Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Nu se mai gasesc e Bike de inchir...

Seat Leon 5F 2.0 184hp costuri in...

Dispar punctele de restaurare la ...

cum pot opri auto boost-ul pt i7 ...
 Achiziție telefon nou.

Picurare in AC?

Huawei GT4 46mm afisare altitudin...

Cine produce AC Tesla?
 Toyota CHR -modelul 2024

Recomandare lanterna frontala

Meciuri euro cu comentariu in eng...

Dop furtun evacuare condens combi...
 Ce poze faceti?

Durere penis

Sticker ciudat pe cutia aerului c...

lentile de contact vs ochelari d...
 

VW Golf vs Ford Focus

- - - - -
  • Please log in to reply
190 replies to this topic

#127
Vlad_int1

Vlad_int1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,847
  • Înscris: 26.04.2007

View Postundercoverbrother, on Mar 31 2008, 12:12, said:

LE: deci, cum am mai scris, intre cel de 140 si cel de 170 nu se simt chiar asa mult la condus normal cei 30 de cai diferenta.
dar in schimb cei 20 de cai diferenta intre cel de 120 si cel de 140 par in realitate mult mai multi.
Sa inteleg ca ai mers tu cu toate trei de esti asa convins , nu ?

View Postundercoverbrother, on Mar 31 2008, 12:12, said:

. pana ajunge sa bage bine turbina, are putere/cuplu/forta mai slabe chiar si decat un 1.4 aspirat.
putere cuplu si forta sunt 3 notiuni diferite , iar daca spui ca toate cele 3 sunt sub un 1.4 aspirat "pana incepe sa bage bine turbina" gresesti destul de rau ; apropo ce intelegi prin "sa bage bine turbina" ? si ai idee sau banuiesti de la ce turatie incepe "sa bage bine turbina" la TSI 122 ??

View Postundercoverbrother, on Mar 31 2008, 12:12, said:

la ala de 140 treapta a 3-a e cutie automata pe cand la ala de 120 trebuie sa amesteci bine din facalet.
Tu intelegi ceva din fraza asta ?? Daca da , mai explica-mi si mie odata, da cu alte cuvinte.

#128
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
nu am mers cu niciunul dar am terminat o facultate de inginerie cu un profil inrudit domeniului auto si sa zicem ca aceleasi informatii imi spun mai multe decat ii spun unui contabil sau unui doctor.
chiar nu vreau sa (re?)intru in polemica cu tine pe nici o tema. ca sa te luminezi, un motor turbo, cand nu primeste presiune de la turbina, are o compresie mai mica decat un aspirat. de aici puterea si cuplu mai mici decat la un aspirat.
la ala de 140 de cp, dupa ce ai plecat de pe loc, o bagi intr-a treia si nu mai schimbi treapta de viteza in oras daca nu te opresti la semafor.
la asta se referea fraza care te-a pus in dificultate.

LE: sa stii ca motoare nu sunt doar pe masini ;)

Edited by undercoverbrother, 31 March 2008 - 16:05.


#129
NetFlow

NetFlow

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,713
  • Înscris: 15.12.2005
Singura problema e ca turbina "baga" tot timpul.
Suprapresiunea facuta de turbina exista tot timpul, si la 1000rpm.
Cat din ea e folosita de ECU e alta discutie.

Oricum ar fi e o ineptie sa zici ca 1.4t are mai putin cuplu decat 1.4aspirat. E drept ca FARA turbina ar avea mai putin insa imediat cu apesi pe pedala ecu foloseste supra presiunea si rezulta un cuplu mai mare la acea turatie.
1.4tsi are 200Nm@1500rpm. O valoare super buna. Din pacate fara compresor are si destul de mult lag probabil, dar o data ce turbina face destula presiune cuplu exista si se poate folosi.
Putem zice ca la 1200rpm motorul aspirat are lag mai mic.. ceea ce e corect, insa cam acolo se opreste "avantajul" lui.

#130
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
"baga" tot timpul dar daca nu are o anumita turatie(turbina) "baga" ca un ventilator. adica are o presiune nesemnificativa care nu suplineste diferenta de compresie fata de un aspirat.
chiar daca se lauda ca are cuplul max incepand de la 1500, proprietarii si nu numai, nu sunt de aceeasi parere.
la fel si multijetul de 1.3 de la Fiat are cuplu de la 1750 dar nu se simte la turatia aia.

oricum, nu prea sunteti (edit, deschisi la) pareri si idei din afara tiparului/folclorului.
cu greu s-au mai lasat unii convinsi pe aici si de alte pareri mai argumentate chiar decat cele din topicul asta. iar daca s-au convins pe moment, a doua zi au luat-o de la capat.
  :peacefingers:

Edited by undercoverbrother, 31 March 2008 - 16:46.


#131
Vlad_int1

Vlad_int1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,847
  • Înscris: 26.04.2007

View Postundercoverbrother, on Mar 31 2008, 16:43, said:

Indiferent ce ai spune perioada de timp in care un 1.4 aspirat se comporta mai bine decat 1.4 tsi chiar este nesemnificativa.
Faptul ca mototul ala da un cuplu de 200 Nm de la 1500 rpm este un fapt real ; ca multi posesori zic ca "nu se simte" este pentru ca nu prea are putere la turatia aia nu pentru ca nu ar avea disponibil acel cuplu; Asa cum ti-a spus si netflow singurul dezavantaj pe care il prezinta lipsa de compresor cred va fi un mic lag. Stai linistit ca nici unul de pe acest forum nu are cum sa inteleaga suficient cat de complex sunt facute motoarele astea si nu are rost ca tu (sau oricare altul) sa-ti dai cu parerea despre comportamentul lor daca nu ai mers cu ele doar pentru ca stii ca unul este turbo , unul este turbo + compresor iar unul aspirat ; eu unul astept sa merg intai cu ele si dupa o sa zic cum se simte fiecare , pana atunci ma abtin.
PS: faptul ca ai terminat o facultate cu profil tehnic inseamna fix zero pentru mine; pentru ca, din pacate, stiu prea bine ce se face, cum se trec examenele si cum au ajuns facultatile de profil tehnic de la noi din tara . Tot ce spune terminarea unei astfel de facultati este ca esti un om inteligent care intr-un fel s-au altul s-a descurcat, dar nimic mai mult.
Bafta in continuare.

Edited by Vlad_int1, 31 March 2008 - 17:12.


#132
DominatoR

DominatoR

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 374
  • Înscris: 24.09.2006
Tocmai m-am intors de la Ford .. ce pot sa zic, arata super Focusul Facelift, imi place exteriorul, asa un pic agresiv, in plus in interior caci era un pic aparte, mai deosebit si consola centrala mi s-a parut realizata frumos. Acuma, vin cu problemele mele ... in primul rand, tipul de acolo mi-a dat 2 oferte, una pt benzina, alta pt motorina, dupa ce i-am spus eu ca as vrea sa ma incadrez in vreo 16.000 .
    Am facut poze  cu cele 2 oferte . Acum , va rog frumos sa va dati cu parerea, legat de motorizarea, caci nu imi trebuie ceva f puternic )sa se infiga un pic in oras si sa fie economic ) si in special la dotari, ce ar merita sa mai adaug. Am inteles ca scaune sport si ESP ?
  Inca o chestie este faptul ca, spre ex dieselul, scrie in foaie 13.821 CIP, vs trend, insa pe siteul lor, acelasi diesel este la 13.500 aprox, si in plus este versiunea Titanium .. deci nu mai inteleg, de ce in oferta este mai mult ? Carui fapt se datoreaza fdiferenta asta de pret , sau , cumva pe site nu este vb de facelift ? hmm . .

PS : Ignorati faptul ca intr-una dintre oferte apare in poza sedanul .. eu vreau hatchback :)

Attached Files


Edited by DominatoR, 31 March 2008 - 17:36.


#133
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
mersi de urari. din fericire sau nu, am plati un singur examen. dar nu conteaza asta.

"ca multi posesori zic ca "nu se simte" este pentru ca nu prea are putere la turatia aia nu pentru ca nu ar avea disponibil acel cuplu"
uite, ai mai facut o afirmatie cu care nu sunt de acord.
daca  intervalul de cuplu e constant, ai si acceleratie constanta. cel putin la viteze la care nu intervine aerodinamica.
pe intervalul ala puterea si viteza cresc liniar cu turatia.
doar la aspirate acceleratia creste odata cu turatia pt ca si cuplul creste odata cu turatia.
LE: deoarece si puterea creste tot cu turatia se face des confuzia care ai facut-o tu.
tot ce spuneam mai sus este valabil intr-o singura treapta de viteza.

Edited by undercoverbrother, 31 March 2008 - 17:41.


#134
Vlad_int1

Vlad_int1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,847
  • Înscris: 26.04.2007

View PostDominatoR, on Mar 31 2008, 17:32, said:

Am facut poze  cu cele 2 oferte . Acum , va rog frumos sa va dati cu parerea, legat de motorizarea, caci nu imi trebuie ceva f puternic )sa se infiga un pic in oras si sa fie economic ) si in special la dotari, ce ar merita sa mai adaug. Am inteles ca scaune sport si ESP ?
  Inca o chestie este faptul ca, spre ex dieselul, scrie in foaie 13.821 CIP, vs trend, insa pe siteul lor, acelasi diesel este la 13.500 aprox, si in plus este versiunea Titanium .. deci nu mai inteleg, de ce in oferta este mai mult ? Carui fapt se datoreaza fdiferenta asta de pret , sau , cumva pe site nu este vb de facelift ? hmm . .
Par destul de bune ofertele. Ca optiuni , ESP este binevenit oricand la oricemasina ; cu scaunele daca le-au profilat mai bine pe astea decat la modelul precedent nu ai de ce sa-ti iei sport , trebuie doar sa te simti bine in ele. Daca vrei ceva exonomic asa cum ai zis mergi pe varianta diesel pentru ca cea pe benzina va consuma real in jur de 11 in oras (poate mai mult in functie de  vreme).
O singura nedumerire am si eu: motrul benzina 100 cai are vit max doar 164 km/h iar cel diesel de 90 cai 190 ??  :huh: mi se pare cel putin ciudat ; cred ca este o gresala de editare.


View Postundercoverbrother, on Mar 31 2008, 17:37, said:

mersi de urari. din fericire sau nu, am plati un singur examen. dar nu conteaza asta.

"ca multi posesori zic ca "nu se simte" este pentru ca nu prea are putere la turatia aia nu pentru ca nu ar avea disponibil acel cuplu"
uite, ai mai facut o afirmatie cu care nu sunt de acord.
Deci, cuplu motor reprezinta forta pe care o dezvolta motorul (mai exact o explozie in cilindru) pentru a muta masina din punctul A in punctul B in o unitate de timp; cu alte cuvinte cat de sigura este acea explozie; cu cat cuplul este mai mare cu atat greutatea masinii afecteaza mai putin timpul in care masina este mutata din pc A in pc B; Puterea motorului este lucru mecanic / timp ; pentru ca puterea sa creasca timpul in care se face detenta pistonului tre sa scada ; acum pentru motorul tsi , faptul ca are cuplu maxim la 1500 cum am spus este real (adica la acea turatie greutatea masini influenteaza cel mai putin timpul de detenta al pistonului ) , dar asta nu inseamna ca masina se misca repede si normal trebuie sa astepti putin pana cand creste in turatie si se apropie mai mult de putere . Deci ce am spus initial nu este gresit.

PS : chiar amuzant faptul ca ti-ai platit un singur examen ... dar nu la asta m-am referit ci la absolut tot sistemul universitar tehnic romanesc  si cat de mult se fac materii practice si utile pentru ziua de azi.

Edited by Vlad_int1, 31 March 2008 - 18:00.


#135
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
e trecut gresit. cel 80 de cai are 165.

#136
DominatoR

DominatoR

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 374
  • Înscris: 24.09.2006
Pai sincer, am inceput sa cred ca, chestiile astea cu , scaunul e nu stiu cum sau asa .. sunt niste porcarii practic . Eu acum am un Peugeot 306 XC, bijuteria mea rosie intr-o stare excelenta din 94'. Pai la masina aia credeti ca ma plang de ceva ? :D E simpla, fara dotari ( evident ) ..si e excelenta :).
  Deci sa merg pe diesel ...
  Apropo, greseala atunci unde e ? la 80 de cai, in loc de 90 sau top speedul e altul la motorul de 90 de cai :D

Edited by DominatoR, 31 March 2008 - 17:54.


#137
Vlad_int1

Vlad_int1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,847
  • Înscris: 26.04.2007

View PostDominatoR, on Mar 31 2008, 17:53, said:

Deci sa merg pe diesel ...
Chiar nu ai facut nici un test drive ???
Mergi pe diesel daca economia de carburant  este prioritara. Numai ca uite exemplu : eu bag motorina premium omv care costa 44800 pentru ca asa merge cel mai bine masina ; daca as fi avut golf mpi bagam benzina de 37800 ca la ala nu se simte mare diferenta daca bagi +95 sau +98 . Diferenta de consum in oras este de 3.5 litrii /100 km , dar la fiecare 10 litrii de motorina as putea sa bag 12 de benzina ... cu alte cuvinte deja nu prea mai merita dieselul si sa stii ca ma doare faptul ca trebuie sa recunosc asta.

View PostDominatoR, on Mar 31 2008, 17:53, said:

Apropo, greseala atunci unde e ? la 80 de cai, in loc de 90 sau top speedul e altul la motorul de 90 de cai :D
Cel de 100 cai are top speed prea mic trecut , ar trebui sa fie in jur de 185; la cel diesel este posbil mai ales ca este pentru varianta sedan care este mai aerodinamica decat hatch.

Edited by Vlad_int1, 31 March 2008 - 18:08.


#138
gege

gege

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 351
  • Înscris: 14.03.2006

View PostVlad_int1, on Mar 31 2008, 17:09, said:

PS: faptul ca ai terminat o facultate cu profil tehnic inseamna fix zero pentru mine; pentru ca, din pacate, stiu prea bine ce se face, cum se trec examenele si cum au ajuns facultatile de profil tehnic de la noi din tara . Tot ce spune terminarea unei astfel de facultati este ca esti un om inteligent care intr-un fel s-au altul s-a descurcat, dar nimic mai mult.
Bafta in continuare.

Ai fost cam rautacios aici :) , ai genaralizat la greu si ai cam aruncat cu noroi in oricare a urmat vre-un profil tehnic.Sper ca nu ai si tu idei fixe gen "scoala vietii, tata..."

View PostVlad_int1, on Mar 31 2008, 17:43, said:

Deci, cuplu motor reprezinta forta pe care o dezvolta motorul (mai exact o explozie in cilindru) pentru a muta masina din punctul A in punctul B in o unitate de timp;

elimina "in unitatea de timp", ca iese ceva care nu pusca dimensional.Cand vorbest si de unitatea de timp ajungi la putere.

Edited by gege, 31 March 2008 - 18:44.


#139
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
1. La versiunea prefacelift , sedanul 1.6 benzina are vreo 182, iar tdci-ul vreo 180 parca... asta in specificatii. Suficient zic eu. Aici vorbim de viteza reala, corespunzatoare unui 190-200 pe bord.
2. hatch-ul de 1.6 tdci in dotarile de mai sus + cotiera iese vreo 16.090 euro. stiu asta de altii care deja si-au luat sau au cerut oferta.
3. benzinarul nu e mult mai ieftin (iese si el mai ieftin la un discount, intreaba-l pe genesis ca stie mai multe) dar se vede ca are dotari in plus. Dintre ele, singura pe care din experienta si gustul personal as regreta-o ar fi pilotul automat, la drum lung.
4. Daca ai fi putut sa te duci la 17.000 si ceva, ar fi intrat un 1.8 tdci 115 cu dotarile benzinarului. Ar fi fost interesant, dar acu nu stiu daca merita diferenta de 1500-2000 euro in plus fata de benzinar, care atrage si alte cheltuieli in plus.
5. Nu neg ca un ESP n-ar fi avut eventuala sa utilitate, dar in principiu pe drum bun la focus o sa simti mai putin nevoia de el fata de alte masini. (sau chiar deloc; atentie-pe drum bun; pe drum umed sau polei tre sa fii mult mai atent).
6. Cum a ramas cu Golful ?

Edited by cornel001, 31 March 2008 - 18:51.


#140
DominatoR

DominatoR

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 374
  • Înscris: 24.09.2006
Pai am zis ca nu ar fii corect daca nu as fii mers si pana la showroom la Ford .. si ce sa zic, mi s-a parut si cam scump Golful . Acum vad Focusul ca un oponent chiar serios :)

#141
Vlad_int1

Vlad_int1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,847
  • Înscris: 26.04.2007

View Postgege, on Mar 31 2008, 18:41, said:

Ai fost cam rautacios aici :) , ai genaralizat la greu si ai cam aruncat cu noroi in oricare a urmat vre-un profil tehnic.Sper ca nu ai si tu idei fixe gen "scoala vietii, tata..."
In nici un caz. Si eu sunt anu 4 la electronica si stiu despre ce este vorba si stiu la ce s-a ajuns. Daca termini o astfel de fac tot ce inseamna e ca esti destul de inteligent sa te descuri cumva, in rest am colegi care nu stiu cum arata o priza , ca sa nu mai zic de un tranzistor.

View Postgege, on Mar 31 2008, 18:41, said:

elimina "in unitatea de timp", ca iese ceva care nu pusca dimensional.Cand vorbest si de unitatea de timp ajungi la putere.
Ca sa fie putin mai coerent, pentru ca orice miscare implica si timpul; acum sper ca nu te-ai apucat sa inmultesti unitati de masura.Oricum esti liber sa dai tu o explicatie mai exacta .

View Postcornel001, on Mar 31 2008, 18:47, said:

5. Nu neg ca un ESP n-ar fi avut eventuala sa utilitate, dar in principiu pe drum bun la focus o sa simti mai putin nevoia de el fata de alte masini. (sau chiar deloc; atentie-pe drum bun; pe drum umed sau polei tre sa fii mult mai atent).
si o singura data daca te scoate din cacat si-a facut banii.

Edited by Vlad_int1, 31 March 2008 - 19:39.


#142
gege

gege

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 351
  • Înscris: 14.03.2006
Pai nu rezulta ca anumiti colegi...din ce ai spus...se intelege ca egal zero totul.
Cat despre partea cealalta...sa o lasam asa...e ok pentru perceptia practica.
Si cu esp-ul asa e ....si inca cum...dedorit sa nu ajunga sa te scoata din kkt, adica sa nu fie cazul.

#143
Genesis

Genesis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,045
  • Înscris: 02.07.2007
Dominator, in ofertele pe care ti le-a dat dealerul nu e Trend-ul de pe site, ci e Trend-ul + cateva optionale care echivaleaza cu vechea echipare Trend Collection de pe focus-ul fara facelift. De asta diferenta de pret. Poti sa iei si Trend simplu, fara optionalele alea si te costa mai ieftin dar nu vei avea jante aliaj, pilot automat + volan in piele si nici faruri de ceata si nici cotiera centrala.

uite iti pun eu oferta exacta la Focus, cu dotari de baza si optionale. Vezi totusi ca daca pui la Trend optionalele lor, vei iesi probabil peste oferta lor, care are vreo promotie inclusa. Daca stii sa negociezi scoti mai putin. Eu la oferta de 5 usi 1.6 benzina am scos-o la 15273E iar reprez de vanzari mi-a zis ca se acorda discount la ofertele astea ale lor. Doar daca iti faci tu o configuratie cu optionalele tale nu se da discount. Deci de la 15869E mi-au dat 500 euro cip discount si asta a fost la 2 reprezentante diferite, in Slatina si Craiova (la tine costa cu ~100 euro mai mult ca ai cotiera + faruri cu functia follow me home). Oricum ai o oferta foarte buna si asa. Dar ai mai putea sa iti pui airbag-uri perdea daca te lasa, sunt ieftine, 150 euro. Si iesi intr-o oferta cu dotari superioare Golf-ului. Insa vezi care iti place. Si mergi pe diesel daca faci +20 mii pe an, sau macar vreo 15 mii dar 80-90% urban si oras aglomerat. Daca te intereseaza mai multe detalii despre focus, poti vizita clubul dedicat Ford bineinteles.

Ramasesem dator cu oferta completa:

Attached Files


Edited by Genesis, 31 March 2008 - 21:09.


#144
Bwwlan

Bwwlan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,563
  • Înscris: 13.11.2006
@DominatoR:
Pai, se pare ca te-ai cam razgandit cu Golful acela, ca pana la urma incepe sa semene cu un Focus :) Noah, treaba ta... Buna si aia, in fond, amandoua sunt masini hotarate. Jos palaria de la mine pentru tine, ca vad ca nu vrei sedan. Am o boala pe berlinari de nu mai pot (just kidding :) )
Chiar citeam ieri  o recenzie completa a Golfului si a lu' Focus pe site-ul ADAC (sectiune disponibila doar membrilor ;) ) si am vazut ca amandoua au si parti + si parti - acuma, depinde doar de tine in care crezi ca ti-ar sta popou' mai bine. Daca stai in Golf, nu-ti mai simti portmoneul in buzunarul din spate de la blugi; daca iti iei Fickus iti mai ramane de o vacanta in Egipt :)
Asa ca, hai noroc. Si cea mai buna decizie se ia dupa 6 beri, pe principiul "baga-mi-as sa-mi bag, io-mi iau......" :)

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate