Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Problema Service - Preturi diferite

IP Camera HikVision nu o gasesc i...

Cand devine un film clasic?

Cu mașina spre Budapesta ...
 Ridicare act de identitate cu pro...

Calorifere + incalzire in pardose...

Sfat achizitie laptop buget 1500-...

Boxe Devialet
 Mai poarta careva papuci prin oras?

Amortizoare - 2024 - gaz / ulei ?...

Calatorie Bucuresti - Timisoara, ...

Țuica are gust ciudat
 Copii nascuti in Romania

Felicitari Republica Moldova pent...

Ușa exterioara care scar5...

Decizie dificila intre doua model...
 

Seat Leon - FR-

* * * - - 5 votes
  • Please log in to reply
1317 replies to this topic

#397
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Vorbesti ca si cum leonul ar fi masina perfecta. Am condus Logan 15.000km, vreau sa merg din a in b. Leonul este o masina dezamagitoare, low cost cu multe neajunsuri.


Unlogan echivalent la an fabricatie si km este la jumatate de pret fata de in leon. Deci sa stii ca am avut pretentii duble fata de logan de la leon, insa a dezamagit aproape complet, singura chestie buna e motorul, in rest petarda de masina la suprapret. Asta e opinia mea, nu trebuie sa fii de acord.

#398
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,574
  • Înscris: 23.09.2016
Asa se fac masinile / device-urile / toate acum, asta e capitalismul agresiv. Marketing si preturi umflate pt profit maxim la produse de proasta calitate. De aia nu am vrut masina mai noua de 2008. Asa va fi si Logan-ul 2015+ , tot bani aruncati pe o masina vopsita prost cu briz-brizuri mai noi si fiabilitate mult mai scazuta fata de Logan faza 1. Nu mai prinzi 1.4 mpi sa-l tii doar cu revizii.

Edited by Mihai_mb, 20 February 2018 - 16:14.


#399
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,740
  • Înscris: 02.07.2011
Da ce ai patit dom'le de ai ajuns asa inversunat fata de masina asta?
Zi-ne si noua, nu ne tine in suspans...Posted Image.

Quote

Deci sa stii ca am avut pretentii duble fata de Logan de la leon
Asta ai gresit. "Diminishing returns" poate fi extrapolata si la achizita de bunuri. Nu e liniara calitatea unui produs cu pretul acestuia.

Edited by StefanSC, 20 February 2018 - 16:28.


#400
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Adica trebuia sa am pretentii putin peste Logan, nu?

#401
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,740
  • Înscris: 02.07.2011
Masina ta, de noua, a costat undeva la 18000 de euro (as tinde sa zic  inspre 17000 dar sunt indulgent astazi).
Un Logan comparabil e undeva la 10500 Euro ca pret de lista.
Deci avem diferenta 7500 de euro la pretul de achizitie. In diferenta asta intra:
Echipamentele suplimentare pe care Loganul nu le are (rotile alea de 17/18" ale masinii, farurile cu LED automate, suspensia sport, sistemulul audio cu 8-12 incinte/subwoofer) dar pe care Leon-ul le are.
Echipamentele pe care Leon-ul le are mai bune: scaunele mai bine profilate, materialele mai bune pe bord, pe usi si pe cotiera. Ecranul central cu rezolutie mai buna si infotainmentul mai rapid.
Motorul mai puternic.
Elementele de caroserie mult mai specifice Leon-ului (e.g: la cate alte masini ai mai vazut oglinzile de pe Leon? :D).
Antifonarea superioara.
Elementele de siguranta extra (parca Leon-ul are 7 airbag-uri iar Loganul 4-5?).

Mie imi pare ca primesti destul de mult in plus pentru diferenta aia. Asta fara sa iau in considerare elemente subiective, gen ergonomia masinii...

Acum nu stiu ce asteptari ai tu... personal, din cum vorbesti pe aici, imi cam par nerealiste. Pacat ca nu vrei sa ne zici ce ai patit cu masina de te-ai suparat asa tare pe ea.

#402
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
De ce compari preturile de noi? Eu nu le cumpar de noi. Cred ca nu ai citit ca asteptarile mele de la o masina sunt sa ma duca din a in b. Suspensiile la seat sunt praf.


Tu amageste te in continuare ca a meritat banii masina ta,.dar pe mine lasa ma sa am propriile convingeri si alegeri

Edited by Deenman, 20 February 2018 - 18:21.


#403
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,314
  • Înscris: 09.01.2007
Hait ca am pierdut acest jurnal dar acum sunt curios sa-l citesc.

#404
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,740
  • Înscris: 02.07.2011

Quote

De ce compari preturile de noi? Eu nu le cumpar de noi

Pentru ca la preturile SH intervin o serie de factori care fac orice comparatie mult mai grea (reputatia marcii are un impact mult mai mare, e.g: VW Phaeton).
Comparand preturile de lista, putem sa evaluam cel mai usor unde se duc banii pe care ii dai pe acea masina si daca ii dai degeaba sau primesti ceva de banii aia.

Quote

Cred ca nu ai citit ca asteptarile mele de la o masina este sa ma duca din a in b

Pai pentru asta si un Matiz face treaba foarte buna :D. Diferentele intre un Matiz, Logan si un Leon tin de nivelul de confort si siguranta si, intr-o masura mai mica sau mai mare fiabilitate.

Quote

Suspensiile la seat sunt praf.
E drept ca eu am ceva mai multa amortizare de la mama natura, dar fac cam acelasi drum ca si tine si nu am de ce sa ma plang in ceea ce priveste confortul suspensiilor de pe Leon FR (ocazional mai merg cu fosta mea Octavia si observ foarte bine diferentele :D).
Ca roti de 18, suspensiile Leon-ului FR si drumurile din Romania nu sunt cea mai fericita combinatie... asta e o alta gasca in alta traista. Si aceasta gasca duce la greierasi engros (am comparat Leon cu 18 vs al meu cu 17, la 40k+ km, ruland pe drumuri similare).
Finalmente, mai este aspectul fiabilitatii acelor suspensii, dat fiind ca au fost cazuri in primii ani de suspensii care plangeau pe 5F FR. Dar asta, orice inginer care se respecta, stie ca face parte din curba de fiabilitate (infama cada de baie din facultate) ;).

#405
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Stefane, tu scrii doar asa? ca sa ma contrazici pe mine? sa ai pareri in contradictie?


Ai mai condus si alte masini mai mult de cativa km inafara de masini VAG? octavia/seat?

Uite de exemplu arunci cu noroi ca nu sunt multumit de suspensie, insa nu citesti ca circul din octombrie cu jante de 16 cu presiune 2.2 in ele? totusi despre ce vorbim?

Ai luat niste denivelari cu un Renault sau un citroen? sa iei niste gropi/canale cu alte masini. Nu vorbim de ruliu, ci de amortizarea gropilor.

Eu am necesitatile mele, deci te rog nu mai judeca ce scriu. Nu trebuie sa avem aceleasi pareri.

#406
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,740
  • Înscris: 02.07.2011
Bre, eu nu arunc cu noroi in nimic. Incerc doar sa aduc un alt punct de vedere.

E un forum (relativ) liber. Expui o idee/parere, te expui la alte pareri. Daca ti se pare ca incalc cu ceva regulamentul forumului, foloseste cu incredere butonul de report.

Pentru orice altceva pui un blogspot.com in coada Posted Image

Edited by StefanSC, 20 February 2018 - 19:47.


#407
the_same

the_same

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,133
  • Înscris: 13.11.2012
Cred ca majoritatea masinilor nemtesti au o astfel de suspensie, care nici mie nu prea imi place de altfel. Astra h mi s-a parut de ex. rigida.
Cum se prezinta dpvd al confortului fordul cu vag? Mondeo vs Passat si focus vs golf de ex.

#408
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Au facut suspensia asa ca sa nu aiba ruliu, mai ales la seat unde centrul de greutate este coborat cu inca 15mm fata de golf, avans suspensie sport (echjipare FR).

Per total lucrul asta este foarte benefic, afara pe drumuri virajate ajuta mult, stai bine, insa sa fim realisti, din 20.000km facuti in 10 luni de zile, daca am facut 3000-4000km pe astfel de drumuri virajate, in rest autostrada dreapta + 10.000km de oras, unde am petrecut cele mai multe ore la viteze medii mici. Cu alte cuvinte, nu vreau o suspensie beton care sa-mi faca capul varza la gropile si canalele din oras, vreau o suspensie moale care sa amortizeze cat mai bine.

Chestiile astea eu nu le stiam cand am cumparat leonul, deoarece inainte sa iau leonul 95% din km mei (25.000km) pe an erau facuti exclusiv in delegatii extraurban.

Per total in opinia mea, masina exceleaza la motor (care este fenomenal, consum bun, trage bine, se incalzeste repede, fara probleme, fiabil cel putin pana la 200.000km, dupa nu mai stim, aflam), scaunele sunt absolut bine gandite pentru persoane de pana in 1.80m, ce e peste sunt usor incomode deoarece au sezutul scurt, la drum lung devine obositor. Ledurile implementate pe fata lunga/scurta/spate inca din 2013 cu remarca ca pe facelift si-au dat seama ca au dat-o in bara, si au marit puterea ledurilor, sau numarul lor, deoarece lumina era prea chioara in anumite medii la 5F non facelift, si pot sa spun ca e ca chioara in intuneric+ploaie+oras.


In rest, masina este un esec total in viziunea mea, deoarece, materialele la interior, asa cum le ridici in slavi, sunt de o piele foarte slaba, mai ales pe volan+schimbator+maneta frana. Pielea de pe lateralele scaunelor este de o calitate medie-buna, in rest foarte slab. Pe usi este o musama, peste un plastic foarte dur, calitate foarte slaba. Unitatea media are pixeli morti, si pe frig o ia razna. Plasticele de la stopuri si faruri sunt de toata jena, deoarece dupa 50.000km de la achiztie farurile sunt foarte zgariate si ciupite, si masina  mers doar in oras, fata de un far facut in 2000, acestea sunt de-a dreptul penibile. Stopurile exterioare fisurate amandoua.
Plasticul de la frana de pe  haion (aia de sus) este iar dintr-un material slab si casant, pana si aia a plesnit. Vopseaua este de toata jena, foarte subtire, foarte casanta daca iei o piatra sare vopseaua, daca te zgarie putin cineva (cu cheia, sau cu o portiera, sau iti ridica un stergator la capota) iti sare vopseaua. Jenibil.

Suspensia este una absolut primitiva, simpla, si cu toate ca la Logan este mai simpla, amortizeaza si preia socurile de 10 ori mai bine, suspensia de pe Logan este comparabila cu un W123 sau cu un Passat B5, cu mentiunea ca loganul are centrul de greutate urcat, si are ruliu foarte pronuntat si infricosator la viteza.

La portiere, chederele aduna nisip, si zgarie foarte mult geamurile, chiar daca le curat periodic. Senzorii de parcare, se scorojesc, adica au o vopsea mai ciudata, nu ca pe tabla, si uneori bipaie aiurea, din senin fara sa ai nimic in fata, nu fac mereu, dar la inceput pana te prinzi e foarte enervant.

Masina este una slaba, la fel ca toate masinile vandute pe piata, inclusiv BMW seria 3/seria 1 sau altele. Sunt in exact aceasi oala. La Peugeot, materialele la interior sunt 10 clase peste VAG, motoarele diesel ale lor sunt iar mai fiabile si mai bune.

Nu aveti decat sa conduceti si sa va lamuriti. A fost ok masina la inceput, am fost multumit de ea, arata super bine, dotata, insa m-am plictisit de ea, de cum arata, si am inceput sa-i vad doar defectele care imi stau pe creier, mai ales la 12.100euro platiti pentru un simplu seat leon SH.

Nu mai fac eu greseala asta. Sunt o persoana simpla, care nu are multe cerinte de la o masina, nu am folosit si nu folosesc nici macar jumatate din dotarile seat leonului, pentru mine sunt inutile, iar altcineva nu conduce aceasta masina, ca sa isi justifice utilitatea, deci cred ca urmatoarea masina o sa fie mai atent aleasa.

Masini conduse de mine in 2017, cateva sute de km:
- seat leon 2013-
-dacia logan 2008 1.4 mpi
dacia logan 2015 1.5 dci
dacia Duster 2013 1.5 dci
opel astra H 2007- 1.3 diesel
ford focus 1.6 tdci 2010
bmw 320d-2004 2.0 diesel
bmw 120d x-drive 2013 m-paket
golf 7 2015 1.4 tsi.

Pot sa-ti spun fara nici o ezitare ca imi mentin opinia referitor leon.

Edited by Deenman, 20 February 2018 - 22:30.


#409
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,508
  • Înscris: 18.06.2007
Nu știu dacă e așa sau nu, dar meriti nota 10 pt mesaj. Ai spus exact cum ți se pare mașina. O mașina foarte frumoasa, cu un motor elastic și bun dar la care au făcut economii, sau nu, că să nu fure prea mult din cota vedetei din grup

Edited by bobalex18, 20 February 2018 - 23:08.


#410
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,771
  • Înscris: 15.07.2013
Am condus atat Leon cat si Golf 7 si Audi A3 si din punctul meu de vedere ca tinuta de drum Leonul este peste Golf 7, se simte aproape ca un A3. Legat de materialele folosite, mi se pare in aceasi gama cu Skoda. Eu unul il vad ca un A3 mai ieftin, mie unul mi-a placut, dar ce e drept l-am condus doar cateva mii de km pana cand am revenit la masina normala de serviciu.

Legat de Peugeot, am avut 3 (inca mai am doua, un 508 si un 308 modelul nou in echipare Allure) si nu mi se par de calitate mai buna comparat cu VW. Daca le compari in aceasi clasa (508 cu Passat ci 308 cu Golf), VAG-ul are o calitate a asamblarii mai buna si mai ales o insonorizare mai buna. Peugeotul are atuurile lui si cred ca singurele modele actuale peste VAG la calitate sunt 3008 si 5008.

La BMW depinde cum il configurezi, fara 50.000 eur nu scapi, dar calitatea asamblarii nu se compara cu masinile non-premium (la fel si  toate solutiile tehnice).

#411
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,740
  • Înscris: 02.07.2011
Bre Deenmane, ai un like de la mine ca ai scris atat de multe. Si mai ales ca ai fost cinstit si ai recunoscut ca ai facut o greseala in ceea ce priveste alegerea masinii.

Acum, o sa adaug si eu cateva lucruri, nu neaparat sa te contrazic, cat sa completez din experienta mea. Tine cont ca exista oaresce diferente intre masinile noastre (a mea e MY2016, are suspensie spate independenta samd):

1) Faza cu geamurile zgariate de nisip in chedere pot sa o confirm si eu. E prima masina unde vad acest lucru.
2) Faza cu senzorii de parcare care pornesc din senin o confirm partial: ei in mod normal se activeza automat daca simt ceva la viteza mica (pieton, obstacol, masina), indiferent daca ai apasat pe buton sau nu sau ai trecut in R. Dar mi s-a intamplat sa porneasca din senin (si sa chitaie ca si cum ar fi ceva lipit de masina).
3) Vopseaua este slaba calitativ (lac subtire, se ciupeste usor). Pe de alta parte, din cate am sapat, cam toti producatorii au problema asta in mai mica sau mai mare masura (citisem ceva legat de "vopsea eco", poate sunt legende urbane). Insa in aproape 50k km, nu mi s-au scorojit senzorii de parcare (si nu dau semne ca ar avea de gand asta). Si mai stiu inca 2 Leon-uri de 50k+ km care nu au pb de genul cu vopseaua.
4) Faza cu stopurile care se crapa: Am observat ca in primii doi ani de fabricatie au fost astfel de probleme destul de des, dar au scazut incidentele pe masura ce a continuat fabricatia (desi stiu cel putin un MY2016 care a manifestat aceasta problema).
5) Au fost mai multe cazuri in care masina a venit cu farurile LED reglate prea jos (iarasi, primii ani de fabricatie) => erau foarte chioare. Toate pe care le stiu eu au fost rezolvate in service rapid.
6) Am petrecut vreo 5 zile mergand cu masina la sub -20 grade celsius si unitatea multimedia a mers perfect. In schimb un bec din plafoniera palpaia.
7) Oglinzile uneori refuza sa se plieze. Alteori refuza sa coboare cand trec in R.
8) Umbla vorba ca in 2015 au schimbat furnizorul de piele pe Leon (si cica au schimbat putin volanul). Pot spune ca dupa 50k pielea de pe volan si schimbator rezista admirabil. Cea de pe frana de mana prezinta uzura.

Cand mi-am luat Leon-ul, am mers cu Mazda 3, Kia Ceed, Toyota Auris, Honda Civic si Ford Focus. Ca tinuta de drum, masina mi s-a parut doar dupa Ford Focus (si am mers cu 1.4TSI-ul cu punte spate). Ca si calitate tactila a materialelor in interior mi s-a parut a doua dupa Kia Ceed.
Si ca sa fie bine, la un an dupa ce mi-am luat Leon-ul am avut ocazia sa merg putin mai mult cu un A3 S-Line 2.0TDI, 2016. "Diminishing returns"  clar. Desi masina respectiva era cel putin cu 50% mai scumpa decat a mea, nu era cu 50% vizibil mai buna Posted Image.

Ca ma intrebai de frantuzoaice, cand mi-am luat-o eu pe a mea, Renault se pregatea sa scoata urmatorul Megane si nu puteam astepta (si nu doream sa fiu beta tester).  Iar dupa niste experiente prin facultate cu 206 si 307... Ma lipsesc de PSA Posted Image.

Concluzia mea:
Faptul ca ti-ai evaluat gresit nevoile, impreuna cu faptul ca ti-ai luat o masina SH de la inceputul modelului (2013) te-a dus la a avea o experienta nasoala. Asta nu face Leon-ul un esec sau o masina jalnica. E in media clasei, poate putin peste (faceliftul a fost meh Posted Image).
Daca ai o problema cu clasa... du-te in reprezentanta la Seat/Skoda/VW samd, zi-le ca vand masini scumpe si proaste si apoi du-te in reprezentanta la Dacia si ia un Logan nou. Si apoi convinge-ti prietenii sa faca la fel Posted Image.

Edited by StefanSC, 21 February 2018 - 00:54.


#412
dantt

dantt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,140
  • Înscris: 10.06.2008
Urmaresc acest thread cam pe sarite dat fiind faptul ca nu ma intereseaza masina deloc,insa imi place cum scrie si isi exprima parerea deenman.Apreciez foarte mult cand vad un posesor de masina,indiferent de marca sau model,care-si spune parerea intr-un mod transparent si onest.O sa incerc sa  fac cat de curand si eu in aceeasi maniera la noua Honda Civic.Opiniile autorului coincid cu ale mele in ceea ce priveste masinile din grupul Vag.Am avut mai multe modele de la ei,mai am unul inca in posesie,nu multumesc.Ultima replica a lui Stefan,mai exact ultima fraza,imi pare in mod vadit o intentie ieftina de flame.Pana la urma o masina,oricare ar fi ea,se cumpara dupa nevoile fiecaruia la momentul respectiv..Nu cred ca deenman a cerut parerea sau permisiunea vreunuia de pe aici daca (si cu ce model)sa-si schimbe masina pe banii lui.Sa fim seriosi.

Edited by dantt, 21 February 2018 - 07:29.


#413
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Stefan are intentii bune, e chiar ok.  Problema se pare a fost ca am avut asteptari prea mari si nu a fost tocmai ok. De la Logan o sa am 0 asteptari si o sa fie peste asteptari.

Cat despre  masina noua ( logan) nu voi cumpara prea curand masini noi.

#414
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Dar totuși nu poți sa te plângi de confort când îți iei fr în loc de Leon normal. Am înțeles, sh, etc, dar e alta masina. E ca și cum ți-ai lua un M3 și te-ai plânge de consum, ca tu de fapt voiai un seria 3 diesel.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate