(florineEE) CASA P+M 93mp
Last Updated: Aug 22 2016 15:48, Started by
florinEE
, Dec 17 2011 11:37
·
0
#19
Posted 15 July 2012 - 08:57
De vreo 2 ani, de cand m-am hotarat sa ma mut la casa, am tot citit jurnale de constructie (alibabu, wimp, beleios sunt doar cateva de care imi aduc aminte). E clar ca imi va fi destul de greu, dar sunt liber pana la mijlocul lui oct, asa ca voi incerca sa urmaresc lucrarea cat mai de indeaproape, cu poze elocvente inainte de principalele faze, ptr corectarea greselilor.
M-i s-a atras atentia ca o centura perimetrala cu numai 4 bare de 12 nu este destul de rezistenta, dar am tot urmarit casele construite in zona (e un cartier ptr tineret, asa ca sunt destul de multe case in constructie), si foarte multe au la fel, si nu cred ca toti au lucrat cu acelasi proiectant. Legat de mortarul ptr zidarie, care ar fi solutia optima? Facusem un calcul si mi-ar trebui 9200 litri mortar M5, cum se transforma aceasta cantitate in saci de mortar? E mai convenabil sa iau mortar preparat de la statie, pe care il amestec cu ciment? Nu stiu sigur daca am inteles bine ceea ce mi-a explicat cel de la statia de betoane. Am pe teren 2 "munti" de materiale (i-am primit "cadou"), unul cu piatra "capatani de miel" si altul cu refuz de ciur. As vrea sa folosesc acea piatra mare la fundatie (beton ciclopian). desi nu este mentionat in proiect. Va afecta structura de rezistenta daca fac beton ciclopian pentru talpa fundatiei (acea portiune lata de 70cm si inalta de 30), sau e mai bine sa fac numai cu beton? Datorita temperaturilor mari din aceasta perioada, ar trebui sa folosesc un intarzietor de priza ptr beton, sau va fi indeajuns daca il ud foarte mult dupa turnare?Multumesc anticipat knechtandrea, on 7th January 2012, 20:21, said: Ma puteti ajuta cu niste adrese unde gasesc proiecte de casa? |
#20
Posted 15 July 2012 - 11:59
trebuie sa respecti proiectul....
uita de bolovani in beton.... |
#21
Posted 15 July 2012 - 15:06
trebuie sa respecti proiectul....
uita de bolovani in beton.... cam putine lecturi, domnul meu. cam subtirica bibblioteca dvs. da-i bataie cu cititul, ca acum te vad cum intrebi, "dar cum axez? dar cum balizez? dar ce-i aia sa iau diagonale? mi-a cazut pamant in sant, cum il scot? dar santul e destul de adanc? dar destul de lat? dar e bine cu stalpii? i-am pus de la adancimea din proiect? ajutoooor, ce ma fac acum, ca am turnat deja betonul? cum mai scot tevile prin 60 cm de beton latime, ca nu mi-a zis nimeni ca trebuie sa ma gandesc ca apa ingheata pana la 90cm? pe unde scot acum rahatul? dar camasa?" Edited by casuta_papusilor, 15 July 2012 - 15:09. |
#22
Posted 16 July 2012 - 07:02
inca ceva ...
fa un calcul cat te costa cofrarea ( manopera + material + batai de cap in caz de evntuale probleme ) si vezi daca nu e mai avantajos / usor sa umpli toata fundatia cu beton pana la CTN .... |
#23
Posted 16 July 2012 - 07:14
[quote name='casuta_papusilor' date='15th July 2012, 15:06' post='11738356']
ca acum [quote/] ai uitat de ..impamantare. ca eu unul habar nu am cum se face ... |
#24
Posted 16 July 2012 - 17:17
Ce repede mi-a sarit lumea in cap Bineinteles ca am o gramada de nelamuriri, si vor veni mai multe. Inca umblu dupa materiale (preturi, livrare), curent ptr OS etc. A trebuit sa citesc mai multe postari ale lui MoldoveanuID ca sa imi dau seama de stilul sau "ironic", dar bine intentionat. Impamantarea o sa o fac odata cu fundatia, nu dupa terminarea casei (alte sapaturi). Dar ma documentez in privinta metodei de executie a impamantarii - orice sfat e binevenit.
Ptr Alibabu: nu am calculat inca lemnul necesar cofrarii, vad zilele astea, dar ptr a umple tot santul cu beton, fara cofraj, ar trebui sapat foarte exact, fara abateri, si evitate eventualele caderi de pamant, care ar fi greu de scos de sub armatura, cred eu. Doar asa ar fi avantajos, altfel ar intra mult mai mult beton. Nu vreau sa fiu primul prin zona care face chestia asta. Cat mortar se foloseste la un mc de zidarie? Se merita sa iau mortar termoizolant daca izolez pe exterior cu EPS de 10 cm? |
#25
Posted 16 July 2012 - 17:23
#27
Posted 16 July 2012 - 17:45
Varianta cea mai ieftina de mortar este nisip+ciment+ aditiv dar iti trebuie betoniera sa-l prepari si un om care sa faca mortarul dupa reteta si nu dupa ureche, adica sa numere constiincios lopetile de nisip, ciment, galetile de apa, sa stie ordinea de bagare a materialor etc.
cu mortare predozate de tip multibat sau tenco obtii rezultate multumitoare dar ceva mai scumpe iar eroarea umana nu iese din discutie, adica poti sa ai un meserias care sa nu stie/vrea sa respecte reteta. consumul pentru zidarie tip pth cu locas de mortar ( varianta optima , n-as alege niciodata altceva pentru o casa de caramida) este de 0.17-0.22 mc de mortar pentru mc de zidarie/ respectiv caramida. ai grija la calcul pentru ca sunt multi care se cramponeaza de dimensiunea caramizii si de nr caramizi la mc de zidarie, respectiv mc de caramida. caramida are 23.8mm inaltime optim pentru un strat de 12mm de mortar pentru a obtine modul de 25cm stratul de 12 mm de mortar il obtii din 2cm de mortar aplicat pe caramida diferenta intrand in micile canale ale caramizii sau cazand printra gauri, prinderea astfel obtinuta fiind net superioara oricarei zidarii cu goluri sau pline. mai trebuie sa iei in calcul mortarul care intra in locasurile laterale, eventuala economie in folosirea barelor de fier distantieri asa ca obtii un consum ca cel deja specificat de 0.17-0.22mc mortar la mc de zidarie. o reteta buna de mortar folosibila si la sape este 300-350 kg de ciment + 1.2mc de nisip, 200-300 gr aditiv si cca 200l apa. Edited by septimiu80, 16 July 2012 - 17:46. |
#28
Posted 17 July 2012 - 07:43
Ce imi recomandati: Brickstone sau Porotherm?Porothermul de la cel mai apropiat depozit e de la Gura Ocnitei, e bun?Brickstone nu am intrebat unde e produs. Dimensinile sunt identice (ptr 30 si 25), iar preturile sunt foarte apropiate, caracteristicile sunt la fel, personal nu vad mare diferenta intre ele.
|
|
#29
Posted 17 July 2012 - 08:02
Era la un moment dat o controversă legată de lipsa rezistenței la forfecare în fișa tehnică de la Porotherm.
Porotherm are în ofertă și jumătăți de cărămizi. Cam astea sunt diferențele pe care mi le amintesc eu. |
#30
Posted 17 July 2012 - 08:36
buntzi, on 17th July 2012, 09:02, said: Era la un moment dat o controversă legată de lipsa rezistenței la forfecare în fișa tehnică de la Porotherm. Porotherm are în ofertă și jumătăți de cărămizi. Cam astea sunt diferențele pe care mi le amintesc eu. Daca ai structura in cadre si pereti de umplutura, foloseste o caramida mai usoara, sa nu incarci structura; Parerea me a e sa eviti Brac-ul care e struto-camila. Daca vrei sa ai pereti mai rezistenti, incearca sa cauti Durotherm sa vezi specificatiile. Nu uita insa ca zidaria va fi mai grea; EU am folosit Eurotherm, care nu e friabila, e usoara, si are un foarte bun coeficient termic. Zidaria e usoara deoarece am structura in cadre si nu imi trebuie in principiu o caramida portanta. Rezistenta ei e pe la 10 KN; Am un prieten care a construit la fel doar ca a ales Durotherm care are pe undeva pe la 22 KN dar a avut destule pierderi deoarece se sparg pe lovitura - dure dar casante. Cam asa e si Brikstone. Parerile sunt impartite, eu am cautat o caramida mai usoara, la limita portantei si care sa nu se sparga cand dai gauri in ea; |
#31
Posted 17 July 2012 - 08:47
daca as fi avut structura pe cadre, as fi folosit BCA , ma ajungea manopera mai ieftin, as fi evitat puntile termice create de stratul de mortar, ar fi fost mai usor de taiat la anumite lungimi. Dar nu am, asa ca tre sa fac cu caramida, de aceea tre sa ma hotarasc intre cele 2 tipuri. Decizia va depinde bineinteles si de disponibilitatea pe stoc la momentul respectiv.Intradevar, doar la Porotherm am vazut jumatati (420 ron/mc zidarie). Am vazut ca multi nu au mai tencuit si pe exterior caramida (asta bineinteles daca zidaria e dreapta), dar cat de bine se prind doar in caramida acele dibluri de plastic de fixare a polistirenului?
|
#32
Posted 17 July 2012 - 08:53
florinEE, on 17th July 2012, 09:47, said: daca as fi avut structura pe cadre, as fi folosit BCA , ma ajungea manopera mai ieftin, as fi evitat puntile termice create de stratul de mortar, ar fi fost mai usor de taiat la anumite lungimi. Dar nu am, asa ca tre sa fac cu caramida, de aceea tre sa ma hotarasc intre cele 2 tipuri. Decizia va depinde bineinteles si de disponibilitatea pe stoc la momentul respectiv.Intradevar, doar la Porotherm am vazut jumatati (420 ron/mc zidarie). Am vazut ca multi nu au mai tencuit si pe exterior caramida (asta bineinteles daca zidaria e dreapta), dar cat de bine se prind doar in caramida acele dibluri de plastic de fixare a polistirenului? Nu e vorba de prindere, e bine sa tencuiesti ca sa fie eficient termic zidaria; Atunci nimic nu te impiedica sa folosesti Durotherm; Uita-te la caracteristici, eu zic ca o sa ramai putin mai mult impresionat. Eu nu l-am folosit deoarece nu vroiam sa incarc inutil casa, dar daca nu ai cadre, e bine sa folosesti o caramida cat mai rezistenta. |
#33
Posted 25 July 2012 - 11:29
Cred ca pana la urma o sa merg pe Porotherm. Am primit azi o oferta de 235 lei/mc zidarie, transport si macara inclus. Am inteles ca desi Brickston e mai rezistenta, e mai casanta.Fiecare tip cu avantajele/dezavantajele lui.
Probabil ca maine voi incepe trasarea si apoi sapaturile. |
|
#34
Posted 25 July 2012 - 14:39
Are cineva un model cu ceea ce trebuie mentionat pe placa "santier de lucru"?
|
#36
Posted 26 July 2012 - 13:10
Am cumparat azi caramida, Porotherm Pth 30 la 229 lei/mc zidarie si Pth 25 la 232 lei/mc zidarie, TVA inclus, plata integral, le tine in custodie cel mult o luna (poate voi mai intinde putin acest termen). in total sunt 46 de paleti, cu garantie oprita la paleti de 37 lei/buc.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users