Culpa Comuna sau ...?
#37
Posted 17 October 2016 - 09:53
test_driver, on 17 octombrie 2016 - 09:47, said:
Vad ca sunt mai multi cu ideea ca e ilegal sa depasesti o coloana, si unii sunteti si agresivi. Parerea mea e ca trebuie sa puneti putin mana pe codul ala rutier. am dat in postul #31 ( http://forum.softped...8#entry20016458 ) articolul care implicit interzice depasirea mai multor vehicule dintr-o singura manevra. oricum, asa cum am spus, din moment ce accidentul s-a produs intre el si prima masina din coloana, nu poate fi pedepsit pentru depasirea coloanei (pentru ca nu a mai apucat sa faca asta). Edited by _Smiley_, 17 October 2016 - 09:55. |
#38
Posted 17 October 2016 - 10:21
In articolul respectiv iti spune ca la reintrarea pe banda sau in sirul de masini trebuie sa te asiguri ca ai loc sa intri si sa o faci in conditii de siguranta, adica sa nu il obligi pe cel depasit sa franeze ca intri tu peste el, dar nu iti interzice sa depasesti doua sau mai multe masini din aceeasi depasire. Nu stiu de unde ai logica asta, si cum ai dedus tu din acel articol ca nu ai voie sa depasesti mai multe masini. Nici daca plec pe aceasta premiza, tot nu vad legatura. Fiecare punt iti spune cum sa faci o depasire pe pasi, daca era sa fie cum spui tu ar fi trebuit bagat la punctul C, si regulamentul ar fi trebuit sa sune asa:
Art. 118. Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat: a) sa se asigure ca acela care il urmeaza sau il preceda nu a semnalizat intentia inceperii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune in pericol sau fara a stanjeni circulatia din sens opus; sa semnalizeze intentia de efectuare a depasirii; c) sa pastreze in timpul depasirii o distanta laterala suficienta fata de vehiculul depasit si sa nu depaseasca mai mult de o masina. d) sa reintre pe banda sau in sirul de circulatie initial dupa ce a semnalizat si s-a asigurat ca poate efectua aceasta manevra in conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si pentru ceilalti participanti la trafic. La punctul d) se discuta reintrarea in sirul de circulatie, cum se face. Intelegi? E posibil sa nu intelegi pentru ca tu crezi ca tuarie ceea ce spui, dar te asigur ca e gresit ce zci tu. Poti trimite un email la politie si daca raspunsul corect este al tau, imi cer scuze public de pe acum, si imi recunosc greseala, si o sa o fac si dupa aia, dar nu cred ca gresesc eu aici. |
#39
Posted 17 October 2016 - 10:34
ddaannii, on 16 octombrie 2016 - 21:19, said:
Culpa comuna auzi la el,pai pentru depășire de coloana ar trebui suspendat permisul..... Asta-i o gluma, nu? test_driver, on 17 octombrie 2016 - 10:21, said:
c) sa pastreze in timpul depasirii o distanta laterala suficienta fata de vehiculul depasit si sa nu depaseasca mai mult de o masina. de unde ati scos asta? Art.45. - (1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial. (2) Conducatorul vehiculului care se angajeaza în depasire trebuie sa se asigure ca vehiculul care circula în fata sau în spatele lui nu a initiat o asemenea manevra. (3) Atunci când prin manevra de depasire se trece peste axa care separa sensurile de circulatie, conducatorii de vehicule trebuie sa se asigure ca din sens opus nu se apropie un vehicul si ca dispun de spatiu suficient pentru a reintra pe banda initiala, unde au obligatia sa revina dupa efectuarea manevrei de depasire. (4) Nu constituie depasire, în sensul alin.(1), situatia în care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circula pe alta banda în acelasi sens de circulatie. (5) Depasirea se efectueaza numai pe partea stânga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a încadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stânga se depaseste prin partea dreapta. (6) Tramvaiul aflat în mers poate fi depasit si pe partea stânga atunci când drumul este cu sens unic sau când între sina din dreapta si marginea trotuarului nu exista spatiu suficient. Edited by Bucifon, 17 October 2016 - 10:35. |
#40
Posted 17 October 2016 - 10:40
#41
Posted 17 October 2016 - 10:41
uite ce spune si codul rutier:
Quote
Art.45. - (1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial. (2) Conducatorul vehiculului care se angajeaza în depasire trebuie sa se asigure ca vehiculul care circula în fata sau în spatele lui nu a initiat o asemenea manevra. si acum sa-ti explic si care-i rostul celui de-al doilea paragraf: ai 4 masini, A-B-C-D; soferul masinii B e posibil sa nu vada ce face soferul masinii D (din cauza masinii C aflata intre ei), deci e posibil ca amandoi (soferii B si D) sa intre in depasire si, daca D are viteza mai mare, sa se produca un accident; din cauza asta s-a mentionat ca depasirea se refera la un singur vehicul si ca asigurarea se face doar fata-spate, astfel incat scenariul asta (cu cele 4 masini) sa se rezolve foarte simplu: B depaseste pe A iar D depaseste pe C, fara sa se poata lovi intre ei. "depasirea" mai multor masini simultan intra, tehnic vorbind, la circulatia pe contrasens, nu la depasire. |
#42
Posted 17 October 2016 - 10:49
Tehnic poate sa intre unde o fi, dar nu scrie nicaieri ca este ilegal sa depasesti 2 masini. Asa si obstacole daca ai trebuie sa depasesti un obstacol, te repliezi, te opresti, apoi urmatorul, iar te opresti, iar depasesti, si in fata ai drumul gol, dar cica asa e "legal" ca definitia depasirii se refera la singular, nu?
|
#43
Posted 17 October 2016 - 10:59
problema in republica bananiera Romanistan e ca toata lumea e speciala si legislatia trebuie sa prevada explicit toate cazurile
scrie ca "depasirea" se refera la un singur vehicul? da, dar nu scrie ca nu se refera la doua. daca ar scrie ca poti depasi doar doua, atunci n-ar scrie daca poti depasi trei. si daca ar scrie ca nu poti depasi mai mult de una, atunci n-ar trata explicit cazul in care masinile au culori diferite. si tot asa..... |
#44
Posted 17 October 2016 - 11:13
Am trimis o petitie la directia rutiera, vedem raspunsul.
|
#45
Posted 17 October 2016 - 12:09
test_driver, on 17 octombrie 2016 - 09:47, said:
Initiator, ti-ai luato, fara nici o vina, asta daca nu era linie continua, Fals, nu ai citit complet. E vinovat 100% pentru ca: ori nu a asigurat distanta corespunzatoare fata de vehiculul din fata ori a intrat in depasire cand vehiculul din fata sa era in manevra de depasire Cum demonstrez asta? A lovit in spate, nu in lateral. Daca lovea in lateral NU CONTA ca era linie neintrerupta, atunci era vina celui din fata pentru ca NU S-A ASIGURAT la manevra, ceea ce e factorul decisiv in declansarea accidentului, el lua cel mult penalizare pentru ca nu a tinut seama de linia continua |
#46
Posted 17 October 2016 - 12:20
parca ai fi un politist d'ala plictisit si pe jumatate adormit de la biroul de accidente rutiere:
politist: -ce daune sunt? sofer: - la mine bara fata sparta, la el carligul de tractare indoit p: -deci l-ai lovit in spate, n-ai pastrat distanta, esti vinovat s: -pai stiti, celalalt a recunoscut ca a dat cu spatele si el m-a lovit p: -nu conteaza, n-ai pastrat distanta s: -pai stiti, masina era parcata, nu era nimeni in ea p: deci n-ai pastrat distanta cand ai parcat-o. esti lovit in fata, el e in spate, esti vinovat.... |
|
#47
Posted 17 October 2016 - 12:24
_Smiley_, on 17 octombrie 2016 - 12:20, said:
parca ai fi un politist d'ala plictisit si pe jumatate adormit de la biroul de accidente rutiere: politist: -ce daune sunt? sofer: - la mine bara fata sparta, la el carligul de tractare indoit p: -deci l-ai lovit in spate, n-ai pastrat distanta, esti vinovat s: -pai stiti, celalalt a recunoscut ca a dat cu spatele si el m-a lovit p: -nu conteaza, n-ai pastrat distanta s: -pai stiti, masina era parcata, nu era nimeni in ea p: deci n-ai pastrat distanta cand ai parcat-o. esti lovit in fata, el e in spate, esti vinovat.... Vreun argument in sprijinul tau ai? Ca n-ai adus nimic nou. Asta a lovit din spate pe contrasens. Comenteaza chestia asta Vrei sa sugerezi ca asta era oprit si cel care "depasea" mergea cu spatele pe contrasens? Atunci ce vrei sa arati? Sunt doar 2 posibilitait enumerate de mine mai sus |
#48
Posted 17 October 2016 - 12:27
Tsunnnami, on 17 octombrie 2016 - 12:09, said: Fals, nu ai citit complet. E vinovat 100% pentru ca: Eu am citit complet "Am avut si eu un accident si va rog sa ma lamuriti! Eu am intrat in depasirea a 3 vehicule(grabindu-ma - idiot fiind). Cand m-am apropiat la 25-35 de metri de prima masina (din coloana de 3) aceasta a semnalizat stanga." De aici deduc ca el era in depasire deja, daca nu a fost asa atunci alta este vina, dar din ce a relatat el, strict, nu are nici o vina. Eu nu ma apuc sa fac supozitii ca mi se pare ca a zis nu stiu ce. Si stie si el ca daca a mintit in realitate este vinovat pentru situatia reala, dar din ce spune aici, nu are nici o vina, sau poate are, sa vedem ce raspund domnii politisti la emailul trimis de mine. |
#49
Posted 17 October 2016 - 12:30
Tsunnnami, on 17 octombrie 2016 - 12:24, said:
Vreun argument in sprijinul tau ai? Ca n-ai adus nimic nou. Asta a lovit din spate pe contrasens. Comenteaza chestia asta.... stimabile, tu confunzi "ce se poate dovedi" cu "ce s-a intamplat de fapt". pana nu se aduc dovezi contrare, trebuie sa presupunem ca s-a intamplat ce a povestit kloshkutz in primul post: tanti cu Pajero a intrat in depasire fara sa se asigure si fara sa-i acorde prioritate (de care trebuia sa beneficieze intrucat el deja se afla in depasire). e drept ca la politie ii va fi greu sa demonstreze asta, dar asta e alta poveste. |
#50
Posted 17 October 2016 - 12:35
test_driver, on 17 octombrie 2016 - 12:27, said: Eu am citit complet "Am avut si eu un accident si va rog sa ma lamuriti! Eu am intrat in depasirea a 3 vehicule(grabindu-ma - idiot fiind). Cand m-am apropiat la 25-35 de metri de prima masina (din coloana de 3) aceasta a semnalizat stanga." De aici deduc ca el era in depasire deja, daca nu a fost asa atunci alta este vina, dar din ce a relatat el, strict, nu are nici o vina. Eu nu ma apuc sa fac supozitii ca mi se pare ca a zis nu stiu ce. Si stie si el ca daca a mintit in realitate este vinovat pentru situatia reala, dar din ce spune aici, nu are nici o vina, sau poate are, sa vedem ce raspund domnii politisti la emailul trimis de mine. Nu ai cum sa demonstrezi ca el care era in spate la 50m era deja in depasire. Cel care a depasit spune, m-am uitat in oglinda, m-am asigurat si am inceput manevra. Pe de alta parte, asta de la 25m din spate ii vede semnalul astuia si nu reuseste sa incetineasca IN 25m si-l loveste din spate pe mijlocul masinii. Comenteaza asta _Smiley_, on 17 octombrie 2016 - 12:30, said: stimabile, tu confunzi "ce se poate dovedi" cu "ce s-a intamplat de fapt". pana nu se aduc dovezi contrare, trebuie sa presupunem ca s-a intamplat ce a povestit kloshkutz in primul post: tanti cu Pajero a intrat in depasire fara sa se asigure si fara sa-i acorde prioritate (de care trebuia sa beneficieze intrucat el deja se afla in depasire). e drept ca la politie ii va fi greu sa demonstreze asta, dar asta e alta poveste. In 25m nu reusesti sa eviti un accident? Apropo, tu de cand intri in depasire? De la 50m? Si accelerezi in asa fel incat, atunci cand treci de prima masina depasita sa cu peste 50km/h fata de viteza ei? |
#51
Posted 17 October 2016 - 12:35
Lowrider, on 16 octombrie 2016 - 21:36, said:
Tu ai depasit coloana in apropierea unei intersectii sau? In oras, in exterior? Linie continua, discontinua? Baga si tu o schita, ca asa fiecare intelege altceva. Edited by kloshkutz, 17 October 2016 - 12:44. |
|
#52
Posted 17 October 2016 - 12:35
#53
Posted 17 October 2016 - 12:36
Nu scrie nicaieri ca i-a dato in mijloc, spune ca a lovit bara ei si carligul, poate carligul l-a luat pe lateral cu coltul stanga al barei lui, nu a precizat cum. Din ce spune el raman la parerea ca el era in depasire si tanti a facut stanga fara sa se asigure. In realitate poate sau lovit frontal, bot in bot, sau spate in spate in parcare la Lidl, dar asta e altceva.
|
#54
Posted 17 October 2016 - 12:43
test_driver, on 17 octombrie 2016 - 12:36, said:
Nu scrie nicaieri ca i-a dato in mijloc, spune ca a lovit bara ei si carligul, poate carligul l-a luat pe lateral cu coltul stanga al barei lui, nu a precizat cum. Din ce spune el raman la parerea ca el era in depasire si tanti a facut stanga fara sa se asigure. In realitate poate sau lovit frontal, bot in bot, sau spate in spate in parcare la Lidl, dar asta e altceva. Esti in afara subiectului aici doar pentru ca nu vrei sa recunosti. Chiar daca a lovit cuiul cu farul tot era in spatele ei. Pajero doar. Las-o cum a cazut. Datele problemei iti sugereaza clar ca el este cel care ar trebui sa renunte la permis. test_driver, on 17 octombrie 2016 - 12:36, said:
Nu scrie nicaieri ca i-a dato in mijloc, spune ca a lovit bara ei si carligul, poate carligul l-a luat pe lateral cu coltul stanga al barei lui, nu a precizat cum. Din ce spune el raman la parerea ca el era in depasire si tanti a facut stanga fara sa se asigure. In realitate poate sau lovit frontal, bot in bot, sau spate in spate in parcare la Lidl, dar asta e altceva. Ia uite ce mai scrie: kloshkutz, on 16 octombrie 2016 - 21:08, said:
eu bara (golf 4) stanga fata smulsa si patrunsa de cuiul de remorcare. Deci cuiul era dincolo de jumatatea masinii lui, frontal |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users