Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...

Programe TV cu altfel de sporturi
 Laptop "bun la toate" max...

navigatie noua vw tiguan

ctfmon.exe - System Error (in Saf...

Ați prins vremurile cand 120 Volț...
 Whatsapp nu afișeaza numele ...

Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu

Politist mutilat de caine in curt...
 Trotineta- cat rezista?

Windows 11 si inregistrare de pe ...

Cont Facebook spart

Accesare Plex prin webstation
 

Seat Leon - FR-

* * * - - 5 votes
  • Please log in to reply
1317 replies to this topic

#1
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Salut, de 2 luni jumate, sunt posesorul unui Leon 1.4 TSI FR echipat destul de bine. L-am cumparat SH de la Avia Motors, rulat in tara un singur proprietar, persoana fizica.

In aceste doua luni jumate, am adunat 6000km suficienti sa-mi pot face o parere referitoare la masina, motorizare, suspensie si altele.

Ca si orice masina, are puncte forte, dar si unele slabe. Dupa ce am condus 3 ani un golf 5 diesel, pot spune ca nu m-as intoarce prea curand la diesel, chiar daca ar fi de generatie mai noua, am condus si generatiile noi CR si tot sunt galagioase, vibreaza, nu sunt asa elastice.


Dotari:
- faruri full LED adaptive, stopuri LED, scaune sport cu piele pe margine, volan sport tesit FR, jante 18 performance, suspensie OEM sport -15mm, privacy glass, culoare nevada white (cam cea mai scumpa din catalog).


Puncte slabe:
- vopseaua destul de slaba, cam ca la orice masina recenta,  nu se mai vopsesc ca si in 2000-2005 pt ca acum totul se face economic.
- puntea spate semiindependenta, cu roti pe 18 daca le bagi presiune mare, topaie de spate. Eu momentan merg cu 2.1 bar spate iar producatorul recomanda sa merg cu 2.0 bar spate la o incarcare normala (eu circul singur sau cu maxim inca 1 pasager in masina-99% din timp), insa la gropile noastre mi se pare putin si riscant.
- stopurile ext erioare de pe aripi, se fisureaza foarte putin, din cauza ca se strang prin niste bolturi, problema cunoscuta la toate modele 5f.
- ma deranjeaza, sau mai bine zis ma va deranja la iarna, ca nu are incalzire in scaune, insa intentionez sa-i pun o alarma cu pornire din cheie, fiind benzina va ajuta mult.
- directia prea asistata, si asta am observat la toate masinile cu directie asistata electric, insa am mers cu un BMW 120d 2013, si pe sport avea volanul foarte tare, lucru placut, simteai masina mai bine.
- daca masina este pe setarea eco/normal la accelerare brusca- pedala la fund- are o milisecunda de lag, insa daca mergi pe sport, raspunde instant la acceleratie.


Masina este folosita zilnic pt naveta in Bucuresti (40km dus intors de luni pana vineri) cat si pt iesirile dese la munte/mare/vacanta.

Consumul mediu pe 6000km este de 6.8% din care 3000km sunt facut afara, iar 3000km sunt facuti in Buc. consumul este fenomenal de bun, initial am fost sceptic dar dupa ce am calculat si prin metoda plin-plin mi-a dat o abatere de 0.2%.

Attached Files



#2
ioppo

ioppo

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,368
  • Înscris: 20.02.2008
Cat ai dat pe el si din ce an e?

#3
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,884
  • Înscris: 29.06.2006

 Deenman, on 23 iunie 2017 - 20:13, said:

- daca masina este pe setarea eco/normal la accelerare brusca- pedala la fund- are o milisecunda de lag, insa daca mergi pe sport, raspunde instant la acceleratie.

S-o stapanesti sanatos, dar nu-mi spune ca sesizezi diferenta de o milisecunda fata de 10 milisecunde, esti robot cumva? Lag-ul ala e normal daca nu esti in turatia unde turbina e invartita bine, o ajuta compresorul pana la 3000 de ture, dar pana acolo are putin lag

#4
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
2013, 12.000E si avea in momentul preluarii 54.000km. Am primit revizie gratis completa, + garantie 12 luni.

xcit, cauta pe google, ca masina sa ruleze liniar, in modul economic si normal, cand apesi acceleratia, nu smuceste ci accelereaza liniar, insa pe sport accelereaza instant, fara lag, si cu smucituri. Intelegi? nu e turbolag, si nu e din cauza ca nu rulezi in plaja turbinei, asa e optimizat softul. Sau ca sa exemplific si mai bine, daca ai condus vreodata Logan, turbo, daca apesi acceleratia, simti ca intarzie foarte foarte putin pana sa plece, ei bine, la seat, pe modul eco si normal, simti acel lag, iar pe sport, acel lag dispare.

Edited by Deenman, 23 June 2017 - 20:27.


#5
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
S-o stapinesti sanatos!
Mi se pare mie sau numarul pe fata e "labartat" (goluri mari intre cifre si litere)?

#6
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Sa ai bafta de ea ...dar sa ai grija la niste aspecte. Tehnologia TSI este foarte complicata . Ai o dubla supra-alimentare furnizata in ture mici de un compresor mecanic si in turatii mari de o turbosuflanta normala . Nemtii au numit-o twincharger. La orice urcare in turati se face trecerea de la un singur compresor la doua , deoarece compresorul mecanic nu este decuplat la ture mari. Ai mare grija cu calitatea uleiului. Punctul slab al acestor motoare este utilizarea neconforma a turbinelor . Nu ii crede pe aia care iti spun sa schimbi uleiul la 15,000 km.  Schimba-l la 7000 daca vrei sa ai masina . Pompa de ulei din baie da maximul de debit spre turbine . Data fiind functionarea in tandem , orce deficit minor de debit aduce uzura in componentele turbinei . La pornire lasa putin masina sa mearga pe loc. Cat poti. cand incepe sa urce acul la temperatura  , sa nu mergi lenes. deoarece asta omoara debitul de ulei necesar . Cand esti in temperatura optima , este de preferat mersul mai turat decat mersul la 2000 turati in treapta mare .  Cu un TSI nu poti merge la consum. Da-i pedala daca vrei sa il ai , altfel il strici  .

Edited by JurasikMan, 23 June 2017 - 20:34.


#7
R-Alex

R-Alex

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 153
  • Înscris: 16.05.2017
Ce alarma cu pornire vrei sa pui? Eu am tot pe 1.4 tsi CAXA alarma Tomahawk cu pornire din telecomanda,am facut 2 ierni deja cu ea si sunt supermultumit,m-a costat in total 1500 de lei.Alta varianta era Viper dar erau cel putin la dublu ca si pret.

#8
atupi

atupi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,540
  • Înscris: 17.08.2007
Pe Golf ai avut 1.9tdi? Cum se simte tsi-ul fata de tdi?
Am avut mult timp un Golf 7 tdi și mi-a plăcut f mult mașina dar m-am saturat de zgomotul dieselului, am zis că următoarea mașina va fi pe benzina

#9
Mask001

Mask001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 13.04.2017
Fix poza cea mai frumoasa, cu curu nu ai pus-o :)) îmi plac jantele și numărul nu îmi place culoarea alba dar per total este o frumusețe

Mă bucur la fel de mult ca tine că am scăpat de diesel :)

Edited by Mask001, 23 June 2017 - 20:38.


#10
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Gasesti de la PNI la 400 ron cu pornire de la distanta, pana la unele viper pe la 1200ron. O sa vad exact la momentul potrivit (spre toamna).


JurasikMan, nu stiu pe dinafara acest motor, insa esti absolut sigur ca vorbim de acelasi motor? asta nu cred ca e twincharged, ala era motorul vechi cu distributie pe lant de tip CAXA, eu am CMBA si e doar turbo distributie pe curea:

https://www.dieselen...code-cmba/27191


culoarea alba nu mi-a placut in prima faza, insa acum sunt foarte multumit de algere, deoarece mai ales vara nu se incalzeste masina asa tare, da, se murdareste rapid, insa e mai pacatos pe negru, iar rosu nu imi place. Eu imi spal masina destul de des oricum, nu ma deranjeaza.

Ca o mica paranteza, dar totusi sa nu facem un versus benzina vs diesel. Dupa ce am trecut la benzina, am avut placerea sa conduc si alte masini, printre care BMW 120d 2013 m-paket xdrive, Opel Zafira 2.0 dti, opel astra h 1.3, bmw 320d e46, VW Passat 2.0 tdi CR, dupa cum vedeti toate diesel, m-am felicitat de fiecare data de alegerea facuta.

Pun si poza cu spatele, e bine?:

Attached Files


Edited by Deenman, 23 June 2017 - 20:50.


#11
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,783
  • Înscris: 27.01.2009
astia de la das welt auto , nu vand numai masini aduse de afara ?

#12
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Nop, vand si masini din tara. Masina asta a fost data la buyback de catre fostul proprietar pt o alta achizitie (o skoda superb). Masina e luata de la Avia (eu am contract cu Avia) prin DasWeltAuto.

Masina se infinge bine, nu am simtit niciodata nevoia de mai mult, si am facut de curand un drum Bucuresti- Grecia si Bucuresti- Baia Mare. Fata de vechiul 1.9 tdi, care era mai exploziv insa nu tragea asa de mult, cu asta de la 40km/h cu a 3a ajung la 120km/h si ii dau a a6a, mult mai usor de condus. Eu nu am mai condus benzina niciodata, si dupa ce am ridicat masina, imi era frica ca o sa-mi moara motorul, fiind obisnuit sa pornesc din ambreiaj, insa de cand am ridicat masina nu mi-a murit niciodata motorul, e foarte usor de condus, mai usor ca un diesel.  

Cate poze cu consumurile, aveti in poza distanta parcursa, consumul mediu pe distanta respectiva, si viteza medie, eu unul sunt multumit de masina, daca ar fi sa aleg din nou, as face exact aceasi alegere, fara doar si poate.  Inainte sa cumpar masina, m-am informat vreo 1-2 luni, si am probat mai multe masini, si mi-am format o parere si o idee despre cam ce vreau si ce dotari trebuie sa bifeze.

Puteam sa iau bineinteles si alte masini in acest buget : E90 FL, Passat CC, A4, insa masini diesel, cu foarte multi km, insa eu zic ca am facut un deal bun, costul per kilometru o sa fie foarte mic. Ieseam mai castigat doar cu o hibrida, insa nu ma atrage asa ceva, sunt inca prea tanar.

Attached Files



#13
B9977

B9977

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 17.06.2017
Nu e nicio semiindependenta pe spate, e fix o punte rigida ieftina, exact ca la caruta. Suspensie calumea ai pe 2.0 TDI si de la 1.8 TSI in sus la benzinare.
Nevada White nu era nici pe departe cea mai scumpa vopsea cand a fost comandata, aceasta era Alor Blue.
Consider acest 1.4 TSI un motor care nu e nici cal nici magar si as alege oricand 1.8 TSI, atat pentru puterea comparabila cu a unui 2.0 TDI, cat si pt suspensia gandita corespunzator pe puntea spate, nu suspensie de Logan pe masina de 20-22k euro noua.
Te rog sa nu o mai compari cu E90 sau A4, Leonul e fix cea mai low-cost compacta a grupului VAG, iar A4 si E90 sunt masini adevarate comparate cu Leon.
Si pt ca vad de multe ori prostia asta "cu multi km", tin sa informez "cunoscatorii" de faptul ca uzura unui motor se calculeaza in ore de functionare. De aici fiecare face matematica, 200.000 facuti pe autostrada la viteza mare si mers constant sau 50.000 de km frecati prin aglomeratiile de la noi.
PS. Am avut Leon 1P.

#14
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Asa, si ce treaba are asta? daca eu am ales ceva, nu inseamna ca e valabil si pt tine. Tu ai fi ales A4 sau altceva, eu nu.
Am avut masina cu 300.000km rulata pe autostrazile din DE, si crede-ma ca inginer ce sunt, piesele de rotatie fac uzura cand mananca kilometri, sunt unele piese care depind de nr de km, cum ar fi toti rulmentii care intra in componenta unei masini, nu mai zic de amortizoare, si alte consumabile. Daaca nu stiai, o masina de generatie mai noua, dupa 2008 mai exact, din cauza reducerii de costuri de productie, e gandita sa tina in general fix 200.000km dupa care incepe incet incet show-ul, unii merg pana cand pica de tot piesele, altii le schimba la cea mai mica uzura, pe la 210.000km faci distributia la minunatia de A4, apoi mai trec niste km mai schimbi niste bucsi si niste amortizoare. Apai incepe show-ul cu egr-ul, pompa de inalta, pompa de ulei si asa mai departe.

Deci, te asigur eu ca cu orele mele de functionare, si cu km mei, o sa bag mai putini bani in masina, decat bagam intr-un A4  sau E90, care au costuri de intretinere mult mai mari decat leonul.

Si eu as alege 5000cmc benzina, insa cine dracu si-l permite, daca atat mi-a permis bugetul, atat am luat. Cum ar fi sa te intreb ce masina conduci, si apoi sa te intreb de ce nu ai luat cel mai mare motor pe ea? nu e evident, de ce? 1.4 tsi e tot ce ai nevoie pt traficul si drumurile noastre. Dejeaba ai 30000cp daca franezi in 100m intre semafoare.

PS: nu te mai da zmeulache, ca 2.0 tdi 150 hp are punte exact ca si 1.4 tsi, fixa. 2.0 tdi 184 cp nu ma interesa, iar 1.8 tsi nu gaseam in bugetul meu, iar la o marire de buget nu mai luam seat ci luam altceva, iar 20-21.000euro pe masina asta nu dadeam de noua nici daca imi dona cineva 5000euro.

Edited by Deenman, 23 June 2017 - 22:37.


#15
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006

 Deenman, on 23 iunie 2017 - 20:38, said:



JurasikMan, nu stiu pe dinafara acest motor, insa esti absolut sigur ca vorbim de acelasi motor? asta nu cred ca e twincharged, ala era motorul vechi cu distributie pe lant

Deenman , tehnologia TSI de la VAG inseamna injectie directa de benzina cu dubla supraalimentare. Alegerea solutiei tehnice pentru distributie ( lant vs. curea de cauciuc ) nu are legatura cu supraalimentarea. Aceasta este asigurata de doua compresoare puse in cascada , unul mecanic dupa filtrul de aer care asigura comprimarea pana in turati medii si un turbocompresor actionat normal de gazele de pe evacuare , care asigura comprimarea optima in turatii mari .
FSI este injectie de benzina directa simpla , TFSI este injectie directa de benzina cu turbocompresor iar TSI este injectie directa de benzina cu dubla supraalmentare ( doua compresoare , unul mecanic actionat de arbore  si unul turbo actionat de gazele de esapament ).  Nici unul dintre compresoare nu este actionat de distributie .

#16
Robiacs

Robiacs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,923
  • Înscris: 18.10.2010

 Deenman, on 23 iunie 2017 - 22:24, said:

Asa, si ce treaba are asta? daca eu am ales ceva, nu inseamna ca e valabil si pt tine. Tu ai fi ales A4 sau altceva, eu nu.
Am avut masina cu 300.000km rulata pe autostrazile din DE, si crede-ma ca inginer ce sunt, piesele de rotatie fac uzura cand mananca kilometri, sunt unele piese care depind de nr de km, cum ar fi toti rulmentii care intra in componenta unei masini, nu mai zic de amortizoare, si alte consumabile. Daaca nu stiai, o masina de generatie mai noua, dupa 2008 mai exact, din cauza reducerii de costuri de productie, e gandita sa tina in general fix 200.000km dupa care incepe incet incet show-ul, unii merg pana cand pica de tot piesele, altii le schimba la cea mai mica uzura, pe la 210.000km faci distributia la minunatia de A4, apoi mai trec niste km mai schimbi niste bucsi si niste amortizoare. Apai incepe show-ul cu egr-ul, pompa de inalta, pompa de ulei si asa mai departe.

Deci, te asigur eu ca cu orele mele de functionare, si cu km mei, o sa bag mai putini bani in masina, decat bagam intr-un A4  sau E90, care au costuri de intretinere mult mai mari decat leonul.

Si eu as alege 5000cmc benzina, insa cine dracu si-l permite, daca atat mi-a permis bugetul, atat am luat. Cum ar fi sa te intreb ce masina conduci, si apoi sa te intreb de ce nu ai luat cel mai mare motor pe ea? nu e evident, de ce? 1.4 tsi e tot ce ai nevoie pt traficul si drumurile noastre. Dejeaba ai 30000cp daca franezi in 100m intre semafoare.

PS: nu te mai da zmeulache, ca 2.0 tdi 150 hp are punte exact ca si 1.4 tsi, fixa. 2.0 tdi 184 cp nu ma interesa, iar 1.8 tsi nu gaseam in bugetul meu, iar la o marire de buget nu mai luam seat ci luam altceva, iar 20-21.000euro pe masina asta nu dadeam de noua nici daca imi dona cineva 5000euro.

De vorbareti d'astia e plin, ca "de ce ti-ai luat aia, ca puteai sa-ti iei aia, ca de ce n-ai mai pus bani de aia" si alte cacaturi. Important e ca ti-ai luat ce-ti place TIE si ce ti-ai permis, restul e can-can.

#17
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
@Deenman- sa o stapanesti sanatos si drumuri bune! Ti-as recomanda sa nu te iei dupa ce spun unii pe aici, sunt habarnisti complet. Tu pune foto si da detalii, o sa vezi in timp ca dispar flamerii pt. ca nu au argumente in aberatiile pe care le sustin.

#18
fortzoso

fortzoso

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,422
  • Înscris: 29.01.2017
S-o stăpânești sănătos si zero probleme ! Motorul este cel de 125 sau cel de 150 CP ?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate