Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Laborator Java

- - - - -
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
andreidl

andreidl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 843
  • Înscris: 11.08.2007
Buna seara! Am si eu o probl cu Java. nu am studiat deloc despre Java insa la facultate se cere.. Cum si lucrez si nu prea am timp as avea nevoie de ajutorul vostru bineinteles daca se poate ca sa trec de o parte din laboratoare..una din teme ar fi asta:

1. Aproximarea numarului π
Scrieti o aplicatie Java care sa calculeze numarul π cu un numar de zecimale precizat. Pentru aproximare puteti folosi  formula lui Leibniz : PI/4 = 1 - 1/3 + 1/5 - 1/7 + 1/9 - ...
sau o varianta mai eficienta.
Aplicatia va primi ca argument de la linia de comanda numarul de zecimale dorit si va afisa rezultatul precum si timpul total de executie.
Pentru aflarea timpului necesar executiei unei secvente de cod se va folosi metoda currentTimeMillis din clasa System.

Joc litere
Se considera un numar n oarecare de jucatori si o urna in care se gasesc literele alfabetului englezesc (A-Z, intr-un numar nelimitat) fiecare litera avand asociat indexul corespunzator: A=0, B=1, ..., Z=25.
Fiecare jucator primeste pe rand o litera din alfabet, aleasa aleator. Castiga jucatorul care reuseste sa formeze primul un cuvant de lungime p >= 3 ale carui litere au indecsii in progresie aritmetica. De exemplu, pentru p=3: ABC, ZXV, etc.
Numerele n si p vor fi primite ca argumente de la linia de comanda.
Programul va afisa la fiecare iteratie literele fiecarui jucator. In cazul aparitiei unui cuvant castigator, va fi afisat cuvantul respectiv si jucatorul castigator.
Pentru a genera un numar aleator folositi metoda Math.random().
Pentru a lucra cu siruri folositi clasele String si StringBuilder.

Am instalat Netbeansul complet si Eclipsul.

#2
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004

View Postandreidl, on 23 octombrie 2014 - 00:34, said:

Buna seara! Am si eu o probl cu Java. nu am studiat deloc despre Java insa la facultate se cere.. Cum si lucrez si nu prea am timp as avea nevoie de ajutorul vostru bineinteles daca se poate ca sa trec de o parte din laboratoare..una din teme ar fi asta:
La ce facultate esti? "probl" ce inseamna - problema sau probabilitate? Lucrezi si nu ai timp sa "ce"? Lucrezi in domeniul facultatii?

#3
paulicaFX

paulicaFX

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 792
  • Înscris: 08.08.2011
La prima nu prea inteleg, care e treaba?
Citesti numarul de zecimale si generezi un numar sau cum..

Sau citesti numarul (ex 1.341433) si apoi numarul de zecimale dorit ( ex: 2) si ar rezulta 1.34 ?


La a 2-a intr-un for dai litere aleatorii la un 2 stringuri, si cand vezi ca la un string ultimele 3 litere (daca textul are cel putin 3 litere) sunt un progresie aritmetica afisezi cine a castigat, sau ce iti mai cere, asta e destul de banala, si cea de mai sus, dar nu inteleg exact ce cere aia

Edited by paulicaFX, 23 October 2014 - 05:41.


#4
gelublabla

gelublabla

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,091
  • Înscris: 06.01.2005
Vezi ca la prima problema nu ai inteles deloc enuntul.
De fapt ti se cere sa il calculezi cu o anumita precizie pe Pi. Precizia n (numarul de zecimale al pi - ului obtinut) este parametru pe care-l dai functiei tale.

Daca aplici prima metoda (din enunt) in principiu ai doua sume cu care te joci iar ca sa obtii numarul de zecimale, uita-te un pic la numitor si gaseste legatura dintre puterile lui 10.
Hai ca-i mura'n gura!

PS  Stiam ca la Iasi Java se face'n sem 2.

#5
andreidl

andreidl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 843
  • Înscris: 11.08.2007
probl=problema
Fac un master pe securitatea informatiei..am terminat altceva..si semestrul asta imi cere java. Eu nu cunosc nimic
In program trebuie bagata formula aia si in urma calculului sa-ti afiseze acel PI

#6
MooF2010

MooF2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,337
  • Înscris: 24.05.2010
Si la ce iti trebuie masterul asta? Sau doar aici ai reusit sa intri?... nu lucrezi in domeniu... nu ai habar.... problema ta din problema are rezolvare in orice manual de java care se gaseste la o biblioteca nationala(gratuit pe baza de abonament gratuit).

#7
gelublabla

gelublabla

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,091
  • Înscris: 06.01.2005
Problema ta fiind ...........

#8
andreidl

andreidl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 843
  • Înscris: 11.08.2007
Ca sa ma reprofilez. Vreau sa schimb dom si sa fac altcv. Sa mai inv cv nou. Is pasionat putin de tehnica. Dar cand schimbi dom treb si o diploma..

Ma uit diseara. Ms

#9
nlg

nlg

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 182
  • Înscris: 09.02.2012

View Postandreidl, on 23 octombrie 2014 - 10:06, said:

Ca sa ma reprofilez. Vreau sa schimb dom si sa fac altcv. Dar cand schimbi dom treb si o diploma..
Pai nu masterul e solutia ci din nou licenta pe noul domeniu.
Acum poate intelegi si de ce e o aberatie sa faci un master venind din cu totul alt domeniu.

#10
andreidl

andreidl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 843
  • Înscris: 11.08.2007
O fi dar timpul nu imi permite sa lucrez si sa fac si alta fac plus ca ar treb sa o platesc.asa sunt la buget si vreau sa inv doar ce ma interes.

#11
nlg

nlg

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 182
  • Înscris: 09.02.2012

View Postandreidl, on 23 octombrie 2014 - 14:08, said:

O fi dar timpul nu imi permite sa lucrez si sa fac si alta fac plus ca ar treb sa o platesc.
Asta e strict problema ta.

View Postandreidl, on 23 octombrie 2014 - 14:08, said:

vreau sa inv doar ce ma interes.
Sper ca ai inteles ca masterul nu valoareaza nimic fara diploma de licenta in acelasi domeniu pentru angajator. Desigur, testul profesional al angajatorului e pe primul loc dar acum vorbim de planul II, partea cu dosarul.

Edited by nlg, 23 October 2014 - 14:59.


#12
yonut_a

yonut_a

    Trala la la la

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,947
  • Înscris: 03.08.2008
pai si cum vrei tu sa te reprofilezi daca iti fac altii treaba ?

#13
Gady_paul

Gady_paul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,421
  • Înscris: 12.01.2008
1. Folosesti destule prescurtari (destul de multe). Pentru cineva care are pretentia sa i se rezolve tema, ai fi putut macar sa scrii corect.
2. E ok sa "inv doar ce ma interes", numai ca ar trebui sa accepti si notele care "te interes".
3. Ai vreun motiv destul de bun pentru care un forumist binevoitor ar pierde 5 minute doar sa citeasca ce ai scris, dat fiind faptul ca azi te ajuta si maine s-ar putea sa ii iei painea de la gura pe nedrept?

#14
RomeoM

RomeoM

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 562
  • Înscris: 02.12.2010

View Postandreidl, on 23 octombrie 2014 - 00:34, said:

Scrieti o aplicatie Java care sa calculeze numarul π cu un numar de zecimale precizat. Pentru aproximare puteti folosi  formula lui Leibniz :     PI/4 = 1 - 1/3 + 1/5 - 1/7 + 1/9 - ...

public class LeibnizFormula {
   public static void main(String[] args) {

      int count = 999999999;
      double pi = 0;
      double denominator = 1;

      for (int x = 0; x < count; x++) {

         if (x % 2 == 0) {
            pi = pi + (1 / denominator);
         } else {
            pi = pi - (1 / denominator);
         }
         denominator = denominator + 2;
      }
      pi = pi * 4;
      System.out.println(pi);
   }
}

Output:
# java LeibnizFormula
3.1415926545880506

http://www.javacodex...-Formula-For-PI

Decimal: The first 50 decimal digits are 3.14159265358979323846264338327950288419716939937510..

http://en.wikipedia.org/wiki/Pi

IN CONCLUZIE: Aplicand formula lui Leibnitz bruta, pt 1 milard de iteratii, precizia maxima este de MAXIM 8 zecimale ! (coform resurselor soft+hard).

1. Trebuie cautat un algoritm care converge mai rapid catre PI.
2. Trebuie folosita o alta tehnica de programare, deoarece folosind "double PI" nu ajungi foarte departe. Inca de acum 40 de ani, se calculase PI cu 300.000 de zecimale exacte - cu tehnica de atunci adica pe cartele.

Edited by RomeoM, 24 October 2014 - 07:30.


#15
andreidl

andreidl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 843
  • Înscris: 11.08.2007
Mersi mult


#16
RomeoM

RomeoM

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 562
  • Înscris: 02.12.2010

View Postandreidl, on 23 octombrie 2014 - 00:34, said:

Scrieti o aplicatie Java care sa calculeze numarul &pi; cu un numar de zecimale precizat.

1. A da o solutie cu "numar de zecimale precizat",  inseamna reformuland in limbaj matematic a preciza eroarea solutiei tale fata de solutia exacta/ideala - epsilon>0  -(in cazul de fata puteri negative ale lui 10) si a garanta ca dupa un anumit numar de iteratii abaterea fata de solutie este mai mica decat abs(epsilon) - se gaseste in intervalul (solutie-epsilon, solutie+epsilon).

Cu asta se ocupa analiza numerica. Vezi si tu cap 1 din cartea  Culegere de probleme de Analiza numerica cu solutii ın MATLAB si MuPAD luata la intamplare de pe  internet. http://math.ubbcluj....du/pbookrom.pdf
Cand dai o solutie numerica la o problema, trebuie sa stii cand te opresti avand garantia ca acea solutie ofera precizia dorita. Ori asta trebuie sa o stii in momentul in care primesti algoritmul - vine la pachet cu algoritmul.

2. Am o carte mai veche de java, unde scrie ca tipul double se reprezinta pe 8 bytes ceea ce inseamna 15 cifre semnificative.
In algoritmul cu 1 miliard de iteratii, probabil ca intrau si zecimale de dincolo de cele 15 cifre permise; acestea erau pierdute, de unde si eroare la care se ajunge in final - INDIFERENT DE NUMARUL DE ITERATII.

Daca vrei zeci/sute/... de cifre zecimale, reprezentarea datelor in formatele java (double in cazul de fata) nu sunt suficiente. Procedezi altfel.
Reprezinti zecimalele in vectori de dimensiuni mari ( int[]  pi; 100 de componente sa zicem), si iti redefinesti operatiile adunare, scadere, inmultire, impartire pt acest tip de data pe care ti l-ai definit, cu numarul de componente (semnificand zecimale) stabilit.
Ideal ar fi sa construiesti niste clase java si supraincarci operatorii +,-,* ,/

Edited by RomeoM, 24 October 2014 - 08:48.


#17
andreidl

andreidl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 843
  • Înscris: 11.08.2007
Multumesc mult :)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate