Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Caut software antic Kasperski Ant...

Radiator spart? Pierdere freon - ...

Sfat achizitie lumini DSLR

Sfat cumparare moneda de aur
 Daca am un filet stricat la fuzet...

Transferurile de active intre bro...

Solutie amenajare interior apartm...

Probleme priza carlig de remorcare
 UST.FR vs NQSE.DE (ETF pe Nasdaq)

Autoturismele BMW nu semnalizeaza...

Reparatie VFD

ETF termen lung VWCE vs VUAA.
 Doua cabluri, o priza

Cele mai verzi zone din Capitala ...

Igienizare instalatie climatizare

Topologie retea si alegere echipa...
 

Cumparare masina electrica

* * * - - 12 votes
  • Please log in to reply
17903 replies to this topic

#14257
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,185
  • Înscris: 16.05.2012

View PostCumulus, on 24 iunie 2022 - 12:41, said:

1200km cu 80 de euro (benzina de 95).

2400km cu 40 de euro curent de 100 Posted Image acum ce facem? vedem care poate mai ieftin? https://forum.softpe...0#entry29135297

Edited by raven75, 24 June 2022 - 14:09.


#14258
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,717
  • Înscris: 08.10.2015

View Postzeroice, on 24 iunie 2022 - 10:01, said:

LOOOL
https://www.bbc.com/...siness-61919424

"Motor industry giant Toyota is recalling 2,700 of its first mass-produced all-electric vehicles over concerns their wheels may fall off."

"Another Japanese car manufacturer, Subaru also said it was recalling 2,600 units of the Solterra, its first all-electric car jointly developed with Toyota, because of concerns over loose bolts."
E interesant ca in 2019 am avut si eu parte de un recall similar tot pe o masina din grupul Toyota/Subaru/Mazda.
Mazda3 (produsa in Japonia) cu recall pe treaba asta:

Au nevoie de un Dorel cu o cheie dinamometrica sa le verifice inainte de a iesi din fabrica.
Mai multe detalii despre recall-ul de la Toyota aici.

Edited by MembruAnonim, 24 June 2022 - 14:39.


#14259
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,846
  • Înscris: 08.01.2010
Asta pentru ca le ''pregatesc'' de livrare, ca la carte.

#14260
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.12.2004
Oameni buni, my point este ca nici un posesor de masina electrica, normal la cap, nu incarca in principal de la Renovatio, ipoteza asta este absolut hilara!

In cazul meu, cand vorbim de DN sau autostrada (incarcari DC):
Plan A: Tesla Supercharger (deocamdata gratuit)
Plan B: EnelX cu abonament (doar pentru lunile relevante) deci rezulta 1.16 sau 1.25 lei/kWh, in functie de abonament
Plan C: retele de incarcare locale, cum ar fi Lektri.co -> tipic 1 leu si putin / kWh, iar in unele cazuri gratuit (subventionate de primarie)
Plan D: statii de incarcare de la benzinarii MOL, Rompetrol sau OMV (un pic mai putin scumpe decat Renovatio)
Plan E: if everything else fails, de abia atunci incarc de la Renovatio

Iar in Bucuresti:
Plan A: Polyfazer gratuit (AC)
Plan B: Tesla Supercharger gratuit (deocamdata)
Plan C: EnelX cu 1.16 sau 1.25 lei/kWh (AC sau DC), daca mi-au mai ramas kWh din abonament neconsumati
Plan D: Polyfazer cu 1.25 lei/kWh (AC)
Plan E: alte retele, sub 1.5 lei/kWh AC, ex Dedeman Baneasa (1.39 lei/kWh, ultima oara cand am incarcat de acolo)
Plan F: incarcat acasa, la pretul pentru utilizator casnic (nu am facut-o decat experimental..)
Plan G: Kaufland gratuit -> n-am folosit pana acum :)...
...
...
Plan Y: statii de incarcare de la benzinarii MOL, OMV sau Rompetrol
Plan Z: if everything else fails, de abia atunci incarc de la haiducii Renovatio :)

Pentru drumuri extraurbane, luati in calcul ca "plinul" initial a fost facut cu curent fie gratuit, fie ieftin, deci primii ~300 km (pe autostrada) sau ~450 km (pe DN) sunt la "pret redus", oricum.
Chiar presupunand ca, prin magie, maine ar disparea toate optiunile de incarcare gratuite, tot exista suficiente optiuni de incarcare, la jumatate din pretul Renovatio pentru DC.

#14261
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,534
  • Înscris: 08.01.2021

View Postsparkyson, on 24 iunie 2022 - 12:01, said:




Daca nu te incapatinezi sa nu-ti pui panouri, poti sa faci primi 200-300 km din drum gratis, plecand cu masina incarcata din soare.


Nu fac 20kkm/an, fac aprox 10-12k. Cu 1000e/an economie, +500 din taxa de drum nu-mi prea amortizez prea devreme electrica.

Plus ca prefer sa ma încăpățânez sa nu tai copacii. Sunt unul dintre motivele pentru care am ales casa și cartierul în care stau. Ca să ma exprim mai poetic, ma p.s pe ei de 300km gratis... Mai exista și alte chestii pe lumea asta decât o pseudo-economie. Sa dau 15-20kE în plus ca să iau un ID3 de exemplu și pe urma sa tai copacii  ca să-i amortizez în 10 ani mi se pare în continuare o afacere proasta. Dacă în viitor se schimba datele problemei mai vad eu.

Edited by KiloW, 24 June 2022 - 17:07.


#14262
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,667
  • Înscris: 15.12.2009

View PostCumulus, on 24 iunie 2022 - 12:41, said:

Uite una similara...
Cu 2.4€ litrul de motorina și 2.2€ cel de benzina 95? Atat costa aici atunci când am făcut eu excursia cu pricina.

#14263
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,819
  • Înscris: 28.12.2006

View Postmars2k, on 24 iunie 2022 - 16:54, said:

Oameni buni, my point este ca nici un posesor de masina electrica, normal la cap, nu incarca in principal de la Renovatio, ipoteza asta este absolut hilara!

In cazul meu, cand vorbim de DN sau autostrada (incarcari DC):
Plan A: Tesla Supercharger (deocamdata gratuit)
Plan B: EnelX cu abonament (doar pentru lunile relevante) deci rezulta 1.16 sau 1.25 lei/kWh, in functie de abonament
Plan C: retele de incarcare locale, cum ar fi Lektri.co -> tipic 1 leu si putin / kWh, iar in unele cazuri gratuit (subventionate de primarie)
Plan D: statii de incarcare de la benzinarii MOL, Rompetrol sau OMV (un pic mai putin scumpe decat Renovatio)
Plan E: if everything else fails, de abia atunci incarc de la Renovatio

Iar in Bucuresti:
Plan A: Polyfazer gratuit (AC)
Plan B: Tesla Supercharger gratuit (deocamdata)
Plan C: EnelX cu 1.16 sau 1.25 lei/kWh (AC sau DC), daca mi-au mai ramas kWh din abonament neconsumati
Plan D: Polyfazer cu 1.25 lei/kWh (AC)
Plan E: alte retele, sub 1.5 lei/kWh AC, ex Dedeman Baneasa (1.39 lei/kWh, ultima oara cand am incarcat de acolo)
Plan F: incarcat acasa, la pretul pentru utilizator casnic (nu am facut-o decat experimental..)
Plan G: Kaufland gratuit -> n-am folosit pana acum Posted Image...
...
...
Plan Y: statii de incarcare de la benzinarii MOL, OMV sau Rompetrol
Plan Z: if everything else fails, de abia atunci incarc de la haiducii Renovatio Posted Image

Pentru drumuri extraurbane, luati in calcul ca "plinul" initial a fost facut cu curent fie gratuit, fie ieftin, deci primii ~300 km (pe autostrada) sau ~450 km (pe DN) sunt la "pret redus", oricum.
Chiar presupunand ca, prin magie, maine ar disparea toate optiunile de incarcare gratuite, tot exista suficiente optiuni de incarcare, la jumatate din pretul Renovatio pentru DC.

pt. orasul in care locuiesti, plan F tb. sa fie de fapt plan A.
tu noaptea mergi cu masina sau dormi?

#14264
Zoot

Zoot

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 13.03.2003

View PostKiloW, on 24 iunie 2022 - 17:05, said:

Nu fac 20kkm/an, fac aprox 10-12k. Cu 1000e/an economie, +500 din taxa de drum nu-mi prea amortizez prea devreme electrica.

Plus ca prefer sa ma încăpățânez sa nu tai copacii. Sunt unul dintre motivele pentru care am ales casa și cartierul în care stau. Ca să ma exprim mai poetic, ma p.s pe ei de 300km gratis... Mai exista și alte chestii pe lumea asta decât o pseudo-economie. Sa dau 15-20kE în plus ca să iau un ID3 de exemplu și pe urma sa tai copacii  ca să-i amortizez în 10 ani mi se pare în continuare o afacere proasta. Dacă în viitor se schimba datele problemei mai vad eu.

Daca nu faci multi km atunci punctul de vedere este foarte valid dar stict pe amortizare in anumit caz particular....dar depinde de foarte multe aspecte, si fiecare aici pe topic si-l aplica cazului sau personal, care cateodata coincide sau nu cu planurile celorlalti, de aici si ideile foarte contradictorii.
In cazul meu, la achizitia masinii mi-am stabilit buget 30-35k-ish pentru masina gen "SUV", noua si cat mai economica privind consumul de carburant, venind de la un motor de 3.5 efectiv alimentam foarte mult, la preturile actuale sigur plangeam in batista pe la pompa.
S-a nimerit sa ma opresc intre Tiguan Plug-in Hybrid si ID4, altceva chiar nu gasisem acum un an in gama suv la bugetul respectiv, noua. Privind in urma, dupa un an de EV, cred ca am ales bine. Plugin-ul venea cu revizii suplimentare (tocmai azi m-au ars la o Skoda de 1000+ ron la reprezentanta pentru o revizie banala ulei + filtre)  la care se adauga si consumul de carburant. EV-ul a venit cu mici probleme legate de alimentare, pe care mi le tratez, realizand ca sunt doar niste piedici psihice, "sechele" de la ICE.
EV-ul trebuie tratat ca si tot, nu punctual, are foarte multe aspecte pozitive care contracareaza minusurile, trebuie doar sa ne educam si sa nu mai privim doar alb si negru, daca corespunde nevoilor personale atunci EV este o alegere buna. Pentru alte nevoi, gen circuit, senzatrii, sunet, miros de benzina se poate alege si un ICE pe langa, si ai optimizat si costurile cu deplasarea si esti si fericit sufleteste.

LE: Un ID3 cand am luat eu masina era sub 30, puteai sa-l iei si pe la 26-27K. Daca zici ca trebuia sa amortizezi 15-20K suplimentar, inseamna ca te uitai la ICE in zona 6K -7K ? Ceva da cu virgula in calculul tau.

Edited by Zoot, 24 June 2022 - 20:16.


#14265
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.12.2004

View Postzeroice, on 24 iunie 2022 - 19:28, said:

pt. orasul in care locuiesti, plan F tb. sa fie de fapt plan A.
tu noaptea mergi cu masina sau dormi?

Locul meu de parcare este sub doi copaci, plini de pasarele ce ar avea nevoie de Smecta. Posted Image
Locuiesc la parter (la bloc), deci nu ar fi mare lucru sa trag un prelungitor, dar e prea noua masina sa ma lase inima s-o gasesc dimineata plina de "cadouri" de la susmentionatele pasarele.

Asa ca parchez intr-o parcare acoperita din apropiere, iar locul de parcare "contaminat" este ocupat de vechiul ICE.

Daca te referi la sanatatea bateriei, sunt la curent cu ce spune manualul (cel mai bine s-o tin permanent la incarcat, cand nu merg cu ea), dar nu am observat vreo degradare a bateriei, in regimul meu de incarcare -> top-up la 90% o data pe saptamana, indiferent de SoC.

Cand am ridicat masina range-ul (EPA) estimat pentru 100% era de 538 km.
In acest moment este 545 km (si a variat aleator intre 543 si 549 km in cele 8 luni de cand am masina, fara nici un trend clar).

Tessie imi raporteaza acum 74.6 kWh capacitate utila (baterie LG, chimie NMC).

Edited by mars2k, 24 June 2022 - 20:24.


#14266
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,189
  • Înscris: 11.01.2009

View PostKiloW, on 24 iunie 2022 - 17:05, said:

Nu fac 20kkm/an, fac aprox 10-12k. Cu 1000e/an economie, +500 din taxa de drum nu-mi prea amortizez prea devreme electrica.

[...] ma p.s pe ei de 300km gratis...

Fa-ti calculele tale, eu am dat doar un exemplu pe care nu cred, totusi, ca l-ai inteles:
1. economiile se aduna repede cand calculezi si curentul si gazele
2. independenta/izolarea de pretul energiei este priceless
3. nu trebuie sa-ti amortizezi masina electrica daca oricum iti cumparai alta masina; nici termica nu ti-o amortizezi vreodata

#14267
icssizero

icssizero

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 28.02.2022

View PostCumulus, on 24 iunie 2022 - 12:41, said:



Uite una similara facuta cu o masina pe benzina de 150CP. Nu sunt atat de multe autostrazi pe drum ca la tine. Doua drumuri de 600km, unul facut noaptea, fara AC, unul ziua la temperaturi in jur de 28-30 de grade, cu AC tot timpul (nicio diferenta resimtita la consum). Pierdut 5 minute pentru alimentare, la dus.
1200km cu 80 de euro (benzina de 95).
E posedata de are consum asa mic ?

#14268
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,289
  • Înscris: 25.01.2007
Ba dar mai apar multi troli care vin sa ne explice de ce nu li se potriveste lor electrica?
Stai ma cu copacii tai in curte ca nu te-a pus nimeni sa-i tai.
Pe mine unu chiar ma doare undeva daca iti iei sau nu electrica sau ce consum scoate gigel cu benzina 95 si 72km/h medie de viteza.  

Este topic despre cumparare masina electrica nu despre de ce nu-mi cumpar masina electrica. Nu cred ca v-a chemat nimeni la raport aici.

#14269
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,534
  • Înscris: 08.01.2021

View Postsparkyson, on 24 iunie 2022 - 20:42, said:

1. economiile se aduna repede cand calculezi si curentul si gazele

2. independenta/izolarea de pretul energiei este priceless


1. Întreaga poveste cu energia regenerabila nu-i bazata pe promisiunea că o să fie ieftina și abundenta? Te pomenești ca n-o crezi... La modul serios în principiu un operator mare de ferme solare de ex ar trebui să-mi ofere curent mai ieftin decât as obține eu "artizanal" la scara mica. Și tăind copaci. Eu nu pot face economia de scara, nu le pot orienta perfect etc.

2. Si sa locuiești aproape central într-un oraș mare și sa fii înconjurat de verdeață e priceless :)
Cum spuneam fiecare cu calculul lui. Alții prefera câte o suburbie ca să vadă un fir de iarba, ceea ce-i obliga sa meargă zilnic cu masina, și apoi se chinuie s-o "amortizeze".

Edited by KiloW, 25 June 2022 - 09:00.


#14270
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,931
  • Înscris: 30.01.2008
Cred ca nu prea ai înțeles ce înseamnă cuvântul regenerabil. Nu înseamă deloc "ieftin și din abundentă". Înseamnă că poți reface într-un timp rezonabil.
Teoretic și petrolul este regenerabil, atât ca trebuie sa aștepți câteva milioane de ani sa se mai facă.

#14271
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,846
  • Înscris: 08.01.2010

View Posticssizero, on 25 iunie 2022 - 08:31, said:

E posedata de are consum asa mic ?

Da, e stricata. Sau o conduc ca pe o electrica :-)))))

#14272
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,184
  • Înscris: 05.09.2007
10 bani /km din retea(HE) sau aproape gratis la cei cu panouri solare ( am + 3000 kWh pe 2022 consumati din PV) Posted Image
pun si harta cu traseul, se vede ca o folosesc in jurul casei. am facut cu termica un drum la Bucuresti saptamana trecuta si m-a costat 400 lei benzina.

Attached File  Screenshot 2022-06-27 at 07-32-30 TRONITY Your Car. Your Data.png   63.72K   28 downloadsAttached File  Screenshot 2022-06-27 at 07-33-07 TRONITY Your Car. Your Data.png   1.34MB   37 downloads

Edited by csi1, 27 June 2022 - 06:49.


#14273
oxbridge

oxbridge

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 225
  • Înscris: 22.10.2011
Un top 10 al EV-urilor după autonomie, de la 400 la peste 700 km
https://www.wall-str...ima-730-km.html

Plus, 1.200 km făcuți in 14 ore cu o medie de circa 8 kWh/100km, fără Reincarcare, într-un test recent.
https://www.profit.r...teriei-20751843

#14274
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

View PostKiloW, on 22 iunie 2022 - 10:33, said:

Chiar sunt curios de câte ori ai fost pe circuit cu electrica.

Eu recunosc ca am scos fosila doar de 5 ori în 10 ani. Însă ăștia care le încarcă de pe acoperiș probabil își permit s-o facă zilnic.
pai hai sa vedem, ca m-am dat (EV si ICE)  si mi-am facut calcule sa ma dau cu EV.
prima data te dai cu ce ai alimentat acasa. cat o racesti si intre sesiuni, ai 380V in boxe. in RO ce circuit are benzinarie langa, sau acolo la el? la muresring ai kaulfand de 50kw tot pe langa benzinarie buna ( ca doar nu pui orice benzina in masina de circuit), deci tot la intrare in oras. sau un 150kwh de la mures mall. sau tarneveni ca sa fie liber kaufland.
la adancata ai un petrom, destul de aproape unde guess what, ai ENEL X.de 50.
cat bei un suc si te aerisesti..faci plinu.

ca in afara, Nring are SUC la poarta, iar in Hring e aproape SUC (10KM) - care e inca gratis in perioada asta. dar ai si alte firme tot f aproape.
eu ma duceam cu ICE bilunar ani la rand, si cu id3 am fost. astept Tesla sa o duc.

vrei sa comparam preturi combustibil strict consum pe circuit? cred ca n-are sens la >9lei benzina. si da SUC din HU e gratis. deci ai sanse sa te dai gratis pe circuit, daca esti aproape de granita si ai acasa panouri.

View Postrelu11051, on 22 iunie 2022 - 11:06, said:

crocko.dilul mergi la drive-test daca vrei sa vezi.

View Posticssizero, on 22 iunie 2022 - 10:56, said:

Nu am nici o intrebare, nu ma incalzeste cu nimic

View Posticssizero, on 22 iunie 2022 - 10:37, said:

Ce performanta extraordinara ai la electrice in afara de 0-100 ?
numai experti tastaturisti pe aici,....
dupa taste stim bine, dar realitate..nu ne intereseaza.

View Postgarett, on 22 iunie 2022 - 11:15, said:

N-are nici o treabă Zoia cu X3 dpdv al , ușurinței în exploatare,
no shit? tu citetsi ce tastezi?
X3 mai usor de exploatat decat ZOE?????

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

3 user(s) are reading this topic

3 members, 0 guests, 0 anonymous users

Casper80, darksideofthemoon, pitysoft

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate