Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Taxarea vacilor in Danemarca si..

Oamenii fara Whatsapp

Pompe apa fotovoltaice.

Valori ok fibra?
 recomandare smartwatch copil

Viata traita asa cum vrei tu vs v...

Melodie dance veche

RIP Shifty Shellshock
 Daca nu ar conta salariul, ce mes...

Racordare la apa termosemineu

Mi-am luat 4x4 si vreau sa-l testez

Recomandare laptop cu luminozitat...
 Cautarea pe google android nu merge

Caut serviciu serios de captura v...

Frauda magazin online

AC Woods Venezia Smart - nu races...
 

Pariul lui Pascal

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
285 replies to this topic

#217
gica_contra

gica_contra

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,474
  • Înscris: 29.06.2005

View Postkatman, on Jul 25 2007, 11:30, said:

Si pana la 19 ani erai un fel de ateu? M-as mira.
Nu inteleg un lucru: de ce te temi tu asa de tare de viata de dupa moarte? De unde stii ca exista? De unde stii ca se intampla ce se scrie prin biblie/coran/altceva?
Daca tu nu ai nici o metoda de a sonda chestia asta ce metode crezi ca aveau baietii care au scris prostiile alea acum cateva mii de ani in afara de ingerarea unor ciuperci cu efecte halucinogene (numite ulterior inspiratie divina)?

Metoda de a evita "arderea fundului" e simpla. Daca te vei convinge ca nu exista, ca sunt simple supozitii si aberatii de drogati si vei vedea claritatea si simplitatea lumii pe care o poti experimenta si pentru care ai dovezi palpabile, vei descoperii ca temerile tale legate de viata de dupa moarte sunt doar niste superstitii fara o baza logica.

Da-mi un motiv extra-biblic solid (nu carti ale lui cleopa de exemplu) pentru care sa consider existenta iadului reala.
Chiar nu ai prins nimic din ironia postului meu? Îl tratezi ca și când eu aș fi scris serios.

Singura parte scrisă absolut serios a fost aceea că până la 19 ani nu citisem Biblia. Și chiar și atunci când m-am sforțat și am citit-o mi-am zis în final ceva de genul "Da, sigur, bine, whatever, pfui...".

Însă în anii ce au urmat am văzut cum fiecare experiență de viață trăită cum Binele, Adevărul și Iubirea nu pot răzbate decât din preceptele de acolo. Cum singura Cale către Absolut o văd numai prin prisma vorbelor lui Iisus. Nici un om, nici o carte, nici un film, nici un tratat de filozofie nu mă pot face să am o măsură completă și corectă asupra oricărui eveniment din viața mea așa cum are cartea aia. Și de multe ori nu pot urma acea măsură. Și mă oftic că nu-mi pot depăși latura umană, materială.

Cât despre partea cu frica, totul era o ironie. Cum e cu iadul putem discuta pe topicul ălălalt. Pe mine în principiu mă interesa cum trăim, nu ce e după moarte, iar Kyu îmi arăta că eu trăiesc cu credința mea din frica pedepsei, dacă nu analog Pariului lui Pascal, așteptând recompensa.
Iar Pariul lui Pascal e un șantaj sentimental și frica... Mi-am spus deja părerea... Nu ai înțeles-o, asta e...

Edited by gica_contra, 25 July 2007 - 10:59.


#218
aurel.ion

aurel.ion

    Yoghin MISA - Campion Sah Softpedia

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,682
  • Înscris: 28.04.2006
Pariul lui Pascal poate fi interpretat ca fiind "santaj sentimental si frica" de catre o judecata habotnica, dar poate fi intepretat si ca o pura viziune logica a realitatii.
Cei care interpreteaza in termenii "santajului sentimental si fricii" ar face bine sa-si aminteasca cine a fost Pascal. ;)

#219
gica_contra

gica_contra

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,474
  • Înscris: 29.06.2005

View Postaurel.ion, on Jul 25 2007, 12:11, said:

Pariul lui Pascal poate fi interpretat ca fiind "santaj sentimental si frica" de catre o judecata habotnica, dar poate fi intepretat si ca o pura viziune logica a realitatii.
Cei care interpreteaza in termenii "santajului sentimental si fricii" ar face bine sa-si aminteasca cine a fost Pascal. ;)
Aurele, nu poate fi interpretat ca o pură viziune logică a realității din cauză că, în ipoteza Pariului lui Pascal (scos din contextul cărții în care a fost publicat), nu există decât catolicismul sau ateismul. Acesta era universul credinței lui Pascal și, prin urmare, el putea reduce totul la această propoziție, prezentând, în acest context, o oarecare logică.
Dacă Pascal ar fi luat în considerare existența a măcar unei singure alte credințe ce propovăduiește recompensarea cu viața veșnică, cum ar mai fi sunat pariul lui pentru a reprezenta "o pură viziune logică a realității"?

Mă mir că tocmai tu comiți gafe din astea...

Edited by gica_contra, 25 July 2007 - 11:45.


#220
aurel.ion

aurel.ion

    Yoghin MISA - Campion Sah Softpedia

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,682
  • Înscris: 28.04.2006
Pascal nu pomeneste decat de Dumnezeu in pariul sau, si nu de "recompense cu viata vesnica", sau alt gen de credinte specifice nu stiu carei religii. ;)
Despre cunoasterea(comuniunea cu) lui Dumnezeu e vorba asadar aici, si nu de cunoasterea unei teologii particulare.

Edited by aurel.ion, 25 July 2007 - 12:38.


#221
gica_contra

gica_contra

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,474
  • Înscris: 29.06.2005

View Postaurel.ion, on Jul 25 2007, 13:29, said:

Pascal nu pomeneste decat de Dumnezeu in pariul sau, si nu de "recompense cu viata vesnica", sau alt gen de credinte specifice nu stiu carei religii. ;)
Despre cunoasterea(comuniunea cu) lui Dumnezeu e vorba asadar aici, si nu de cunoasterea unei teologii particulare.
Pascal era catolic. El considera că singura cale corectă e catolicismul, nici măcar ortodoxismul nu era acceptat de către el.

Pascal nu vorbește de Dumnezeu în sensul abstract al Creatorului Atot-Puternic, Bun și Iubitor, ci vorbește despre Dumnezeu în concepția catolică.

De altfel, majoritatea religiilor sunt intolerante una față de alta și, prin urmare, nu poți spune că tu crezi că există un Dumnezeu al tuturor religiilor, decât dacă alegi să faci pe ignorantul (cum se poartă pe la voi pe acolo).

Cât privește partea cu "nu vorbește de recompense" n-avem decât să citim textul propriu-zis:

Quote

Let us consider the paraphrased translation of Pascal. "God either exists or He doesn't. Based on the testimony, both general revelation (nature) and special revelation (Scriptures/Bible), it is safe to assume that God does in fact exist. It is abundantly fair to conceive, that there is at least 50% chance that the Christian Creator God does in fact exist. Therefore, since we stand to gain eternity, and thus infinity, the wise and safe choice is to live as though God does exist. If we are right, we gain everything, and lose nothing. If we are wrong, we lose nothing and gain nothing. Therefore, based on simple mathematics, only the fool would choose to live a Godless life. Let us see. Since you must choose, let us see which interests you least. You have nothing to lose. Let us estimate these two chances. If you gain, you gain all; if you lose, you lose nothing. Wager, then, without hesitation that He is."

Apropo, uite și o variantă a pariului ateist:

Quote

You should live your life and try to make the world a better place for your being in it, whether or not you believe in God. If there is no God, you have lost nothing and will be remembered fondly by those you left behind. If there is a benevolent God, he may judge you on your merits coupled with your commitments, and not just on whether or not you believed in him.
El are ceva probleme: De unde știi că ceea ce faci este bine? Care este măsura cu care judeci ce e bine și ce e rău? De ce ai primi ceea ce nu-ți dorești?

Edited by gica_contra, 25 July 2007 - 13:08.


#222
Kyu

Kyu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,547
  • Înscris: 24.01.2007

View Postaurel.ion, on Jul 25 2007, 12:29, said:

Pascal nu pomeneste decat de Dumnezeu in pariul sau, si nu de "recompense cu viata vesnica", sau alt gen de credinte specifice nu stiu carei religii. ;)
Despre cunoasterea(comuniunea cu) lui Dumnezeu e vorba asadar aici, si nu de cunoasterea unei teologii particulare.

Textul pariului apare în Pensées:

"Dumnezeu fie există, fie El nu există. Bazându-ne pe mărturii, atât pe revelația generală (natura) cât și pe revelația specială (Scripturi/Biblie), este precaut să acceptăm că Dumnezeu de fapt există. Este din abundență corect să concepem că sunt cel puțin 50% șanse ca Dumenzeul Creator Creștin de fapt să existe. Prin urmare, din moment ce noi ținem să obținem eternitatea, și deci infinitatea, alegerea înțeleaptă și sigură este să trăim ca și cum Dumenzeu ar exista. Dacă avem dreptate, vom câștiga totul, și nu vom pierde nimic. Dacă am greșit, nu pierdem nimic, nu câștigăm nimic. De aceea pe baza unei simple matematici, doar nechibzuitul alege să trăiască o viață fără Dumnezeu. Haideți să vedem. Din moment ce trebuie să alegeți, să vedem ce vă interesează cel mai puțin. Nu aveți nimic de pierdut. Haideți să estimăm aceste două cazuri. Dacă voi câștigați, veți câștiga totul; dacă pierdeți, nu veți pierde nimic. Pariați, deci, fără ezitare că El există."

După cum vezi Pascal precizează clar că e vorba de Dumnezeul în accepțiunea creștină. Altfel critica privind problema credinței greșite nici nu ar mai fi valabilă:

Quote

- Se ia ca premisă că d-zeul creștin pedepsește oamenii care nu cred în El. Aici intervine problema credinței greșite. Din Pariul lui Pascal se poate eventual deduce ca e bine să crezi în toți d-zeii religiilor. Totuși credințele și afirmațiile diferitelor religii sunt mutual exclusive, acest lucru fiind folosit și ca argument al revelației inconsistente, rezultând că nu pot fi toate "unica religie adevărată". Dacă de exemplu d-zeul real este cel din islam, atunci creștinul va fi pedepsit și va ajunge in iadul islamic, deoarece nu a respectat poruncile lui Allah, revelate in Coran.

LE: ahh, m-a întrecut gica_contra cu textul în engleză. :)

Edited by Kyu, 25 July 2007 - 13:26.


#223
aurel.ion

aurel.ion

    Yoghin MISA - Campion Sah Softpedia

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,682
  • Înscris: 28.04.2006
Pai se observa ca Pascal nu zice de "recompensa cu viata vesnica", ci de dobandirea eternitatii prin simplul fapt ca Dumnezeu este caracterizat de aceasta.

Nu religiile sunt intolerante una fata de cealalta, ci preotii religiilor sunt intoleranti unii fata de altiii. :lol:

#224
gica_contra

gica_contra

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,474
  • Înscris: 29.06.2005

View Postaurel.ion, on Jul 25 2007, 14:19, said:

Pai se observa ca Pascal nu zice de "recompensa cu viata vesnica", ci de dobandirea eternitatii prin simplul fapt ca Dumnezeu este caracterizat de aceasta.

Nu religiile sunt intolerante una fata de cealalta, ci preotii religiilor sunt intoleranti unii fata de altiii. :lol:
Serios, așa a zis Iisus, că la o adică e ok și cu Mamona? Sau Iisus era doar un popă?  :huh:

Cât privește jocurile de cuvinte gen "recompensă" cu "dobândire", las-o moartă. Dacă dobândești ceva pentru că ai urmat o regulă anume, înseamnă că ceea ce ai dobândit este recompensa pentru că ai urmat regula.

Edited by gica_contra, 25 July 2007 - 13:25.


#225
Kyu

Kyu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,547
  • Înscris: 24.01.2007

View Postaurel.ion, on Jul 25 2007, 13:19, said:

Nu religiile sunt intolerante una fata de cealalta, ci preotii religiilor sunt intoleranti unii fata de altiii. :lol:

E ca și cum ai spune: nu eu sunt intolerant față de tine ci de fapt celulele (musculare, osoase, epidermice, etc) care formează pumnul meu sunt intolerante la celulele (musculare, osoase, epidermice, etc) care formează fața ta. ;)

Edited by Kyu, 25 July 2007 - 13:35.


#226
aurel.ion

aurel.ion

    Yoghin MISA - Campion Sah Softpedia

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,682
  • Înscris: 28.04.2006
A confunda crestinismul cu preotii actuali este o greseala imensa. Exista si un proverb foarte sugestiv, :)

Cat priveste tampenia cu Mamona, aceasta dovedeste totala neintelegere a ceea ce am vrut sa spun.

O analogie, ca sa fie mai clar: apa nu te rasplateste cand te scalzi cu faptul ca te uda. Faptul ca e uda constituie o proprietate intrinseca a apei, si oricine intra in apa se uda. Analog vorbind (sper sa nu inteleaga vreun tampit ca fac echivalenta intre Dumnezeu si apa), Dumnezeu este(printre altele) eternitate, si oricine "intra" in Dumnezeu atinge eternitatea, nu ca o consecinta a vreunui targ facut cu Dumnezeu, ci fiindca aceasta este proprietatea intrinseca lui Dumnezeu.

Edited by aurel.ion, 25 July 2007 - 13:48.


#227
gica_contra

gica_contra

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,474
  • Înscris: 29.06.2005

View Postaurel.ion, on Jul 25 2007, 14:44, said:

A confunda crestinismul cu preotii actuali este o greseala imensa. Exista si un proverb foarte sugestiv, :)

Cat priveste tampenia cu Mamona, aceasta dovedeste totala neintelegere a ceea ce am vrut sa spun.

O analogie, ca sa fie mai clar: apa nu te rasplateste cand te scalzi cu faptul ca te uda. Faptul ca e uda constituie o proprietate intrinseca a apei, si oricine intra in apa se uda. Analog vorbind (sper sa nu inteleaga vreun tampit ca fac echivalenta intre Dumnezeu si apa), Dumnezeu este(printre altele) eternitate, si oricine "intra" in Dumnezeu atinge eternitatea, nu ca o consecinta a vreunui targ facut cu Dumnezeu, ci fiindca aceasta este proprietatea intrinseca lui Dumnezeu.
Nu dragule, nu oricine îi zice Doamne Doamne va intra în împărăția cerurilor, ci acela ce face voia Tatălui Celui din ceruri. Deci, faci voia Tatălui -> intri în Împărăția Cerurilor, nu faci voia Tatălui  ->  :finger: .
Mie îmi sună a regulă sau "târg" cum ai spus tu așa, mai din topor. Și de asemenea, îmi pare a nu lăsa loc, din nou, pentru alte religii sau Dumnezei.

#228
Kyu

Kyu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,547
  • Înscris: 24.01.2007

View Postgica_contra, on Jul 25 2007, 13:55, said:

Nu dragule, nu oricine îi zice Doamne Doamne va intra în împărăția cerurilor, ci acela ce face voia Tatălui Celui din ceruri. Deci, faci voia Tatălui -> intri în Împărăția Cerurilor, nu faci voia Tatălui  ->  :finger: .
Mie îmi sună a regulă sau "târg" cum ai spus tu așa, mai din topor. Și de asemenea, îmi pare a nu lăsa loc, din nou, pentru alte religii sau Dumnezei.

:D Aurel nu cred că a citit Biblia și a uitat că creștinii sadea îi consideră pe cei ne-creștini ca fiind păgâni. În cel mai bun caz aceștia din urmă ajung în Limbo, loc care din câte știu eu nu există în doctrina ortodoxă.

#229
aurel.ion

aurel.ion

    Yoghin MISA - Campion Sah Softpedia

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,682
  • Înscris: 28.04.2006
Nu am vorbit de modul cum ajungi sa intri in apa/Dumnezeu. Am zis doar de modul in care omul dobandeste eternitatea atunci cand ajunge la Dumnezeu: nu datorita unui targ, ci datorita faptului ca eternitatea este proprietatea intrinseca a lui Dumnezeu.

Fireste ca pentru a realiza acest proces, ca si in cazul oricarui alt proces, trebuie indeplinite o serie de cerinte sine qua non. Nu e insa vorba de targ, ca "asa vrea Dumnezeu sa puna conditii arbitrare si de neinteles". :) Este un proces simplu, firesc si natural.

In cazul de fata, asa cum e absurd sa vrei sa te scalzi in apa raului, dar in acelasi timp sa te indepartezi de el, la fel si in cazul "intrarii" in Dumnezeu, e absurd sa vrei sa intri in comuniune cu Dumnezeu dar in acelasi timp sa te indepartezi de El facand exact contrariul aspectelor care il caracterizeaza. Nu e vorba de niciun targ sau negociere. Dumnezeu nu cere alte lucruri de la om decat caracteristici intrinseci lui Dumnezeu: iubire, bunatate samd. Mai simplu de atat nu vad ce poate fi.

#230
gica_contra

gica_contra

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,474
  • Înscris: 29.06.2005

View Postaurel.ion, on Jul 25 2007, 15:07, said:

Dumnezeu nu cere alte lucruri de la om decat caracteristici intrinseci lui Dumnezeu: iubire, bunatate samd. Mai simplu de atat nu vad ce poate fi.
Păi noi nu discutăm aici ce cere, ci faptul că cere, lucru pe care îl menționezi și tu chiar în ultimul tău paragraf.

Prin urmare, în pariul lui Pascal este vorba de recompensă. Oricum a-i da-o.

Că vrei tu să faci în capul tău analogii abstracte și absolutiste despre Creatorul lumii te privește, dar atunci nu ar mai fi vorba de pariul lui Pascal.

#231
aurel.ion

aurel.ion

    Yoghin MISA - Campion Sah Softpedia

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,682
  • Înscris: 28.04.2006
"Cere" e un fel de-a spune. Altfel nu se poate. Asa cum raul nu iti cere sa vii la el daca vrei sa te scalzi, ci pur si simplu altfel nu se poate daca vrei sa intri in apa: nu poti sa vrei sa te si scalzi in rau dar in acelasi timp sa te indepartezi de el.

Omul are deplina libertate din partea lui Dumnezeu, dar trebuie sa-si asume consecintele firesti.

Edited by aurel.ion, 25 July 2007 - 14:34.


#232
gica_contra

gica_contra

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,474
  • Înscris: 29.06.2005

View Postaurel.ion, on Jul 25 2007, 15:33, said:

"Cere" e un fel de-a spune. Altfel nu se poate. Asa cum raul nu iti cere sa vii la el daca vrei sa te scalzi, ci pur si simplu altfel nu se poate daca vrei sa intri in apa: nu poti sa vrei sa te si scalzi in rau dar in acelasi timp sa te indepartezi de el.

Omul are deplina libertate din partea lui Dumnezeu, dar trebuie sa-si asume consecintele firesti.
Vrei să înlocuim cu "așteaptă"? Ți se pare vreo diferență?

Consecințe "firești"? Pfuaaa... M-ai spart... Mai și abține-te cu filozofelile de doi bani...

#233
aurel.ion

aurel.ion

    Yoghin MISA - Campion Sah Softpedia

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,682
  • Înscris: 28.04.2006
Ma, Iisus a folosit metafore, analogii si pilde in mod voit(dupa cum zice chiar el). Desi pare ca Dumnezeu "cere", de fapt este vorba doar de niste lucruri firesti: daca vrem sa obtinem nemurirea atunci conditia necesara si suficienta este cea de a ajunge la Dumnezeu. Dar la imbecili e mai usor sa le zici "Dumnezeu cere", decat sa le explici cum sta treaba cu "necesar si suficient". Nu e vorba de niciun targ, dar omul needucat mai degraba pricepe ce e ala targ decat ce e aia o conditie necesara si suficienta. :)

Edited by aurel.ion, 25 July 2007 - 14:45.


#234
gica_contra

gica_contra

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,474
  • Înscris: 29.06.2005

View Postaurel.ion, on Jul 25 2007, 15:43, said:

Ma, Iisus a folosit metafore, analogii si pilde in mod voit(dupa cum zice chiar el). Desi pare ca Dumnezeu "cere", de fapt este vorba doar de niste lucruri firesti: daca vrem sa obtinem nemurirea atunci conditia necesara si suficienta este cea de a ajunge la Dumnezeu. Dar la imbecili e mai usor sa le zici "Dumnezeu cere", decat sa le explici cum sta treaba cu "necesar si suficient". Nu e vorba de niciun targ, dar omul needucat mai degraba pricepe ce e ala targ decat ce e aia o conditie necesara si suficienta.
Am căutat pe Google maps Dumnezeu și nu l-am găsit. Trebuie să călătorim în spațiu?

Condiție necesară și suficientă? Deci există un punct în care atunci când ajungi poți să te oprești, că e suficient, gata, ai ajuns la Dumnezeu? Și de unde știi că e așa, că gata, ai ajuns acolo?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate