Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Samsung anunta SSD-urile de 256TB...

Inginer PNA / CNS ROMATSA

"DIY" UPS 12V - Scoate cu...

Grafic in excel
 Extensie de browser care sa reduc...

Priza smart monitorizare consum e...

Unde reclam spamul electoral?

Putem avea incredere in Victor Or...
 Inel de logodna

Certificat de deces pentru un cet...

Programare weekend

Profit News scos din grila RCS...
 Piulite rare

Sistem rezidential Sigenergy

Reparare windows 7

Ma doare urechea la zgomote puter...
 

manevra

- - - - -
  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
catalin gramada

catalin gramada

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 55
  • Înscris: 04.02.2007
salut
am urmatoarea situatie: ma aflu pe banda 2 si vreau sa trec pe 1 care e libera la momentul in care semnalizez si incep ma incadrez pe ea. In acelasi timp din spatele meu un turism face aceeasi manevra, dar o face mai repede si il vad in spate pe banda 1 in oglinzi inainte de a ma incadra complet pe banda (eram la jumatatea manevrei) 1. Cum e legal sa procedez in aceasta situatie ? continuu manevra de incadrare , sau ma repliez pe banda 2. Mentionez ca omul din spate nu a incercat sa forteze , trecuse pe 1 pt ca a facut ulterior la dreapta, deci nu era o situatie periculoasa, pur si simplu am inceput sa trecem de pe 2 pe 1 in acelasi timp , dar el a ajuns pe 1 inaintea mea, adica a ocupat banda 1, in spate fiind , inainte ca eu sa ma incadrez complet.
Multumesc

Edited by catalin gramada, 30 October 2008 - 19:14.


#2
axeaxe07

axeaxe07

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 30.01.2007
Din cate am inteles eu, tu ai semnalizat primul si ai intrat pe banda 1 primul , deci puteai sa continui manevra de incadrare     ( parerea mea ! )  :notangel:

Edited by axeaxe07, 30 October 2008 - 22:02.


#3
blaster_bh

blaster_bh

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 500
  • Înscris: 14.05.2006
Normal era sa continuui incadrarea ca oricum tu erai deja jumate incadrat si el tot nu incerca sa depaseasca pe banda 1 ca nu avea spatiu de depasire. Eu unul asa as face. Acuma depinde si de situatie si se gandeste la fata locului care e miscarea de facut. Continuarea sau revenirea pe banda 2.

#4
catalin gramada

catalin gramada

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 55
  • Înscris: 04.02.2007

View Postaxeaxe07, on Oct 30 2008, 22:01, said:

Din cate am inteles eu, tu ai semnalizat primul si ai intrat pe banda 1 primul , deci puteai sa continui manevra de incadrare     ( parerea mea ! )  :notangel:
Mai nu stiu daca am semnalizat primul , ca n-am avut cum sa-l vad , era in spatele meu, cert e ca la momentul la care am inceput sa manevrez nu era acolo..

View Postblaster_bh, on Oct 30 2008, 22:29, said:

Normal era sa continuui incadrarea ca oricum tu erai deja jumate incadrat si el tot nu incerca sa depaseasca pe banda 1 ca nu avea spatiu de depasire. Eu unul asa as face. Acuma depinde si de situatie si se gandeste la fata locului care e miscarea de facut. Continuarea sau revenirea pe banda 2.
Salut
Asa am intentionat si eu, pt ca mi s-a parut safe si in drept , atita doar ca instructorul mi-a calcat pedala si m-a pus sa revin, nu stiu daca din conditii de siguranta sau legalitate. E posibil sa nu fi vazut secventa de la inceput si sa fi crezut ca vreau sa tai fata aluia, si n-am mai reusit sa lamuresc cu omu' pe urma..
Nu se punea problema de depasire pe dreapta din partea aluia , ci doar daca sa ii eliberez sau nu banda

Edited by catalin gramada, 30 October 2008 - 22:39.


#5
blaster_bh

blaster_bh

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 500
  • Înscris: 14.05.2006
Pai pornesti semnalizarea si cand vrei sa faci manevra propriu zisa atunci sa te asiguri inca odata in oglinda sa vezi daca e liber. Daca ai inceput manevra propriu zisa si ai bagat deja capul camionului cel mai bine e sa continui ca o manevra brusca de revenire e mai periculoasa decat continuarea incadrarii.  Mai sunt cei care intra imediat in depasirea ta pe banda 2 si daca tu nu ai ajuns inca bine pe banda 1 si iar ii lovesti pe aia.

View Postcatalin gramada, on Oct 30 2008, 22:38, said:

Salut
Asa am intentionat si eu, pt ca mi s-a parut safe si in drept , atita doar ca instructorul mi-a calcat pedala si m-a pus sa revin, nu stiu daca din conditii de siguranta sau legalitate. E posibil sa nu fi vazut secventa de la inceput si sa fi crezut ca vreau sa tai fata aluia, si n-am mai reusit sa lamuresc cu omu' pe urma..
Nu se punea problema de depasire pe dreapta din partea aluia , ci doar daca sa ii eliberez sau nu banda
Cred ca  in conditii de siguranta el vazand pe ala mai repede ca tine si sa uitat si in oglinda din stanga si a vazut ca e liber sa revii inapoi. Eu asa zic

#6
Crazy Trucker

Crazy Trucker

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 316
  • Înscris: 23.11.2006
Asta este o problema des intalnita pe drumurile patriei noastre deoarece taranii de la volanul masinilor mici in momentul in care vad semnalul tau de semnalizare (stanga sau dreapta nu conteaza) isi da seama ca ai un obstacol in fata si se reped peste tine,tu in cazul asta ramanand blocat!Sfatul meu este cand vezi un obstacol in fata  ta asigura-te din fata si spate si incepi sa faci manevra si dupa aia pune semnalul corespunzator caci altfel ramai blocat!Eu unul asa fac deoarece e super frumos sa ramai blocat cu vreo 25-30 tone marfa si putin de panta! ;)

#7
blaster_bh

blaster_bh

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 500
  • Înscris: 14.05.2006
O sa mai invete el cu timpul cum sa faca si se va descurca.  Inca in Romania nu se circula legal ci fiecare cum poate.  Mai avem pana cand tu cu camionul semnalizezi o schimbare de banda si ala din spate sa iti dea blitz ca sa te bagi in fata lui nu ca si acum ca se apuca la blitzuri si la clacsoane pana nu mai poate , nervos ca te bagi in fata lui.  ASTA E ROMANIA !   Inca.   Sper eu.

#8
catalin gramada

catalin gramada

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 55
  • Înscris: 04.02.2007
Multumesc pt raspunsuri
Perfect adevarat, conduc autoturism de 10 ani si cunosc realitatile , la fel de bine cum, cantonindu-ma in litera legii era sa provoc cel putin trei accidente grave...
Pt. ca blaster a pus in vedere un posibil scenariu in situatia unei manevrari bruste in situatia prezentata, as dori sa discutam cu voia Dv. o problema cu adevarat importanta pt statutul de sofer profesionist si anume cea de atitudine in situatii limita, facind abstractie de etica.
In situatia unui pericol iminent provocat de cineva e de dorit sa actionam bazindu-ne pe intuitie si reactii ? punind in pericol siguranta in trafic, siguranta masinii, incarcatura si eventual viata noastra sau actionam manevrind in conditii de siguranta ?
Acum e clar inteles , ca sunt situatii limita unde actioneaza spiritul de conservare ( de ex. se poate prabusi un mal in fata ta ) acolo nu mai e vb de ratiune , actionezi din instinct, dar eu vorbesc de situatiile unde poti actiona constient, -- de ex: iti sare un cal in fata, te trezesti cu vre-unul care s-a angajat brusc in depasire pe contrasens etc . Asta pentru ca constient poti sa reactionezi brusc, focalizind atentia pe evitarea obstacolului, dar scapind din vedere elementele de siguranta (asigurarea manevrei din toate punctele de vedere) ;  sau   iei cunostinta de pericol, asiguri manevra, si apoi actionezi ?
In primul caz risti totul pt. ca situatia de obicei scapa de sub control conform legilor fizicii, in cel de-al doilea caz se risca a-l accidenta pe cel care a provocat pericolul. Intreb asta pt ca am vazut suficienti soferi de camioane prin copaci , cu masinile rasturnate in sant din dorinta de a evita niste inconstienti.
Vb aici doar de situatii iminente in care momentul decizional e doar cel in care apuca sa-ti tremure putin piciorul pe pedala...dupa care se intimpla ...dupa cum o calci..
Multumesc

Edited by catalin gramada, 02 November 2008 - 02:44.


#9
catalin gramada

catalin gramada

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 55
  • Înscris: 04.02.2007
Nu a trecut nimeni printr-un astfel de eveniment ? Ce urmari profesionale poate avea ? Societatile de asigurari despagubesc in cazul in care ai facut praf masina si incarcatura manevrind disperat, chiar daca se dovedeste ca ai vrut sa eviti un accident provocat de altcineva ?

Edited by catalin gramada, 04 November 2008 - 11:39.


#10
catalin gramada

catalin gramada

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 55
  • Înscris: 04.02.2007
Am vazut ceva film cu , camioane rasturnate pe autostrada prin US.  Cheltuielile directe , rezultate din avarierea masinii, incarcatura relativ ieftina, remorcare si inlaturarea resturilor + ceva manopera la curatarea carosabilului se ridica la peste 1 mil $. Cheltuielile indirecte , rezultate si derivate din intirzieri livrare, si din intreruperea circulatiei pe sectorul cu pricina ... peste 100 mil $. Ce societate de asigurare acopera asa ceva ? Daca apuca sa te dea toti in judecata pt prejudiciile produse direct si indirect de eveniment .

Edited by catalin gramada, 06 November 2008 - 20:40.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate