet si simteau cum fuge masina.
Era fix dupa revelionul 2008-2009, tocmai ce achizitionasem masina "ei", era echipata cu all-season Goodyear Eagle Vector. Desi mergeam incet (30-40km/h in afara localitatii) , am derapat nitel cu tot cu gumele mele "de aur". Culmea e ca masina ce ma urma - a lui @Buntzi a derapat in acelasi loc, cu acelasi tip de gume la cateva secunde dupa mine.
[ http://www.autogumibolt.hu/images/nfuto/vector5n.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Marius3k, 21 October 2010 - 12:41.


#143
OriOn20

OriOn20

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,683
  • Înscris: 07.04.2010
sincer aceasta masura mi se pare o mare tampenie si nu cred ca poate starni decat revolta tuturor soferilor.De ce?Pai simplu dupa ce au marit taxele la masini, s-au scumpit carburantii au facut smecheria aia cu rovinietele acum ce vor sa faca sa ne oblige sa mai cheltuim bani si pe gume de iarna mi se pare revoltator.Poate masura in sine este buna dar corecta ar fi sa zica ca de anul viitor sau peste 2 ani se va aplica nu cu o luna inainte de inceperea iernii.
Dar ce sa le ceri politicienilor pdl ei si cand fac ceva pt. cetatei o fac din greseala.

#144
Dominator_rlz

Dominator_rlz

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 282
  • Înscris: 13.10.2010
ale mele pe site sunt "summer tyre range" , nu scrie de iarna nimic la ele,doar dry and wet. acum pe fata am un continental premiumcontact de exemplu, abia astept iarna, momentan e mai confortabil. oricum n-o sa ies niciodata inaintea utilajelor sa dau eu cu bara zapada la o parte. tot ce simt dar imi place e ca patineaza cand accelerez si accelerez intentionat sa o simt asa, iar pe stradutele cu zapada(dintre blocuri in special) pare ca accelereaza cand franez :D, dar merg foarte prudent. si eu am folosit piciorul in fata garajului stiind ca e zapada proaspata si moale(a zburat imediat), vecinii au folosit lopetile.:)

per total, e buna legea asta daca o aplica doar celor care incurca circulatia, fara sa traga pe dreapta aiurea la control.

Edited by Dominator_rlz, 21 October 2010 - 18:43.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate