Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Liberalismul progresist a ruinat cinematografia, stiinta si jurnalismul.
#91
Posted 17 August 2018 - 22:50
Ui
ain, on 17 august 2018 - 22:18, said:
Hai ca mai facut curios, da-mi exemplu de actor american mare. In afara de Ronald Reagan, dumnezeul conservatorilor de peste ocean. Are cativa actori excelenti. In loc sa te delectezi cu delicatesele turcesti, fa pauza, si pune ceva efort sa absorbi si niste filme de arta. ain, on 17 august 2018 - 22:18, said:
Arta insa e fictiune. Personaje si situatii fictive care sa-ti aprinda o luminita. Acolo unde este si activitate cerebrala. evident. Nu la rednecii de pretutindeni, cu produse hollywoodiene imbibate cu ideologie. Unde vezi tu arta in porcariile hollywoodiene? cumva in rednecksii eroii acestor porcarii? te delecteaza bolizii ce conduc ei? esti fascinat de limbajul lor "artistic"? savurezi? |
#92
Posted 17 August 2018 - 23:33
enough1453, on 17 august 2018 - 22:43, said:
1. explica-te? poti sa fii coerent si logic? Einstein, te prinzi acum ca am fost nu doar coerent, dar si logic? Uitasem, Eistein e de porc, e evreu. Da chiar nu-mi aduc aminte de un fizician semnificativ conservator. enough1453, on 17 august 2018 - 22:43, said:
si unde vezi tu arta in kkturile produse de Hollywood, mai ales dupa anii '80? enough1453, on 17 august 2018 - 22:50, said:
In loc sa te delectezi cu delicatesele turcesti, fa pauza, si pune ceva efort sa absorbi si niste filme de arta. Unde vezi tu arta in porcariile hollywoodiene? cumva in rednecksii eroii acestor porcarii? te delecteaza bolizii ce conduc ei? esti fascinat de limbajul lor "artistic"? savurezi? enough1453, on 17 august 2018 - 22:50, said:
cu produse hollywoodiene imbibate cu ideologie. enough1453, on 17 august 2018 - 22:50, said:
Ui Uite, chiar acum am vazut un film, de arta, din 2009 facut de Copolla, "Tetro". Are cativa actori excelenti. vrajitoruldinoz, on 17 august 2018 - 22:46, said:
@ain: Vad ca te chinui sa raspunzi atent si serios pe topciul asta. E in zadar. Edited by ain, 17 August 2018 - 23:31. |
#93
Posted 17 August 2018 - 23:45
ain, on 17 august 2018 - 23:33, said:
Te-am intrebat de actori si tu mi-au spus ca ar fi unii in nustiu ce film. Care din actorii aia, logicule. mare lucru sa te uiti la genericul filmului. ain, on 17 august 2018 - 23:33, said:
Copolla l-a ecranizat si pe Eliade, Pai cum coerentule si logicule, Coppola e leftist - totalitar conform definitiei tale - iar Eliade era de dreapta. Cum au facut marxistii de la Hollywood propaganda de stanga ecranizandu-l pe Eliade, logicule si coerentule? ca ai facut o afirmatie logica de la cap la coada? 1. de unde pana unde Copolla ar fi de stanga (vorbeste romaneste, ce-i aia leftist?) 2. Eliade a fost de dreapta? Ca ce? Ce ideologie de dreapta a imbratisat el? Poti explica? 3. ce legatura are Tetro cu Eliade? si incearca macar de data asa sa fii coerent. ain, on 17 august 2018 - 23:33, said:
Ce pot sa adug. Initial ai delirat cu "Exact cum isi doresc progresistii, multiculturalistii, globalistii sa vada omenirea: niste zombies.". Ti-am adus aminte ca obsesiile tale includ si "marxisti si de evrei". De aici ai scos-o ca Gramsci era evreu? Pentru lipsa de educatie afla ca Gramsci era italian. ain, on 17 august 2018 - 23:33, said:
Dupa care ai raspuns "deja ai luat-o cu dulceturi turcesti stangiste, obamiste, samd.". Adica ti-ai adus aminte de "marxisti". Ceva cu evreii mai trebuia sa adaugi ca sa fie complet repertoriul. evreii marxisti s-au evidentiat pana prin anii '80. Dupa care au cotit-o masiv spre sionism. Alta mancare de peste. Mai ales ca mancarea asta de peste intra in conflict cu obamismul, sorosismul si alte delicatese turcesti pe care le savurezi. Incearca sa fii logic si coerent inainte de a debita savuroasele tale dulceturi de la Ankara. Edited by enough1453, 17 August 2018 - 23:47. |
#94
Posted 18 August 2018 - 00:02
#95
Posted 18 August 2018 - 00:14
enough1453, on 17 august 2018 - 23:45, said:
mare lucru sa te uiti la genericul filmului. enough1453, on 17 august 2018 - 23:45, said:
vrei sa spui ca esti logic? ca ai facut o afirmatie logica de la cap la coada? 1. de unde pana unde Copolla ar fi de stanga (vorbeste romaneste, ce-i aia leftist?) 2. Eliade a fost de dreapta? Ca ce? Ce ideologie de dreapta a imbratisat el? Poti explica? 3. ce legatura are Tetro cu Eliade? 2. E de notorietate pentru cineva care se pretinde educat. Informeaza-te. 3. Nu pot sa cred ca esti atat de ignorant. Copolla este regizorl lui Tetro, Acelasi Copolla a regizat Tinerete fara tinerete, opera lui Eliade. Care culmea, il are intr-un rolisor si pe Iures, Nicio secunda nu mi-am imaginat ca esti atat de ignorant incat sa nu faci legatura. Discutam de Copolla si de Iures si intre cei 2 era ceva comun: o ecranizare a lui Eliade, https://www.imdb.com..._=nm_flmg_prd_6 enough1453, on 17 august 2018 - 23:45, said:
si incearca macar de data asa sa fii coerent. enough1453, on 17 august 2018 - 23:45, said:
cand vorbesc de neo-marxisti intotdeauna il pomenesc pe Gramsci. De aici ai scos-o ca Gramsci era evreu? Pentru lipsa de educatie afla ca Gramsci era italian. adica imi bagi in gura ceva ce nu gandesc. evreii marxisti s-au evidentiat pana prin anii '80. Dupa care au cotit-o masiv spre sionism. Alta mancare de peste. enough1453, on 17 august 2018 - 23:45, said:
Mai ales ca mancarea asta de peste intra in conflict cu obamismul, sorosismul si alte delicatese turcesti pe care le savurezi. Incearca sa fii logic si coerent inainte de a debita savuroasele tale dulceturi de la Ankara. Edited by ain, 18 August 2018 - 00:30. |
#96
Posted 18 August 2018 - 01:09
ain, on 18 august 2018 - 00:14, said:
Daca ma uit pe generic cum imi dau seama "la care" te referi. ai dreptate. tine de educatie. ain, on 18 august 2018 - 00:14, said:
1. Am facut o afirmatie. E de notorietate, documenteaza-te. E concitatin cu tine, afla-i afilierea politica si la ce candidati a contribuit financiar. Iar afaceristii contribuie financiar la politicieni. In plus afaceristii se dau neutrii politic. Ca artist Coppola n-a dovedit a fi ideologic inclinat spre stanga. Nasul, Conversatia, Apocalypse Now, Tetro samd n-au nimic ideologic. Sunt creatii artistice. ain, on 18 august 2018 - 00:14, said:
2. E de notorietate pentru cineva care se pretinde educat. Informeaza-te. Totodata, oamenii educati stiu ca fascistii/nazistii/legionari sunt de stanga, extrema dreapta a Stangii. ain, on 18 august 2018 - 00:14, said:
3. Nu pot sa cred ca esti atat de ignorant. Copolla este regizorl lui Tetro, Acelasi Copolla a regizat Tinerete fara tinerete, opera lui Eliade. Care culmea, il are intr-un rolisor si pe Iures, Nicio secunda nu mi-am imaginat ca esti atat de ignorant incat sa nu faci legatura. eu raspundeam la ineptia: ain, on 17 august 2018 - 23:33, said:
Copolla l-a ecranizat si pe Eliade, Pai cum coerentule si logicule, Coppola e leftist - totalitar conform definitiei tale - iar Eliade era de dreapta. Cum au facut marxistii de la Hollywood propaganda de stanga ecranizandu-l pe Eliade, logicule si coerentule? stangismul lui Coppola si asa zisa "dreapta" a lui Eliade ar face legatura cu Tetro? vai de capul tau eventual poti spune "stangismul lui Eliade are legatura cu stangismul lui Coppola" numai ca si aici o dai in bara, fiindca Eliade in occident s-a dezbarat de stangism. ain, on 18 august 2018 - 00:14, said:
Dupa cum vezi, sunt si coerent si logic. ain, on 18 august 2018 - 00:14, said:
Am enumerat o serie de obsesii pe care le ai, nu ca ar fi vreo legatura intre ele. |
#97
Posted 18 August 2018 - 03:53
ain, on 18 august 2018 - 00:14, said:
1. Am facut o afirmatie. E de notorietate, documenteaza-te. E concitatin cu tine, afla-i afilierea politica si la ce candidati a contribuit financiar. inclusiv cea a lui Clinton in anii '90, este stangist? Adica Trump este un intelectual stangist din aceleasi motive ca si Coppola? Vezi ce logica ai? Asta denumesti tu coerenta? Edited by enough1453, 18 August 2018 - 03:54. |
#98
Posted 18 August 2018 - 05:42
Fără să vă dați la glezne nu puteți discuta? Dacă nu schimbați tonul o să vă editez sau o să vă șterg mesajele, aveți mai multe ironii decât argumente sau opinii.
|
#99
Posted 18 August 2018 - 08:57
enough1453, on 18 august 2018 - 01:09, said:
da. ai dreptate. tine de educatie. enough1453, on 18 august 2018 - 01:09, said:
Coppola este si afacerist. Iar afaceristii contribuie financiar la politicieni. In plus afaceristii se dau neutrii politic. Tu esti real? enough1453, on 18 august 2018 - 01:09, said:
Ca artist Coppola n-a dovedit a fi ideologic inclinat spre stanga. Nasul, Conversatia, Apocalypse Now, Tetro samd n-au nimic ideologic. Sunt creatii artistice. https://www.breitbar...lypse-now-1979/ Cica e cel de-al 2-lea film de stanga din toate timpurile. Poate rogi pe cineva sa-ti explice filmul! enough1453, on 18 august 2018 - 01:09, said:
Este de notorietate ca Eliade a fost angajat politic alaturi de legionari. enough1453, on 18 august 2018 - 01:09, said:
Totodata, oamenii educati stiu ca fascistii/nazistii/legionari sunt de stanga extrema dreapta a Stangii. Acuma, cum prezimtia de intelegere a conceptelor s-a dovedit eronata, trebuie sa lamurim cum este cu stanga si cu drepta. Avem asa: stanga---centru---- dreapa. Luand in considerare extremele avem: extrema stanga --- stanga---centru---- dreapa.--- extrema dreapta Conceptul "extrema dreapta a Stangii." este un oximoron. Ti-am facut desen. Nu ma astept sa pricepi. enough1453, on 18 august 2018 - 01:09, said:
afla. eu raspundeam la ineptia: ca de obicei demonstrezi incoerenta. stangismul lui Coppola si asa zisa "dreapta" a lui Eliade ar face legatura cu Tetro? Unde in tot pasajul am vorbit de Tetro? Am facut o legatura intre un film si autorul lui. Prin urmare o legatura logica. Am aflat ca nici macar cu cunosti aproximativ activitatea cinematografica a 2 persoane pe care tu declar ca ii apreciezi: Iures si Copolla. Nimic surprinzator. enough1453, on 18 august 2018 - 01:09, said:
eventual poti spune "stangismul lui Eliade are legatura cu stangismul lui Coppola" numai ca si aici o dai in bara, fiindca Eliade in occident s-a dezbarat de stangism. Citeste un pic despre afacerea Toladot si cum s-a raportat el atunci fata de miscarea legionara. Cu acea ocazie a declarat "„Nu îmi amintesc să fi scris o singură pagină de doctrină sau propagandă legionare.". Din motive pe care nu merita sa le dezvolt, a ajuns chiar sa declare ca articole de presa aparute sub numele lui din Vremea nu erau scrise de el. Chiar a negat ca ar fi scris vreodata in organul de presa a miscarii legionare, unde a aparut sub numele lui celebrul «De ce cred în victoria mișcării legionare» sub semnatura sa. In esenta Eliade s-a refugiat in misticism sa scape de umbrele trecutului. Edited by ain, 18 August 2018 - 09:05. |
#100
Posted 18 August 2018 - 09:18
enough1453, on 18 august 2018 - 03:53, said:
Trump care a contribuit de nenumerate randuri la campaniile partidului Democrat, inclusiv cea a lui Clinton in anii '90, este stangist? enough1453, on 18 august 2018 - 03:53, said:
Adica Trump este un intelectual stangist din aceleasi motive ca si Coppola? enough1453, on 18 august 2018 - 03:53, said:
Vezi ce logica ai? Asta denumesti tu coerenta? Profesoara aia de engleza nu ti-a predat si rolul timpurilor verbelor? Sau or fi vreo conspiratie iudeo-marxista! Uite ce debita portocaliul acum nici 15 ani: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_pFrFid_6DY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Si ceva mai recent din care aflam ca pana si Reagan a fost democrat-liberal, cel putin dupa opinia lui: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qUlUZ9MywWI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by ain, 18 August 2018 - 09:35. |
|
#101
Posted 18 August 2018 - 10:14
Se pricepe enough la filme asa cum ma pricep eu la a fi inselat de neveste evreice.
Pentru el, ceea ce se intampla dupa anii 70 e un declin calitativ si o ofensiva a Hollywoodului de a-si impune vederile politice. Ok... pentru cineva care a vazut macar un film la viata lui, anii 70 inseamna opusul: declinul vechiului Hollywood, cu marile studiouri si productii extravagante si ascensiunea noului val de regizori si filme produse in afara acelui circuit. Vorbim de Martin Scorsese, Roman Polanski, era cea mai fructuoasa a lui Sidney Lumet, Woody Allen, Milos Forman, Coppola, Steven Spielberg etc. Deceniul 7 e probabil deceniul meu preferat in materie de filme - e o revolutie estetica si filosofica, e era in care filmul devine o reflexie a realitatii si a diversitatii, nu doar un spectacol asezat undeva in trecutul indepartat la care asisti pentru a evada din cotidianul plictisitor. Noul val ne-a dat filme despre vechii si noii mafioti (Godfather, Bonnie and Clyde, Mean Streets), crima organizata si cei care incearca sa o stopeze (Dirty Harry, Serpico, Dog Day Afternoon), ireverenta urbana (Annie Hall, American Graffiti), plus a inventat noi subiecte si teme care sunt acum parte a etalonului nostru stilistic cand vine vorba de noi productii (Jaws, Taxi Driver, The Exorcist, Close Encounters of the Third Kind etc. etc.). Si a fost o revolutie ce a continuat vreo 30 de ani pana prin anul 2000 cand s-a intamplat ceea ce era inevitabil sa se intample: corporatizarea. Filmele bune nu au incetat sa apara dar, din nefericire, interesul publicului e sa vorbeasca incontinuu despre noul Avengers in loc sa discute si un pic despre Personal Shopper. Cat priveste politica pe care o reclama distinsul meu coleg, e cat se poate de normal ca filmul sa aiba legatura cu realitatea in care traim. Dumneata traiesti in Silicon Valley, inconjurat de stangisti, de SJWs, intr-un stat ce va vota in urmatorii 50 de ani doar cu democrati - dar te sochezi ca multe din filmele de azi au o filosofie stangista? Esti perfect liber sa te muti undeva prin Oklahoma si sa gusti doar filmele difuzate in biserici - stiu ca trilogia "God's not dead" e ultrapopulara in zonele alea. |
#102
Posted 18 August 2018 - 17:49
ain, on 18 august 2018 - 08:57, said:
Doar un dreptaci stanjenit de derapajele legionarii ar declara asta. Unul vertical accepta ca extemele pot fi si de dreapta. Pentru ca autoritarismul poate fi de ambele parti. Acuma, cum prezimtia de intelegere a conceptelor s-a dovedit eronata, trebuie sa lamurim cum este cu stanga si cu drepta. Avem asa: stanga---centru---- dreapa. Luand in considerare extremele avem: extrema stanga --- stanga---centru---- dreapa.--- extrema dreapta Conceptul "extrema dreapta a Stangii." este un oximoron. Ti-am facut desen. Nu ma astept sa pricepi. Nae Ionescu in Germania aderase la comunism Goebbels era marxist convins Mussolini era fruntas socialist acuma ceva mai greu: - socialismul lui Mussolini a devenit "corporatist" insemnand o economie controlata de corporatii supuse total statului si controlate prin sindicate total obediente statului (a se vedea modelul spre care tindea Obama si Clinton) - socialismul corportatist a dus la statul totalitar - socialismul corporatist se idenitifica cu bolshevismul cam in toate aspectele exceptand proprietatea corporatiei ce la bolshevici era de stat. Numai ca managerii corporatiilor de stat comuniste erau la fel de constransi de stat ca si proprietarii corporatiilor fasciste - nazismul este versiunea germana a socialismului corporatist Acuma miscarea legionara. Cum o defineste Mircea Eliade in celebrul sau articol Bunavestire atacat de sionisti in Toladot: Quote
Astãzi lumea întregã stã sub semnul revolutiei. Dar în timp ce alte popoare trãiesc aceastã revolutie în numele luptei de clasã si al primatului economic (comunismul) sau al Statului (fascismul) sau al rasei (hitlerismul), Miscarea Legionarã s-a nãscut sub semnul Arhanghelului Mihail si va birui prin harul dumnezeiesc. De aceea, în timp ce toate revolutiile contemporane sunt politice, revolutia legionarã este spiritualã si crestinã. În timp ce toate revolutiile contemporane au ca scop cucerirea puterii de cãtre o clasã socialã sau de cãtre un om, revolutia legionarã are drept tintã supremã: mântuirea neamului, împãcarea neamului românesc cu Dumnezeu, cum a spus Cãpitanul. De aceea sensul Miscãrii Legionare se deosebeste de tot ceea ce s-a fãcut pânã astãzi în istorie, si biruinta legionarã va aduce dupã sine nu numai restaurarea virtutilor neamului nostru, o Românie vrednicã, demnã si puternicã – ci va crea un om nou, corespunzãtor unui nou tip de viatã europeanã. Mircea Eliade se credea de Dreapta fiindca refuza sa vada partea socialista a legionarismului. El vedea doar partea spirituala. Ce inseamna fascismul, nazismul, legionarismul in spectrul ideologic? Stinga Extrema Stanga - Centrul - Extrema Dreapta Dreapta: Extrema Stanga - Centrul - Extrema Dreapta aliniate cele doua mari ideologii (rosu stanga - verde dreapta) E.S. - C - E.D ---- E.S - C - ED comunistii/anarhistii - ES a Stangii fascistii/nazistii/legionarii - ED a Stangii asa ca nu exista asa ceva "Conceptul "extrema dreapta a Stangii." este un oximoron." motiv ca ti-am desenat. Edited by enough1453, 18 August 2018 - 17:50. |
#103
Posted 18 August 2018 - 18:51
ain, on 18 august 2018 - 08:57, said:
Eliade din occident a repudiind pasiv apartenenta la un curent politic ce in final a ajuns extremist. Un extremist de dreapta, nicidecum de stanga. Citeste un pic despre afacerea Toladot si cum s-a raportat el atunci fata de miscarea legionara. Cu acea ocazie a declarat "„Nu îmi amintesc să fi scris o singură pagină de doctrină sau propagandă legionare.". Din motive pe care nu merita sa le dezvolt, a ajuns chiar sa declare ca articole de presa aparute sub numele lui din Vremea nu erau scrise de el. Chiar a negat ca ar fi scris vreodata in organul de presa a miscarii legionare, unde a aparut sub numele lui celebrul «De ce cred în victoria mișcării legionare» sub semnatura sa. In esenta Eliade s-a refugiat in misticism sa scape de umbrele trecutului. Eliade nu s-a dezis de ce a scris, ci de modul in care au fost interpretate. Uite articolul Bunavestire care a fost criticat in Toladot, si nu ca ar fi fost de "dreapta" ci ca fost anti-semit, apartinand unui miscari asa zis "fasciste" adica prin definitie antisemita. Asta e esenta pe care tu nu o vezi. Quote
Anchetele Bunei Vestiri “De ce cred în biruinta Miscãrii Legionare?” Rãspunsul domnului Mircea Eliade Dl. Mircea Eliade, membru al Societãtii scriitorilor romãni, a binevoit sã ne rãspundã urmãtoarele la ancheta ziarului nostru: “De ce cred în biruinta Miscãrii Legionare?”: Cred în destinul neamului românesc – de aceea cred în biruinta Miscãrii Legionare. Un neam care a dovedit uriase puteri de creatie, în toate nivelurile realitãtii, nu poate naufragia la periferia istoriei, într-o democratie balcanizatã si într-o catastrofã civilã. Putine neamuri europene au fost înzestrate de Dumnezeu cu atâtea virtuti ca neamul românesc. Unitatea lingvisticã este aproape un miracol (limba românã este singura limbã romanicã fãrã dialecte). Românii au fost cei mai buni creatori de State din sud-estul Europei. Puterea de creatie spiritualã a neamului nostru stã mãrturie în folclor, în arta popularã, în sensibilitatea religioasã. Un neam hãrãzit cu atãtea virtuti – biologice, civile, spirituale – poate el pieri fãrã sã-si fi împlinit marea sa misiune istoricã? Poate neamul românesc sã-si sfârseascã viata în cea mai tristã descompunere pe care-ar cunoaste-o istoria, surpat de mizerie si sifilis, cotropit de evrei si sfârtecat de strãini, demoralizat, trãdat, vândut pentru cîteva sute de milioane de lei? Oricât de mare ar fi vina pãrintilor nostri, pedeapsa ar fi prea neînduplecatã. Nu pot crede cã neamul românesc a rezistat o mie de ani cu arma în mânã, ca sã piarã ca un las, astãzi, îmbãtat de vorbe si alcool, imbecilizat de mizerie si paralizat de trãdare. Cine nu se îndoieste de destinul neamului nostru, nu se poate îndoi de biruinta Miscãrii Legionare. Cred în aceastã biruintã pentru cã, înainte de toate, cred în biruinta duhului crestin. O miscare izvorâtã si alimentatã de spiritualitatea crestinã, o revolutie spiritualã care luptã în primul rând împotriva pãcatului si nevredniciei – nu este o miscare politicã. Ea este o revolutie crestinã. Cuvântul Mîntuitorului a fost înteles si trãit în felurite chipuri, de cãtre toate neamurile crestine, de-a lungul istoriei. Dar niciodatã un neam întreg n-a trãit o revolutie crestinã cu toatã fiinta sa; niciodatã cuvântul Mântuitorului n-a fost înteles ca o revolutie a fortelor sufletesti împotriva pãcatelor si slãbiciunilor cãrnii; niciodatã un neam întreg nu si-a ales ca ideal de viatã cãlugãria si ca mireasã moartea. Astãzi lumea întregã stã sub semnul revolutiei. Dar în timp ce alte popoare trãiesc aceastã revolutie în numele luptei de clasã si al primatului economic (comunismul) sau al Statului (fascismul) sau al rasei (hitlerismul), Miscarea Legionarã s-a nãscut sub semnul Arhanghelului Mihail si va birui prin harul dumnezeiesc. De aceea, în timp ce toate revolutiile contemporane sunt politice, revolutia legionarã este spiritualã si crestinã. În timp ce toate revolutiile contemporane au ca scop cucerirea puterii de cãtre o clasã socialã sau de cãtre un om, revolutia legionarã are drept tintã supremã: mântuirea neamului, împãcarea neamului românesc cu Dumnezeu, cum a spus Cãpitanul. De aceea sensul Miscãrii Legionare se deosebeste de tot ceea ce s-a fãcut pânã astãzi în istorie, si biruinta legionarã va aduce dupã sine nu numai restaurarea virtutilor neamului nostru, o Românie vrednicã, demnã si puternicã – ci va crea un om nou, corespunzãtor unui nou tip de viatã europeanã. Omul nou nu s-a nãscut niciodatã dintr-o miscare politicã – ci întotdeauna dintr-o revolutie spiritualã, dintr-o vastã prefacere lãuntricã. Asa s- a nãscut omul nou al Crestinismului, al Renasterii etc., dintr-un desãvârsit primat al spiritului împotriva temporalului, dintr-o biruintã a duhului împotriva cãrnii. Omul nou se naste printr-o adevãratã trãire si fructificare a libertãtii. Cred în biruinta Miscãrii Legionare pentru cã cred în libertate, în puterea sufletului împotriva determinismului biologic si economic. Cei care vin în Legiune vin pentru cã se simt liberi. Instinctele de conservare, lasitãtile care zac în sufletul fiecãruia, frica – toate acestea sunt înfrânte. Legionarul nu mai e robul determinismului si al instinctelor biologice. El stie cã “n-are nici un interes”, cã “n-are nimic de câstigat”, integrându- se în Legiune. Dimpotrivã, stie cã va fi lovit în interesele lui, cã viata va fi mai grea, cã poate va intra în temnite, sau poate va da piept chiar cu moartea. toate “interesele” si instinctele acestea, care “determinã” viata fiecãrui om, sunt înfrânte prin marele gest de libertate al aderãrii la Miscarea Legionarã. Se poate spune, fãrã urmã de paradox, cã singurii oameni care cunosc si trãiesc libertatea sunt astãzi, în România, legionarii. Cei care nu cunosc Legiunea, ca si cei care luptã împotriva ei, continuã sã vorbeascã despre “dictaturã” si se mirã cã tinerii intelectuali aderã cu atâta spontaneitate la o miscare în care “personalitatea” este strivitã si libertatea suprimatã. Am avut prilejul sã mã ocup altãdatã de subita admiratie a oamenilor nostri politici pentru “personalitate”, de teama lor cã în România nu se vor mai putea ridica “personalitãtile”. Îi întrebam atunci câte “personalitãti” a creat regimul libertãtii lor. Unde sunt? Care sunt? Si mai întrebam ce au fãcut politicienii nostri pentru oamenii cu adevãratã “personalitate”, care au iesit la luminã prin munca, geniul sau talentul lor, si au fost osânditi la o viatã de mediocritate si jertfã. Ce au fãcut politicienii nostri, din toate partidele, pentru un Lucian Blaga sau Aron Cotrus, un Camil Petrescu, un Perpessicius si altii? Ce-au fãcut politicienii pentru generatia tânãrã de cãrturari, artisti, tehnicieni si gânditori? Care este tânãrul cu “personalitate” pe care l-a descoperit vreun partid politic si l-a pus la locul pe care-l meritã, i-a dat putinta sã-si fructifice inteligenta sau talentul pentru binele obstesc? Eu stiu cã au fost “descoperiti” o sumã de afaceristi precoci, secretari “inteligenti” si lichele domestice, cu care s-au “întinerit” cadrele partidelor. Apologetii acestia de ultimã orã ai “personalitãtii” sunt tot atât de ridiculi pe cât sunt de ipocriti. Le aminteam cu alt prilej cã în cele mai disciplinate si mai severe ordine cãlugãresti catolice s-au putut înãlta totusi destule personalitãti. Un thomas din Aquino nu seamãnã cu un Francisc din Assisi, un Bonaventura cu un François de Salle. Personalitatea creste si rodeste pretutindeni, si cu cât e mai severã disciplina, cu atât “personalitatea” se defineste mai precis. Disciplina nu e totuna cu “dictatura”, cum lasã a se înselege ponegritorii Legiunii. Disciplina creste si promoveazã personalitãtile – pentru cã orice act de ascultare poate fi un act de comandã asupra ta însuti, asupra instinctelor sau anarhiei tale lãuntrrice. Actul de ascultare îti dã tie comanda asupra bestiei din tine, asupra vietii biologice care încearcã sã te mentinã în evaziv, în comoditate, în cãldicel. Disciplina te întãreste pe tine, îti fãureste peronalitatea. De aceea cavalerii medievali si feudali au fost atât de liberi si de dârji; pentrru cã juraserã credintã (fides, trust, treve) unui sef… Cred în biruinta Miscãrii Legionare pentru cã cred în dragoste. Dragostea singurã preface bestia în om, înlocuind instinctele în libertate. Dilige et quod vis fac, spunea Fericitul Augustin: “iubeste si fã ce vrei!”. Cel care iubeste cu adevãrat e liber. Dar dragostea transfigureazã pe om si libertatea pe care si-o dobândeste insul iubind nu va stânjeni pe nimeni, nu va face sã sufere pe nimeni. Legionarii nu sunt numai camarazi, sunt frati. Si este atât de puternic valul de dragoste, încât dacã n-ar fi decât el singur, si tot ar trebui sã nãdãjduim în învierea neamului românesc, adicã în biruinta Miscãrii Legionare. Cred în destinul neamului nostru; cred în revolutia crestinã a omului nou; cred în libertate, în personalitate si în dragoste. De aceea cred în biruinta Miscãrii Legionare, într-o Românie mândrã si puternicã, într-un stil nou de viatã, care va transforma în valori spirituale de universalã circulatie bogãtiile sufletului românesc…. [Buna Vestire, An I, 1937, Decembrie 17, nr. 244, pp1 – 2] vad ca iti cam scapa. Est acuzat de antisemitism doar pentru acea mentiune sublianiata de mine in rosu. Crezi ca Eliade s-a dezis de acest manifest al sau? Asta e o minciuna pe care ai propagat-o fara sa mergi la sursa sa intelegi subiectul. El doar a explicat. Iar Shalom i-a luat apararea. |
#104
Posted 18 August 2018 - 20:29
Alexandru H., on 18 august 2018 - 10:14, said:
Se pricepe enough la filme asa cum ma pricep eu la a fi inselat de neveste evreice. Pentru el, ceea ce se intampla dupa anii 70 e un declin calitativ si o ofensiva a Hollywoodului de a-si impune vederile politice. Ok... pentru cineva care a vazut macar un film la viata lui, anii 70 inseamna opusul: declinul vechiului Hollywood, cu marile studiouri si productii extravagante si ascensiunea noului val de regizori si filme produse in afara acelui circuit. nu mai imi amintesc la ce varsta copiii incep sa deprinda notiunile astea de categorise, mai mic, mai mare, inainte, dupa, in timpul, dupa timpul, samd. n-ai ajuns inca la varsta aia? Alexandru H., on 18 august 2018 - 10:14, said:
anii 70 inseamna opusul: declinul vechiului Hollywood, cu marile studiouri si productii extravagante si ascensiunea noului val de regizori si filme produse in afara acelui circuit. Vorbim de Martin Scorsese, Roman Polanski, era cea mai fructuoasa a lui Sidney Lumet, Woody Allen, Milos Forman, Coppola, Steven Spielberg etc. Deceniul 7 e probabil deceniul meu preferat in materie de filme - e o revolutie estetica si filosofica, e era in care filmul devine o reflexie a realitatii si a diversitatii, nu doar un spectacol asezat undeva in trecutul indepartat la care asisti pentru a evada din cotidianul plictisitor. Noul val ne-a dat filme despre vechii si noii mafioti (Godfather, Bonnie and Clyde, Mean Streets), crima organizata si cei care incearca sa o stopeze (Dirty Harry, Serpico, Dog Day Afternoon), ireverenta urbana (Annie Hall, American Graffiti), plus a inventat noi subiecte si teme care sunt acum parte a etalonului nostru stilistic cand vine vorba de noi productii (Jaws, Taxi Driver, The Exorcist, Close Encounters of the Third Kind etc. etc.). nu te contrazic. de fapt confirmi ce am spus eu: anii '70 super. in definitiv anii '70 sunt perioada maturizarii mele, eu am crescut cu aceste filme. mi sunt dragi, apropiate spiritului in care ma dezvoltam. enough1453, on 17 august 2018 - 22:43, said:
si unde vezi tu arta in kkturile produse de Hollywood, mai ales dupa anii '80? ain, on 18 august 2018 - 08:57, said:
Uite ce spune bastionul conservatorismului american despre Apocalypse now: Cica e cel de-al 2-lea film de stanga din toate timpurile. Poate rogi pe cineva sa-ti explice filmul! ca de obicei. Autorul aritcolului o spune clar: capodopera. Vorbea insa de Redux care ii da o alta tenta. In orice caz, autorul articolului interpreteaza filmul din perspectiva lui americana, care pe mine ma lasa rece. Eu vad prin perpectiva unui care s-a hranit cu cartile lui A. Marlaux, Calea Regala, Conditia umana, etc. Carti care mi-au hranit spiritul adolescentin. Iar rolul lui Marlon Brando, Kurtz, in Apocalypse Now, are de a face cu Calea Regala al lui Malraux. Cam aceiasi idee, pe care un intelectual american, fie el de stanga ori de dreapta, nu-l cunoaste, caci ei nu prea sunt formati in cultura asta europeana. Apropo, Malraux in tinerete era de stanga, chiar foarte stanga, chiar comunist, daca te uiti in Conditia umana. La batranete a devenit de dreapta (nu ceea ce intelegi tu prin dreapta, adica fascism si alte mizerii stangiste) ci omul lui de Gaulle. Alexandru H., on 18 august 2018 - 10:14, said:
Filmele bune nu au incetat sa apara dar, din nefericire, interesul publicului e sa vorbeasca incontinuu despre noul Avengers in loc sa discute si un pic despre Personal Shopper. 1. limba engleza? 2. actori americani? 3. ???????????????? ma tot intreb de unde pana unde ar fi film Hollywood? Care e legatura intre subiectul discutiei si Personal Shopper? Edited by enough1453, 18 August 2018 - 20:24. |
#105
Posted 18 August 2018 - 20:31
Revolutia nu incepe si se termina in anii 70 - continua pana prin 2000. Mie imi place sa dau un exemplu cand vorbesc de moartea celei mai bune perioade a cinematografiei mondiale.
In 1997 apar doua filme: Titanic si Boogie Nights. Ca sa intelegem despre ce vorbim, "Titanic" e primul blockbuster modern, cu toate calitatile si defectele lui (cinematografie, decoruri, efecte speciale extraordinare + poveste si personaje mediocre, create parca intr-un laborator de political corectness + o gramada de bani aruncati pe publicitate) iar "Boogie Nights" e film de autor (Paul Thomas Anderson - il stiti din "There will be blood"), subiect parca desprins din dementa sociala a anilor 70 (actor porno si industria pornografica, droguri, traficanti, vice police). Evident, nefinantat de catre un studio major - plus ca debuteaza la un festival de film. Lui Leonardo di Caprio i se ofera rolul din Boogie Nights, il refuza si il accepta pe cel din Titanic. Titanicul castiga 14 premii Oscar, Boogie Nights niciunul. Titanic face 2 miliarde la Box Office, Boogie Nights doar 43 de milioane. Si totusi la 20 de ani dupa asta, Boogie Nights ramane o capodopera a genului pe cand Titanic e doar un soi de Avatar mai ieftin. Ah.. si inca ceva - Quote “Probably the only film I was offered and turned down but now wish I had made is Boogie Nights,” Leonardo told Australian radio programme the Kyle and Jackie O show. |
|
#106
Posted 18 August 2018 - 21:04
Alexandru H., on 18 august 2018 - 20:31, said:
Revolutia nu incepe si se termina in anii 70 - continua pana prin 2000. Mie imi place sa dau un exemplu cand vorbesc de moartea celei mai bune perioade a cinematografiei mondiale. Boogie Nights ramane o capodopera a genului pe cand Titanic e doar un soi de Avatar mai ieftin. caci totusi e vorba de diferente de generatii, diferente de locul unde am crescut si ne-am maturizat. Eu am crescut in Romania comunista, intr-o perioada cand s-au deschis niste canale spre occident si ne parveneau filme de arta. Alain Robbe-Grillet, Alaine Resnais (Anul trecut la Marienbad) Noul roman francez era in voga in mediul stangist in care am crescut. Tuffaut, Milos Foreman (nu cacaturile hollywoodiene, ci alea cehesti) Poloanski (cutit in apa, nu cacaturile hollywoodiene ci alea poloneze) Wajda, Fellni, Bergman, Antonioni, samd. INteleg, n-ai cum sa gusti astfel de filme. Generatia voastra n-are cum sa le guste. Nici stangismul tineretii mele n-aveti cum sa-l intelegeti. Alta generatie, Malraux, H.Böll, G.Grass, H.Hesse, J.Hendrix, J.Morrison, Frank Zappa, etc. |
#107
Posted 18 August 2018 - 21:25
Tre sa fii orb sau tampit sa nu vezi mesajele patetice din filmul american contemporan.. Sunt pur si simplu filme in care scenariul e ok dar sunt interpuse scene statice in care actorii discuta patetic despre viata (de parca ar interesa pe cineva). Astfel de discutii inutile sunt o contrafacere, e doza de apa chiaora adaugata in salam, ele nu contribuie cu nimic la desfasurarea actiunii si nici macar nu scot in evidenta vreo complexitate psihologica a personajelor. Inclusiv actorii mari sunt jenati de asemenea dialoguri tampite, dar trebuie sa le recite nu au ce drku sa faca. Rostul acestor pauze de gandire in film sunt, ati ghicit, sa ne invartim inutil in jurul cozii atunci cand am putea sa ne ocupam de chestiuni mai importante si sa acceptam, cu corectitudine politica, produsul asa cum e el livrat - si cu bune si cu rele. Pana la urma, de carne macra in farfurie au parte doar bogatii sau stapanii, restul se multumesc cu un hamburger care contine mai multe lucruri in amestec.
|
#108
Posted 18 August 2018 - 21:35
rosix, on 18 august 2018 - 21:25, said:
Tre sa fii orb sau tampit sa nu vezi mesajele patetice din filmul american contemporan.. Sunt pur si simplu filme in care scenariul e ok dar sunt interpuse scene statice in care actorii discuta patetic despre viata (de parca ar interesa pe cineva). Astfel de discutii inutile sunt o contrafacere, e doza de apa chiaora adaugata in salam, ele nu contribuie cu nimic la desfasurarea actiunii si nici macar nu scot in evidenta vreo complexitate psihologica a personajelor. Inclusiv actorii mari sunt jenati de asemenea dialoguri tampite, dar trebuie sa le recite nu au ce drku sa faca. Rostul acestor pauze de gandire in film sunt, ati ghicit, sa ne invartim inutil in jurul cozii atunci cand am putea sa ne ocupam de chestiuni mai importante si sa acceptam, cu corectitudine politica, produsul asa cum e el livrat - si cu bune si cu rele. Pana la urma, de carne macra in farfurie au parte doar bogatii sau stapanii, restul se multumesc cu un hamburger care contine mai multe lucruri in amestec. Da exemple - ca din ceea ce mi-ai zis urasti pur si simplu dialogul din filme. Which is weird... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users