Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Autoturismele BMW nu semnalizeaza...

Reparatie VFD

ETF termen lung VWCE vs VUAA.

Doua cabluri, o priza
 Cele mai verzi zone din Capitala ...

Igienizare instalatie climatizare

Topologie retea si alegere echipa...

UI aer conditionat porneste si se...
 Vodafone Tv+

Bataie ritmica la viteza resimtit...

Poza necunoscuta.

panou de sigurante la casa
 Comanda online, compania nu vrea ...

Reduceri mincinoase Makita

Ccleaner

Interviu viza turist SUA
 

Camioane fara soferi,o realitate

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
110 răspunsuri în acest subiect

#73
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 73.193
  • Înscris: 15.06.2007
Las ca stiu avioanele sa decoleze si sa aterizeze pe pilot automat de vreo 15 ani incoace.
Mai nasol este cand ajung tirurile alea in romanistan unde nici indicatoare nu sunt.

 Daian95, on 07 mai 2015 - 10:28, said:

Un autovehicul fara sofer nu prezinta incredere. Va dati seama ca atunci cand apare o eroare e nenorocire.
Sau se conecteaza la el niste hackeri teroristi si il ghideaza sa mearga pe trotuar.

#74
lil debul

lil debul

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 15.662
  • Înscris: 29.09.2005
Un pilot automat trebuie sa aibe un creier la fel de capabil ca al unui pilot uman  , deci e clar ca mai avem mult de asteptat  . Mai bine vorbiti cu un sofer de TIR  sa va zica ce inseamna o situatie limita  .

#75
wizardofoz

wizardofoz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.626
  • Înscris: 15.01.2015

 eStev, on 16 mai 2015 - 23:47, said:

Deci peste cativa ani o sa dispara soferii de camion, apoi pilotii de avion, mecanicii de locomotiva.

Apoi? Pilotii de avion si mecanicii de locomotiva de multi ani nu mai au cine stie ce atributii. E mult mai usor ca la camioane.
Chiar si pe un ultrausor poti sa pui un pilot automat, doar ca nu te aterizeaza si decoleaza (desi ar putea).

 lil debul, on 17 mai 2015 - 06:31, said:

Un pilot automat trebuie sa aibe un creier la fel de capabil ca al unui pilot uman  , deci e clar ca mai avem mult de asteptat  . Mai bine vorbiti cu un sofer de TIR  sa va zica ce inseamna o situatie limita  .

Daca toate masinile sint fara soifer de fapt nu o sa mai fie situatii la limita.
Cea mai grea este exact perioada de tranzitie pentru ca trebue sa amesteci oamenii cu calculatoarele.

#76
lil debul

lil debul

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 15.662
  • Înscris: 29.09.2005
Asta e situatia limita  , soferul  ?  Dar zapada  , diferite variabile pe traseu sau o frina care cedeaza ce sint  ?

#77
wizardofoz

wizardofoz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.626
  • Înscris: 15.01.2015
Garantat un computer se poate descurca mult mai bine ca un om in situatiile respective. Nu uita ca ABSul in sine e o metoda primitiva de electronica care ajuta omul.

#78
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 73.193
  • Înscris: 15.06.2007

 lupini, on 17 mai 2015 - 01:21, said:


Nenorociri create de oameni beți la volan, am văzut. Hai să mai vedem și ce se întâmplă când "se îmbată" Inteligența Artificială.

Adevărul e că, orice început e perceput cu neîncredere, și m-am gândit și eu că nu m-aș urca într-o mașină care merge singură. Ne putem gândi la prima cale ferată, din Anglia, în anul 1825, când doar cei mai curajoși s-au urcat în trenul tras de o locomotiva cu aburi. Motivul fricii a fost că dacă trenul va merge mai repede decât calul, oamenii ar putea muri.





Treptat va dispărea omul în corp de carne, așa cum e acum.
Casa ochii pe you tube si vei vedea ca majoritatea "flagshipurilor" de la mercedes se conduc singure: S clase ML etc. Franeaza automat , pornesc automat, parcheaza automat, vireaza automat.  Vei vedea destule video cu soferi care nu ating nici o pedala si nu au nici mana pe volan si merge masina singura in trafic. Aia cum se numeste?

 lil debul, on 17 mai 2015 - 06:31, said:

Un pilot automat trebuie sa aibe un creier la fel de capabil ca al unui pilot uman  , deci e clar ca mai avem mult de asteptat  . Mai bine vorbiti cu un sofer de TIR  sa va zica ce inseamna o situatie limita  .
Ce pilot automat cu creier?? Da masinile de marcat mecanice care erau la alimentara in vremea comunista aveau creier? De aia stiau sa faca calcule aritmetice? Aveau creier mecanic?

#79
eStev

eStev

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.085
  • Înscris: 06.09.2012
Mai bine se investe in ceva cu adevarat folositor.

#80
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 73.193
  • Înscris: 15.06.2007

 lil debul, on 17 mai 2015 - 09:08, said:

Asta e situatia limita  , soferul  ?  Dar zapada  , diferite variabile pe traseu sau o frina care cedeaza ce sint  ?
O frana nu cedeza asa de capul ei. Aia se intampla din cauza mentenantei lipsa. Service lipsa , sofer criminal care "merge si asa".
Daca avioanele ar fi la mila patronilor cu intretinerea si nu ar fi reglementari dure , ar pica la avioane cu sutele in fiecare an.
Adica un avion este exploatat "zi lumina" si in caz de defectiune nu are unde sa traga pe dreapta, si pot muri sute de oameni. Da' la un tir este normal sa ii cedeze franele.  Asta asa ca sa vedem cat de serioasa e treaba.
Iar pilotul automat la inceput a fost electro mecanic.

#81
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 52.268
  • Înscris: 24.01.2008

 wizardofoz, on 17 mai 2015 - 07:27, said:

Daca toate masinile sint fara soifer de fapt nu o sa mai fie situatii la limita.
Adica ?  Daca masina-i fara sofer, nu-i mai sare un pieton ametit in fata, nu mai cad stanci de sus, de pe munte, nu se mai sterge marcaju', de nu mai stie masina care-i soseaua ?

Abia atunci sa vezi situatii limita, cand se va bloca softu' !
Sau cand "ochiul" / "creierul" va spune "Franeaza !", iar "frana" va raspunde "Esti sigur ca vrei sa franezi acum ?  OK / Cancel".   Posted Image


 wizardofoz, on 17 mai 2015 - 09:58, said:

Garantat un computer se poate descurca mult mai bine ca un om i
La Fifth Gear a fost o cursa intre o masina autonoma, speciat pregatita pt circuitul respectiv, si una cu pilot.  Ghici cine a castigat ?   Posted Image


 wizardofoz, on 17 mai 2015 - 09:58, said:

Nu uita ca ABSul in sine e o metoda primitiva de electronica care ajuta omul.
Si nu ti-a dat niciodata eroare ?  Nu s-a ars niciodata siguranta ?

Editat de Barboso, 17 mai 2015 - 12:09.


#82
lupini

lupini

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 23.484
  • Înscris: 29.12.2006

 tfmercedez, on 17 mai 2015 - 11:21, said:

Casa ochii pe you tube si vei vedea ca majoritatea "flagshipurilor" de la mercedes se conduc singure: S clase ML etc. Franeaza automat , pornesc automat, parcheaza automat, vireaza automat.  Vei vedea destule video cu soferi care nu ating nici o pedala si nu au nici mana pe volan si merge masina singura in trafic. Aia cum se numeste?

La ce te referi când întrebi "cum se numeşte ?" "Ce" cum se numeşte ?





 Barboso, on 17 mai 2015 - 12:08, said:

Daca masina-i fara sofer, nu-i mai sare un pieton ametit in fata, nu mai cad stanci de sus, de pe munte, nu se mai sterge marcaju', de nu mai stie masina care-i soseaua ?

Când maşinile automate vor fi fost ajuns dominante pe drumuri, înseamnă că tehnologia GPS va fi fost ajuns deja la nivelul în care să se ştie dinainte de a porni la drum, cine, ce, cum şi pe unde se mişcă. Am văzut o ştire că s-a reuşit asigurarea localizării prin GPS, cu o eroare de 3 centimetri. Tocmai acesta a fost motivul pentru care Google Glass nu a putut fi comercializat: pentru că nu exista o aşa de mare fidelitate a localizării în spaţiu, a userului care purta "ochelarii".

Editat de lupini, 17 mai 2015 - 12:27.


#83
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 52.268
  • Înscris: 24.01.2008

Quote

tehnologia GPS va fi fost ajuns deja la nivelul în care să se ştie dinainte de a porni la drum, cine, ce, cum şi pe unde se mişcă
Acel hAudi A7 autonom despre care ziceam mai sus stia extrem de bine circuitul, fiind pregatit special pt el.  Si nu erau decat patru km.  Si tot a pierdut in fata omului, cu aceeasi masina.

#84
lupini

lupini

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 23.484
  • Înscris: 29.12.2006

 Barboso, on 17 mai 2015 - 13:16, said:

Acel hAudi A7 autonom despre care ziceam mai sus stia extrem de bine circuitul, fiind pregatit special pt el.  Si nu erau decat patru km.  Si tot a pierdut in fata omului, cu aceeasi masina.

O vorbă spune că: "greşeala nu are nicio valoare, dacă nu învăţăm nimic din ea". Omul a avut la dispoziţie milioane de ani, pentru a-şi îmbunătăţi "cipul". Maşinile au la dospoziţie numai câteva zeci de ani. Dacă s-a ajuns până aici, încât în ceva mai mult de 100 de ani, de la caleaşcă, să ajungem să vorbim despre maşini autonome, înseamnă inginerii învaţă din nereuşite, şi le îndreaptă.

Prima dată, maşinile sunt inferioare când se întrec cu oamenii, apoi, devin tot mai performante, până vor ajunge să ne fie superioare.

#85
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 52.268
  • Înscris: 24.01.2008
Io prefer sa nu ma las in seama unor cipuri.
Plus ca-mi rapesc si placerea.  Sper sa n-apuc vremurile in care sofatu' sa fie ilegal, sa fii nevoit sa fii pasager in propria masina.

#86
lupini

lupini

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 23.484
  • Înscris: 29.12.2006

 Barboso, on 17 mai 2015 - 13:49, said:

Io prefer sa nu ma las in seama unor cipuri.

Ne lăsăm în voia cipurilor în fiecare zi: de când plecăm de acasă cu maşina (ce are cipuri, în funcţie de brand), ne oprim la semafor (care funcţionează în acord cu un algoritm procesat de un cip), mergem să scoatem banii din ATM, care funcţionează cu un cip, apoi la supermarket unde uşa se deschide automat, cu ajutorul unui cip, cheltuim banii după ce preţurile sunt copiate cu aparate cu cip, şi, revenim acasă, unde pornim televizorul sau calculatorul, ce funcţionează cu cip. Şi încă suntem la început, pentru că urmează o societate bazată pe IoT (Internet of Things), în care, nu numai lumea virtuală va fi conectată la Internet, ci şi lumea "reală", adică, frigiderele, maşinile de spălat, hainele care ne vor contoriza starea de sănătate, pantofii, ambalajele alimentare, totul !

Editat de lupini, 17 mai 2015 - 13:58.


#87
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 52.268
  • Înscris: 24.01.2008
Mi-ar placea sa cred c-ai inteles, totusi, la ce ma refeream.
Si nu, cipul usii de la supermarket sau cel de la masina de spalat, si ce-ai mai zis tu acolo, nu-nseamna ca ma las in seama lui.  Nu ia ala hotarari pt mine si nu prea are ce se-ntampla cand incepe sa fumege.
Zici (ca ala ar fi ma ontopic) de semafor ?...  Nu-mi spune ca n-ai vazut semafoare defecte !  Mai ales dupa ploaie.

#88
lupini

lupini

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 23.484
  • Înscris: 29.12.2006

 Barboso, on 17 mai 2015 - 14:28, said:

Nu-mi spune ca n-ai vazut semafoare defecte !  Mai ales dupa ploaie.

N-am mai văzut de ceva vreme un semafor defect. E adevărat, am văzut că nu funcţionau, pe străzile închise, pe care se făceau reparaţii, sau...manifestaţii, sau altceva, dar defecte, rar. Am văzut mult mai puţine semafoare defecte, decât şoferi "defecţi".

Editat de lupini, 17 mai 2015 - 15:47.


#89
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 52.268
  • Înscris: 24.01.2008

Quote

N-am mai văzut de ceva vreme un semafor defect.
Esti tu mai norocos, inseamna.

#90
lil debul

lil debul

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 15.662
  • Înscris: 29.09.2005

 lupini, on 17 mai 2015 - 15:45, said:

N-am mai văzut de ceva vreme un semafor defect. E adevărat, am văzut că nu funcţionau, pe străzile închise, pe care se făceau reparaţii, sau...manifestaţii, sau altceva, dar defecte, rar. Am văzut mult mai puţine semafoare defecte, decât şoferi "defecţi".

Daca esti din Bucuresti iti arat eu un semafor de zici ca nu-i adevarat , da-mi doar un semn ,sa nu vorbesc singur.
S-a gindit cineva dintre entuziastii robotului TIR-ist care sint costurile disponibilizarii soferilor ? Adica daca o ardem electronic hai s-o ardem si social , nu-i asa ?
Rasa umana are tendinta sa devina tot mai puturoasa , mai delasatoare , inca nu si-a atins inca potentialul maxim dar deja o ia la vale , pe toate planurile , asta cu masinile automate are implicatii serioase in toate aspectele vietii , nu numai in siguranta rutiera .

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate