Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Demolarea blocurilor prea vechi s...

Alimentare motor stea-triunghi

Contact pornire aproape blocat de...

Nonce cu Javascript si Nginx pt I...
 Sigma 28-45mm F/1.8

BT extragere parere va rog

Legate boxe la 2 surse

Cand ajung banii de la banca dupa...
 Beneficii angajare somer

Divani&Sofa

Caut software antic Kasperski Ant...

Intrebare despre ppc (fostul enel)
 Radiator spart? Pierdere freon - ...

Grafice Tesla model Y LR

Sfat achizitie lumini DSLR

Sfat cumparare moneda de aur
 

Amintiri despre Romtelecom

* * * * * 3 voturi
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
3138 răspunsuri în acest subiect

#1441
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 12.904
  • Înscris: 29.06.2006
asa este intradevar, rolele se adunau toate din toate centralele la vitan sud-est

#1442
KyKyKyKy

KyKyKyKy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 23.201
  • Înscris: 18.04.2008
Prietenii mei încă dorm la ora astaPosted Image
O să văd mai pe seară ce pot rezolva cu un telefon fix de la RDS. Posted Image

#1443
Rao633

Rao633

    Setting the stage to ride into the sunset

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.935
  • Înscris: 21.10.2014

 KyKyKyKy, on 26 aprilie 2015 - 11:01, said:

Prietenii mei Ăźncă dorm la ora astaPosted Image
O să văd mai pe seară ce pot rezolva cu un telefon fix de la RDS. Posted Image

Stai linistit. Cand poti tu/ cand ai chef.
Duminica frumoasa tuturor!

#1444
KyKyKyKy

KyKyKyKy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 23.201
  • Înscris: 18.04.2008
Am făcut rost de un telefon fix de la o tipă și... am cam întins-o la „vorbă”.
Am reușit să fac testul și răspunsul este negativ.
Am sunat cu C3, soneria a sunat scurt, apoi când a sunat normal a apărut numărul meu, am ridicat receptorul, apoi am sunat de pe S III și pe LCD apărea încontinuare durata apelului. În casca telefonului se auzeau sunetele de apel în așteptare.
Am repetat faza și invers, folosind S III ca principal, iar celălalt ca „cel din așteptare”.

#1445
Rao633

Rao633

    Setting the stage to ride into the sunset

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.935
  • Înscris: 21.10.2014

 KyKyKyKy, on 26 aprilie 2015 - 13:19, said:

Am făcut rost de un telefon fix de la o tipă și... am cam Ăźntins-o la „vorbă”.
Am reușit să fac testul și răspunsul este negativ.
Am sunat cu C3, soneria a sunat scurt, apoi cĂąnd a sunat normal a apărut numărul meu, am ridicat receptorul, apoi am sunat de pe S III și pe LCD apărea Ăźncontinuare durata apelului. În casca telefonului se auzeau sunetele de apel Ăźn așteptare.
Am repetat faza și invers, folosind S III ca principal, iar celălalt ca „cel din așteptare”.

Deci inseamna ca Romtelecom n-a mai facut niciun upgrade la centrale. Cum le-a achizitionat acum 23 de ani, asa functioneaza si acum.

Mersi kyky, you rock!

#1446
KyKyKyKy

KyKyKyKy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 23.201
  • Înscris: 18.04.2008
Dar pe benzile magnetice ce informații sunt trecute?

#1447
Rao633

Rao633

    Setting the stage to ride into the sunset

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.935
  • Înscris: 21.10.2014
Detaliile de taxare, event-urile, mesajele si posibil call-logurile.

Restul informatiilor cred ca intra pe Call-Collection. Nu sunt sigur.

Am gasit odata niste manuale de la E10 in care erau trecute toate detaliile. Au trecut ceva ani si nu mai tin minte.

Editat de Rao633, 26 aprilie 2015 - 13:32.


#1448
KyKyKyKy

KyKyKyKy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 23.201
  • Înscris: 18.04.2008
Deci cei care „construiesc” facturi trebuie să interpreteze informațiile de pe benzi când fac totalul de plată? Posted Image

#1449
Rao633

Rao633

    Setting the stage to ride into the sunset

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.935
  • Înscris: 21.10.2014
Se interpreteaza automat. Centrala se livreaza cu niste cititoare de benzi, care sumarizeaza pentru fiecare abonat consumul.

Dar stiu ca Romtelecom a implementat in 1995 sistemul Call-Collection, pentru toate centralele sale digitale si pentru PentaConta.
Call-Collection e un sistem computerizat care centralizeaza call-logurile si permite accesul instantaneu la istoricul traficului pe orice linie.
Sistemul nu functiona pe tehnologii rotative sau step-by-step.

Kyky, ai vazut cum arata un calculator in anii '60 - '70? Niste dulapuri imense care faceau taskurile pe care le face azi un laptop minuscul.

Centralele telefonice digitale veneau la pachet cu astfel de sisteme computerizate.

Primele sisteme automate de taxare au aparut la sfarsitul anilor '50. Odata cu aparitia tehnologiei cross-bar. Informatiile erau stocate pe cartele de carton (cred ca stii cum arata), apoi erau citite cu ajutorul unor masini cititoare de cartele, apoi informatiile erau sumarizate pentru facturare.

Inainte de anii '50 apelurile locale erau netaxabile, iar pentru cele interurbane taxarea se facea prin completarea manuala a bonurilor de taxare de catre operatorul care deservea apelul.

Editat de Rao633, 26 aprilie 2015 - 13:45.


#1450
KyKyKyKy

KyKyKyKy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 23.201
  • Înscris: 18.04.2008
Știu de acele dulapuri.
Credeam că încă mai stă cineva să citească ce e pe acele benzi.

Posted Image

#1451
Rao633

Rao633

    Setting the stage to ride into the sunset

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.935
  • Înscris: 21.10.2014
In Romania, atat Penta cat si Rotary au folosit pentru taxare sisteme electromecanice: ceasuri, tahometre, contoare electromecanice, etc.

 KyKyKyKy, on 26 aprilie 2015 - 13:43, said:

Știu de acele dulapuri.
Credeam că Ăźncă mai stă cineva să citească ce e pe acele benzi.

Posted Image


Uite un clip foarte frumos, in care poti vedea cartelele si masinile de facturare. Acele tipuri de cartele erau universale si au fost folosite pe toate calculatoarele ramanand in uz pana in 1990 cand au aparut calculatoarele personale (PC-urile).

Secventa cu facturarea este 15:30 - 16:30

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Q7N8vqyO7pc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Editat de Rao633, 26 aprilie 2015 - 14:11.


#1452
Rao633

Rao633

    Setting the stage to ride into the sunset

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.935
  • Înscris: 21.10.2014
O prezentare a centralei Ericsson AXE 10, tehnologie creata in 1976.

Aceasta tehnologie este utilizata in aproape toate centralele din Bucuresti, AXE 10 fiind utilizate pentru preluarea abonatilor de pe analogic (numerotatie 021.6 sau 021.7).


http://ericssonhisto...l_53_1976_2.pdf


Iar aici, un document despre Siemens EWSD, intr-o configuratie impresionanta: 240.000 de porturi abonat, 16 milioane de tentative de apel pe ora de varf, si 10 procesoare.


https://www.cee.siem...00001444717.pdf

In Romania nu s-au instalat nicaieri asemenea configuratii, la noi cele mai mari fiind de 100k de porturi abonat (vreo 4-5 astfel de centrale in toata Romania).

Dar ma gandesc cum era in anii '70 la New York, cand o centrala crossbar X5, era echipata pentru 170.000 de abonati. O astfel de centrala ocupa o cladire de 15 etaje. (La noi configuratiile uzuale erau de 20k de abonati - pentru comparatie). Ce colosal trebuie sa fi fost sa lucrezi intr-un astfel de gigant.

Editat de Rao633, 26 aprilie 2015 - 16:24.


#1453
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Șah la bărboși.

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 112.962
  • Înscris: 13.06.2004
Eu mă gândesc la ce încrengătură de fire e la centralele telefonice clasice! (atât în clădiri, cât şi spre abonaţi!)   :w00t:

#1454
Rao633

Rao633

    Setting the stage to ride into the sunset

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.935
  • Înscris: 21.10.2014
Pai in repartitoare e un haos. Dar Oamenii care lucreaza la wiring pot sa identifice rapid perechea oricarui numar de telefon.

djl, ai vazut cum se aranjeaza perechile in repartitor? Sunt rame intregi de rafturi, pe care sunt miile de perechi de fire.

De obicei repartitoarele si partea de wiring e situata la primele nivele ale cladirii, centrala fiind instalata la etajele superioare.

Editat de Rao633, 26 aprilie 2015 - 16:36.


#1455
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 29.162
  • Înscris: 04.02.2011

 Rao633, on 19 aprilie 2015 - 14:09, said:



Dupa parerea mea, aceste cladiri de patrimoniu ar trebui sa-si pastreze scopul pentru care au fost construite.
Scopul acela nu mai există, pentru o rețea IP e suficientă o singură clădire în toată țara.

#1456
KyKyKyKy

KyKyKyKy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 23.201
  • Înscris: 18.04.2008
Eu spun că tot trebuie să mai existe șe câteva regionale.

#1457
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Șah la bărboși.

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 112.962
  • Înscris: 13.06.2004
Ar putea să le facă un fel de centre interactive de telecomunicaţii.

#1458
Rao633

Rao633

    Setting the stage to ride into the sunset

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.935
  • Înscris: 21.10.2014
djl, in curand va fi nevoie sa modifici titlul topicii in "Amintiri despre Telekom". Compania asta va deveni o amintire (trista) pentru majoritatea românilor. Punctele de relatii cu clientii sunt exaltate de numarul mare de rezilieri. Nu stiu ce fac madamele de la MK, dar de 6 luni de cand s-a facut rebrandingul, n-a iesit nimic pe piata. Chiar nu-si da nimeni seama? Sunt atat de incuiati?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate