Vrea sa montez carlig remorcare
Last Updated: Mar 30 2017 21:21, Started by
dotniet
, Sep 14 2014 22:36
·
0
#1
Posted 14 September 2014 - 22:36
Vrea sa montez un carlig de remorcare pe un Peugeot 308SW (SW e ca un 308 dar mai lung).
Ce trebuie sa stiu despre asta? Nu am mai avut contact pana acum cu asa ceva. Am crezut ca iti cumperi carligul, il montezi tu cu o surubelnita si gata. 1. Se pare ca trebuie sa pun si o mufa, la care conectez remorca. E mufa asta universala? O sa mearga orice remorca pe ea? Nu am cumparat inca remorca si nici carligul. Vreau sa le iau la SH. 2. Masina e inca in garantie. Trebuie sa fac instalarea in serviceul Peugeot ori merge orice alt service (mai ieftin)? 3. Ma complic daca iau carligul de la SH? Sa ai unul nou de la Peugeot? 4. Ce fel de carlig vreau? Am vazut ca unele au bila demontabila sau ceva de genul asta. Vreau asa ceva? 5. Carligele pt 308 merg si pe 308SW? 6. Ce inseaman sa imi iau remorca? Apar reguli de condus in plus? (Vreau sa conduc intre Spania si Germania). 7. Am gasit asta scris undeva, in legatura cu carligul pt 308: "For security reasons, it is strongly recommended to mount a stabilizer system in the ball coupling". Ce e un sistem de stabilizare? 8. Presupun ca se inmatriculeaza remorca... Nu? Edited by dotniet, 14 September 2014 - 22:46. |
#2
Posted 14 September 2014 - 23:41
posibil ca carligul de 308 sa nu mearga pe SW decat daca e cu bila demontabila
la tine bara si usa din spate e mult mai jos decat porbagajul la 308 simplu primul lucru pe care trebuie sa-l verifici in talon e daca ai trecuta masa remorcii... daca la masa remorcabila nu e trecut nimic, nu ai voie cu remorca! |
#3
Posted 15 September 2014 - 00:08
Te rog consulta cel mai apropiat dealer Peugeot, ei iti pot spune cel mai sigur daca masina ta este compatibila cu cupla de remorcare si daca poate remorca. De asemenea si manualul de utilizare poate fi o sursa de informare, de exemplu la mine specifica ca nu am voie sub nicio forma sa remorchez lucruri cu ea (fapt pentru care lipsesc orice carlige sau prinderi). De asemenea catalogul de piese si accesorii Peugeot te poate lamuri, carligele de remocrcare se pot cumpara si after-sale nu doar ca si accesorii de prim montaj, diferenta va fi mai mare, dar exista sansa.
|
#4
Posted 15 September 2014 - 00:20
Am montat de curand si ar fi bine sa citesti aici
1. Daca e posibil, nu e nevoie sa cumperi de la producator; sunt adesea nesimtit de scumpe. Vezi ca Thule ofera carlige de tractare la preturi ff mici (comparat cu producatorul). Eu am selectat Peugeot 308SW 2010 si vad ca au. Iti recomand portbagajeauto.ro pt info si montaj. 2. Priza e de preferat sa fie EURO (cu 13 pini). In orice caz, exista adaptoare in toate sensurile. Edited by Ahasverus, 15 September 2014 - 00:21. |
#5
Posted 15 September 2014 - 00:39
Nero-d, on 14 septembrie 2014 - 23:41, said:
primul lucru pe care trebuie sa-l verifici in talon e daca ai trecuta masa remorcii... daca la masa remorcabila nu e trecut nimic, nu ai voie cu remorca! Nu am talonul acum la mine. Verific maine dimineata. DAR am vazut ca exista carlige pt 308 SW... La Norauto are un configurator si ma intraba ce masina am (incluziv cc motor) si imi zice ca au carlig pt mine. Deci cred ca se poate. Acum... in legatura cu greutatea maxima... trebuie sa vad talonul.... maine. Am cartea tehnica in schimb aici. Poate scrie prin ea. _______________ Update: in manual zice asta: "If your vehicle is fitted with the 1.6 litre THP 200 hp engine, you cannot fit a towbar. The space occupied by the sport exhaust system prevents this" Nu e cazul meu. Edited by dotniet, 15 September 2014 - 00:43. |
#6
Posted 15 September 2014 - 08:03
stiam ca trebuie sa fie omolagat RAR carligul si montat intr-un service autorizat RAR, ca dealtfel risti sa ramai fara talon, nu mai vorbim de un eventual accident produs de desprinderea remorcii.
|
#7
Posted 15 September 2014 - 08:11
si cum ii dovedesti ""organului"" ca l-ai montat intr-un service autorizat RAR ?
|
#8
Posted 15 September 2014 - 08:18
organului nu trebuie sa-i dovedesti ca nu umbli cu factura la tine dar la ITP am inteles ca trebuie sa dovedesti daca iti cere
|
#9
Posted 15 September 2014 - 08:53
organului daca i se pare ceva suspect iti ia talonul si te duci tu la RAR sa le explici ca-i montat legal.
|
#10
Posted 15 September 2014 - 09:09
Şi eu vreau să-mi montez pe un 307SW cârlig, am găsit ceva pe la 150 Euro, complet cu releu şi cuplă, din câte am citit prin internet trebuie trecut ca modificare în cartea de identitate, ca să nu te ia poliţia la întrebări.
|
|
#11
Posted 15 September 2014 - 09:51
Eu l-am montat pe cel original (pe care-l aveam de cand am cumparat masina, dar nemontat), cand m-am dus la ITP nu m-a intrebat nici dracu' de el. A fost montat la reprezentanta, insa pe factura nu se specifica pentru ce anume e manopera, este doar pretul manoperei (pe langa cel de revizie).
|
#12
Posted 15 September 2014 - 12:54
Eu l-am luat de pe http://www.carligeauto.ro/ M-a costat 650 Ron fata de 350 de euro la reprezentanta, In kit este inclus priza de 7 pini , foaie/certificat care atesta ca dispozitivul e omologat precum si spatiul unde va trebui ca service-ul autorizat sa puna stampila lucrarii, instructiuni de montaj . Eu am ales carligul fix demontabil cu cheia de 14 , este modelul de mijloc .
Cam greu a fost cu instalarea lui, a trebuit sa decupez doua capace din tabla pentru a intra furca carligului dupa care siliconat, bara de aluminiu pentru impact a fost inlocuita cu carligul de remorcare...Dupa instalarea lui spatele masinii a devenit mai greu cu 15 kg, bara de aluminiu pentru impact avea 5 kg, dar masina e mult mai sigura cu carligul... Edited by CorneRos, 15 September 2014 - 13:01. |
#13
Posted 15 September 2014 - 22:45
nu se ia nici dracu de carlig... doar daca ai remorca agatata de el!!!
carligul poti sa ti-l montezi tu pe balcon daca vrei... in talonul vechi e ceva de genul masa remorcabila cu dispozitiv de franare si fara dispozitiv de franare... daca acolo sunt trecute niste cifre... poti tracta remorci cu respectiva masina... daca nu?, nu!!! nu e omologata pentru a tracta remorca... nu rezista!!! se distruge! (motor, ambreiaj, frane, etc) in talonul nou nu stiu unde e cu remorca asta cu masina mai sigura cu carlig e cea mai mare tampenie la un impact minor, minimizeaza daunele dar la un impact mai serios, in loc sa preia energie prin deformare pentru a atenua şocul pe care-l resimt ocupantii... faci dana totala pentru ca impactul puternic in carlig deformeaza iremediabil structura masinii de unde este prins si-ti rupe si gatul Edited by Nero-d, 15 September 2014 - 22:47. |
#14
Posted 15 September 2014 - 23:36
Am fost la Norauto.
Totul (carlig, bila, mufa, montaj) a fost 340euro. |
#15
Posted 04 November 2014 - 19:56
Am mai fost omologarea vreo 40 euro.
Te mananca astia de bani pt un carlig ! |
|
#16
Posted 30 March 2017 - 21:21
40 Euro la RAR?! Da' ce i-au facut, verificarea emisiilor?!
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users