Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Theo Rose x Domino x Alessandra -...

R.I.P. Donald Sutherland

Problema de soft ...

PPC suprataxeaza voit fara nici o...
 Senzori de miscare aprind lampile...

Gaura dreapta in perete gros

Manea cu saxofon si tipa misto

Fedex tot imi trimite facturi de ...
 Portretul combinatorului la tiner...

Fals/ uz de fals?

Credit pe cartele

Nu pot sa prelungesc un domeniu, ...
 Sfc scannow blocat la 99 la suta

hdd 2,5" sata 250GB unallocat...

Comparatie consum inverter vs non...

Hidrofor defect arunca apa inapoi...
 

BRAND vs NO`NAME

- - - - -
  • Please log in to reply
63 replies to this topic

#37
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,903
  • Înscris: 15.06.2004
Eu unul prefer sa-mi fac singur calculatoarele. Cu componente brand. Motivul ? Stiu exact ce bag in el, si am si suportul asigurat de producator. ( ca reprezentantele stau f. prost la noi, e altceva ). Plus ca pot oricand sa fac schimbari, garantia fiind pe componente nu pe ansamblu.

Ce-am zis e valabil si ptr acasa si ptr servici.

#38
u9511160

u9511160

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 16.02.2005

gtk, on Jun 13 2005, 10:46, said:

De unde ai scos-o tu pe aia cu garantia rezolvata in 3 ore... sambata pe la 10 seara... (cica se recupereza si datele)?  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Spre exemplu unde lucrez eu, daca crapa un procesor, o memorie, ORICE care poate afecta sistemul SLA-ul (Service Level Agreement) ii obliga pe cei incharge sa repare (inlocuiasca, sa faca ce stiu ei ca tre' sa faca numa' sa mearga) in 20 min.

Pe de alta parte, pentru mine SLA-ul spune ca tre' sa le prezint un workaround in 5  (cinci) minute daca sistemul e "OutOfService".

....asta inseamna Mission-Critical.

Peace.

#39
malone6x6

malone6x6

    Active thinker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,651
  • Înscris: 09.02.2005
Pai tinand cont de peisajul cotidian in Romania ceea ce prezinti tu e o exceptie si atat u9511160. Practic discutia se muta pe intrebarea ce inseamna "Business". Si cred ca nici in USA sau Germania business-urile nu prea au SLA ca ala desi au pe masa Dell sau FSC. In general cred ca ciocanul trebuie ales in functie de cui si nu invers.

#40
u9511160

u9511160

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 16.02.2005

malone6x6, on Jun 13 2005, 12:05, said:

Pai tinand cont de peisajul cotidian in Romania ceea ce prezinti tu e o exceptie si atat u9511160. Practic discutia se muta pe intrebarea ce inseamna "Business". Si cred ca nici in USA sau Germania business-urile nu prea au SLA ca ala desi au pe masa Dell sau FSC. In general cred ca ciocanul trebuie ales in functie de cui si nu invers.

<{POST_SNAPBACK}>


Mda, e o exceptie pentru Romania (asta doar in general). Fii sigur ca toate bancile, toti operatorii de telefonie, si altii au contracte de genul asta. Este vorba in general de cei care pierd foarte mult datorita unui downtime cat de mic.

#41
malone6x6

malone6x6

    Active thinker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,651
  • Înscris: 09.02.2005
De fapt cred ca e o exceptie pentru toate tarile. E pentru banci sau alte servicii unde s-ar produce pagube substantiale.

#42
c026radco

c026radco

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 119
  • Înscris: 01.04.2005

gtk, on Jun 13 2005, 10:46, said:

bai bebe c026radco, aberezi extraordinar  :death:

eu sunt convins ca tu nici nu intelegi bine ce sunt computerele...

Unde ai auzit tu de termenul "mai stabil de x ori" ... din moment ce un computer este instabil, automat exista o problema cu el... printre probleme ar fi: componente defecte, componente incompatibile, setari proaste in bios, racire insuficienta in interior, etc.... deci factorul uman e de vina...

NU EXISTA computere instabile cu toate componentele(subansamblele) in regula si cu toate setarile bune... orice computer "noname" cu componente de calitate,  asamblat CORECT tebuie sa fie cat se poate de stabil... sa nu uitam ca exista si componente NONAME care pot avea probleme, dar asta e cu totul alta problema... aici vorbim de componente bune...

De unde ai scos-o tu pe aia cu garantia rezolvata in 3 ore... sambata pe la 10 seara... (cica se recupereza si datele)?  :lol:

aberesti fantastic... pica hardu.... mie in 13 ani de cand lucrez cu PC-urile nu mi-a picat nici un hard... deci nu se defecteaza foarte usor... si inca ceva: o companie care are date cu adevarat pretioase, nu foloseste un doar un hard obisnuit... exista sisteme RAID si altele pt. asta... se vede din nou ca nu stii despre ce vorbesti...

...  iar daca ar fi sa se defecteze un hard nu vad care ar fi diferenta intre unul luat separat (tot de marca) si unul cu un computer "de marca"... practic beneficiaza de garantie ambele... ori tu iti inchipui ca pt. un hard luat de la Best ti se mai cer vreo 300eur pt. a fi inlocuit...  :death:

si inca ceva: o companie care are date cu adevarat pretioase, nu foloseste un doar un hard obisnuit... exista sisteme RAID si altele pt. asta... se vede din nou ca nu stii despre ce vorbesti...

si inca ceva: computerele nu sunt niste jucarii pt. copii retarzi care sa le desfaca de 3 ori pe zi si sa se joace cu surubelnita in ele...

<{POST_SNAPBACK}>



Se poate ca tu sa te pricepi mai bine ca mine la computere desi ma indoiesc, dar la parte de business mai trebe' sa mai lucrezi. Intr-adevar, e vorba de acel Service Level Agreement pe care, recunosc, nu l-am citit niciodata, da' exista.

Sa o luam pe rand:
1. cand spun (spre exemplu) ca tu esti de 10 ori mai urat decat mine se intelege ca nu am cum sa cuantific uratenia ta sau a mea, dar e clar ca vreau sa spun ca esti mult mai urat decat mine. (aici am aberat, recunosc da' importanta era metafora btw)

2. Da, sambata seara la ora 10, directorului meu ii pica computeru' la un soc de curent (al meu ramane in picioare!!) si atunci pune mana pe telefon, suna la IT, aia suna mai departe si in cca. 15 min. (poate aberez, e posibil sa fi fost 20 min.) vin 2 oameni' de la service-ul de computere (poate aberez, sa fi fost vreo 3) si descopera hdd-ul busit (nu aberez, ara chiar hdd-ul), si acolo, jos pe podea, au facut unul identic si functional (poate aberez, da' sunt convins ca am vazut platanele!!! - recuperare de date, nu gresesc, nu? ). Mentionez ca directou' meu e un tip extrem de inteligent da' nu stie mai nimic de hardware, el stie doar power on, user+password, new document, save.., close window....cam atat. Tre' sa te gandesti si la asta. El vrea sa faca o scrisoare, sambata seara la 10 si banca e dispusa sa plateasca 3000 eur pe un computer ca directoru; sa poate face asta fara mari probleme. Pentru ca daca nu o poate face sambata seara la 10, iese rau (nu intotdeauna la 10 seara, bine?). Nu aberez, pe bune.

3. Zici de RAID: foarte bine, faci mirroring pe doua hdd-uri. Daca iti pica sursa sau monitoru' ce te faci? Pedalezi? Se poate sa mearga si cu doua surse. Aberez, stiu.

4. Nu toate datele pretioase pot sta pe servere sau la loc sigur, pe casete. Din pacate. Ar fi fost foarte sigur, stiu, sa fie toate centralizate si userii sa aiba doar statii minuscule, fara hdd.

5. Nu e nici o diferenta intre hdd-ul din HP si ala de la Biest Computar. Dar serviciile aferente sunt total diferite. Ti-am spus: daca mie imi pica acasa hardu', ashtept sa se faca luni dimineata si ma duc sa ma cert cu Biest. Intre timp, evident, fluier la luna sau ma aberez pe forum. Si nu' pierd 300.000 eur. Da' nici nu ii castig (bine, recunosc, ma aberez, nu sunt chiar 300.000 da' vreo 150.000 tot sunt :) )

6. Diferenta dintre mine si copiii retardati e ca eu nu stric nimic prin computer cand il desfac de 3 ori de zi. Sic!

Concluzie: computerul brand e (mult) mai scump pentru ca el vine si cu servicii deosebite pe care noi nu ni le permitem acasa (reparatii, upgrade, echipamente adiacente etc.). Aceste servicii se platesc chiar daca nu se intimpla nici un damage, dar atunci cand se intimpla rezolvi totul extrem de rapid si eficient. Ca un fel de asigurare (ce crezi, te pricepi....bai?)

Scuze moderatorului de postu' asta supradimensionat.

#43
u9511160

u9511160

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 16.02.2005
aaa. si apropo domnu' gtk.....tu ai vazut vreodata camioane (da, camioane, mai multe!) pe care scrie Sun Microsystems?

sa vezi tu cum lucreaza baietii aia....ti-ai schimba impresia despre service....si despre tehincieni. Eu nu i-am vazut decat o singura data, ca n-am acces in datacenter, dar mi-a ajuns ca sa raman impresionat.

#44
gtk

gtk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,868
  • Înscris: 18.09.2004
de unde am plecat si unde am ajuns...  :death:

vorbeam de computere si am ajuns la servicii auxiliare... din cate stiu SLA <> garantia standard a ehipamentului... gresesc? cat costa un contract din ala?

in afara de firmele "brand" nu mai ofera nimeni astfel de servicii?

#45
gtk

gtk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,868
  • Înscris: 18.09.2004

u9511160, on Jun 13 2005, 12:49, said:

Pe de alta parte, pentru mine SLA-ul spune ca tre' sa le prezint un workaround in 5  (cinci) minute daca sistemul e "OutOfService".

<{POST_SNAPBACK}>


cum adica tu?

c026radco, on Jun 13 2005, 13:56, said:

2. Da, sambata seara la ora 10, directorului meu ii pica computeru' la un soc de curent (al meu ramane in picioare!!) si atunci pune mana pe telefon, suna la IT, aia suna mai departe si in cca. 15 min. (poate aberez, e posibil sa fi fost 20 min.) vin 2 oameni' de la service-ul de computere (poate aberez, sa fi fost vreo 3) si descopera hdd-ul busit (nu aberez, ara chiar hdd-ul), si acolo, jos pe podea, au facut unul identic si functional (poate aberez, da' sunt convins ca am vazut platanele!!! - recuperare de date, nu gresesc, nu? ). Mentionez ca directou' meu e un tip extrem de inteligent da' nu stie mai nimic de hardware, el stie doar power on, user+password, new document, save.., close window....cam atat. Tre' sa te gandesti si la asta. El vrea sa faca o scrisoare, sambata seara la 10 si banca e dispusa sa plateasca 3000 eur pe un computer ca directoru; sa poate face asta fara mari probleme. Pentru ca daca nu o poate face sambata seara la 10, iese rau (nu intotdeauna la 10 seara, bine?). Nu aberez, pe bune.

Concluzie: computerul brand e (mult) mai scump pentru ca el vine si cu servicii deosebite pe care noi nu ni le permitem acasa (reparatii, upgrade, echipamente adiacente etc.). Aceste servicii se platesc chiar daca nu se intimpla nici un damage, dar atunci cand se intimpla rezolvi totul extrem de rapid si eficient. Ca un fel de asigurare (ce crezi, te pricepi....bai?)

<{POST_SNAPBACK}>


1.ok... te cred... dar la inceput nu ai specificat ca ar fi vorba de SLA... daca e vorba doar de garantie pariez ca nu se oboseste nimeni sa-ti rezolve problemele asa repede...

2. cumputerul e mult mai scump pt. ca vine cu servicii deosebite.... pt care trebuie sa platesti separat? ... mie mi se pare ca nu prea are logica....

#46
u9511160

u9511160

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 16.02.2005

gtk, on Jun 13 2005, 13:52, said:

cum adica tu?

<{POST_SNAPBACK}>


Ia-o ca atare....nu pot sa-ti dau mai multe detalii....

Un hint gasesti in thread-ul ala despre profesii....:)

#47
tim2003

tim2003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,000
  • Înscris: 26.06.2003
@u9511160, @c026radco  :coolspeak:

@gtk
Sfat prietenesc: nu te mai contrazice cu ei. Thin ice  ;)

#48
Ciurica

Ciurica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 854
  • Înscris: 08.12.2004
O mica greseala ...(am stat sa citest tot topicul asta :deadtongue: ).
Exista si la noi in tara cateva firme autohtone care ofera servicii de genul ala. In gerenal sunt firmele de software. Spre exemplu, la o anumita firma de producere si distribuire software pe oferta, am mai vazut:
Garantie sistem (se face o evaluare inainte a sistemului)
Garantie componenta.

    In schimbul a 50 Euro/Luna, in cazul in care pica orice din calculator (Ram, HDD, Monitor... etc) in 20-30 minute componenta este schimbata cu toate datele recuperate (si nu se mai plateste nimic, doar acel abonament lunar).
    In unele cazuri, daca o reparatie dura mai mult de 2-3 ore, calculatorul era schimbat complet cu unul nou care avea toate datele din cel vechi).
Aceste servici erau disponibile doar pentru clientii acelor programe software. Bineinteles... oferta era mult mai mare, eu nu am retinut mare lucru, dar... ideea este ca am ramas putin interzis si mi s-a parut o idee extraordinara.

Edited by Ciurica, 13 June 2005 - 14:21.


#49
c026radco

c026radco

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 119
  • Înscris: 01.04.2005
Mah baieti, omu' asta care a pornit topicu' zicea ca vrea un computer pentru biziniz.
Daca zicea ca vrea pentru acasa ii faceam imediat o configuratie si il trimiteam in magazine, la cumparaturi. Stiu si eu ca alea HP costa 40 mil. si unele nu au nici macar port AGP.
Da' omu' zicea de bizniz, si la bizniz nu iti trebe video de performanta, nici cine stie ce capacitate de stocare sau altele pentru acasa. La bizniz iti trebe word, excel, outluk si alte astea. Si multa ergonomie adik: ecran ka lumea, silentiozitate, mouse de calitate etc.

O sa spui ca de banii astia iei un Athlon 64 3000+ pe 939, cu cooler Zalman, sursa Enermax sau Antec Phantom, placa Abit si kit Logitech, ecran TFT, Hitachi sau Seagate si gata, indeplinesti cele de mai sus si in plus mai ramai si cu bani. Perfect adevarat, si toate sunt de calitate. Si aceste adevaruri le stiu si cei care lucreaza in IT pentru companii mari, si ei (macar unii) sunt ca si noi, pasionati de computere si acasa se joaca si optimizeaza in draci compu' lor de 300 eur.

Acuma uite ghicitoare: de ce totusi companiile se incapataneaza sa cumpere in draci HP-uri si Dell-uri si nu vor sa caute o firma care sa le faca sisteme cu o configuratie data (spre exemplu cea de mai sus)?

#50
malone6x6

malone6x6

    Active thinker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,651
  • Înscris: 09.02.2005
De ce votara romanasii in Duminica Orbului aceiasi comunisti care ii dusesera pe "inaltele culmi ale bla bla bla"?

Marketing? Lipsa de timp?

Edit: chestia cu "in dracii" e o exagerare daca ma gandesc la IBM....

Edited by malone6x6, 13 June 2005 - 14:49.


#51
u9511160

u9511160

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 16.02.2005

malone6x6, on Jun 13 2005, 14:49, said:

Edit: chestia cu "in dracii" e o exagerare daca ma gandesc la IBM....

<{POST_SNAPBACK}>


Mda, aici e o alta problema.....IBM a vandut diviziile de HDD-uri (la Hitachi), PC-uri si Portabile (la Lenovo) pentru ca aveau pierderi foarte mari, din cauza ca nu vindeau cat au sperat.

Tin sa-ti spun ca laptopurile si sistemele facute de IBM sunt EXTRAORDINARE. Singura lor problema este ca sunt putin cam scumpe.... :)  (despre Hdd-uri stiu si eu, ca pe vremea aia eram tehnician la o firma de calculatoare).

Peace.

#52
c026radco

c026radco

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 119
  • Înscris: 01.04.2005

malone6x6, on Jun 13 2005, 14:49, said:

De ce votara romanasii in Duminica Orbului aceiasi comunisti care ii dusesera pe "inaltele culmi ale bla bla bla"?

Marketing? Lipsa de timp?

Edit: chestia cu "in dracii" e o exagerare daca ma gandesc la IBM....

<{POST_SNAPBACK}>



Pai nu numai romanii fac asha. In Viena, toate sediile de banci, firme de consultanta financiara aveau d'astea de firma. Chiar si magazinu' de computere avea la casierie un IBM (in rest, in raft, erau marcile cu care ne-am obisnuit Asus, Abit, Intel, Seagate....etc.)

E si marketing aici, nu zic nu, da' costa dublu HP-urile, totusi banii nu se arunca pe fereastra asha usor.

Cu lipsa de timp nu prea sunt de acord ca daca faci o configuratie si dai comanda, de restu' se ocupa firma de computere. Si o configuratie se face intr-o zi..max. Iar mentenanta...tot firma. Si daca faci contract cu HP tot iti ia cateva zile pana vezi ce modele cumperi, etc.

#53
gtk

gtk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,868
  • Înscris: 18.09.2004
tot nu ai zis cat costa un contract din ala... SLA...  :naughty:

#54
c026radco

c026radco

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 119
  • Înscris: 01.04.2005

gtk, on Jun 13 2005, 15:19, said:

tot nu ai zis cat costa un contract din ala... SLA...  :naughty:

<{POST_SNAPBACK}>


Habar nu am.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate