Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pagina Wikipedia

Masina veche sau indatorat in ban...

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...

Salariu de șofer Uber 8000 l...
 Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...

RMN Decontat
 Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...

Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...
 Defect ciudat Videorecorder Panas...

lege de reglementare a shrinkflat...

Care este cota parte la succesiun...

Camera auto DVR PNI Voyager S2600...
 

Anii 2001-2010

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
727 replies to this topic

#703
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,682
  • Înscris: 13.06.2004
Eu prima dată am aflat că există Catolici când am fost în vacanţă cu bunicii paterni la Tuşnad Băi. Am fost mirat că există, crezând că există numai Ortodocşi. Pe urmă m-am mirat când am văzut că nu există Creştinism peste tot (asta se întâmpla în anii '90) eu crezând că tot mapamondul e Creştin.
Am văzut şi filmul ăsta: https://en.wikipedia..._Daughter_(film)

Dar gata cu religia, că se supără moderatorii. Fiecare cu ale lui. Discuţiile astea pot degenera.
Vrei să fii bun Ortodox. Comportă-te civilizat, ajută-ţi aproapele, nu fi iute la giudeţu (la ultima mă cam asemăn cu un anume Ştefan). Acest ultim rând trebuia să-l zic.

    Dacă tot am vorbit despre călătorii, azi m-am ales (am cumpărat) o carte despre tracţiunea electrică pe şine. Chemins de fer se referă de fapt şi la metrouri şi tramvaie. În România cale ferată se referă doar la ceva de genul C.F.R. Cartea e din 1926 şi e tradusă din Germană. Ce-mi doream eu la vremea aia o aşa carte. Dar dacă nu aveam atâtea pe internet (ia verifică corectorule Neaceaşcă, am scris bine?) nici nu prea ştiam ce să caut, nici nu aveam cu să găsesc unele lucruri.
Iar bibibliotecile de la noi... sărace. Pe asta pe care o am eu văd că la Central Universitară nu o au (măcar au totuşi nişte reviste pe care altfel nu le găseşti la vânzare).
    La Academiei nu ştiu. Biblioteca Academiei Române (B.A.R.) nici nu are căutare computerizată pentru publicaţiile ante 1990, deci trebuie să te duci pe acolo să vezi fizic. Ăştia de la Academiei erau nişte... am vorbit o dată cu directorul de atunci, nu a vrut să mă lase să-mi fac permis, că pe vremea aia doar profesorii, cercetătorii şi studenţii din ultimul an puteau să-şi facă permis. Acum e mai bine, te poţi duce la liber. Dar tot nu au xerorx color şi pozatul e 3 Lei per imagine...
În fine, pe când eram în ultimul an de la A.S.E. am reuşit să-mi fac, "pentru licenţă". Şi am ajuns în sfârşit să mă uit pe "Muncitorul I.T.B.". Dorinţa mea era să găsesc schiţele de interior ale unor vechiule. Nu le-am găsit, dar tot a fost interesant să mă uit pe acele ziare.
Directorul ăla a fost un ..., dar la fel de ... a fost şi un tânăr profesor de ISTORIE, care cică "e bine că e cu acces limitat, că nu eşti deranjat". În mintea mea ceva de genul   :blink:   Păi în loc să te bucuri că lumea citeşte, când televiziunea e plină de prostii (acum e şi mai plină). Azi mă gândesc cum se comporta ăla la şcoală cu elevii. Cu asemenea atitudini să ne mai mirăm că lumea nu citeşte.
   Am vrut să mă duc şi la Naţională (pe atunci mai funcţiona pe Ion Ghica, lângă Universitate, în fostul Palat al Bursei), da' pentru că aveau publicaţiile împachetate pentru mutare (mutare care s-a produs peste mulţi ani, când a fost gata sediul nou, care era în aşteptare încă din anii '90, că deh, bani pentru şpăgi sunt, pentru altele nu) nu mai aveai acces la ziarele mai vechi de 3 ani... "Trăim în România şi asta ne ocupă tot timpul".
Ah, stai, că şi Central Universitară a fost închisă ceva ani, cât au făcut corpul nou. Deci dacă doreai să cauţi... Cred că şi ăia din Bangladeş ar fi râs de noi la faza asta. Situaţia din fericire s-a mai schimbat azi.
    Mă mai învârteam pe la anticariate, dar nu găseam. O dată am găsit una veche despre tramvaie la "Dalles", dar era peste posibilităţile mele. Era 700.000 Lei sau 1.000.000 Lei prin 2003-2004. În banii de azi, cel puţin de 3 ori mai mult. Poate chiar mai mult, că un salariu minim pe atunci era cam 1.500.000 - 2.000.000 Lei....Sincer, nici pe asta cu tracţiunea electrică pe şine nu aş fi luat-o, dar mai bagă prin rotaţie unele reduceri şi am prins 70% reducere. 60 Lei în loc de 200 Lei. Îmi dau seama că dacă o carte mai răsărită era 100.000 Lei în 2004, era ceva efort financiar. Ar veni azi la 60-70 Lei. De unde bani de cultură?
Pe prima carte mai mare în Lb. Engleză, luată prin 2000-2001 am dat cam 1/15-1/10 dintr-un salariu minim. Laută de la desfiinţata librărie de parterul blocului "Dalles". Mai dădeam 30.000 - 50.000 Lei pe alea legate de vechii Bucureşti.
    Îmi pare rău că nu m-am mai învârtit pe la centrele de reciclare, cine ştie ce luam. Am mai salvat de la unul câte ceva, dar cred că asta mai după 2009-2010. Nu mai e centrul acela...

#704
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,313
  • Înscris: 08.01.2021
Eu in 2001 am cunoscut mai îndeaproape primii musulmani,când sărisem deja gardul in vest. Băieți unul și unul, acum unul e ceva directoras la Michelin, unul e la Airbus, unul la messier-bugatti, mai era unul care ultima data făcea șasiuri hidroformate pentru Renault, in fine, nu știu de niciunul sa fi ajuns martir.

Tot atunci am cunoscut și primul chiabur serios,pe care îl suspectez că-i miliardar :D. După mărimea imobilelor pe malul mediteraneanei și cea a iahtului. Deși învârtea bani cu lopata conducea un Volvo de peste 5 ani, venea zilnic la lucru (are o agenție imobiliara unde a lucrat gagica de atunci, actuala soție), și nu se jena sa bea o cafea cu cate un imigrant pârlit ca mine când o așteptam pe 'mneaei sa termine lucrul.

#705
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,893
  • Înscris: 28.11.2006
Primul musulman pe care l-am cunoscut e un kurd irakian. Venise la Timisoara sa faca medicina, a facut vreo 3 ani si apoi s-a lasat de facultate si s-a apucat de afaceri. Si s-a uncircat cu o verisoara de-a mea, cu care e si acum casatorit si au 2 copii impreuna. Acum tot familionul s-a mutat in Irak si nu le mai ajungi cu prajina la nas :P

#706
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,682
  • Înscris: 13.06.2004
Îmi era că se va ajunge la Irakieni. Am avut vecini o familie (Creştini Catolici, dar doamna purta vălul). Copii (sora mai mare decât fratele) mi-au fost parteneri de joacă în anul în care au locuit aici (tot la ei am auzit Jessica Jay - "Casablanca"). Sor-mea mai zis (spre să nu fie adevărat) că unul dintre copii să fi fost ucis şi ciopârţit într-un atac mafiot, împreună cu unul dintre părinţi   :(   Am cunoscut oameni care au murit prea devreme   :(

Cât despre călătorii, când eram la Istorie am început şi eu să am mai mulţi bani. Că mai crescuse nivelul de trai, lucram la aia cu dus reviste. Din păcate se duceau destui bani pe abonamentul la mobil (făceam "adiţionale"), că pe atunci nu era cu minute incluse. Dacă aş fi avut 100 în reţea + 60 naţionale, ar fi fost altceva... la un moment dat aveam 70 în reţea, dar fără naţionale era nasol. Şi probabil îmi mai permiteam o călătorie cu trenul. Dar când să dau şi eu de mai mult bine, am făcut 26 de ani (Dec. 2008, anul II facultate) şi adios acele tichete de reducere la C.F.R. ...

#707
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,682
  • Înscris: 13.06.2004
Cum aţi reacţionat la "Dacia" Logan? Ăsta a fost primul hit "Dacia" de după 1300/1310. Noua "Dacia" care a pus România în mişcare.
"Dacia" 1310 la transport marfă am văzut şi anul trecut. Mai bine să ai o rablă la transport marfă decât să ai nimic.
Acum vreo 3 zile am văzut o 'Solenza' Clima. Şmecherie la vremea ei, că avea climă (aer condiţionat de fapt, că încălzire aveau toate).
Astea au fost numai cu injecţie sau şi cu carburator? "Dacia" 1310 cu injecţie cred că au fost foarte puţine.

Păcat că la calea ferată nu au fost unele vehicule care să rivalizeze în materie de transport feroviar cu "Dacia" Logan. Tomberoanele albastre, "Siemens" Desiro (sau poate ar trebui să zice Dezastro) au fost luate total aiurea, ele fiind gândite pentru rute precum Bucureşti - Ploieşti (care e electrificată, b.t.w.) şi Bucureşti - Titu - Piteşti, nicidecum pentru Bucureşti - Iaşi, Bucureşti - Cluj, adică rute de mare distanţă. Luate pe şpagă sau pe minte proastă. Comuniştii, aşa ... cum au fost ei, tot făceau diferenţă înte vagoane (deşi a existat Personal Bucureşti - Cluj cu etajate şi necompartimentate, da' alea tot aveau banchetele mai confortabile decât tomberoanele albastre).

Edited by djl, 12 March 2022 - 14:01.


#708
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,893
  • Înscris: 28.11.2006
Pe Buc-Cluj n-au fost niciodata sageti albastre. Dar da, le baga pe multe rute lungi, unde ar merge mai degraba vagoane clasice.

Cat despre Logan I, erau urate cu craci, dar functionale, Multe mai rezista si acum, dupa aproape 20 de ani. Iar motorul 1.5 dCI a fost foarte reusit.

#709
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,851
  • Înscris: 15.08.2014
Bv-Tm cu sageata albastra, moartea caprioarei.
@djl cind erai mic nu te uitai la filme, teleenciclopedia, nu citeai carti ? Ai fi stiut si din povesti ça exista musulmani si pagîni-inchinatori la zei.

#710
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,682
  • Înscris: 13.06.2004
Apropos de înjurături, am vecini destul de toleranţi: am ascultat Paraziţii în difuzoare (destul de tare) şi nu s-a legat de mine cineva. Am avut o familie sub care avea un băiat care asculta... manele.
@ petit_christian : mă uitam la "Teleenciclopedia". De ctiti nu prea citeam eu. Dintr-un film am început să observ că nu peste tot e Creştinism.
@ pufonel : parcă ţin minte că a fost şi Bucureşti - Braşov - Cluj cu "Săgeata Albastră". Am să întreb pasionaţii feroviari. Văd că era Cluj - Oradea - Arad - Timişoara (ce traseu aiurea...) la început.

Posted Image

Edited by djl, 13 March 2022 - 00:57.


#711
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,935
  • Înscris: 14.10.2008
Siemens Desiro au fost introduse in 2003. Si in iunie 2003 a calatorit tatal meu cu echipa lui de la ITM Olt la Costinesti la mare. Am vazut cand a plecat. 2002 a fost ultimul drum cu Dacia la mare, dupa aia in 2003 tata la Costinesti cu trenul, in 2004 cu mine la Bucuresti tot cu trenul.

Iulie 2004 prima mea calatorie cu trenul. Direct in sageata albastra. Or fi fost ele gandite pentru naveta pe distante scurte, dar pentru noi erau OZN-uri.

Toata facultatea am tot mers cu Desiro. Abia la Masterat am nimerit niste poloneze etajate.

Desiro e un fel de autocar pe sine. Cu cutie automata desigur. Zdranganit de sine si scartzait de interioare erau fundalul sonor.

Apoi la metrou aveam ramele Bombardier. Doar spre Gara aveam din alea vechi.

In 2006 incepusera sa puna nume de flori la ramele Bombardier de pe magistrala Pipera-IMGB. Eram foarte amuzat si uimit. Si asteptam cu nerabdare sa vad ce nume de floare are urmatorul tren de metrou. Ceva incredibil. 2006 oricum a fost un an frumos si fericit pentru mine. Pana am ratat furtuna aia istorica din 5 august.

Edited by Neaceasca85, 13 March 2022 - 04:09.


#712
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,313
  • Înscris: 08.01.2021
Cum bre primul drum cu trenul în 2004?! Ce vârstă ai ?
Eu cel mai mult am mers cu trenul în anii 80-90. Tabere școlare, excursii cu colegii etc. Era o treaba pentru studenți cu reducerea (la personal și accelerat).
În perioada aia pe anumite segmente trenul era comparabil cu mașina ca durata, încă mai aveau viteze acceptabile iar drumurile auto erau rele, nu prea erau centuri etc.
Ulterior prin 2000 -2010 vitezele la tren s-au dus în cap iar la masini au început să crească.
Cu săgeata albastra am mers o singura data.

Din România am plecat cu trenul,cu vagon de dormit. 2400km...
Am mai mers cu vagon de dormit și în Franța (CORAIL se numea la ei). E o opțiune, in ideea ca mergi noaptea, îți rezolvi treaba ziua și nu mai ai nevoie de hotel.

Am tot amânat o excursie feroviara pe ruta Helsinki - St Petersburg - Moscova - Kyiv. Acum se pare ca pe durata indefinita.

#713
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,682
  • Înscris: 13.06.2004
E născut în '85. Cum tatăl lui avea maşină, nu au mers niciodată cu trenul până în 2004.
Eu am mers prima oară cu trenul în anul în care s-a născut Neaceaşcă. Din fericire tatăl meu nu avea pe atunci maşină. Iar după despărţirea alor mei, cu mama nu a avut maşină, tot am mers şi cu tren, şi cu maşină. Inutil să spun care îmi place mai mult   Posted Image
Pentru mine, vagon necompartimentat = autobuz pe şine, aşa că unde-i plusul trenului? Poate doar la siguranţă, dar asta mă face ca pe unele rute să ajung să prefer auto. La etajate măcar ai privelişte, dar la bouvagon clasic, nu.
În 2001, când am fost la Slănic-Prahova, am scos capul pe fereastră la etajat.
În 2008? la Slănic mai avea cineva tv alb-negru în uz. Atunci am stat doar o noapte, că era vreme urâtă şi după ce am plecat, şi-a revenit vremea  :disgust:
În anul în care Neaceaşcă a mers pentru prima oară cu trenul, bunicul matern încă cred mai mergea din când în când cu 'Trabant'-ul. Mai vedeai destule pe atunci, că încă nu "crescuse nivelul de trai" ca să ciocănim aiurea trecutul, fără discriminare   Posted Image

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/bWIM3NyVJ7E?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ddNY3f4b2ac?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by djl, 13 March 2022 - 12:18.


#714
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,313
  • Înscris: 08.01.2021
Eu in 2006 am mers cu personalul București-Craiova, împreună cu un coleg belgian. Tren din ala clasic, vechi. Mergeam la Podari sa facem fabrica aia de ulei Cargill (care am inteles ca între timp s-a vândut/inchis).
Pentru belgian a fost o super experienta, a mers doar cu capul pe geam. În Belgia nu se mai pot deschide geamurile din anii '80. Dacă putea cred ca mergea și pe tampon :D

#715
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,893
  • Înscris: 28.11.2006

 djl, on 13 martie 2022 - 00:55, said:

@ pufonel : parcă ţin minte că a fost şi Bucureşti - Braşov - Cluj cu "Săgeata Albastră". Am să întreb pasionaţii feroviari. Văd că era Cluj - Oradea - Arad - Timişoara (ce traseu aiurea...) la început.
Pe relatia Cj-Tm cred si eu, pentru ca linia nu e electrificata. Acum au mutat cam toate trenuruile pe traseul Cluj - Teius - Deva - Arad - Timisoara. E mai lung, dar e electrificat. Din pacate de la Teius la Arad se lucreaza la linie, si se vor termina lucrarile cel devreme in decembrie 2023. Asa ca intarzierile sunt la ordinea zilei.

Cu Sageata miov n-am mers niciodata, prin zona mea nu circula :P Dar am mers cu automotoare diesel de la privati pe trasee electrificate (de ex. de la Regio Calatori sau TFC, pe traseul Bucuresti-Ploiesti-Brasov). Ar trebui sa-i oblige sa foloseasca tractiune electrica acolo unde linia e electrificata.

#716
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,851
  • Înscris: 15.08.2014
Am mai mers pe Sibiu Rm Vilcea cu trenul, frumos, dar lent.
@djl nu stiu ce om poti sa fi, sa ai pasiuni si nu incerci sa le indeplinesti. Eu cred ca as pleca cu nasul la miloaga si tôt m as duce cu trenul daca as fi pe sfert pasionat cum esti tu.

#717
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,935
  • Înscris: 14.10.2008
Ai mei fiind originari de la Spineni si Miesti, adica sate indepartate de orase la peste 40 km de acestea, masina a fost indispensabila, alminteri mergeau cu rata si nu era prea OK. De asta din 1985 au avut Dacia 1410, pana in 2005. Era folosita preponderent la drumurile din afara orasului, deci taranoaia, mare si munte. Pentru mine munte insemna Caciulata, mare Mamaia, rareori altele. In oras tata circula cu Dacia Break de la Vinalcool.

La Mamaia anual din cele mai vechi timpuri, din 1994 cred ca am fost anual si la Caciulata si la Mamaia, deh, eu fiind cu rinita cronica de mic, au incercat sa o trateze cu Caciulata. Dar in anii 2000-2010 nu am fost la Caciulata decat in 2001 si 2007, apoi abia in 2013 cand am fost pentru prima oara in mai-iunie si mi s-a parut mirific. De atunci am zis ca in mai obligatoriu un weekend de balaceala termalo-sulfuroasa.

As fi atras de Caciulata pentru mai multe furtuni cu fulgere, dar iarna nu au viscole. De parca Slatina a avut in ultimii ani, cam multi deja :disgust:

In 1996, 2007 si 2013 am prins furtuni la Caciulata, chiar 3 in iunie 2013 cand la Slatina nu a fost niciuna.

Webcam la Caciulata nu mai exista din 2019 :disgust: cum nici la Slatina nu mai e tot de atunci si mi-am pus eu 2 camere Tapo.

In vremurile de aur lucram la birou cu webcam Caciulata deschis intr-un tab separat. Tata zicea aloo, in loc sa fii atent, tu esti pe Valea Oltului. Posted Image

#718
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,682
  • Înscris: 13.06.2004
Da' muzică în otobelele "D.A.F." ai prins în Bucureşti?
Cu tramaviele Germane albastre ai mers vreodată în Bucureşti?
Stai să vezi că tatăl meu şi-a luat în 1999 "Dacia" 1310 break şi am mers cu ea la Proviţa atunci şi probabil şi în 2001-2003 (nici nu mai ştiu în ce ani am fost după 2000).
La ţară ce posturi tv recepţionai?

#719
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,935
  • Înscris: 14.10.2008
TVR 1 dragul meu, aia insemna taranoaia, TVR 1 si Radio Romania Actualitati. Daca tuna si fulgera vara ori viscolea iarna, nu mai erau nici alea caci se lua corentu'

Din 1997 am renuntat sa mai merg la tara in vacantele mici, marele motiv fiind gripele grele pe care le luam de acolo, era nasoala senzatia de bolnav la tara, la oras ma simteam mai OK mai ales ca aveam o doamna doctor pe scara 2 etaje mai sus.

Dar tata zicea ironic ca nu mai merg la tara fiindca nu am Novelul cu mine, Novel fiind cablul TV adica Cartoon Network. In 2002 am renuntat definitiv sa ma mai uit la CN.

Am prins ceva radio in DAF-uri si chiar in Citaro. Albastre nu cred, V3 A modernizate la FAUR, ca asa scria in ele.

Edited by Neaceasca85, 15 March 2022 - 01:45.


#720
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,851
  • Înscris: 15.08.2014
Si Radio Antena Satelor, oricum radioul il mai puteai asculta si pe baterii. Mai depinde si de taranoaia, la mine se prinde à RRR, Radio Antena Satelor, Radio Timișoara si Radio Resita 105,6. Mai prindeai pe alte unde radiouri din departari.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate