Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
"DIY" UPS 12V - Scoate cu...

Grafic in excel

Extensie de browser care sa reduc...

Priza smart monitorizare consum e...
 Unde reclam spamul electoral?

Putem avea incredere in Victor Or...

Inel de logodna

Programare weekend
 Profit News scos din grila RCS...

Piulite rare

Sistem rezidential Sigenergy

Reparare windows 7
 Ma doare urechea la zgomote puter...

Recomandare camera monitorizare i...

Recomandare aparat de sudura cu s...

Publicarea unor sondaje de opinie...
 

Anvelope nesigure (Dunlop Blue response vs Matador All-season)

- - - - -
  • Please log in to reply
71 replies to this topic

#37
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Nu este chiar asa . Masina este in echilibru , avand 4 roti pe carosabil. Ea are nevoie doar de aderenta pentru a se pune in miscare. Soferul din fata blocului are nevoie si de echilibru , si de aderenta si de propulsie . Mersul, in conditii de iarna este ceva complicat si trebuie tratat cu multa atentie si analizat cu inteligenta. Nu iti poti permite ca si sofer sa fii prost iarna . Se traduce in accidente . Cea mai sigura metoda de a ramane pe sosea si in control este sa adaptezi viteza . Este cea mai sigura dar nu asigura in mod absolut siguranta , pentru ca sunt stiuatii in care nimic nu te poate ajuta ( poate cu exceptia anveopelor cu cuie - care sunt dealtfel cam interzise in cele mai mutla tari europene ) . Iarna nu inseamna numai conditii extreme , dar toate tehnicile de pilotaj , toate tips-urile si toate anvelopele dedicate au valoare atunci cand situatie devine critica . Urmaream pe youtube un filmulet in care , pe o autostrada ni SUA , toate tipurile de masini , mici , mari , grele , uslare , cu tractiune integrala sau fata sau spate ...pirdeau aderenta pe o portiune de autpstrada . Nu contau nici gumele prea mult in aceasta situatie .... il postez pentru a va edifica :

Asa arata iarna in conditii nasoale :
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/JDsclaXxy6c?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

sau asa : ( varianta ruseasca ) :
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/yIGrD7H_e8Y?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Iar aici recital cu masini 4x4 :
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/3IxroxDO8g8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Si acum uitati ceva opus si ganditi-va sa singura diferenta intre filmele dinainte si acesta o reprezinta doar temperatura. In ultimul film , pe langa abilitatile mai speciale ale pilotilor ,....este foarte frig. Zapada de pe sosea este inghetata .

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/EqR91GC6k7c?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by JurasikMan, 10 December 2015 - 11:57.


#38
AlexRe

AlexRe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 312
  • Înscris: 03.02.2008
Anvelope de iarna sunt anvleope de iarna ... punct, nu le poti inlocui cu nimic.
JurasikMan a explicat foarte bine!
Sunt pe youtube o gramada de teste si comparatii intra anvelopele de iarna vs cele de vara sau vs cele all seazon.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/JGfvyPtYR0Y?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/elP_34ltdWI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Pentru siguranta ta si a celor din jurul tau, pune anvelope de iarna bune ( premium ) cele de buget sunt echivalentul celor de vara in unele situatii.

Daca esti curios ce insemna diferenta la franare de vre 12 -15 metri, pozitioneaza-te langa un stalp si de acolo mergi 20 de pasi inainte. Intorce-te si vezi distanta fata de stalpul initial, de la care ai plecat. Aia este diferenta! Acum gandeste-te la un copil pe trecerea de pietoni sau un alt participant la trafic care franeaza brusc in fata ta ....

Edited by AlexRe, 10 December 2015 - 12:02.


#39
FAP

FAP

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,212
  • Înscris: 07.09.2009
In primul rand as recomanda unui moderator sa creeze un topic generic , MARE intitulat "Cauciucuri vara , iarna , all season" ! In acest mod nu vor mai incepe aceleasi discutii de fiecare data cand cineva este interesat mai nou de acest subiect !
In al doilea rand  , intotdeauna vor exista mai multe tipuri de nevoi de informare :
- sunt unii care sunt interesati de mersul cu masina de acasa la serviciu si o data , de cateva ori pe an/iarna , un weekend ies pe sosele ultracirculate si deszapezite , acestia vor doar o recomandare de cauciuc si ATAT , restul informatiilor creand dureri de cap
- altii circula mult , poate chiar in interes de serviciu , in zone in care zapada iarna se regaseste permanent , sunt interesati de cat mai multe detalii , stiu ca alegerea unui cauciuc poate "face diferenta" intre ajungerea la destinatie sau accidente
- altii sunt mega pasionati si duc discutiile la niveluri extremePosted Image dar informatiile pot crea dureri de cap si celor din aliniatul anterior
- unii care prefera varianta foarte "lejera" si cauta ajutor pe un forum chiar daca nu realizeaza ca pot primi sfaturi si de la "unii de 14 ani" care nu au condus vreodata in viata lor , dar au auzit ce vorbeau parintii lor la un sprit sau 2 vecini la usa scarii
- unii care stiu foarte bine ca in fiecare domeniu e bine sa studiezi ce zic specialistii - exista o gramada de teste facute de reviste , emisiuni , institutii specializate care fac teste si genereaza rezultatele in CIFRE RECI , CLARE FARA PASIUNE !!!
In al treilea rand , am auzit multi care si-au pus in premiera cauciucuri de iarna si sunt nemultumiti ...desi au cumparat produse premium , scumpe :
- "Iarna nu-i ca vara !"
- indiferent ce cauciucuri ai , in conditii de gheata si polei , diferenta intre 2 tipuri de cauciucuri de IARNA...unele medii si unele ultrascumpe - nu este foarte mare
- cel mai important in aceste conditii este soferul si experienta lui deoarece CONDUSUL PE GHEATA SI ZAPADA este total DIFERIT de condusul pe asfalt uscat vara
- daca bruschezi comenzile nu te ajuta nici "senilele"Posted Image
- recomand oricui se afla in situatia asta sa mearga putin(mai mult) intr-un poligon , loc deschis si sa exerseze frane , schimbari bruste de directie , porniri , etc. pe gheata sau zapada
- 2 masini chiar si de acelasi tip NU SE COMPORTA LA FEL pe gheata sau zapada , masinile incarcate se comporta diferit fata de cele "goale" , cele cu tractiune fata , spate , integrale se comporta diferit , cele cu masa mare...diferit fata de cele cu masa mica !!!
SPOR !

Edited by FAP, 10 December 2015 - 12:03.


#40
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,318
  • Înscris: 22.05.2003
Rezumat:

1. All season = no season = amagire => multe tari le-ai interzis sau le considera de vara!
2. All Season + marca ieftina (proasta) => rezultate foarte proaste.
3. Pe polei nici mama anvelopei premium nu prea are ce face, pt ca coeficientul de frecare e prea mic!
Alta e situatia pe zapada, unde cristalele intra in ridurile mici si asemenea unui velcro ajuta la franare.

Concluzie:
- Folosesti ce vrei tu vara, chiar si all season.
- Iarna nu te zgarci la tarate pe pielea ta si a altora.

#41
AlexRe

AlexRe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 312
  • Înscris: 03.02.2008

View PostFAP, on 10 decembrie 2015 - 12:00, said:

- indiferent ce cauciucuri ai , in conditii de gheata si polei , diferenta intre 2 tipuri de cauciucuri de IARNA...unele medii si unele ultrascumpe - nu este foarte mare

In mare ai dreptate, dar la afirmatia citata, imi pare rau dar te contrazic, nu din teste vazute pe Youtube, din experienta personala.

Distanta de franare este imbunatatita cu catva metri ( premium vs medii ) la o viteza de 60km/h
Exemplu: Sava Eskimo 3 vs Nokian WR D3 anul trecut am facut " testul". Cu Sava pe carosabil umed esti ca si pe patinuar, cand este mazga la fel, sunt excelente pentru tractiune in zapada afanata. Atat! Cu Nokian se schima totul, indiferent ca este umed, mazga sau zapada afanata ... se schimba in vine, ai control asupra masinii in viraje, pe franare sau demaraj. Ce cu Sava nu ai ...
De condus ... fac cam 15k -20k in 6 luni. Am avut o perioada in care faceam 500-700km zilnic! ;)

#42
FAP

FAP

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,212
  • Înscris: 07.09.2009

View PostAlexRe, on 10 decembrie 2015 - 12:09, said:

In mare ai dreptate, dar la afirmatia citata, imi pare rau dar te contrazic, nu din teste vazute pe Youtube, din experienta personala.

Distanta de franare este imbunatatita cu catva metri ( premium vs medii ) la o viteza de 60km/h
Exemplu: Sava Eskimo 3 vs Nokian WR D3 anul trecut am facut " testul". Cu Sava pe carosabil umed esti ca si pe patinuar, cand este mazga la fel, sunt excelente pentru tractiune in zapada afanata. Atat! Cu Nokian se schima totul, indiferent ca este umed, mazga sau zapada afanata ... se schimba in vine, ai control asupra masinii in viraje, pe franare sau demaraj. Ce cu Sava nu ai ...
De condus ... fac cam 15k -20k in 6 luni. Am avut o perioada in care faceam 500-700km zilnic! Posted Image
Da , am scris repede si nu se intelege ce am vrut sa spun ! Am vrut sa spun ca daca bruschezi comenzile si nu stii sa conduci ...poti sa ai si mama cauciucurilor de iarna si atunci nu se vede diferenta intre cele ieftine si cele super premium  ! Eu folosesc Continental WC TS 850 pe toate masinile si sunt foarte multumit !!! De condus ...din 87' pana acum ....!!!

Edited by FAP, 10 December 2015 - 12:18.


#43
radu191289

radu191289

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 77
  • Înscris: 22.04.2009
Nu ma asteptam sa gasesc atatea raspunsuri in doar cateva ore, le-am citit pe toate si va multumesc! In concluzie: uneori franezi si te trezesti la 20cm de masina din fata... ma gandesc daca ai cauciucuri proaste acei 30 centimetri distanta ar fi 1mentru priin masina din fata... deci da, voi compara un pic cauciucurile premium de iarna si voi lua o decizie... tocmai am vazut ca este o diferenta de pret incredibila intre 195/65/15 si 205/55/16 ...care ma avantajeaza.

#44
AlexRe

AlexRe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 312
  • Înscris: 03.02.2008
Ca si FAP si eu folosest Continental TS 850, sunt excelente. Dimensiunea de 195/65/15 o am si eu pe Megane 2 pentru iarna si sunt foarte multumimt. Ca sa iti exemplific, sunt din Brasov, iar pe unele artere principale firma care a facut asfaltarea a " umblat" la mixul asfaltului, ca atare in unele portiuni este mai multa smoala decat asfalt. Im momentul in care este ud, sau cum este zilele acestea, ceata si se face mazga, portiunile respective sunt un devarat patinuar, plus ca mai este acea vopea rosie, cu care este marcata trecerea de pietoni si marcarea benzilor ( vopsea alba ) care aluneca incredibil. Acele zone de care ziceam sunt de obicei ... in giratorii. Cu niste anvelope medii, esti pe patinuar in zonele mentionate, cu TS 850 ( aceiasi senzatie placuta am avut-o cu Goodyear UG8 ) situatia se schimba drastic in bine, De cand le-am montat nu mi-a mai intrat nici ABS-ul nici ASR-ul. ( ASR este controlul tractiunii )

#45
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Eu folosesc Nokian de 2 ierni pe o astra si dunlop pe corsa.Desi astra e mai grea,anvelopele se comporta mai bine pe astra(nokian).Fac cam 15k-20k km/an din...'83

#46
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,919
  • Înscris: 27.04.2010
Radu, daca nu esti fortat sa iei pe 16", adica daca nu ai deja jantele separate pentru iarna, iti recomand pe 15", pe jante de tabla (daca trebuie sa cumperi si jantele). Ai comfort mai bun, dat de balonul mai inalt, iar cauciucul este mai ieftin (absolut). Nokian WR D4 XL (am luat XL pentru ca aveau indicii aderenta/consum mai buni decat cele fara XL) am luat de pe anvelope-discount.ro la pretul pus mai sus, intre timp s-au mai ieftinit cu vreo 6 lei/buc. Si sunt foarte laudate de posesori.

#47
OutOfMind

OutOfMind

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,548
  • Înscris: 04.06.2012

View PostDanubian, on 10 decembrie 2015 - 09:22, said:

eu nu merg cu masina mai mult de 6000 - 7000 km pe an si ma gandesc ca e o prostie sa tin 2 randuri de cauciucuri pt  iarna si pt vara, in conditiile in care nu apuc sa le tocesc in 4-5 ani, perioada dupa care trebuiesc schimbate .... cred ca e mai economic pt mine sa cumpar niste cauciucuri de iarna bune si sa le folosesc 4 ani chiar si vara .... intreb si eu pe forum pt ca nu stiu exact daca gandesc

Vezi ca cei de la Michelin au Cross Climate-ul, care nu e de neglijat.
http://www.promotor....limate-13931255
In teste vad ca a iesit destul de bine, atat vara cat si la temperaturi scazute.
"3. Comparat cu o anvelopă de iarnă bună, CrossClimate are performanţe de bază similare iarna
Iarna, la temperaturi de 3 grade Celsius, frânează mult mai bine pe uscat decât o anvelopă de iarnă (diferenţa de 7 metri de la 100-0 km/h este enormă), este la fel de stabilă pe ud (diferenţa e minoră) şi urcă doar puţin mai lent pe zăpadă tasată. Diferenţele apar atunci când vorbim de gheaţă sau zăpadă mare, acolo unde anvelopa de iarnă este clar mai bună."

Ma cam bate gandul sa testez un rand de 195 / 65 /15, mai ales ca si pretul nu difera prea mult de o anvelopa all-season.

#48
xilo

xilo

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,052
  • Înscris: 25.10.2014
Excelent, incep gigantii sa produca ceva pentru toata lumea , fara schimburi si batai de cap.
La 280 si ceva lei mi se pare o achizitie potrivita pentru cineva care nu merge extrem, pentru oras, serviciu, o iesire la parinti la sfirsit de saptamina s.a. , ceva de genul 80% din conducatorii auto.
Este important si garcea sa le aprobe , sa fie omologate ca altfel e degeaba.

Edited by xilo, 10 December 2015 - 22:51.


#49
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postxilo, on 10 decembrie 2015 - 22:49, said:

Excelent, incep gigantii sa produca ceva pentru toata lumea , fara schimburi si batai de cap.
La 280 si ceva lei mi se pare o achizitie potrivita pentru cineva care nu merge extrem, pentru oras, serviciu, o iesire la parinti la sfirsit de saptamina s.a. , ceva de genul 80% din conducatorii auto.
Este important si garcea sa le aprobe , sa fie omologate ca altfel e degeaba.
Excelent zic si eu, ca lumea inecepe sa deschida ochii!
Dar ce te faci cu gumele SH care au profil bun, si se vand ca "pita calda"?
Eu zic ca preturile de la importatori trebuie sa mai scada, ca nu traim in Dubai!

ps. In Austria am alimentat cu diesel mai ieftin ca la noi.
Stiu ca veti zice "hei, ce? au austriecii salariile noastre?"
Asa e :(  amarul lor....

#50
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,919
  • Înscris: 27.04.2010
Cross Climate cica n-ar fi asa de stralucite cum le lauda ei ... parca pe vwforum sunt cativa care le-au incercat si nu-s chiar asa de multumiti.

#51
AlexRe

AlexRe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 312
  • Înscris: 03.02.2008
Din cate am citit CrossClimate sunt doar pentru zapada putina. " Ofera avantajele unei anvelope de vara in ceea ce priveste franarea pe suprafete uscate, longevitatea si economia de carburant, si avantajele unui pneu de iarna pentru soferii care conduc pe drumuri partial acoperite de zapada sau gheata." Asta scrie pe pagina producatorului.
Parerea mea este sa le lasam un sezon, sa apara inregistrari video si pareri ale utilizatorilor, firmele care le prezinta, clar le vor lauda ... doar trebuie sa vanda.

#52
OutOfMind

OutOfMind

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,548
  • Înscris: 04.06.2012
Eu ma gandesc ca pentru drumurile naționale asfaltate (și doamne ajuta - și curățate) ar fi bune. Ideea este sa nu se topească vara și nici sa devina plastic sub zero grade.
Cine vrea sa le duca pe pârtia de ski, sa-si pună lanturi.

Mai asteptam pareri.

#53
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,113
  • Înscris: 02.09.2005

View PostOutOfMind, on 10 decembrie 2015 - 22:33, said:

Vezi ca cei de la Michelin au Cross Climate-ul, care nu e de neglijat.
http://www.promotor....limate-13931255
In teste vad ca a iesit destul de bine, atat vara cat si la temperaturi scazute.
"3. Comparat cu o anvelopă de iarnă bună, CrossClimate are performanţe de bază similare iarna
Iarna, la temperaturi de 3 grade Celsius, frânează mult mai bine pe uscat decât o anvelopă de iarnă (diferenţa de 7 metri de la 100-0 km/h este enormă), este la fel de stabilă pe ud (diferenţa e minoră) şi urcă doar puţin mai lent pe zăpadă tasată. Diferenţele apar atunci când vorbim de gheaţă sau zăpadă mare, acolo unde anvelopa de iarnă este clar mai bună."

Ma cam bate gandul sa testez un rand de 195 / 65 /15, mai ales ca si pretul nu difera prea mult de o anvelopa all-season.
eu as avea incredere mai mare in testete autobild, decat promotor.

AUTOBILD: probele de test pe zapada, in comparatie cu anvelope allseason de la goodyear, pirelli, vredestein, hankook, nokian, uniroyal, sava, nexen, nankang
- tractiune, locul 8 din 10
- franare, locul 10 din 10
- manevrabilitate, locul 9 din 10
- slalom, locul 6 din 10

comparatia cu cele dedicate de iarna nici nu isi mai are rostul

#54
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,253
  • Înscris: 23.08.2014

View Postradu191289, on 10 decembrie 2015 - 08:06, said:

Salutare! Subiectul tine de siguranta si sper sa primesc niste lamuriri/sfaturi de la voi. Conduc un Ford focus Mk2 hatchback 1.6 benzina din primavara, intru in prima mea iarna de sofat...

Pe timp de vara am folosit Dunlop BluResponse sport 205/55 R16 91H, anvelope incredibile, am franat agresiv de la 80km/h sa vad cum reactioneaza, nu am stiut ce inseamna ABS nici pe uscat nici pe ploaie cu aceste anvelope, incredibile.

Luna trecuta am montat Matador all season 195/65 R15 pe care vreau sa le folosesc pe timp de iarna dar... distanta de franare mi se pare clar prea lunga fata de celelalte anvelope, ABSul intra foarte des, uneori pe uscat, bineinteles pe umezeala e ceva comun, iar cand am condus pe un pic de polei mi s-a parut extrem de nesigur. Mi s-a zis ca iarna e mai greu de condus (evident) dar am senzatia ca folosesc anvelope mult prea nesigure si ma gandesc sa le schimb.

• Ce asteptari sa am de la niste anvelope de iarna de calitate (Michelin am vazut ca sunt foarte apreciate) in comparatie cu acestea?
• Recomandati pentru iarna anvelope mai late(205) sau mai subtiri (195)?

Mi-au sarit in ochi:
Goodyear 205/55 R16 Ultra Grip 9 91T  356ron
Michelin 205/55 R16 Alpin 5 91T 399ron
Ai facut downgrade, odata cand ai trecut de la dunlop la matador si apoi allseason.Matador e marca de buget, cat dai atat primesti.Anvelopele de gen allseason au si ele locul lor, daca utilizezi masina putin, daca stai undeva unde clima e mai blanda, etc.Si mai depinde si de pretentii si asteptari, unii merg foarte bine si cand le ies sarmele:))
Michelin sau goodyear sigur nu te dezamagesc, dar sa nu te astepti la aceasi distanta de franare ca vara.iarna nui ca vara:).

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate