Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Centrale termice IMMERGAS
#2755
Posted 05 December 2016 - 22:23
maximg, on 05 decembrie 2016 - 19:11, said:
Interesant cum a trecut instalatia si centrala prin verificari . Ar trebui sa ai regulator . (La bloc merge si un stabilizator daca nu stai la parter) (La mine in oras au cam inlocuit regulatoarele vechi cu dinastea noi "cu rearmare" si teoretic nu mai trebuie tegulator/stabilizator) maximg, on 03 decembrie 2016 - 21:45, said:
Foloseste cineva la centrala -eolo star 24 3 e- boiler extern ? Pe ce schema de montaj ? Pentru tine persnal, sau pentru un client ? Daca este pentru tine, ar cam fi doua metode de rezolvare a problemei. Daca ai termostat de ambient, merge cu o vana cu 3 cai. |
#2756
Posted 05 December 2016 - 22:40
florin71_skoda, on 05 decembrie 2016 - 22:23, said:
Pentru tine persnal, sau pentru un client ? Daca este pentru tine, ar cam fi doua metode de rezolvare a problemei. Daca ai termostat de ambient, merge cu o vana cu 3 cai. Edited by florin71_skoda, 05 December 2016 - 23:06. |
#2757
Posted 05 December 2016 - 23:06
Daca este pentru tine si ai TA, atunci poti folosi o vana cu 3 cai de genul asta
Asta presupune sa renunti la partea de preparat ACM a centralei si sa legi boilerul "in paralel" cu radiatoarele, prin intermediul unei vane cu 3 cai Edited by florin71_skoda, 05 December 2016 - 23:08. |
#2758
Posted 05 December 2016 - 23:10
Interesant, si cine ar avea prioritate, incalzirea boilerului sau a caloriferelor?
|
#2759
Posted 05 December 2016 - 23:14
Cine vrei tu.
Logic ar fi sa fie prioritar boilerul. LE Am uitat sa spun ca la TA este de preferat sa se foloseasca cablu cu 3 fire. Daca nu se poate, atunci trebuie si un releu/contactor ca sa suplineasca firul lipsa Edited by florin71_skoda, 05 December 2016 - 23:16. |
#2760
Posted 05 December 2016 - 23:37
Logic da, dar pe mine m-ar deranja sa gasesc 19 grade in casa cand vin acasa pe motiv ca centrala in loc sa faca cald in casa asa cum am programat-o, baga caldura in boiler ca boilerul e prioritar.
|
#2761
Posted 06 December 2016 - 07:12
dicdobre, on 05 decembrie 2016 - 23:37, said:
Logic da, dar pe mine m-ar deranja sa gasesc 19 grade in casa cand vin acasa pe motiv ca centrala in loc sa faca cald in casa asa cum am programat-o, baga caldura in boiler ca boilerul e prioritar. La varianta propusa de Florin,se conecteaza si termostatul boilerului,intr-o schema,impreuna cu cel de ambient si vana cu 3 cai.Varianta:in loc de vana cu 3 cai se poate folosi o pompa pentru boiler. Mai e varianta cu boiler electric,in care intra apa calda produsa de centrala (ACM),iar rezistenta electrica,doar mentine temperatura in boiler...ma rog,se regreaza termostatul si temperatura ACM,convenabil. Edited by danpet, 06 December 2016 - 07:14. |
#2762
Posted 06 December 2016 - 11:14
Nu-i cu suparare,stiam, dar pentru un apartament locuit de 2-3 personae nu vad necesara adugarea unui boiler(mai ales unul de mare capacitate). Centralele cu functia confort pentru ACM sunt suficiente. La o bitermica de exemplu cand intri la dus si pornesti/opresti apa calda de cateva ori o sa cam faci si ceva dusuri reci. Pentru asta, iarna e suficient sa fii sigur ca la intrarea la dus o fortezi sa porneasca pe incalzire - fie din TA - fie cu: http://static.mivaro...ntrerup_fir.jpg pus sub centrala in paralel cu termostatul si uite asa ti-ai upgradat centrala cu functia confort ieftin si fara batai de cap. Daca esti uituc si uiti sa dezactivezi butonul poti sa pui unul temporizat ceva in genul celor de la masinile albalux cu storcator.
|
#2763
Posted 06 December 2016 - 11:53
E o idee,totusi...nu inteleg de ce as porni centrala (fortat) pe incalzire,stiind fiind ca porneste pe putere minima,urmand sa creasca puterea progresiv in timp de 1-10 minute (depinde de model si setari),iar pe ACM,direct,porneste la puterea (mare) de care are nevoie?
Da,e o solutie pentru a avea ACM daca e defect fluxostatul sau sonda NTC de ACM. LE: Sa stii ca m-am gandit si eu (de mult...de prin 2000) sa pun un boiler electric (10-50 litri,la baie),la apartament de 55m2 si 3 persoane,dar am renuntat la idee.Nu cred ca merita complicatia si la spatiul mic din baie. Edited by danpet, 06 December 2016 - 11:58. |
#2764
Posted 06 December 2016 - 18:05
Vorbeam de o bitermica, da?
Daca o pornesti pe incalzire si intri la dus, trece automat in regim de ACM cand deschizi dusul. Daca opresti apa pentru o perioada relativ scurta, flacara arde in continuare fiindca ai fortat-o sa merga in regim de incalzire. Schimbatorul bitermic ramane cald. Daca dai drumul la apa calda la dus/chiveta primesti apa calda in continuare. Ce se intampla daca nu merge in regim de caldura ? Opresti solicitarea de ACM pentru o perioada relativ scurta. Flacara se stinge, intra postcircularea si se raceste bitermicul. Cand vrei iar ACM, bitermicul e rece si pana porneste ventilatia, scanteie, gaz & flacara deja trece ceva apa rrece(e iarna totusi) spre dus pe care ti-o iei in freza cand tocmai voiai sa-ti dai spuma/clabucul jos de pe tine. Ca sa nu mai spun ca mersul pe incalzire intre reprizele de solicitare ACM var ridica un pic temperatura in casa un lucru nederanjant, chiar placut. |
|
#2765
Posted 06 December 2016 - 22:44
dicdobre, on 05 decembrie 2016 - 20:53, said:
Stimate coleg maricmanu, nu se face asa ceva. Nu e nevoie sa scoti vasul de expansiune din centrala ca sa ii refaci presiunea de aer. Daca inchizi turul si returul, si lasi deschis robinetul de golire al centralei poti reface presiunea fara probleme. Nu se desurubeaza holenderele. @samir67 cred ca bine ce ai facut. Pe pompa e un aerisitor automat care, dupa ce ai reumplut cu apa, va da afara tot aerul care intra cu apa in pompa. Bulele de aer care reusesc sa treaca spre calorifere le vei scoate pe purjele caloriferelor. La aerisitorul automat trebuie sa verifici sa fie capacelul deschis/desurubat. Cresterea de presiune de la 1.2 la rece la 1.9 la la cald e ok, depinde si cate calorifere ai pe instalatie (volumul de agent termic/apa care se dilata) si capacitatea vasului de expansiune. |
#2766
Posted 10 December 2016 - 10:42
Domnilor, nu va mai contraziceti! Revin cu update dupa represurizarea vasului de expansiune la centala. Presiune creste din nou. Am verificat din nou presiunea, prin golirea centaralei si este ok, adica 1 bar, verificata cu manometru profesional, cu verificare metrologica. Dupa verificarea presiunii, am oprit robinetul de alimentare cu apa al centralei si am testat-o 2 zile, timp in care presiunea pe circuitul caloriferelor a lucrat in intervalul 1,2 - 1,5 bari. Dupa ce am deschis robinetul de alimentare, dupa ceva timp, a inceput iarasi sa creasca presiunea peste 2 bari, pana ce a deschis supapa de siguranta. Am verificat robinetul de refacere a presiunii a circuitului de calorifere, prin demontarea totala a acestuia si testarea la presiune.
Care ar mai putea fi cauza cresterii presiunii? As deponta vana cu 3 cai, dar nu stiu cum sa o fac. Multumesc anticipat pentru ajutor. |
#2767
Posted 10 December 2016 - 10:51
Eolo Mini este o centrala cu schimbator cu placi. Daca esti ferm convins ca robinetul de incarcare este bun, atunci principalul suspect este schimbatorul cu placi. Ai undeva un por in schimbatorul cu placi.
|
#2768
Posted 10 December 2016 - 10:58
samir67, on 04 decembrie 2016 - 14:23, said:
Buna ziua! Am nevoie de ajutor cu un sfat. Centrala, Immergas Eolo Mini 24,luat-o razna, dupa 7 ani, a in sensul ca, creste presiunea in instalatie pana la 3 bari si da apa afara pe la supapa de siguranta. Nu stiu ce poate cauza aceasta crestere a presiunii, intrucat la rece o reglez la 1,2 bari, iar in functionare creste pana declanseaza supapa. Din ce ai descris aici "la rece o reglez la 1,2 bari, iar in functionare creste pana declanseaza supapa" m-a facut sa cred ca in functionare= la cald creste. Din ce povestesi acum e altceva. In blocurile hidraulice sunt doua suruburi care prind schimbatorul: http://www.potcontro...ix-1.022220.jpg Chiar daca il scoti nu stiu cum poti sa il testezi. Daca era modelul acesta: http://www.potcontro...ox-immergas.jpg ai fi putut sa il presurizezi mai usor. Edited by dicdobre, 10 December 2016 - 11:13. |
#2769
Posted 10 December 2016 - 11:12
samir67, on 10 decembrie 2016 - 10:42, said:
...Care ar mai putea fi cauza cresterii presiunii? As deponta vana cu 3 cai, dar nu stiu cum sa o fac. Multumesc anticipat pentru ajutor. |
|
#2770
Posted 10 December 2016 - 11:57
Poate nu m-am exprimat corect. O reglez la rece la 1,2 bari si creste in functionare pana declansaza supapa de siguranta. Daca nu porneste pe incalzirea caloriferelor nu creste presiunea. Ramane la 1,2 bari. Daca opresc alimentarea cu apa nu mai creste decat pana la 1,5 bari (normal), dar nu mai am apa calda. Daca deschid robinetul, creste iarasi pana declansaza supapa. Ma gandeam ca ar putea fi de la vana cu 3 cai. Pe aceea vroiam sa o demontez si sa o verific. Daca si aceea este buna, ramanea doar schimbatorul. Daca voi, ca si specialisti, spuneti ca nu poate fi de la vana cu 3 cai, inseamna ca nu ramane decat schimbatorul. Asa este?
Centrala este pusa in functiune in 2008 |
#2771
Posted 10 December 2016 - 12:28
samir67, on 10 decembrie 2016 - 10:42, said:
Domnilor, nu va mai contraziceti! Revin cu update dupa represurizarea vasului de expansiune la centala. Presiune creste din nou. Am verificat din nou presiunea, prin golirea centaralei si este ok, adica 1 bar, verificata cu manometru profesional, cu verificare metrologica. Dupa verificarea presiunii, am oprit robinetul de alimentare cu apa al centralei si am testat-o 2 zile, timp in care presiunea pe circuitul caloriferelor a lucrat in intervalul 1,2 - 1,5 bari. Dupa ce am deschis robinetul de alimentare, dupa ceva timp, a inceput iarasi sa creasca presiunea peste 2 bari, pana ce a deschis supapa de siguranta. Am verificat robinetul de refacere a presiunii a circuitului de calorifere, prin demontarea totala a acestuia si testarea la presiune. Care ar mai putea fi cauza cresterii presiunii? As deponta vana cu 3 cai, dar nu stiu cum sa o fac. Multumesc anticipat pentru ajutor. |
#2772
Posted 10 December 2016 - 12:41
nicolvaly, on 10 decembrie 2016 - 12:28, said:
Cred că faci o confuzie între robinetul de umplere a centralei cu apă şi circuitul ACM. După ce ai băgat apă în centrală şi instalaţia de încălzire la 1,2 bari, închizi robinetul de umplere şi nu mai umbli la el mai ales că pe încălzire presiunea nu scade. În cazul în care foloseşti centrala pe ACM şi presiunea creşte în instalaţia de încălzire cu robinetul de umplere închis, mai mult ca sigur ai fisură în schimbătorul secundar în plăci (ACM) şi probabil presiunea apei reci din reţeaua oraşului e mare (2 bari) ajunge în instalaţia de încălzire pe rută ocolitoare şi când centrala porneşte pe încălzire presiunea creşte mult şi supapa de protecţie se deschide. Valvula cu 3 căi nu are nici-o legătură cu creşterea presiunii în centrală. Rolul ei e de a închide circuitul de încălzire şi a deschide circuitul ACM dintre schimbătorul de căldură principal şi cel secundar şi invers. Dacă valvula cu 3 căi nu mai etanşează bine din cauza depunerilor de calcar ,atunci poţi închide robineţii tur şi retur ai circuitului de încălzire pe timpul cât centrala funcţionează pe ACM, cu condiţia să-i deschizi imediat când se opreşte centrala pe ACM. Odată cu venirea verii, demontează valvula cu 3 căi, bag-o în soluţie concentrată de apă distilată cu sare de lămâie cam 2-3 zile şi va arăta ca nouă, fără pic de calcar sau alte mizerii. Dacă foloseşti soluţie acidă rişti să distrugi garniturile, membrana sau unele piese din plastic. Edited by samir67, 10 December 2016 - 12:42. |
Anunturi
▶ 4 user(s) are reading this topic
0 members, 4 guests, 0 anonymous users