Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mutare sediu PFA

Recomandare clinica/medic pentru ...

Imbatranire prematura

"Am facut locuri de parcare&#...
 Apometru stricat, consum prea mar...

Ranjetul la oameni

recomandare AC 2 dormitoare mici

Ce femeie are si zahar si miere
 Vas wc care nu inchide

De ce este greu pentru microintre...

Intrebari despre carucior electric

Tester pH-ul apei
 Achizitionarea unui subwoofer auto

Aparat foto zoom mare

Smecheri vs populime

La multi ani @Lieutenant!
 

Teapa Vodafone

- - - - -
  • Please log in to reply
132 replies to this topic

#37
kineceler

kineceler

    witch king

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,995
  • Înscris: 16.05.2009
Vina e împărțită. Vodafone informează foarte succint clienții cam unde au 3G și unde gprs iar clienții nu citesc nimic din contract și se așteaptă șă îl poată rezilia la orice oră deși sunt niște clauze în contractul ăla. Ata ete. Trebuie să învățăm să citim contracte și să face plângeri corect argumentate și coerente către anpc în cele din urmă.

#38
anero_black

anero_black

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 211
  • Înscris: 12.01.2010
am avut si eu abonament din asta... doar ca aveam 2 giga la viteza mai mare... apoi era un rahat

l am reziliat...

nu vad care ar fi problema daca ar da viteza maxima nelimitat... nu le suporta echipamentul?

#39
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007
Nu suporta reteaua.
S-ar crea congestii si clientii ar fi nemultumiti din cauza scaderii vitezei.
Traficul limitat la viteza maxima e cea mai buna solutie de a pastra conditii optime pentru toti clientii.
Nu stiu in afara cum e situatia dar la noi nu exista operator care sa ofere trafic nelimitat la viteza maxima.

#40
anero_black

anero_black

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 211
  • Înscris: 12.01.2010

View Postdanutz1, on 15th January 2010, 09:05, said:

Nu suporta reteaua.
S-ar crea congestii si clientii ar fi nemultumiti din cauza scaderii vitezei.
Traficul limitat la viteza maxima e cea mai buna solutie de a pastra conditii optime pentru toti clientii.
Nu stiu in afara cum e situatia dar la noi nu exista operator care sa ofere trafic nelimitat la viteza maxima.

pai si cam ce ma intereseaza pe mine client de reteaua lor? sunt saraci si nu au bani sa investeasca? nu cred.. cred ca totul tine de bani si ei tin de pret la maxim.

in retea de exemplu convorbirile ar trebuii sa fie moca , practic pe ei nu ii costa absolut nimic. isi scot oricum bani din abonament. ori ca folosesti un stalp de semnal sa suni gratuit la *222 ori ca suni pe un prieten e same shit din punct de vedere al echipamentului.

#41
Sebiko

Sebiko

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 978
  • Înscris: 01.12.2003

View Postanero_black, on 15th January 2010, 08:40, said:

am avut si eu abonament din asta... doar ca aveam 2 giga la viteza mai mare... apoi era un rahat

l am reziliat...

nu vad care ar fi problema daca ar da viteza maxima nelimitat... nu le suporta echipamentul?

Cum? Nu ti-au cerut taxa de reziliere de 150 de euroi?

#42
anero_black

anero_black

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 211
  • Înscris: 12.01.2010

View PostSebiko, on 15th January 2010, 10:53, said:

Cum? Nu ti-au cerut taxa de reziliere de 150 de euroi?

trecuse 1 an.... eu nu fac EVER abonament pe 2 ani

#43
rohry2001

rohry2001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 158
  • Înscris: 25.08.2008

View Postanero_black, on 15th January 2010, 09:18, said:

pai si cam ce ma intereseaza pe mine client de reteaua lor? sunt saraci si nu au bani sa investeasca? nu cred.. cred ca totul tine de bani si ei tin de pret la maxim.

in retea de exemplu convorbirile ar trebuii sa fie moca , practic pe ei nu ii costa absolut nimic. isi scot oricum bani din abonament. ori ca folosesti un stalp de semnal sa suni gratuit la *222 ori ca suni pe un prieten e same shit din punct de vedere al echipamentului.

De ce ai impresia ca nu costa nimic apelul in retea ?
Oamenii care lucreaza non stop si urca pe antene in mijlocul noptii ca tu sa ai semnal si sa poti suna inseamna pentru tine cost zero ?
Daca apare o problema la antena ta cine crezi ca vine sa o rezolve? Nimeni ?
Si echipamentele care trebuiesc inlocuite cand se strica sunt tot cost zero ?

Nu spun ca nu s-ar putea da mai multe minute in retea, dar asta tine si de marja de profit pe care o impune managementul...

#44
anero_black

anero_black

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 211
  • Înscris: 12.01.2010

View Postrohry2001, on 15th January 2010, 11:35, said:

De ce ai impresia ca nu costa nimic apelul in retea ?
Oamenii care lucreaza non stop si urca pe antene in mijlocul noptii ca tu sa ai semnal si sa poti suna inseamna pentru tine cost zero ?
Daca apare o problema la antena ta cine crezi ca vine sa o rezolve? Nimeni ?
Si echipamentele care trebuiesc inlocuite cand se strica sunt tot cost zero ?

Nu spun ca nu s-ar putea da mai multe minute in retea, dar asta tine si de marja de profit pe care o impune managementul...

pe dracu... aia oricum le repara.

#45
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
@Sebiko, poate rezilia omul oricînd. Nu are nicio importanță motivul că nu sîntem sclavi pe plantație. Reziliezi dacă vrei și nu te poate opri nimeni.

Evident, există anumite sume care trebuie plătite, chiar dacă reziliezi, ca să fie totul corect.

Abonamentul la zi (din urmă) este o sumă la care Vodafone sînt legal îndreptățiți. La acea taxă de reziliere însă NU, din două motive: a) este imposibil de justificat în vreun fel pentru ce sînt acei bani, și B) clauza în sine, de "taxă de reziliere" este abuzivă și nulă.

Deci reziliază și dacă insistă (și vor insista) adresează-te OPC din județ și se va rezolva. Suma aceea fictivă și sila de scandal sînt metodele prin care furnizorii de servicii înțeleg să-și "fidelizeze" clienții.

Edited by wirespot, 15 January 2010 - 22:29.


#46
anero_black

anero_black

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 211
  • Înscris: 12.01.2010

View Postwirespot, on 15th January 2010, 22:29, said:

@Sebiko, poate rezilia omul oricînd. Nu are nicio importanță motivul că nu sîntem sclavi pe plantație. Reziliezi dacă vrei și nu te poate opri nimeni.

Evident, există anumite sume care trebuie plătite, chiar dacă reziliezi, ca să fie totul corect.

Abonamentul la zi (din urmă) este o sumă la care Vodafone sînt legal îndreptățiți. La acea taxă de reziliere însă NU, din două motive: a) este imposibil de justificat în vreun fel pentru ce sînt acei bani, și B) clauza în sine, de "taxă de reziliere" este abuzivă și nulă.

Deci reziliază și dacă insistă (și vor insista) adresează-te OPC din județ și se va rezolva. Suma aceea fictivă și sila de scandal sînt metodele prin care furnizorii de servicii înțeleg să-și "fidelizeze" clienții.
suma de 150 euro nu tre justificata... e de ajuns ca ai semnat... putea sa fie 1000 de euro... trebuie sa CITESTI inainte sa semnezi ... s eu a avut aceiasi clauza de 150 euro si am preferat sa stau 1 an si sa beneficiez de abonamentul ala cu minute incluse decat sa le dau bani de pomana.

#47
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Dacă ești fraier și nu-ți cunoști drepturile...

Am mai avut discuția asta aici pe forum. Contractele comercianților nu pot încălca anumite chestii din lege (Codul Consumului și diverse ordonanțe asociate). Deci nu se aplică "ai semnat, așa rămîne".

Clauza respectivă este abuzivă și se anulează automat. Doi, îi este practic imposibil unui operator să justifice concret de unde a scos suma de 150 și de ce nu e mai mare sau mai mică. Asta pentru că e scoasă din burtă și mult mai mare în majoritatea cazurilor decît profitul estimat pentru abonamentul respectiv.

Asta e, nu te mai supăra, ți-ai luat o țeapă și o să știi pe viitor. Toți am trecut prin asta.

#48
shadow1989

shadow1989

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 654
  • Înscris: 24.06.2009

View Postwirespot, on 16th January 2010, 16:56, said:

Dacă ești fraier și nu-ți cunoști drepturile...

Am mai avut discuția asta aici pe forum. Contractele comercianților nu pot încălca anumite chestii din lege (Codul Consumului și diverse ordonanțe asociate). Deci nu se aplică "ai semnat, așa rămîne".

Clauza respectivă este abuzivă și se anulează automat. Doi, îi este practic imposibil unui operator să justifice concret de unde a scos suma de 150 și de ce nu e mai mare sau mai mică. Asta pentru că e scoasă din burtă și mult mai mare în majoritatea cazurilor decît profitul estimat pentru abonamentul respectiv.

Asta e, nu te mai supăra, ți-ai luat o țeapă și o să știi pe viitor. Toți am trecut prin asta.
tu ce vrei sa spui ca daca imi cumpar un telefon la abonament pot sa reziliez fara sa ma dea in judecata cand vreau eu  :nonobad: ,fugi ma de aici ,ia fati tu abonament la una dintre retele si incearca sa reziliezi dupa o luna sa te vad cat de bun esti :)

#49
me_iauras

me_iauras

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,426
  • Înscris: 08.01.2009

View Postshadow1989, on 16th January 2010, 19:45, said:

tu ce vrei sa spui ca daca imi cumpar un telefon la abonament pot sa reziliez fara sa ma dea in judecata cand vreau eu  :nonobad: ,fugi ma de aici ,ia fati tu abonament la una dintre retele si incearca sa reziliezi dupa o luna sa te vad cat de bun esti :)

Ceea ce spune este ca acea suma este ilegala . Orice alta suma justificabila in fata instantei poate fi recuperata ( reducerea oferita pentru telefon de exemplu , contravalorea minutelor promotionale consumate etc .   ) . In schimb nu , nu poate cere de exemplu plata abonamentului pana la finalul contractului >ar insemna sa ceara plata in avans pentru servicii pe care nu le a prestat inca , ceea ce din nou este ilegal (se poate ca lucrurile sa se desfasoare astfel in realitate  insa in mom in care se ajunge in  fata instantei unde legea e lege acest lucru e ilegal )

Edited by me_iauras, 16 January 2010 - 20:49.


#50
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
frate! tu crezi ca o companie de nivelul vodafone e atat de proasta incat sa faca niste contracte care pot fi anulate asa usor? ai reziliat tu inainte de tremen fara nici o penalizare?

#51
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

View Postshadow1989, on 16th January 2010, 18:45, said:

tu ce vrei sa spui ca daca imi cumpar un telefon la abonament pot sa reziliez fara sa ma dea in judecata cand vreau eu  :nonobad: ,fugi ma de aici ,ia fati tu abonament la una dintre retele si incearca sa reziliezi dupa o luna sa te vad cat de bun esti :)

View Postrich1974, on 16th January 2010, 21:58, said:

frate! tu crezi ca o companie de nivelul vodafone e atat de proasta incat sa faca niste contracte care pot fi anulate asa usor? ai reziliat tu inainte de tremen fara nici o penalizare?

Deja îmi provocați milă și scîrbă. Este incredibil cît de jos poate ajunge o ființă umană, să fie convins că altul e mai tare doar fiindcă dă mai tare din gură sau pare că are bani. Dacă vă întrebați vreodată de ce a ajuns țara asta unde a ajuns, asta-i cauza: popor de nevertebrate.

Da, am reziliat și eu și alții. Pe secțiunea Orange cineva tocmai a rămas cu un iPhone primit la ofertă și a reziliat fără penalizări. S-ar putea să am și eu o poveste interesantă să vă spun zilele astea.

Companiile nu sînt proaste ci se bazează pe mentalitatea de sclav a românilor și pe faptul că oamenilor normali le este oroare de conflicte, scandal, deranj. Ei pun acele clauze în contracte știind foarte bine că sînt ilegale iar cei de la RC sînt instruiți să se comporte cu mult tupeu, ca și cum ar fi. Asta-i tot. Consecințele pentru ei sînt aproape zero și beneficiile foarte mari, pentru că enorm de mulți clienți sînt convinși că au dreptate și le e frică să reacționeze.

Concret, din 100 de oameni abia unul dacă se apucă să-și ceară drepturile. Chiar și-n cazul ăsta operatorul nu riscă aproape nimic pentru că poate oricînd să o lase la mica înțelegere și să aplaneze conflictul. Singurul caz în care riscă realmente ceva (o amendă de cîteva zeci de milioane) e dacă se apucă vreunul să se ducă la OPC; care nu are puterea să intervină decît dacă un om îi cere să intervină, nu cu de la sine putere, din păcate. Chiar și așa, amenda aia încasată într-un caz din 1000 sau 10.000 e compensată cu vîrf și îndesat de profitul de la ceilalți abonați care se cred legați de contract.

Ce părere ai, cine-i prostul?

View Postme_iauras, on 16th January 2010, 20:47, said:

Ceea ce spune este ca acea suma este ilegala . Orice alta suma justificabila in fata instantei poate fi recuperata ( reducerea oferita pentru telefon de exemplu , contravalorea minutelor promotionale consumate etc .   ) . In schimb nu , nu poate cere de exemplu plata abonamentului pana la finalul contractului >ar insemna sa ceara plata in avans pentru servicii pe care nu le a prestat inca , ceea ce din nou este ilegal (se poate ca lucrurile sa se desfasoare astfel in realitate  insa in mom in care se ajunge in  fata instantei unde legea e lege acest lucru e ilegal )

Exact. Un exemplu (rar) de caz de "taxă de reziliere" corect formulată se găsește la Boom. Acolo ți se oferă instalare gratuită și custodie gratuită de echipament. La reziliere prematură, suma include manopera de instalare și contravaloarea STB+antenă. Te poți tîrgui cu ei apropo de suma exactă, dar adevărul e că e foarte aproape de realitate și nu prea ai loc de întors.

Un al caz care ar putea fi ok ar fi serviciile TV/internet, cu luni reduse sau gratuite. Acolo se poate calcula foarte simplu o diferență pe lunile din urmă gratuite sau reduse față de prețul normal. Odată achitată această diferență ești identic unui abonat normal și furnizorul n-a pierdut nimic.

Zic "ar putea fi ok" pentru că unii furnizori sînt idioți și lacomi și exagerează cu metodele ilegale de retenție. Dar probabil că, așa cum ziceam mai sus, încasările justifică metodele.

La telefonie în schimb este complicat, pentru că orice demonstrație ar trebui să includă costul estimativ al minutului, ceea ce n-are chef niciun operator să se afle. Sau măcar profitul estimat pentru un anumit caz pe 12-24 de luni, ceea ce iar ar fi neplăcut pentru ei. Deci sînt aproape zero șanse să se ia în bețe cu cineva care-și cunoaște drepturile. Tot ce pot face este să meargă pe burtă și să evite să elibereze vreo dovadă că un om este absolvit de orice datorie și ulterior să vîndă cazul recuperatorilor.

La telefoane teoretic ar putea avea motiv să-ți ceară diferența sau produsul înapoi, însă au două complicații. (1) Sînt scîrțani și programele lor de garanție nu includ aproape deloc retur de produse. Adică chiar dacă și-ar lua telefonul înapoi n-ar avea ce face cu el. (2) Deseori cînd iei un telefon (din shop) nu semnezi nimic (doar garanția-tip). Ți se dă factura și zice că ai cumpărat la prețul cutare. Ar putea argumenta că e acoperit implicit de contract, dar odată că nu-mi aduc aminte să fi văzut așa ceva prin contractul meu, apoi că ar fi chiar și așa cam SF de susținut chestia asta (că m-am dus în shop, am cumpărat ceva, și automat am intrat sub incidența unui contract.)

Edited by wirespot, 16 January 2010 - 23:27.


#52
shadow1989

shadow1989

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 654
  • Înscris: 24.06.2009
este o aberatie ceea ce zici tu acolo,nu ar mai exista abonamente daca sar rezilia asa usor ;)

Edited by shadow1989, 17 January 2010 - 12:47.


#53
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Aberație este ce spui tu. Cum adică n-ar mai exista abonamente? Ce-ar face operatorii, ar împacheta și s-ar retrage de pe piață? Hai să fim serioși.

Încetează să pui la îndoială litera de lege. Nu e "dacă ar fi cum spui tu", chiar ESTE cum spun eu. Că tu nu vrei să crezi e problema ta.

Legile de protecție a consumatorului (și deja nu vorbim doar de România ci de tot UE) conțin niște chestii peste care nu se poate trece. Printre ele:
* Nu poți reține cu forța un consumator.
* Orice bani ceruți unui consumator trebuie justificați.

Taxele de reziliere care se practică acum sînt ilegale. Se profită de pasivitatea și ignoranța consumatorului român, și de faptul că ANPC nu are putere de intervenție nesolicitată.

S-ar putea schimba asta în viitorul apropiat. Deja se propagă la nivel european echivalentul "class action suit" de la americani, care va oferi organizațiilor pentru protecția consumatorului baza legală pentru a interveni proactiv și pentru a comasa cazurile similare într-unul singur, a da în judecată companiile care încalcă legea și a obține hotărîri judecătorești care să le oblige la plata de daune tuturor consumatorilor afectați și schimbarea neregulilor din contracte.

Problema nu e că Vodafone (sau alți operatori) practică retenția și taxa de reziliere prematură. E normal să vrei să știi pe ce abonați te poți baza pe termen mediu. E normal să vrei să-ți recuperezi ofertele speciale dacă abonatul nu stă toată perioada prevăzută, pentru că profitul operatorului e valabil (la reduceri) doar pentru întreaga perioadă.

Ci problema e CUM se practică retenția și taxa. Legea are anumiți termeni. Normal ar fi să se ofere un sistem de determinare a taxei de reziliere flexibil, care să se adapteze de la caz la caz. Însă operatorii nu vor pentru că: (a) ar trebui să-și modifice sistemele și (B) sumele alea ar fi mai mici de 150 de euro în majoritatea cazurilor.

Edited by wirespot, 17 January 2010 - 17:32.


#54
shadow1989

shadow1989

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 654
  • Înscris: 24.06.2009
si daca fac un imprumut in banca si numai dau banii inapoi  :huh: ia zii ca si de aici scapi foarte usor

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate