Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Cauciucurile de iarna devin obligatorii.
#127
Posted 21 October 2010 - 11:03
nu se spune nimic de autoturisme civile si cred ca nici nu se va spune iarna asta. desi ar fi tare bine.
insa la masini mici de transport ( sa zicem taxiuri ) sunt curios daca se vor cere 4 gume sau 2? nu se specifica ( sau nu am vazut eu ) daca masina trebuie echipata cu toate cauciucurile de iarna sau doar pe rotile cu tractiune? Dominator_rlz, on 20th October 2010, 21:46, said: am mers pe gheata serioasa prin oras(cand nu indrazneau decat putini sa se incumete), am depasit trecand peste "dune" de zapada formate "intre roti", prin sleauri de gheata in parcare,pe stradute cu zapada, toate astea prin oras, si nu am simtit ca vreau alte cauciucuri decat cele de vara. dupa cum spuneam, cand oi bloca sau incurca circulatia atunci sa fiu amendat triplu, sunt de acord. la temperaturi joase scade aderenta si creste distanta de franare la anvelope de vara. si lasa faptele de vitejie, gandeste-te ce inseamna sa fii pe o straduta pe unde n-a intrat plugul si iti sare un copil in fata, ce sanse ai tu cu slapi de vara sa eviti cand te duci sanie fara sa poti controla masina? nu se rezuma totul la mici tamponari. si mai sunt diverse zone unde nu sunt trotuare sau trotuarele sunt impracticabile / blocate si oamenii circula fie pe marginea bordurii fie chiar pe carosabil. si am vazut cazuri de oameni care au alunecat si au cazut in strada. |
#128
Posted 21 October 2010 - 11:05
f300, on 21st October 2010, 11:38, said: Gaseste cineva vreun link mai putin senzationalizat, eventual direct de la mt.ro sau cnadr.ro? Nu de alta dar "cauciucuri de iarna" este o expresie foarte neclara si juridic si tehnic. de bun simt e sa fii atent cand conduci si iarna pe zapada sa mergi cu cauciucuri aderente, totusi e greu de legiferat treaba asta si mult mai greu de aplicat. De obicei legea e facuta prost si aplicata si mai prost Din lege reiese cu am scris cu '1 noiembrie'.... pai daca ninge in octombrie, sau daca avem o iarna blanda ? uf, e asa de greu sa activeze o lege cand e nevoie si nu la date presupuse ? Edited by rvic77, 21 October 2010 - 11:08. |
#129
Posted 21 October 2010 - 11:06
Marius3k, on 20th October 2010, 12:34, said: Multumim, ne-am facut o parere foaaaarte buna despre tine. Not! Nu vrei sa stai si departe de forum? Cam vreo saptamana, daca o tii tot asa. Revin , iarna nu-i ca vara, moldova nu-i toata tara, iar in particular, Timisoara se bucura de o clima usor mai mediteraneeana decat Bucurestiul. Ninge de 2-3 ori pe an, si zapada aia tine 3-6 zile. Inca nu am vazut "grozavii" de genul cum pateste bucurestiul, cu 1 m de zapada, si 2 milioane de sinistrati in case. Eu nu vad nimic rau in a utiliza cauciucuri de iarna pe timp de vara. Inca nu am vazut demonstratia ca se comporta mai rau. Defapt, toate amvelopele se incalzesc in timpul mersului, diferenta este comportamentul la pornire, la rece. Vara cauciucurile se pot incinge la 70 de grade, in cazuri extreme, aderenta devenind maxima. Ca se tocesc mai repede, asta inseamna si o aderenta mai buna. PS. Mi-am scos permis nou. |
#130
Posted 21 October 2010 - 11:10
tfmercedez, on 21st October 2010, 12:06, said: ... Inca nu am vazut "grozavii" de genul cum pateste bucurestiul, cu 1 m de zapada, si 2 milioane de sinistrati in case. Cauciucurile de iarna se tocesc mai usor, fac zgomot si masina consuma cu 1% mai mult, sincer pentru zona de vest si sud est a tarii nu sunt recomandate pentru 1-2 saptamani cand ar putea folosi; poti sa mergi fara masina atunci ! Edited by rvic77, 21 October 2010 - 11:12. |
#131
Posted 21 October 2010 - 11:36
Marius3k, on 20th October 2010, 22:15, said: Imi permit sa raspun eu pentru el, stiu ca e modest. [ http://www.autoevolution.com/images/truck_history/oshkosh_history_3.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] sarantocu'! a avut bani doar de 6. sigur le-a pus pe fata Edited by undercoverbrother, 21 October 2010 - 11:44. |
#132
Posted 21 October 2010 - 11:38
Cu ocazia asta vor fi obligati si zgarciobii mei de sefi sa imi echipeze masina de serviciu' cu, cauciucuri de iarna.
Iarna trecuta masina personala cu 2 gume de iarna pe fata nu am ramas blocat niciodata desi am avut nameti cateva luni bune si am folosit masina zilnic. Masina de serviciu in schimb dotata cu niste allseason (gumele stock banuiesc) ieseam pe traseu numai cu lopata pe locul pasagerului, daca opream masina de tot si nu mai aveam pic de inertie 90% sanse nu mai plecam de acolo fara dat la lopata sau impins, am primit injuraturi cat pentru zece vieti. Plus unu' la cine a spus ca poti sa ai esp/asr/abs/ samd , aderenta rezulta din gumele corespunzatoare. |
#133
Posted 21 October 2010 - 11:40
Si organul legiuitor de unde va sti ca ai tu anvelope de iarna sau nu? Cine va hotara care sunt anvelopele de iarna ? si daca apare un model nou de iarna si nu e listat in catalog ?
Anvelope all-season poti sa mergi linistit iarna (d.p.d.v. legal) scrie M+S (S-de la snow) deci perfect ok pentru anotimpul rece. Plus stie cineva cu ce viteza esti obligat sa circuli pe zapada batatorita, polei, mazga si alte chesti ? Va zic eu: -30km/h v.max. inlocalitate si 50 km/h v.max extraurban. Eu personal as monta doar anvelope cu crampoane pentru anotimpul rece si inzapezit, in rest all-season all the way pentru iarna. |
#134
Posted 21 October 2010 - 11:46
akajohn, on 20th October 2010, 20:14, said: Huck tu esti o vesnica sursa de umor... replicile tale sunt extraordinare... apropos, tu de cand nu ai mai condus prin Romania iarna? apropos, azi am vazut un Opel Astra break in fata mea care avea pneuri de vara, directionale, montate invers ce sa ii ceri bietului om... iti dai seama ce face ala iarna cu pneuri de vara puse pe dos? PS- ti-am zis mai sa te limitezi la tehnologie pe care chiar o cunosti si sa nu te bagi in altele? richelieu, on 20th October 2010, 21:23, said: @huck:Gandeste-te doar ca un set de pneuri all season, pe langa faptul ca nu-ti asigura performante bune pe nici o suprafata, fiind facute sa ofere cate putin pe toate, se si tocesc mai repede vara decat cele de vara...iar iarna , efectiv ajung sa se rupa mici bucatele din ele (cel putin la cele care, desi allseason, sunt summer oriented). Dominator_rlz, on 20th October 2010, 22:34, said: daca nu crezi, e treaba ta. eu nu te oblig sa pui de vara. mie mi se pare ca se pun cauciucuri de iarna asa , din spirit de turma, indiferent cum le vor folosi sau nu, e un trend de cativa ani, dar probabil cu criza se va mai rari. Nu stiu cum e cu turma dar parca esti mai stabil pe ploaie serioasa/zloata, trage fierul mai bine, franeaza mai bine ca sa nu mai zic ca atunci cand te dai de-a latul ai un oarecare control si poti face tot felul de giumbuslucuri, nu te dai ca la saniush incotro vrea fierul. akajohn, on 21st October 2010, 00:17, said: e sufletu'... in general e mai jalnic cand vezi unu care a dat 80 000 euro pe o masina ca nu are cauciucuri de iarna... era unul cu un BMW seria 7, modelul anterior celui actual, anul trecut, la prima ninsoare, pe drumul ala din spate de la Azur 2 (leaga Pipera-Tunari de soseaua Stefanesti prin fata cartierelor Azur 2 si Domus) care a ramas intre 2 pante si nu mai avea cum sa iasa pentru ca deja era aglomeratie, acolo e 1 banda pe sens, si avea si in fata si in spate cate o panta de urcat... timp de 2 ore sunt sigur ca a stat acolo pe loc pentru ca am trecut eu de 3 ori pe langa el (eu tot cu BMW dar cu cauciucuri de iarna ) si nu a miscat omul nici macar 1 metru... . |
#135
Posted 21 October 2010 - 11:51
Bwwlan, on 20th October 2010, 16:02, said: ................... Vine melteanu' cu oketzii de soare si pitzipoanca din dotare (creca fusesera in Italia sau ceva) si, sa scoata bejuteria de sub omat. Evident, omu' se respecta: n-avea nici macar perie de zapada, darmite manusi, lopata, racleta, schpray anti-dezghet, gume de iarna sau alte mofturi d'astea. Se urca el in masina si, ce face: da drumu' la dezaburire luneta Ma gandeam: mda, asa, nici nu-ti ia 1.000 de ani sa se topeasca zapada... ........................................... Deci e super tare, eu cobor intr-o dimineata sa dau zapada de pe masina, in spatele masinii mele unul cu un Golf, nu chiar moaca de meltean, el deszapezea cu piciorul si cati tatici erau prin oras cu masina plina de zapada cu o vizeta fata/spate, pe principiul ca o sa se topeasca 20 de cm de zapada, partea mai proasta ca nici farurile, nici semnalizarea nu se vedeau. tfmercedez: Vezi ca pe undeva pe forum Sebulus a povestit de o explozie de anvelopa de iarna care a facut plici pe A2 la 140 km/h, nici eu nu merg prea mult cu masina, dar nici sa stric mandrete de cauciucuri nu ma tine inima, vreo 30k tot o sa fac cu ele. Pentru turisme ar fi interesanta legea, pentru tiruri sa se incalte de iarna e efortul prea mare, pentru dubitele de marfa e o chestie buna, desi logistic o sa-i omoare sa tina vreo 300 de cauciucuri daca nu chiar mai multe in magazie. Taximetristii merg vara cu alea de iarna si iarna cu alea de vara nu conteaza, mi-a venit in minte remarca unuia: "Domne noi lucram in transportul public si suntem intr-un fel prioritari, nu ne comparam cu astia... care merg si ei pe strada". Eu cred ca daca ar da testele pe bune pentru atestat 70% din ei nu ar mai lua atestatul de sofer. Edited by dennis12225, 21 October 2010 - 11:53. |
#136
Posted 21 October 2010 - 11:58
@chiril
anvelopele de iarna au ca marcaj o steluta, este un semn distinctiv suficient. marcajul M+S ( mud and snow ) apare atat pe anvelope de iarna cat si pe cele all season. acu' nu-mi imaginez ca se vor organiza filtre sa ia la purecat toate masinile din trafic, e clar ca accentul este pus pe transportatori si mai putin pe autoturisme civile. cel putin deocamdata. in caz de accident daca ala din spate intra in tine e vinovat oricum, cu sau fara anvelope de iarna. legea e orientata mai mult spre cei care efectueaza transporturi in afara localitatilor si pot provoca blocari ale drumurilor si mi se pare absolut normal ca un maxi-taxi care transporta 8 pasageri sa fie echipat corespunzator de iarna. Edited by prisonbreak, 21 October 2010 - 12:01. |
|
#137
Posted 21 October 2010 - 12:04
dennis12225, on 21st October 2010, 12:51, said: Deci e super tare, eu cobor intr-o dimineata sa dau zapada de pe masina, in spatele masinii mele unul cu un Golf, nu chiar moaca de meltean, el deszapezea cu piciorul si cati tatici erau prin oras cu masina plina de zapada cu o vizeta fata/spate, pe principiul ca o sa se topeasca 20 de cm de zapada, partea mai proasta ca nici farurile, nici semnalizarea nu se vedeau. tfmercedez: Vezi ca pe undeva pe forum Sebulus a povestit de o explozie de anvelopa de iarna care a facut plici pe A2 la 140 km/h, nici eu nu merg prea mult cu masina, dar nici sa stric mandrete de cauciucuri nu ma tine inima, vreo 30k tot o sa fac cu ele. Da mai eu vorbeam de sava eskimo S3. N-am derapat niciodata cu ele, desi pe polei , te mananca ABS ul cu orice cauciucuri ai avea. Era sa imi bulesc bara un semafor, aveam maxim 15-20km/h si desi am sarit pe frana , pedala vibra, si masina incetinea ca melcul, s-a oprit la 30 de cm de masina din fata Erau -5 grade, era totul uscat si a facut dracu si a dat o lapovita, o ploicica razleata, nici nu s-a udat tot asfaltul dar stropii de ploaie care au cazut pe asfalt au inghetat-> patinoar in toata regula. La tractiune pe fata o masina mica, se descurca cu niste cauciucuri noi, all season, pe zapada de 20 cm proaspata. Dar cu gume de vara , o masina cu tractiune pe puntea spate (BMW, Mercedes) nu au nici o sansa la plecarea de pe loc. |
#138
Posted 21 October 2010 - 12:06
fastcarjunkie, on 21st October 2010, 12:46, said: :D:D buna asta! chiar e reala treaba si am mai povestit-o... am trecut de 3 ori pe langa el si odata cand ne-am oprit sa-l ajutam a venit un talamb de la DHl cu o dubita galbena care nu a vazut ca e lumea oprita si in acelasi timp unul cu scuterul venea la deal si a tras brusc de volan si a intrat in sant... si uite asa am scos intai dubita din sant ca omul avea treaba, l-am injurat putin si pe scuterist (sinucigas, donator de organe, etc) si apoi ne-am chinuit sa impingem omul cu 7-aru... dupa 5 minute de chin am plecat consolat ca macar am facut orice am putut. Problema lui era si ca avea cutie automata si nu prea le avea nici cu condusul... Pana la urma l-au scos angajatii lui din situatia aia... Apropos, cred ca saptamana urmatoare trec pe rotile de iarna pentru ca or sa scada temperaturile si nu vreau sa distrug cauciucurile de vara... |
#139
Posted 21 October 2010 - 12:07
prisonbreak, on 21st October 2010, 12:58, said: @chiril anvelopele de iarna au ca marcaj o steluta, este un semn distinctiv suficient. marcajul M+S ( mud and snow ) apare atat pe anvelope de iarna cat si pe cele all season. acu' nu-mi imaginez ca se vor organiza filtre sa ia la purecat toate masinile din trafic, e clar ca accentul este pus pe transportatori si mai putin pe autoturisme civile. cel putin deocamdata. in caz de accident daca ala din spate intra in tine e vinovat oricum, cu sau fara anvelope de iarna. legea e orientata mai mult spre cei care efectueaza transporturi in afara localitatilor si pot provoca blocari ale drumurilor si mi se pare absolut normal ca un maxi-taxi care transporta 8 pasageri sa fie echipat corespunzator de iarna. Este suficient sa vina cu verificatorul ala , sa vada cata carne mai au cauciucurile -> 1,6 mm cele de vara si minim 3mm cele de iarna. |
#140
Posted 21 October 2010 - 12:18
garett, on 21st October 2010, 08:09, said: Eu am mers pana in Kitzbuehl si inapoi si singura zapada pe care am vazut-o a fost pe marginea autostrazii si pe partie! Pana si trotuarele erau curate! Btw, asa cum am mai zis, am cauciucuri de iarna, pur si simplu nu cred ca o lege suplineste sau justifica lehamitea autoritatilor in a-si face treaba, i.e. deszapezirea soselelor in cazul de fata. Am atasat poza cu botul masinii (practic dadeam zapada la o parte de pe autostrada) ..... tirul care a derapat pe autostrada si a blocat iesirea din benzinarie. Politia si utilajele care ne-a ajutat pe toti cei din benzinarie sa ne continuam drumul . Poza masinii era chiar in benzinaria din Austria in care am cerut ajutor.... O poza este din Franta pusa de colegul Danny1. autobahn blocat- cum ii da mini prin zapada la minutul 0:30 ...asa ii dadeam eu prin austria pe autostrada cu snowboard-ul pe autobahn iarna pe dn-uri in germania oameni blocati pe dn Concluzia lu basexu : iarna nu-i ca vara ....nicaieri. Important este sa fim echipati de iarna ! Autoritatile/utilajele romanesti intervin unde pot , dar la fel ca si cele straine ,nu pot interveni acolo unde gasesc prostie si vreme foarte rea. Attached FilesEdited by polizei, 21 October 2010 - 12:27. |
#141
Posted 21 October 2010 - 12:33
Din cate am citi aici, unii posesori de All-season care mergeau sa zic incet si simteau cum fuge masina. Masina pe care o conduc acasa tot are All-season si am mers cu ele in zona Toplita (Ghergheni-Borsec) si nu am patit niciodata sa fuga spatele masini (exceptii cand mergi pe canale de geata), adica in zone montane, nu in Bucuresti sau altundeva unde e campie. Am mai urcat dealuri poleite unde o groaza de masini rwd ramaneau pe loc (ei avand avantaj, ca li se duce greutatea pe spate fata de fwd cu ce mergea).
Am mers si pe zapada de 10 cm si pe dealuri unde vedeai masini ce nu mai puteau urca si era strat de zapada din asta ros si gros iar dedesubt gheata. Unicul motiv pentru care o fi avand unii probleme ar fi diferente mari de la un producator la altul. Nici masina nu are ESP sa zic ca era din cauza la ESP. Din acest motiv nu am simtit niciodata nevoia de cauciucuri de iarna decat sa fie ceva cu crampoane pentru drumuri inghetate. Oricum, masura este buna, daca ar aduce si niste preturi mai scazute, ar fi minunat, dar sunt sigur ca preturile vor creste. Da in regulament nu este scris ca masina (autoturismul pana in 3.5tone) trebuie sa fie echipat corespunzator pentru sezon? (anvelope de iarna, saculet de nisipi, lopata si lanturi) ? sa nu incurc cumva legislatiile |
|
#142
Posted 21 October 2010 - 12:40
Chiril, on 21st October 2010, 13:33, said: Din cate am citi aici, unii posesori de All-season care mergeau sa zic incet si simteau cum fuge masina. [ http://www.autogumibolt.hu/images/nfuto/vector5n.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by Marius3k, 21 October 2010 - 12:41. |
#143
Posted 21 October 2010 - 17:21
sincer aceasta masura mi se pare o mare tampenie si nu cred ca poate starni decat revolta tuturor soferilor.De ce?Pai simplu dupa ce au marit taxele la masini, s-au scumpit carburantii au facut smecheria aia cu rovinietele acum ce vor sa faca sa ne oblige sa mai cheltuim bani si pe gume de iarna mi se pare revoltator.Poate masura in sine este buna dar corecta ar fi sa zica ca de anul viitor sau peste 2 ani se va aplica nu cu o luna inainte de inceperea iernii.
Dar ce sa le ceri politicienilor pdl ei si cand fac ceva pt. cetatei o fac din greseala. |
#144
Posted 21 October 2010 - 18:42
ale mele pe site sunt "summer tyre range" , nu scrie de iarna nimic la ele,doar dry and wet. acum pe fata am un continental premiumcontact de exemplu, abia astept iarna, momentan e mai confortabil. oricum n-o sa ies niciodata inaintea utilajelor sa dau eu cu bara zapada la o parte. tot ce simt dar imi place e ca patineaza cand accelerez si accelerez intentionat sa o simt asa, iar pe stradutele cu zapada(dintre blocuri in special) pare ca accelereaza cand franez , dar merg foarte prudent. si eu am folosit piciorul in fata garajului stiind ca e zapada proaspata si moale(a zburat imediat), vecinii au folosit lopetile.
per total, e buna legea asta daca o aplica doar celor care incurca circulatia, fara sa traga pe dreapta aiurea la control. Edited by Dominator_rlz, 21 October 2010 - 18:43. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users