Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
[CHESTIONAR] Cat de des va reinst...

Configurare Rufus-4.5

Card edenred G pay ajutor!

Alternativa la manea
 Taxarea vacilor in Danemarca si..

Oamenii fara Whatsapp

Pompe apa fotovoltaice.

Valori ok fibra?
 recomandare smartwatch copil

Viata traita asa cum vrei tu vs v...

Melodie dance veche

RIP Shifty Shellshock
 Daca nu ar conta salariul, ce mes...

Racordare la apa termosemineu

Mi-am luat 4x4 si vreau sa-l testez

Recomandare laptop cu luminozitat...
 

Despre mersul economic

- - - - -
  • Please log in to reply
1247 replies to this topic

#1243
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,767
  • Înscris: 15.06.2007

 geopsi, on 27 august 2021 - 08:44, said:


Ce nu am putut sa inteleg nici o data este plecarea super lenta de la semafor pentru ca pentru o super mica economie ajung sa stea o gramada de masini care nu apuca sa treaca si produc noxe plus ca daca pleci si ajungi repede in trepte mai mari (3-5) si consumul este mai bun decat in in primele.
la trafic urban aglomerat nu mai poti face economii de nici un fel. Singura optiune este daca cunosti bine traseul sa incerci sa anticipezi. De exemplu, mai bine accelerezi sa prinzi verde decat sa o lalali incet si sa franezi la rosu. Dupa ce ai trecut de semafor o lasi in frana de motor si "recuperezi paguba". Ideea este sa incerci sa mentii un ritm constant sinsa eviti situatiile care necesita franari inutile.

Edited by tfmercedez, 26 May 2024 - 14:07.


#1244
laur_20

laur_20

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 08.04.2024
Mi-am facut propriul stil de a conduce economic.  Chiar si cu trafic aglomerat am reusit sa scot consum foarte mic. Ce am constatat :
1. Sa anticipezi traficul . Este adevarat , uneori este mai bine sa accelerezi , pt a prinde verde, dar daca dupa semafor este blocat traficul, mai bine pierzi verdele.
2. In unele situatii  frana inseamna economie. De ex daca ai 60 kmh si ai rosu la cateva sute de metri, mai bine franezi mai brusc, pt a prelungi timpul la care ajungi coloana, astfel nu mai pleci cu treapta 1, ci treci cu treapta 3 de ex.
3. Frana de motor inseamna economie.
4. Mers pe liber , atunci cand e cazul aduce o economie considerabila.
5. Mersul subturat nu e ok, dar nici sa o turezi prea rau. in functie de declivitate poti merge mai turat sau nu.
6.Cea mai mare economie la buzunar o faci cu gpl.
8. Masina alba = economie , pt ca se incalzeste mai putin vara, si  clima merge mai putin, dar si piesele imbatranesc mai putin, de ex curele, vopsea, etc.
9. Daca respecti pasii de mai sus , economia cea mai mare nu este la combustibil , ci la piese si timpul pierdut in service ,pt a schimba acele piese uzate.

#1245
Mo_su

Mo_su

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 458
  • Înscris: 13.02.2024
Eu am observat ca si combustibilul superior face economie , bine se anuleaza prin pret insa motorul merge altfel !
Modul eco am constatat ca este la fel de gurmand ca sport insa mult mai enervant prin lipsa de putere!
Asta cu subturatul este adevarata la motoarele turbo , am inceput (cam tarziu) sa merg in trepte inferioare la minim 2000 rpm decat sa merg in trepte superioare la 1600rpm. La aspirat e alta discutie !
Asa mai sunt si alte tipsuri :
- sa nu cari greutati inutile , eu am in permanenta 50kg in portbagaj …logistica pentru gratar
- sa ai o presiune buna la roti, la mine stau la 2,5
Nu stiu despre start stop ca nu folosesc , per total eu cred ca face mai mult rau decat bine , sa pornesti un motor de zeci de ori pe zi mi se pare o idiotenie !
Legat de culoarea alba, macar la 2-3 luni trebuie spalata cu manusa latoasa fiindca ramane cumva patata de praf, jeturile nu o spala cum trebuie !

Edited by Mo_su, 16 June 2024 - 08:22.


#1246
raducanu969

raducanu969

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,647
  • Înscris: 30.06.2023
Cat sa si castigi! 2 - 3 linguri de combustibil, in rest, numai rau faci motorului. Da, economie faci la drum lung cand, mergand intre 65 km/h - 80 km/h in rest, deja devine loterie.
Niciodata nu m-am uitat la consum, desi merg " mediu ca in comportament in trafic ".

#1247
axxel4you

axxel4you

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 974
  • Înscris: 10.01.2009
Eu pentru a merge cat mai economic umflu anvelopele pe fata la 2.9 bar si pe spate la 2.6 bar (sunt anvelope LT cu presiune maxima 3.4 bar), nu depasesc viteza de 93 km/h, folosesc cruise control cat mai mult si am grija daca vine o zona unde trebuie sa urc putin sa accelerez din timp ca sa nu fie nevoie cutia automata sa iasa din overdrive. Pe la 90 km/h am aproximativ 1500 rot/min la motor.

#1248
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,767
  • Înscris: 15.06.2007
Irelevant ce presiune ai tu in roti. Fiecare model de masina are specificatiile proprii.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate