Planseu din grinzi de lemn.
#73
Posted 16 December 2013 - 13:55
adevarat, betonul armat ar fi Solutia optima, dar atsa a fost conditia certificatului de urbanism si din pacate nu il pot schimba, intre timp s-a redus gradul de inaltime de la P+2+M la P+1. Asadar voi incerca sa optimizez fiecare cm2 )) iti multumesc mult pentru sfaturi, mi-au fost de ajutor in luarea deciziei
|
#74
Posted 18 December 2013 - 14:58
msn2, on 10 decembrie 2013 - 11:37, said:
am citit si eu ce scrie pe wiki, si... am trecut mai departe... eu ca inginer de structuri (metalice) care si practica meseria asta iti spun ca osb flambeaza(se indoaie) si nu are rezistenta unel placi de rasinos de aceeasi grosime si nu e bun pentru a fi folosit la structura de rezistenta a unei constructii. faptul ca se mai pune ca si contravant la constructiile din lemn e pentru ca e cel mai bun compromis si din punctul de vedere al pretului , rezistentei la umezeala, nu neaparat din cauza calitatilor lui mecanice. Eu vorbesc din practica nu din presupuneri. Ai aici o podea facuta cu grinzi de 5x25 ,osb peste,sapa 3 cm ( nu stiu de ce au mai turnat-o ) si inca 2 stratu de OSB de 18 si 12 mm. Si otelul flambeaza daca este subdimensionat. http://proiectediver...-bucuresti.html filipsvaricek, on 12 decembrie 2013 - 10:39, said:
Am gasit niste informatii. Poate sunt de folos si altora. Pentru planseu, cred ca am sa merg pe grinzi cherestea 15x20, la distanta de 80 intre ele, vata mineral 20cm, dulapi 5 cm, incerc sa ii usuc, atat cat permite timpul iar peste am sa pun un polistiren extrudat de 3 cu falt, urmat de un OSB de o grosime mica(inca nu am decis cat), ca si postament pentru parchet laminat. Multumesc tuturor pentru sfat. In februarie revin cu poze vreau sa atatsez o imagine din calculator si nu reusesc . ma ajuta cineva? http://osb3.ro/pages/produse_osb.php http://ccia.ubm.ro/i...Furdui 2009.pdf (pagina 33) Grinzile se pun la 60 interax maxim.Recomandat 40. Degeaba pui grinzi de 15x20 daca incarci podeau cu 10 tone de dulapi.De asta se pun ginzile la 40-60 inter ax ca sa poti lolosi OBS 18-22.Iese o podea super rezistenta si usoara. Atentie lla placarea cu polistiren:lemnul nu se placheaza cu polistiren pana nu a ajuns la 16% sau chiar mai putin umiditate.Cand ai pus polistirenu la revedere uscare. Constructiile pe lemn trebuie sa fie rezistente dar si usoare. filipsvaricek, on 14 decembrie 2013 - 18:17, said:
Buna remarca cu vibratia.... nu ma gandeam. Mentionez ca planseul vizat este al unui apartament independent, chiar ma gandeam sa il tin pentru mine, de ata sunt atat de interest de subiect. Precizez ca desi folosesc destul de des in constructii tijele cu filet nu sunt adeptul lor. Chiar daca am sa par invechit prefer sa leg grinda de lem cu OB de 6 tipa agrafa ancorat in centura de beton. Cred ca rigidizeaza ceva mai mult. Aria contactului cred ca este mai mare decat o saiba care preseaza pe grinda (calculatie ochiometrica si empirica). Te rog daca ai ceva de adaugat. Pe podeaua pe care o vedeti in pozele din link ,cand se merge vibra tot.Chiar de cateva ori a gazut geamul aplicei de la etajul 1 )) Si uite asa sa ajuns la costuri imense pentru ca a trebuit sa faca podea flotanta. |
#75
Posted 18 December 2013 - 16:43
Carapicho, on 18 decembrie 2013 - 14:58, said:
OSB ul flambeaza daca grinzile nu sunt calculate corect dpdv structural.Daca structura din lemn este ok nu flambea si nu se rupe. Eu vorbesc din practica nu din presupuneri. Ai aici o podea facuta cu grinzi de 5x25 ,osb peste,sapa 3 cm ( nu stiu de ce au mai turnat-o ) si inca 2 stratu de OSB de 18 si 12 mm. Si otelul flambeaza daca este subdimensionat. Io locuiesc int-o casa cu podele de lemn reconditionate de mine cu mai multe randuri de osb in compozitie, asa ca am si eu ceva experienta . am facut incercari cu 2 randuri de osb de 8 si 12 mm sau asa ca am decis sa merg asa cu deckul(chiar daca era mai scump). peste am mai adaugat unde era cazul (sa ajung la nivel) 1 sau 2 randuri osb, si imbunatatirea comportamentului planseului a fost minora. concluzia o trage fiecare, eu pe pielea mea am vazut ce si cum... ps: eu incerc, pe cat pot, sa nu ma contrazic doar de dragul contrazicerii sau pentru a avea ultimul cuvant. Edited by msn2, 18 December 2013 - 16:44. |
#76
Posted 24 December 2013 - 23:59
Sunt si eu in situatia de a realiza un planseu de lemn. M-am gandit ca pardoseala sa montez cherestea de 45 mm grosime cu nut si feder. Tocmai am reconditionat planseul vechi de peste 100 ani ce avea grinzi putrede la 88 cm interax. Din pacate casa am cumparat-o pregatita de mansardare (dulapii noi erau deja batuti peste grinzile vechi iar la parter tavanele de rigips erau deja montate). Nu mai vreau sa torn sapa pt a nu ingreuna planseul. Cum sa obtin planeitatea? Voi antasa si niste poze.
Edited by ryky, 25 December 2013 - 00:00. |
#78
Posted 25 December 2013 - 14:29
#79
Posted 25 December 2013 - 14:52
Am atasat niste poze.
In momentul de fata lucrez la consolidarea planseului dintre parter si mansarda (placarea grinzilor existente pe ambele parti prin lipire cu adeziv special pt lemn stratificat- D3 si prinderi mecanice a dulapilor de lemn + instalarea intermediara a unor grinzi compuse tot din dulapi. In plus, se toarna centuri de beton armat pe zidurile intermediare). In paralel se lucreaza la construirea unui planseu intre mansarda si micul pod de deasupra (H=1 m) realizat din grinzi de lemn stratificat cu inaltimea de 40 cm. Tot acest spatiu va fi umplut cu celuloza pt realizarea unei case pasive. Din pacate casa a fost renovata pentru vanzare si nu s-au facut lucrarle cum ar trebui. Am fost nevoit sa desfac toti dulapii de la mansarda si sa-i folosesc la consolidare. Suprafata rezultata nu este perfect plana. Va trebui cumva indreptat prin rindeluire si suplimentare pe fiecare grinda in parte. Am dat deja comnada pt dusumeaua din lemn. Pretul este maricel, aprox 1.800 lei/mp+ manopera de montaj, dar doresc o lucrare de calitate. Peste grinzi urmeaza sa motez vata TDPS pt amortizarea sunetului de impact pe care am cumparat-o initial pt turnarea unei sape armate si abia apoi voi monta dusumeaua. Ulterior, dupa ce am aflat in ce stadiu se afla planseul, am schimbat solutia de egalizare a planseului. Nu mai vreau sa ingreunez, chiar daca fac consolidari. Stau si ma gandesc ce s-ar fi intamplat daca turnam sapa peste, asa cum mi-au spsus toti constructorii, fara a verifica starea si distanta dintre grinzi. Attached Files |
#80
Posted 27 December 2013 - 12:33
msn2, on 18 decembrie 2013 - 16:43, said:
Io locuiesc int-o casa cu podele de lemn reconditionate de mine cu mai multe randuri de osb in compozitie, asa ca am si eu ceva experienta . am facut incercari cu 2 randuri de osb de 8 si 12 mm sau asa ca am decis sa merg asa cu deckul(chiar daca era mai scump). peste am mai adaugat unde era cazul (sa ajung la nivel) 1 sau 2 randuri osb, si imbunatatirea comportamentului planseului a fost minora. concluzia o trage fiecare, eu pe pielea mea am vazut ce si cum... ps: eu incerc, pe cat pot, sa nu ma contrazic doar de dragul contrazicerii sau pentru a avea ultimul cuvant. Legat de lemnul MASIV de 18 mm ala este labriu ,in cel mai bun caz..25mm or higher. No further questions |
#81
Posted 27 December 2013 - 17:04
Eu am testat OSB de 22 mm si nu mi-a placut senzatia. Am adaugat chiar si 2 straturi si tot nu e ok.
Varianta cherestea de 45 mm era f stabila. Edited by ryky, 27 December 2013 - 17:07. |
#82
Posted 27 December 2013 - 22:56
defineste senzatia? vrei sa spui ca e mai stabila varianta de osb.(pe probate la mine in cosmelie unde am si posta de 5cm si neste amarit de osb in diverse variante)
acu stiu ca subconstientul ne dicteaza ca bucata de lemn masiv(45mm) e mai strong decit osb ul dar e o pacaleala plus ca daca vrei sa fi fair atunci compari lemn masiv de aceeasi grosime (aprox ) de ex lemn 25mm cu osb de 22mm sau posta aia de 45 mm cu 2 straturi suprapuse de osb 22mmx2 . daca ai nenorocul sa si lipesti cele 2 straturi de osb cu adeziv de clasa mare e deja aberant de solid. gusturile nu se discuta. |
|
#83
Posted 28 December 2013 - 10:08
ryky, on 27 decembrie 2013 - 17:04, said:
Eu am testat OSB de 22 mm si nu mi-a placut senzatia. Am adaugat chiar si 2 straturi si tot nu e ok. Varianta cherestea de 45 mm era f stabila. ryky, on 27 decembrie 2013 - 17:04, said:
Eu am testat OSB de 22 mm si nu mi-a placut senzatia. Am adaugat chiar si 2 straturi si tot nu e ok. Varianta cherestea de 45 mm era f stabila. Aia sunt grei si se folosesc doar pe verticala.Nu au rezistenta pe orizontala .Uite-te si tu la fibra lemnului inainte sa faci asa ceva. In poza nr 17 asa trebuia sa faci imbinarea grinzilor noi cu stalpul vechi.Si sa pui si contravantuiri dar mi-a fost lene sa le desenez. Attached FilesEdited by Carapicho, 28 December 2013 - 10:22. |
#84
Posted 28 December 2013 - 10:46
Dulapii nu sunt mai grei ca 2 straturi de oSB de 22 mm suprapuse.
Acoperisul mansrdei de 270 mp a stat ani de zile doar pe acei dulapi. Toata greutatea zapezii, acoperisul, a grinzilor, era sustinuta de stalpi care transferau greutatea dulapilor. A fost o greseala de executie, greutatea nefiind transferata zidurilor. Si uite ca a tinut. De ce crezi ca nu as alege OSB daca e bun? Nu sunt in situatia de a cauta o solutie ieftina ci doar trainica, indiferent de costuri. peter_memo4, on 27 decembrie 2013 - 22:56, said:
defineste senzatia? vrei sa spui ca e mai stabila varianta de osb.(pe probate la mine in cosmelie unde am si posta de 5cm si neste amarit de osb in diverse variante) acu stiu ca subconstientul ne dicteaza ca bucata de lemn masiv(45mm) e mai strong decit osb ul dar e o pacaleala plus ca daca vrei sa fi fair atunci compari lemn masiv de aceeasi grosime (aprox ) de ex lemn 25mm cu osb de 22mm sau posta aia de 45 mm cu 2 straturi suprapuse de osb 22mmx2 . daca ai nenorocul sa si lipesti cele 2 straturi de osb cu adeziv de clasa mare e deja aberant de solid. gusturile nu se discuta. La ce distanta e prins OSB pe rigle sau grinzi? Mie nici la 40 cm nu-mi pare prea solid. Carapicho, on 28 decembrie 2013 - 10:08, said:
In poza nr 17 asa trebuia sa faci imbinarea grinzilor noi cu stalpul vechi.Si sa pui si contravantuiri dar mi-a fost lene sa le desenez. Nu pot monta contravantuiri la tavanul mansardei, acestea exista deasupra la acoperis. Imbinarile sunt deosebit de rezistente si sunt executate sub atenta supraveghere a unui Responsabil tehnic cu executia autorizat. Lemnul planseului superior din imagini este lemn stratificat, realizat pe comanda in Germania. Ulterior, fiecare stalp existent va fi dublat stanga-dreapta cu cate un alt stalp acolo unde directia peretilor de compartimentare o permite sau cu cate un dulap de 5 cm grosime lipit cu adeziv D3 si prinderi mecanice acolo unde nu putem mari f mult sectiunea din considerente estetice, pt a sustine greutatea si mai bine si a o transfera centurilor de beton armat pe care se sprijina. Mansarda se vrea o casa pasiva motiv pt care greutatea izolatiei si a structurii este mai mare. Per total voi avea 20 kg/mp de izolatie cu celuloza+30 kg/mp de OSB fata-verso + greutatea rigipsului+ 20 tone de material lemnos. Rezulta o incarcare suplimentara fata de o mansrda clasica de lemn de peste 150 kg/mp. De aceea e f importanta rezistenta structurii. Edited by ryky, 28 December 2013 - 10:47. |
#85
Posted 28 December 2013 - 18:13
ryky, on 28 decembrie 2013 - 10:46, said:
Dulapii nu sunt mai grei ca 2 straturi de oSB de 22 mm suprapuse. Acoperisul mansrdei de 270 mp a stat ani de zile doar pe acei dulapi. Toata greutatea zapezii, acoperisul, a grinzilor, era sustinuta de stalpi care transferau greutatea dulapilor. A fost o greseala de executie, greutatea nefiind transferata zidurilor. Si uite ca a tinut. De ce crezi ca nu as alege OSB daca e bun? Nu sunt in situatia de a cauta o solutie ieftina ci doar trainica, indiferent de costuri. La ce distanta e prins OSB pe rigle sau grinzi? Mie nici la 40 cm nu-mi pare prea solid. Nu pot monta contravantuiri la tavanul mansardei, acestea exista deasupra la acoperis. Imbinarile sunt deosebit de rezistente si sunt executate sub atenta supraveghere a unui Responsabil tehnic cu executia autorizat. Lemnul planseului superior din imagini este lemn stratificat, realizat pe comanda in Germania. Ulterior, fiecare stalp existent va fi dublat stanga-dreapta cu cate un alt stalp acolo unde directia peretilor de compartimentare o permite sau cu cate un dulap de 5 cm grosime lipit cu adeziv D3 si prinderi mecanice acolo unde nu putem mari f mult sectiunea din considerente estetice, pt a sustine greutatea si mai bine si a o transfera centurilor de beton armat pe care se sprijina. Mansarda se vrea o casa pasiva motiv pt care greutatea izolatiei si a structurii este mai mare. Per total voi avea 20 kg/mp de izolatie cu celuloza+30 kg/mp de OSB fata-verso + greutatea rigipsului+ 20 tone de material lemnos. Rezulta o incarcare suplimentara fata de o mansrda clasica de lemn de peste 150 kg/mp. De aceea e f importanta rezistenta structurii. Dar hai sa facem diferenta intre stratificat si laminat.Mie grinzile alea mi se par laminate.Lemnul stratificat nu are intreruperi.Ce aveti DVS acolo este lemn lipit pe canturi si laminat intre. Ceva stratirficat este spre exemplu placajul stratificat. |
#86
Posted 28 December 2013 - 19:41
"De ce crezi ca nu as alege OSB daca e bun?
Nu sunt in situatia de a cauta o solutie ieftina ci doar trainica, indiferent de costuri." - de ce? pt ca esti subiectiv. "La ce distanta e prins OSB pe rigle sau grinzi? Mie nici la 40 cm nu-mi pare prea solid." idem. ti se pare. subiectiv la mine. cca 80cm intre axul grinzilor. grinzi de cca 30cm. osb22+ extrudat30mm+osb22. prins cu holzsuruburi la cca 20cm intre suruburi. rezultat: nu scirtie, nu se deformeaza sesizabil, totul e stabil de cca 6ani. |
#87
Posted 28 December 2013 - 19:50
In poza nr. 10 se vad grinzile stratificate lungi de 5000 mm, groase de 60 mm, inalte de 400 mm. Au o rezistenta extraordinara la incovoiere tinand cont de inaltimea acestora - 40 cm.
Profesional se numesc grinzi BSH cu imbinare in dinti. Pretul este aprox. 750 euro/m cub la cantitati de peste 10 metri cubi. La montaj s-au folosit mai multe straturi, in mijloc cele stratificate, flancate pe ambele parti de dulapi pt a crea reazamul pentru grinzile perpendiculare ce vin imbinate tip piaptan, iar in dreptul stalpilor o dubla flancare pe o parte si pe cealalta a structurii, rezultand practic, in acele noduri, o grosime de 25 cm. Inclusiv dulapii sunt cumparati de la Holver Romania, fiind uscati in uscator. Totusi lemnul romanesc nu se compara ca si calitate cu lemnul adus din Germania, acesta din urma fiind prelucrat mult mai bine, cu minutiozitate. peter_memo4, on 28 decembrie 2013 - 19:41, said:
la mine. cca 80cm intre axul grinzilor. grinzi de cca 30cm. osb22+ extrudat30mm+osb22. prins cu holzsuruburi la cca 20cm intre suruburi. rezultat: nu scirtie, nu se deformeaza sesizabil, totul e stabil de cca 6ani. De ce ai folosit polistiren ? Dpdv acustic este egal cu 0, doar termic ajuta. Si eu am avut distanta intre grinzi de 80 cm si am asezat o coala de OSB peste. Am pasit pe el de mai multe ori si concluzia a fost una negativa. Ulterior am consolidat planseul si acum am goluri intre grinzi de aprox. 30 cm. Am refacut proba: este mult mai bine dar tot insuficient. Am asezat dulapii si e bine. Varianta cu sapa ar fi fost ideala pt ruperea vibratiilor dar nu mai vreau sa incarc planseul ce abia m-am chinuit sa-l consolidez cu f multi bani. In cazul meu e f importanta izolatia fonica, fiind vorba de familii diferite intre viitoarele nivele. |
|
#89
Posted 29 December 2013 - 16:13
Sa fie din considerente de atenuare a scartaitului ?
Oricum, ce conteaza asta intr-o cosmelie? (asta insemnand o magazie?) In alta ordine de idei, cred ca e deplasat sa compari confortul unei case cu improvizatiile dintr-o dependinta. Trebuie delimitata informatia, nu amestecata si data ca o varianta universala. Una este o casa de 300.000 euro si alta una de 5.000 euro. Nu compari Dacia cu Mercedes la calitate ca la final sa spui ca Dacia e la fel buna si cei care cumpara Mercedes sunt subiectivi, calitatea fiind aceeasi. |
#90
Posted 30 December 2013 - 22:33
mda
din nou sustin acelasi lucru. subiectiv si lipsit de imaginatie. incerca sa gindesti out of the box. aveam nevoie de un spatiu pe unde sa trag cabluri de curent. asa ca am luat hotarirea sa treg prin planseul de osb. peretii fiind din lemn masiv. asa ca am facut un spatiu cu extrudat = ieftin, usor de pus in opera, rezista la compresiune samd. a era sa uit . si izoleaza putintel, termic sau what ever.sint prea comod de fire si decit sa scobesc peretii... mai bine am scuipat strutocamila asta. cosmelia nu scirtiie pt ca am bagat suruburile cu impact driverul din 20 in 20cm si sub osb musai ceva maglavais (silicoane/ adezivi / orice ai e acceptabil) dai o bere ca ti-am destainuit un trade secret Edited by peter_memo4, 30 December 2013 - 22:33. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users