Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Google Pixel 6 vs Samsung S21 Fe

Abatere de la autorizatie casa

Rețeaua RCS va pune Aleph si toat...
 Subtitrarea film online

Navigatie blocata

Recomandare tastatura

Slavia Praga - CFR Cluj 6.10.2022...
 Problema citire stick USB

Recuperare document Office

USB-C obligatoriu pe toate dispoz...

Thessaloniki - Izmir Ferry incep...
 Informații despre VOYO !

VUNK - Felicitari, ai reusit!

AMPShare: Scule de marci diferite...

Recomandare pantofi sport plimbare
 

Duba 4x4

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#1
MindMachine-

MindMachine-

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 24.05.2020
Caut sa cumpar o dubita mica, 4x4, va fi folosita in principiu pentru camping si excursii (o voi amenaja eu, nu vreau rulote sau gata amenajate)
De preferat mai veche si diesel, motor mai mic de 2.4 sau 2 pentru ca n-am de gand sa dau multi bani pe ea sau impozit.
Pana acum am tot cautat Volkswagen T3 Syncro, pt garda la sol mare si aspect in general, dar alea nu prea se gasesc la noi iar in strainatate sunt exagerat de scumpe.

Aveti alte sugestii?

#2
Namidee

Namidee

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 615
  • Înscris: 02.06.2021
Hyundai H1 starex

#3
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,701
  • Înscris: 08.10.2004
poti sa faci overlanding ok si cu un pickup sau chiar un landcruiser/patrol modificat. duba 4x4 mai greu, si ce gasesti vor fi scumpe. depinde exact ce vrei sa faci cu ea. cand gaesti ceva da si pe aici un semn.

succes

#4
MindMachine-

MindMachine-

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 24.05.2020

View PostNamidee, on 05 iulie 2022 - 18:44, said:

Hyundai H1 starex

Arata bine, motorul de 2.5 e un pic iffy la impozit dar nimic exagerat, ar mai fi Mitsubishi L300 in gama asta si transporter 4, toate cam in aceelasi price range.

Astept cat mai multe sugestii.

#5
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Te poti uita si la benzina.
Multe dube pe benzina au CNG dar poti scoate instalatia si monta GPL in locul ei sau alt tank in locul celui de CNG.

Si nu cred ca e prea greu sa folosesti tankul de GPL si in alte scopuri. Gasesti inclusiv frigider pe GPL.

Pt conversia masinii cauta o rulota care a prins mucegai (Anglia de obicei) si care in principiu e dauna totala (ca nu mai scoti mucegaiul din ea) ca au preturi derizorii dar au o gramada de chestii misto care pot fi recuperate. Trape, ventilatoare, pompe, tankuri, invertor, frigider, aragaz si alte chestii din astea. Plus feronerie (pistoane, culise etc).

Edited by underb, 05 July 2022 - 19:03.


#6
MindMachine-

MindMachine-

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 24.05.2020

View Postunderb, on 05 iulie 2022 - 18:57, said:

Te poti uita si la benzina.
Multe dube pe benzina au CNG dar poti scoate instalatia si monta GPL in locul ei sau alt tank in locul celui de CNG.

Multumesc de sugestie, intr-adevar.. Cu preturile astea la motorina... N-am avut niciodata masini pe benzina, deci sunt putin reticent pe partea asta, dar ideea principala e ca sunt in etapa de testare a unui proiect de rafinarie de ulei, si rezultatele sunt promitatoare. Deci ar fi mai bine ceva diesel cu pompa mecanica cu care merg aproape pe gratis, dar sunt deschis sugestiilor in momentul acesta.
Multumesc si colegului de mai sus care a zis de patrol si Land Cruiser, dar sunt putin mici ca spatiu interior. Poate doar putin mai mari (daca) decat o masina combi.
ideea e ca orice ar fi, vreau ca in momentul in care dau de un drum forestier sau o balta cu noroi sa nu raman cu ea acolo.

#7
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View PostMindMachine-, on 05 iulie 2022 - 18:55, said:



Arata bine, motorul de 2.5 e un pic iffy la impozit dar nimic exagerat, ar mai fi Mitsubishi L300 in gama asta si transporter 4, toate cam in aceelasi price range.

Astept cat mai multe sugestii.

Cauta ceva de maxim 6 locuri ca sa fie N1 si poate sa aiba si motor de 4L ca nu vei avea probleme cu impozitul. E drept ca dai mai mult pe alte (asigurare, rovignieta) decat la cele omologate ca turism.

Dpdv al birocratiei cel mai simplu de modificat sunt dubele cu 3 locuri. Ca poti sa ii faci cam ce vrei tu in spate.

Daca iei una 8+1 (care e turism nu utilara)  va trebui sa ii montezi scaunele (cu centuri de siguranta) cand mergi la ITP. Anual daca e mai veche. Ceea ce poate deveni de la complicat la imposibil.
Iar daca e o masina mai inalta si mai lunga, cu alura de duba comerciala, ai ocazia sa te opreasca si ARRul sa te intrebe de sanatate.

View PostMindMachine-, on 05 iulie 2022 - 19:07, said:



Multumesc de sugestie, intr-adevar.. Cu preturile astea la motorina... N-am avut niciodata masini pe benzina, deci sunt putin reticent pe partea asta, dar ideea principala e ca sunt in etapa de testare a unui proiect de rafinarie de ulei, si rezultatele sunt promitatoare. Deci ar fi mai bine ceva diesel cu pompa mecanica cu care merg aproape pe gratis, dar sunt deschis sugestiilor in momentul acesta.
Multumesc si colegului de mai sus care a zis de patrol si Land Cruiser, dar sunt putin mici ca spatiu interior. Poate doar putin mai mari (daca) decat o masina combi.
ideea e ca orice ar fi, vreau ca in momentul in care dau de un drum forestier sau o balta cu noroi sa nu raman cu ea acolo.

Ai primit o sugestie care nu te  indeparteaza prea mult de Patrol sau Landcruiser - H1ul care parca are mecanica de Pajero (sper sa nu vb prostii :D )

Edited by underb, 05 July 2022 - 19:14.


#8
cmzo

cmzo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 688
  • Înscris: 04.05.2022

View Postunderb, on 05 iulie 2022 - 19:10, said:



Cauta ceva de maxim 6 locuri ca sa fie N1 si poate sa aiba si motor de 4L ca nu vei avea probleme cu impozitul. E drept ca dai mai mult pe alte (asigurare, rovignieta) decat la cele omologate ca turism.

Dpdv al birocratiei cel mai simplu de modificat sunt dubele cu 3 locuri. Ca poti sa ii faci cam ce vrei tu in spate.

Daca iei una 8+1 (care e turism nu utilara)  va trebui sa ii montezi scaunele (cu centuri de siguranta) cand mergi la ITP. Anual daca e mai veche. Ceea ce poate deveni de la complicat la imposibil.
Mercedes Sprinter 4x4 mixt,8 locuri, dar cred ca te omoara la impozit plus ca sigur sunt cazute,nereparate..
Alea sunt trecute N1? Sau Autoturism vol minibus in carte?

#9
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
8+1 sunt de obicei autoturisme.
N1 sunt cele de maxim 6 locuri.

Conditia pt N1 e ca greutatea pasagerilor sa fie maxim jumatate din sarcina utila. Pasageri de 75 kg parca. Asta ar insemna ca dubele de 8+1 ar depasi greutatea permisa pt a fi conduse cu B-ul daca ar fi omologate ca utilitara N1.
Ar veni 675kg pasagerii si 675kg marfa adica 1350kg. Ar insemna ca masina in ordine de mers sa nu depaseasca 2150Kg ca sa fie omologabila N1 si sa poata fi condusa cu Bul.

Iar faptul ca vorbim de 4x4, cu atat mai greu sa ramana sub greutatea de 2150kg in ordine de mers (cu toate plinurile facute).

Oricum, 8+1 e cea mai proasta varianta pentru conversie in Romania. Am scris mai sus treaba cu ITPul (anual la masinile vechi) care cere sa ai banchetele si centurile de siguranta montate. In cativa ani (putini) iti bagi pxla in scos tot, bagat scaunele, scos scaunele, baga din nou tot. Iar daca esti imun si o faci oricum numai de-al dracu, se olaresc toate gaurile de la montat/demontat.
Si tot ramane problema ARRului daca masina pare comerciala (gen Sprinter).

In caz ca nu e clar, am si eu niste planuri :)

Dar nu ma bag la 4x4 ca ma complic.
Se ajunge suficient de departe si cu x2.
Oricum ai limitari de gabarit care e posibil sa apara inaintea limitarilor tractiunii.

Eu vreau una mare si inalta. Ca familie, copchii, dus, pipi, caca :)

Ma enerveaza ca alea bune (late sus ca sa pun macar 2 paturi transversale) au tractiune fata dar asta e...
RWD e mai bun cand ai greutate.

Edited by underb, 05 July 2022 - 19:42.


#10
MindMachine-

MindMachine-

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 24.05.2020
Multumesc pentru insight-ul asupra aspectului birocratic 😅 Cum spuneam, cat timp nu depaseste 1000 lei pe an impozitul nu prea ma deranjeaza ce e, desi astea utilitare par putin sa dea batai de cap, cum pe de alta parte si cele 8+1 fara scaune.

Am cautat si Mercedes-Benz sprinter dar nu prea am gasit relevante. Desi am gasit una cu A/C la pret bun ceea ce e un mare mare plus, dar nu era 4x4.
Parca aveau motor de 2.2, ceea ce nu e atat de grav.

Ma gandesc tot mai mult la un L300 sau... Inca imi sta T3-ul dupa ceafa. H1 parca e... Putin dubios asta e tot))

Ma uitam daca merge sa faci din t3 simplu unul 4x4 dar nu stiu daca fac figuri cei de la ITP.

#11
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Toti fug de masini dubioase. Asa ca poti alege ce e mai bun din oferta :)
Asta desi nu e nimic dubios la H1 in realitate. Personal as lua un H1 dar n-are suficient volum pt ce am nevoie.

#12
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Cetatean European Nevaccinat*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,060
  • Înscris: 10.07.2013
[ https://ireland.apollo.olxcdn.com/v1/files/eyJmbiI6IjZ2dG5lNjJhZjg2MjItQVVUT1ZJVFJPIiwidyI6W3siZm4iOiJxN216NTNiaWZwemstQVVUT1ZJVFJPIiwicyI6IjE2IiwicCI6IjEwLC0xMCIsImEiOiIwIn1dfQ._0JUEb1CrkdNYmPeoNuslNLMHPrqiEe5AOG13eVExxU/image;s=1080x720 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://ireland.apollo.olxcdn.com/v1/files/eyJmbiI6Ing2eG93eHh5eTR4MTMtQVVUT1ZJVFJPIiwidyI6W3siZm4iOiJxN216NTNiaWZwemstQVVUT1ZJVFJPIiwicyI6IjE2IiwicCI6IjEwLC0xMCIsImEiOiIwIn1dfQ.hRDQv5q5TlGsVpNhyYi38sS2BBG85yo6lgp9BsRXfHM/image;s=1080x720 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Ford Galaxy din 2006 diesel cu 320.000 km la bord, la pret de 1550 euro este ok?https://www.autovit....tml#xtor=SEC-81

Edited by xmanyacs77, 05 July 2022 - 19:53.


#13
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Legat de impozit, nu e singura cheltuiala.
Cu N1 esti avantajat doar daca vrei motor mare. Cu motor mic iesi mai ieftin daca iei turism. Doar ca daca iei turism ai povestea cu ITPul (scoate interior baga scaune, scoate scaune, baga interior. Anual) si cu controalele ARR - "ce-avem noi aici? De ce n-ai omologat-o?" Si kkturi din astea.
Ca si campervanurile au omologare daca vrei neaparat asta sau ai niste constrangeri care te fac sa te expui si nu  poti evita omologarea.
Cel mai usor mod de a te expune e greutatea si nr de locuri.

Cred ca ce separa lucrurile este nr de persoane. Daca nu sunt mai mult de 3 persoane in masina nu are niciun rost sa te uiti la altceva in afara de dube cu 3 locuri.

La extrema linistita a birocratiei sunt frigorificele. Si ai si un start bun pt conversie pt ca ai o cutie izolata in spate care nu intereseaza pe absolut nimeni cum e amenajata. Faptul ca ai deja racire pt ea e bonus. Foarte mare.

Nu stiu cat se bine ai aprofundat problema dar izolatia termica ce nu fura inutil interior, mai ales din latime ca ala e baiul, e miza cea mai mare. Si nu e vb de trasferul de caldura cat de condens si in cele din urma de mucegai care te va forta sa bagi totul pe foc si sa o iei de la inceput.

View Postxmanyacs77, on 05 iulie 2022 - 19:51, said:


E ok si asa. Depinde de nevoi. Merge pt excursii de WE.

Avantajul e ca o poti folosi si ca masina de zi cu zi.

Edited by underb, 05 July 2022 - 20:08.


#14
MindMachine-

MindMachine-

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 24.05.2020
Vazand raspunsurile unor pasionati de pe aici, pare ca varianta cu duba propiuzisa e cea mai avantajoasa, dar aici intervine vechea problema ca e mai greu sa gasesti una 4x4.

Autoturismele par sa cauzeze multe necazuri pe partea legala, desi partea cu interiorul si ITP-ul se rezolva, banuiesc, usor daca ai pe cineva. Dar ramane ARR-ul orice ar fi asta.

Nu mi-e neaparat motor mare, dar de cand am fordul cu motor de 1.6 imi lipseste cel de 2 enorm.

Pe partea cu dube mari, nu ma avantajeaza sub nicio forma din moment ce doar 2 persoane trebuie sa salasluiasca intr-însa la orice moment. Pe langa asta in situatii de teren accidentat o masina cu baza lunga nu te ajuta deloc. Imi aduc aminte ca erau modelele acelea de Sprinter micute, inca le mai vad ocazional, par cea mai buna alegere, dar din nou, unde e una 4x4?

Din cate am vazut, majoritatea L300 sunt 8+1n la fel si H1, Fordul ala galaxy are pret foarte bun, dar intra in aceeasi poveste cu restul.


Acum ca am aflat aceste aspecte tind mai mult spre duba propriuzisa, T3-ul ramane in continuare pe lista, dar acum a intrat si sprinter 😁


#15
cmzo

cmzo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 688
  • Înscris: 04.05.2022
underb ai dreptate.
Vazusem pe youtube clipul unuia care avuse o duba cu 3 locuri convertita si a tot mers cu ea.Isi pusese pe incalzire un webasto diesel conectat la rezervoru masinii. A avut probleme mecanice prin afara tarii si a venit pe platforma ,pana la urma a luat o autorulota de la mama ei din 1980,diesel aspirat motor 2,4
Si eu urmaresc(am in plan asa ceva) de cumparat.
Mersi de info cu omologarea nu stiam.

E rar de gasit Mercedes Sprinter 4x4
Alea mici gen damas  exemplu: Subaru libero 1,0 4x4 inguste si inalte  se gasesc mai usor

#16
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
ARRul sunt aia care fac controle in trafic (de obicei) la vehiculele comerciale. Verifica tahograful, greutatea si naiba mai stie ce. Niste dube albe cu tricolorul pe el.
Si dintre aia mici, ii vaneaza pe aia care fac "Italea" si "Spanea" cu 8+1. Pt spaga.
Si nu te poti ridica la nivel alora care fac transport cu 8+1 daca e sa te opreasca. Vb se spaga. Iar de amendat gasesc ei ceva...


PS. Pt 2 persoane, duba de marfa daca nu vrei sa te complici inutil.

Edited by underb, 05 July 2022 - 20:25.


#17
cmzo

cmzo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 688
  • Înscris: 04.05.2022
https://en.m.wikiped...iki/Subaru_Sumo
Au motoare de 1,0 si 1,2 4x4 cuplabil prin buton de pe maneta cutiei de viteze
Cutia are rapoartele foarte scurte, stiu ca incapea la fix un frigider mediu arctic cu scaunele rabatate

#18
MindMachine-

MindMachine-

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 24.05.2020
Problema e ca acolo unde ajungi cu o autorulota "obisnuita" ajungi si cu o masina obisnuita, si cel mai probabil gasesti si un hotel/motel/orice forma de cazare, deci nu prea le vad rostul. Cand vrei sa mergi departe de civilizatie ai toate sansele sa ramai fara drumuri amenajate si/sau cazare.

Poate ma insel eu, dar daca e de spatiu cel mai bine iei un camion de 7.5T frigoriffic si ai terminat treaba 😂 Glumesc bineinteles, or fi ieftine dar nu cred ca vreunul din noi isi permite asigurare la asa ceva dar totusi...

Exista un compromis? Ca daca nu, iau direct un T3 duba asa cum e el cu tractiune pe spate si adio lume))



Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate