Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Pentax Romania - topic pentru pentaxiști

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
7304 replies to this topic

#5923
rares197

rares197

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 57
  • Înscris: 17.11.2006

View PostHatti, on 07 iulie 2017 - 14:01, said:


Multumesc. Intrebarea nu e stupida, as spune ca e doar de necunoscator. Eu personal am inceput sa ma satur de ea, e destul de frustrant sa muncesc pentru o poza cateodata cateva ore sau chiar o zi intreaga (prin munca inteleg sa caut un unghi bun si un moment al zilei cu lumina buna, sa incerc sa anticipez vremea, lumina etc ceea ce nu e intotdeauna simplu) apoi cineva sa spuna... "ce frumos... dar stai, e prelucrata? aaa, asa se explica".

O sa incerc sa raspund cum ma pricep mai bine, daca gresesc pe undeva sigur ma vor corecta colegii Posted Image

1) Nu exista poze "neprelucrate". Cele care crezi tu ca sunt neprelucrate, sunt de fapt prelucrate de camera. Sa spunem ca tragi JPG. De fapt camera trage o poza RAW si apoi o face JPG conform setarilor stabilite de tine. In practica, ii baga ceva sharpness, ceva noise reduction, ceva contrast, se joaca cu culorile, ceva saturatie, tot soiul de corectii etc. Dar camera nu stie sa aplice aceste setari intr-un mod inteligent. Poate eu vreau sa scad contrastul, nu sa-l cresc, in functie de scena, sau poate vreau sa il scad intr-o parte a pozei si sa-l cresc in alta. Prefer sa controlez eu toate aceste lucruri, de asta am dezactivat toate corectille din camera, trag in format RAW si imi procesez singur fiecare poza. Ca sa fac o analogie cu fotografia pe film, sa ceri poze neprelucrate e ca si cum ai cere un film nedevelopat.

2) Camera foto si ochiul uman au lucruri in comun, dar sunt si deosebite in multe privinte. De asta camera foto vede lucrurile altfel decat le vezi tu. Cand multi cer sa vada pozele "neprelucrate" eu cel putin banuiesc ca vor sa vada ceva cat mai apropiat de realitate, de felul in care ei vad poza cu ochii. Dar paradoxal, pentru a ajunge acolo, trebuie sa iti prelucrezi pozele. Daca te multumesti cu ce scoate aparatul, fara o prelucrare mai atenta, vei sfarsi cu niste poze diferite de ceea ce vezi cu ochii. O sa dau un exemplu, sa spunem ca ai un cadru cu cer si soare in partea de sus, si in partea de jos o zona foarte putin iluminata. Chiar daca ai ceva notiuni de tehnica foto si incerci sa expui cat mai bine, camera nu va reusi o expunere care sa multumeasca cele doua zone. In practica, cand vei scoate poza direct din camera, vei fi in una din urmatoarele situatii: ori cerul va fi expus corect si zona mai putin luminata de jos va aparea neagra sau foarte intunecata, ori zona de jos va fi expusa corect adica o sa vezi ceva detalii dar cerul va fi alb (complet ars), ori un compromis mai mult sau mai putin fericit intre cele doua. Dar nu asa vezi tu scena respectiva cu ochii, asadar poza direct din camera este nerealista. Cand te uiti la scena respectiva, creierul nu face o singura poza, ci exista un flux continuu de date de la ochi la creier, unde semnalul este procesat si obtii o imagine in care contrastul de luminozitate dintre cele doua zone este permanent ajustat de catre creier, in functie de zona unde iti muti atentia. Ca sa obtii ceva apropiat de ce vezi cu ochii in situatia de mai sus, trebuie sa folosesti filtre sau sa procesezi poza rezultata, sau ambele. Eu nu folosesc filtre din mai multe motive pe care ne le mai detaliez aici (cred ca pentru ce fac eu au mai multe dezavantaje decat avantaje), asadar trebuie sa imi procesez cadrele.

3) Cred ca fiecare fotograf are dreptul sa se exprime asa cum vrea in ce priveste prelucrarea pozelor. Eu personal inclin spre un stil de procesare cat mai natural si incerc sa pierd cat mai putin timp la procesare. Daca pierd mai mult de 5 minute pentru o poza, deja incep sa ma gandesc ca nu merita cadrul respectiv efortul si abandonez poza. Altfel spus, incerc sa rezolv cat mai multe din aparat si cat mai putin la procesare. De-a lungul timpului cred ca am devenit mai bun la asta. Ma uitam la pozele din albumul care ti-a placut tie si mi se pare ca in multe cazuri procesarea e destul de dubioasa in comparatie cu ultimele mele fotografii, daca acum as mai trece odata prin ele cred ca ar arata un pic altfel. Poti vedea aici galeria mea cu poze ceva mai recente: https://www.flickr.c...s/hattifnattar/

Daca postarea mea are un ton usor malitios sau agresiv, imi cer scuze, nu asta a fost intentia mea.
Iti multumesc mult pentru raspuns, sincer nu l-am perceput chiar deloc nici ironic si nici agresiv. Sunt incepator incepator de tot si de aceea a venit aceasta intrebare.
Am de un an de zile un Pentax k50 obiectivul kit 18-55 si un 50 mm f1.8. Dar....de vreo noua luni am si un bebe asa ca nu am prea avut timp sa ma ocup de aparat, abia de acum incolo mi-am propus sa fac asta. Asa ca momentan tot stau si citesc cand mai prind timp liber.
Raspunsul de fapt mie chiar mi-a folosit pentru ca, daca acele poze ar fi fost ceea ce scoate camera....probabil nici nu ma mai apropiam vreodata de aparatul foto.
Daca nu deranjez, poate am sa mai revin cu unele intrebari sau aici sau in privat.

#5924
Hatti

Hatti

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 575
  • Înscris: 20.01.2007

View PostTS030, on 07 iulie 2017 - 14:36, said:

Sunt curios cat de mult poti sa te apropii cu JPEG scos din aparat. Daca ai chef si mai ales timp, imi satisfaci te rog aceasta curiozitate? (luand adica unul din RAW-uri si prelucrandu-l in aparat).

Sigur ca da, o sa incerc cand ajung acasa, momentan nu am nici PC-ul (unde tin RAW-urile) nici camera cu mine. Va trebui sa citesc nitel manualul pentru ca nu am tras niciodata vreun JPG. Dar stiu ca ce imi arata camera cand ma uit la poze pe modul Play pe displayul camerei este de fapt un JPG procesat in aparat, asadar ar trebui sa ma apropii destul de mult cel putin in unele cadre. O sa incerc sa postez unul in care ma apropii mult si unul diametral opus.

View Postcrokodilu, on 07 iulie 2017 - 14:37, said:

Probabil trebuie inteles/explicat ce a vrut sa intrebe defapt autorul. Bineinteles ca pozele sunt prelucrate, nici un aparat nu prea scoate by default acel "hdr", pe de alta parte nu toate aparatele sunt capabile sa scoata acel "hdr", ca banui ca efectul respectiv a impresionat.
Iar daca rezultatul este obtinut prin prelucrare in aparat, oare care este raspunsul la intrebarea "pozele sunt prelucrate sau e ceea ce a scos aparatul???"

Ca sa raspund mai clar (adica sa derutez pe toata lumea), toate pozele sunt prelucrate din ceea ce a scos aparatul :)

Legat de HDR (care vine de fapt de la High Dynamic Range), toate pozele mele sunt obtinute prin procesarea unei singure expuneri. Cred ca o singura data am incercat sa fac HDR din mai multe expuneri, dar nu mi-a placut cum a iesit (oarecum nenatural) si pe langa asta nu imi place sa pierd mult timp la procesare... si nici la achizitie (mai multe cadre pe trepied etc). E unul din motivele pentru care am ales Pentax, mai toate aparatele de la Pentax au un dynamic range fantastic.

#5925
Hatti

Hatti

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 575
  • Înscris: 20.01.2007

View Postrares197, on 07 iulie 2017 - 21:02, said:

Iti multumesc mult pentru raspuns, sincer nu l-am perceput chiar deloc nici ironic si nici agresiv. Sunt incepator incepator de tot si de aceea a venit aceasta intrebare.
Am de un an de zile un Pentax k50 obiectivul kit 18-55 si un 50 mm f1.8. Dar....de vreo noua luni am si un bebe asa ca nu am prea avut timp sa ma ocup de aparat, abia de acum incolo mi-am propus sa fac asta. Asa ca momentan tot stau si citesc cand mai prind timp liber.
Raspunsul de fapt mie chiar mi-a folosit pentru ca, daca acele poze ar fi fost ceea ce scoate camera....probabil nici nu ma mai apropiam vreodata de aparatul foto.
Daca nu deranjez, poate am sa mai revin cu unele intrebari sau aici sau in privat.

Ma bucur... cu placere iti raspund daca ai intrebari. Nu stiu de ce te-ar descuraja acele poze, toate sunt procesate, dar multe sunt foarte aproape de ceea ce scoate camera. Exista o limita si la procesare... cadrul original trebuie sa fie cat mai aproape de ceea ce vrei sa obtii in final. Personal criteriul meu este ca daca stau mai mult de 5 minute la procesare, cadrul original e slab si il abandonez. Exista si exceptii bineinteles cand am insistat si am reusit sa rezolv la procesare, dar in principal cadrul original trebuie sa fie cat mai bun. In ce priveste asta, rezolvarea mea e ca sunt foarte pretentios cu lumina si cu incadrarea si nu fac multe poze. Au fost ture in care am plecat cu aparatul, obiective si trepiedul la gat si dupa ce le-am carat kilometri pe munte, m-am intors cu zero poze. Eu vad asta si ca un avantaj, dar si ca un dezavantaj (adica sa fii asa mofturos). Dezavantajul e ca uneori ratez cadre super pentru ca pana ma decid eu sa pun aparatul la ochi... trece momentul. Dar in fine... asa m-am obisnuit. Din 2012 cand m-am apucat de fotografie, de la zero, am tras mai putin de 5000 de cadre. E adevarat ca nici eu nu am atat timp pentru fotografie cat mi-as dori.

#5926
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,907
  • Înscris: 28.12.2006

View Postrares197, on 07 iulie 2017 - 21:02, said:


Dar....
Dar tocmai esti pe cale sa ratezi momente, pune aparatul la treaba.

PS; sa-ti traiasca bebele.


Hatti, stiu ca sunt hdr dintr-un cadru.

#5927
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006

View PostHatti, on 07 iulie 2017 - 21:56, said:

Ma bucur... cu placere iti raspund daca ai intrebari. Nu stiu de ce te-ar descuraja acele poze, toate sunt procesate, dar multe sunt foarte aproape de ceea ce scoate camera. Exista o limita si la procesare... cadrul original trebuie sa fie cat mai aproape de ceea ce vrei sa obtii in final. Personal criteriul meu este ca daca stau mai mult de 5 minute la procesare, cadrul original e slab si il abandonez. Exista si exceptii bineinteles cand am insistat si am reusit sa rezolv la procesare, dar in principal cadrul original trebuie sa fie cat mai bun. In ce priveste asta, rezolvarea mea e ca sunt foarte pretentios cu lumina si cu incadrarea si nu fac multe poze. Au fost ture in care am plecat cu aparatul, obiective si trepiedul la gat si dupa ce le-am carat kilometri pe munte, m-am intors cu zero poze. Eu vad asta si ca un avantaj, dar si ca un dezavantaj (adica sa fii asa mofturos). Dezavantajul e ca uneori ratez cadre super pentru ca pana ma decid eu sa pun aparatul la ochi... trece momentul. Dar in fine... asa m-am obisnuit. Din 2012 cand m-am apucat de fotografie, de la zero, am tras mai putin de 5000 de cadre. E adevarat ca nici eu nu am atat timp pentru fotografie cat mi-as dori.

Ne asemanam f. mult la abordarea problemei.
Nici eu nu am tras niciodata jpeg cu DSLR-ul (am tras cateva pe care nu le-am salvat cu toate care erau superbe...).
Si eu evit sa fac "poze", si in cautarea fotografiilor sunt extrem de selectiv la declansare.

Pe de alta parte m-am apucat de fotografie in alt secol si probabil nu avem nici chiar aceleasi gusturi in materie de imagine - cu toate ca si eu am tendinta la multe imagini sa fructific cat mai mult DR-ul camerei.
La film ma stresam mai putin cu asta, ba chiar insistam aproape mereu sa iasa mai negre si la expunere si mai ales la marire, insa la digital parca s-a largit putin orizontul de asteptare...Cu toate astea, incerc ca gasesc un echilibru cat mai bun intre revelarea latitudinii de expunere si contrastul general, si inca pun accent pe umbre inchise pana la negru, dar totusi nu beznoase - e oarecum contradictoriu - dar exista criterii evidente dupa care o umbra e justificata neagra si o alta pare exagerat de beznoasa si cu detalii pierdute nejustificat. E vorba de raportul plin gol, de echilibrul si economia texturilor in compozitie, de suprafata si plasarea umbrelor in compozitie, de justificarea lor in ansamblu.

Imi place sa am umbre negre justificate, insa nu suport deloc umbre beznoase nejustificat, si nici contrast exagerat nejustificat.
E cu atat mai delicata treaba cu cat la color chiar e recomandat un contrast mai mic decat la B&W, pt. ca deja exista si culoare, contraste cromatice diferite de clar-obscur, iar tenebrosismul e anacronic si overkill in general, cu exceptia cazului in care gasesti o justificare evident postmoderna.
De aici si cautarea mai intensa a latitudinii de expunere, a gradatiilor revelate, insa totusi cu echilibrul si pastrarea umbrelor cat de inchise se poate sau cat consider ca este rezonabil pt. o anumita imagine.

Evit insa sa expun pe forum, pt. ca o mare parte din publicul de aici nu e avizat si in masura sa aprecieze arta.
Arta nu este pt mase. Doar imbecilii de comunisti au impresia ca arta poate fi servita maselor, si evident asa se ajunge la kitsch.

Edited by loock, 08 July 2017 - 12:15.


#5928
calexe

calexe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,722
  • Înscris: 21.11.2006

View Postloock, on 08 iulie 2017 - 11:59, said:

Ne asemanam f. mult la abordarea problemei.
...
Hai că asta e tare! Care abordare, loock, tată?

View Postloock, on 08 iulie 2017 - 11:59, said:

...
Evit insa sa expun pe forum, pt. ca o mare parte din publicul de aici nu e avizat si in masura sa aprecieze arta.
Arta nu este pt mase. Doar imbecilii de comunisti au impresia ca arta poate fi servita maselor, si evident asa se ajunge la kitsch.
Bese forumul ăsta de tot felul de artiști, specialiști și modești. Oricum, mulțumim (încă odată) de apreciere.
Eu stau să mă întreb ce naiba te amesteci pe aici, printre gunoaie, kitch-uri și alte alea?

Dom'le, dacă tot nu te poți înjosi să-ți afișezi capodoperele printre masele de imbecili de pe acest forum, măcar la o expoziție de-a matale ne inviți și pe noi? Nu contează că se comite la Berlin, Paris sau New York, găsim noi resurse să ne deplasăm.

Apropos, ce-ți mai face ist-D-ul ăla?

Edited by calexe, 08 July 2017 - 13:15.


#5929
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006

View Postcalexe, on 08 iulie 2017 - 13:08, said:

Hai că asta e tare! Care abordare, loock, tată?


Bese forumul ăsta de tot felul de artiști, specialiști și modești. Oricum, mulțumim (încă odată) de apreciere.
Eu stau să mă întreb ce naiba te amesteci pe aici, printre gunoaie, kitch-uri și alte alea?

Dom'le, dacă tot nu te poți înjosi să-ți afișezi capodoperele printre masele de imbecili de pe acest forum, măcar la o expoziție de-a matale ne inviți și pe noi? Nu contează că se comite la Berlin, Paris sau New York, găsim noi resurse să ne deplasăm.

Apropos, ce-ți mai face ist-D-ul ăla?

Sa faci niste imagini bune este prea putin in arta, chiar daca simultan este totusi ceva esential.
E ceva de la sine inteles, dar nu destul.
Valoarea in arta depinde cel mai mult de originalitate, desigur satisfacand si celelalte criterii estetice.
Ti-ai pus vreodata problema asta serios - sa faci ceva ce n-a mai facut nimeni ?
In principiu exista o scuza - in urma brainstormigului global din sec 19 si 20, in arta s-a cam facut totul.
Dar asta nu schimba problema, originalitatea inca face diferenta dintre o lucrare de 200 E si una de 100 milioane E.

*istD-ul face bine, merci, dar probabil ca e mentionat doar ca sa fie si ceva on topic...

Edited by loock, 08 July 2017 - 14:04.


#5930
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,907
  • Înscris: 28.12.2006
Calexe, este suficient ca loock sa fie printre noi. Putea sa fie oriunde dar a ales sa fie aici, cu noi, si asta spune multe despre mica comunitate foto de pe SP.

Edited by crokodilu, 08 July 2017 - 14:42.


#5931
edri

edri

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,691
  • Înscris: 26.02.2008
Aceasta fotografie este sau nu arta? Umbra este beznoasa sau e ok?
Nu-i 100milioane euro, dar nu-i nici 200.
Cum se determina valoarea artei pana la urma, prin pret, prin parerea forumistilor mai mult sau mai putin educati de pe softpedia sau de altundeva?
Ce examene trebuie promovate pentru a obtine diploma de privitor avizat, privitor imbecil, etc?

#5932
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,907
  • Înscris: 28.12.2006
Era vorba de originalitate.

#5933
cristi_cost

cristi_cost

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 754
  • Înscris: 09.11.2005
Daca ar fi fost facuta de tine sau de mine nu ar fi facut nici 20$.

#5934
baloo2009

baloo2009

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,306
  • Înscris: 25.05.2009

View Postedri, on 08 iulie 2017 - 14:44, said:

Aceasta fotografie este sau nu arta? Umbra este beznoasa sau e ok?
Nu-i 100milioane euro, dar nu-i nici 200.
Cum se determina valoarea artei pana la urma, prin pret, prin parerea forumistilor mai mult sau mai putin educati de pe softpedia sau de altundeva?
Ce examene trebuie promovate pentru a obtine diploma de privitor avizat, privitor imbecil, etc?
Ceea ce pentru cineva este excelent pentru altcineva poate fi banal. Frumusetea este in ochii privitorului (mai precis in creierul lui). Este acelasi lucru ca cineva care ia un Leica in loc de identicul Panasonic FZ50 la un pret mult mai mare.
Arta se determina prin rezistenta in timp. Din pacate pentru noi durata de timp este relativ mare (de zeci, sute sau chiar mii de ani).
Fiecare privitor este avizat pentru sine. Daca este avizat si pentru terti numai acestia au dreptul de a stabili.

#5935
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
"prin parerea forumistilor..... mai putin educati" - chiar asa, de ce ai lua in calcul o asemenea varianta ???

Expertul evaluator de arta - asa cum spune clar si numele este expert in arta si evaluare, cunoaste in detaliu istoria artei, cunoaste si tehnicile artistice, particularitati si detalii care definesc si diferentiaza artistii, cunoste si stapaneste criteriile obiective de evaluare - care nu se pot intrebuinta satisfacator decat stapanind foarte bine si celelalte cunostinte mentionate anterior, si desigur are si experienta si expertiza comerciala vasta legata strans de evaluarea artei.

Educatia respectiva necesita zeci de ani chiar si pt. un om cu foarte mare talent si inclinatii puternice in domeniu.
Daca este supergeniu poate sa le deprinda si mai repede, dar oricum cu multa munca, mult studiu si experienta.

Valoarea artistica reala nu este mereu identica cu valoarea cotatiei de piata.
Expertul evaluator trebuie sa fie pregatit sa anticipeze si acest fapt.
Cotatia este evident influentata si de cerere si puterea finaciara a cumparatorului.

Evident ca un artist poate sa ceara si la plesneala - am cunoscut multe cazuri inclusiv in fotografie, uneori nici macar artistica...
Daca se gaseste un cumparator dispus sa plateasca - e ceva care face parte din realitate.

Sunt insa si lucrari cu o valoare estetica suficient de ridicata incat sa nu para ridicola fata de cotatia de piata sau fata de sumele vehiculate si platite.

Legat de cartof, nu merita prea multa discutie...
Raspunsurile la intrebarile puse sunt destul de simple, si sunt mizilicuri pe langa cea cu expertul evaluator.
Fundalul nu e umbra ci un gol care echilibreaza plinul, incarcatura si textura subiectului din prim plan.
Umbrele efective sunt chiar reduse ca suprafata si nu lasa intuitia sa regrete detalii pierdute.
De altfel ce te-ai mai astepta sa vezi la un cartof ???
Are pamant, textura de pamant, este luminat dintr-o parte cu lumina directa si calda.
Probabil se doreste o ironie postmoderna vis-a-vis de alegerea subiectelor si interpretarea lor in stiluri artistice - de ex tenebrosiste sau chiar de portretistica americana pe diapozitiv color din anii '40.
Totusi ironic sau nu, autoironic sau nu, cu sau fara cotatia generala a artistului, cu sau fara pretul cerut la plesneala, valoarea estetica reala nu se ridica la nivelul pretului cerut. Incercarea de originalitate se manifesta in conceptul abordarii amintite mai sus, in abordarea decisa a acesteia si ducerea pana la capat, iar pretul cerut este "tusa" finala care-l duce pana la capat...

Backgroundul, opera anterioara a artistului reprezinta un reper si un criteriu care ajuta evaluatorul de arta.
Ele garanteaza sau sunt macar un indicator puternic al demersului artistic.
Demersul artistic si conceptul in arta sunt fandamentale in evaluare.

Edited by loock, 08 July 2017 - 15:37.


#5936
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,907
  • Înscris: 28.12.2006
Space rock: https://mobile.nytim...space-rock.html

#5937
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Demersul inginerilor care au facut sonda spatiala era in primul rand de a fotografia corpuri ceresti pt. documentare astronomica, iar orice demers artistic ar fi fost diluat si dificil de controlat de o relativ veche sonda automata.
Unele camere pot avea sisteme rafinate de balansare a expunerii, insa e doar ceva automat, la fel si incadrarea.
Teoretic se poate concepe si realiza o camera autodirijata/autorientata care sa incerce sa incadreze urmarind echilibrarea unor compozitii artistice, dar A.I-ul necesar integrat in mecatronica este inca SF astazi.
Nu in ultmul rand, pt. a putea programa la un asemenea nivel ar fi nevoie de unul sau mai multi artisti adevarati, care in mod normal nu sunt interesati ca munca lor sa fie concurata de roboti facuti dupa mintea si priceperea lor.

Edited by loock, 08 July 2017 - 16:12.


#5938
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,907
  • Înscris: 28.12.2006

View Postloock, on 08 iulie 2017 - 16:09, said:

dar A.I-ul necesar integrat in mecatronica este inca SF astazi.
Nu in ultmul rand, pt. a putea programa la un asemenea nivel ar fi nevoie de unul sau mai multi artisti adevarati, care in mod normal nu sunt interesati ca munca lor sa fie concurata de roboti facuti dupa mintea si priceperea lor.
Ne vedem peste un an, doi..

#5939
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Brace yourselves, Theta V is coming!

http://www.nokishita...theta-v_29.html

#5940
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Firmware nou pentru K-70.
"Corrected – Unstable performance may rarely occur in firmware version 1.10."
http://www.ricoh-ima...gital/k-70.html

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate