Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Frana de motor cutie automata?
Last Updated: Dec 10 2014 02:04, Started by
tfmercedez
, Sep 01 2014 00:30
·
0
#1
Posted 01 September 2014 - 00:30
Am tot observat ca masinile cu cutie de viteze automate devin tot mai populare.
Masini de larg consum cum ar fi Peugeot 3008 sau Citroen picasso vin dotate cu clapete pe volanpentru schimbarea treptelor de viteza. As vrea sa stiu daca o astfel de cutie de viteze permite retrogradarea inclusiv in prima treapta de viteza? La o manuala deobicei intra greu in treapta 1 daca masina are ceva viteza. |
#2
Posted 01 September 2014 - 00:51
Da, chiar si la alea fara clapete.
Dar daca soferul cere retrogradarea intr-o treapta prea mica pentru viteza de la momentul respectiv cutia va refuza sa intre in treapta respectiva. Are protectie antiprost. |
#3
Posted 01 September 2014 - 01:40
Permite pana la o anumita turatie a motorului. Mai sus de 6000 nu cred ca l urca.
|
#4
Posted 01 September 2014 - 01:47
tfmercedez, on 01 septembrie 2014 - 00:30, said:
Am tot observat ca masinile cu cutie de viteze automate devin tot mai populare. Masini de larg consum cum ar fi Peugeot 3008 sau Citroen picasso vin dotate cu clapete pe volanpentru schimbarea treptelor de viteza. As vrea sa stiu daca o astfel de cutie de viteze permite retrogradarea inclusiv in prima treapta de viteza? La o manuala deobicei intra greu in treapta 1 daca masina are ceva viteza. |
#5
Posted 01 September 2014 - 04:49
Daca insisti sau dai cu ciocanul, va intra.
La automata insa e recomandabil sa iei piciorul de pe acceleratie si poti avea frana de motor. |
#6
Posted 01 September 2014 - 06:46
dexterash, on 01 septembrie 2014 - 01:47, said:
Depinde de cutie si de modul ei manual de functionare. Oricum, nu cred ca te-ar lasa sa treci din 4 in 1. |
#7
Posted 01 September 2014 - 07:55
Eu voiam sa stiu daca la o incetinire, sa zicem ca te aproprii de semafor, si a scazut la ralanti in a doua treapta, si viteza masinii este de cca 20kmh, mai retrogradeaza si in treapta 1?
La manuale , deobicei in treapta 1 intra USOR doar de pe loc si mai greu din mers , fiind necesara corelarea turatiei motorului cu viteza de deplasare.Daca masina are 25-30kmh, echivalentul a 2500-3000rpm in treapta 1, schimba usor din 2in 1? Edited by tfmercedez, 01 September 2014 - 07:56. |
#8
Posted 01 September 2014 - 08:48
La viteza de 20km/h nu retrogradeaza in treapta 1, probabil ca o sa fie in treapta 2 sau 3, in functie de solutia contructiva. In legatura cu arhitectura cutiei, o transmisie automata cu sistem planetar nu poate sa faca frana de motor decat in "lock-up" (concertorul are un ambreiaj intern care la anumite viteze realizeaza cuplarea mecanica intre motor si cutie). Fara lock-up, convertizorul o sa "patineze" - cuplaj hidraulic care nu permite frana de motor.
Revenind la intrebarea ta, o cutie cu sistem planetar nu are o singura treapta de neutru, datorita constructiei, neutrul se poate obtine din fiecare raport, astfel pentru o cutie cu 6 rapoarte ai 5 sau 6 trepte "neutru". In cazul in care esti in treapta 3 si te aproprii de semafor, este posibil ca sa fie angajat "3N", iar daca apesi acceleratia sa cupleze imediat treapta 3. De asemenea, o cutie cu convertizor de cuplu are destula putere sa porneasca masina de pe loc in treapta 3, nu are de ce sa se duca in treapta 1 foarte repede. Convertizorul amplifica cuplul cu cat diferenta dintre turbina si pompa este mai mare (ma refer la cutie, nu la motor). Cu cat patineaza mai mult, cu atat amplifica cuplul mai mult (de 2 pana la 3 ori). In cazul in care ai o cutie dublu ambreiaj, la 20 km/h in franare poate sa tina trapta 3 si sa deschida amreiajul cand turatia motorului ajunge la relantiu. In cazul in care franezi si apoi accelerezi, treapta 2 este preselectata si schimbul se face foarte rapid. Frana de motor in cazul cutiei dublu amreiaj este la fel ca la manuala, cu exceptia pragurilor de siguranta (protectia la supra regim sau oprirea motorului). Mai nou, pentru a economisii combustibil, cutiile dublu ambreiaj au ceea ce se numeste "coasting" - practic de fiecare data cand nu mai apesi acceleratia cutia trece in N, iar cand accelerezi cupleaza trapta. Acest lucru se intampla in absolut toate treptele, inclsuvi in trapta 6 pe autostrada, sau (ceea ce mie mi se pare ciudata) in panta. In legatura cu schimbatul treptelor, la cutia automata, in timpul schimbarii rapoartelor, cutia controleaza motorul in turatie si cuplu (este prioritata). Asta inseamna ca poate sa reduca cuplul si sa sincronizeze motorul (diferenta de viteza intre intrarea si iesirea cutiei) foarte bine. Schimbatul rapoartelor nu se face in puncte fixe, exista cartografii care contin "puncte modulate" - in functie de pozitia pedalei de acceleratie. De asemenea, nu exista doar o cartografie, ci exista mai multe, specifice fiecarui tip de condus. Cutia este capabila sa realizeze ca se alfa in oras si isi va adapta stilul de schimbare a treptelor corespunzator, in cazul acesta o sa schimbe trepte superioare cat mai repede si va incerca sa le tina cat mai mult (intarzie pe cat posibil retrogradarea). |
#10
Posted 01 September 2014 - 09:41
_Smiley_, on 01 septembrie 2014 - 06:46, said:
clapetele de la cutiile de viteza automate permit schimbarea treptei de viteza cu o singura unitate, in sus sau in jos. nu prea ai cum sa treci direct din 4 in 1, asa cum poti face la o manuala. doar 4->3->2->1 |
|
#11
Posted 01 September 2014 - 10:04
tfmercedez, on 01 septembrie 2014 - 00:30, said:
As vrea sa stiu daca o astfel de cutie de viteze permite retrogradarea inclusiv in prima treapta de viteza? La o manuala deobicei intra greu in treapta 1 daca masina are ceva viteza. Acuma eu nu stiu ce intelegi tu prin frana de motor, dar niciodata (si sunt aproape 20 de ani) de cand am permis, nu am incercat sa pun levierul in tr. 1. Maximul este tr. 2. Datorita raportului de demultiplicare foarte mare, cutia este extrem de solicitata la incercarea asta din mers, mai ales de la o viteza (chiar si mica) corespunzatoare pentru tr. 4. |
#12
Posted 01 September 2014 - 10:16
automata nu iti face frina de motor ca manuala
overseas, on 01 septembrie 2014 - 09:26, said:
Daca frana de motor e intrebarea, DSG6 de la VW face destula frana de motor pana si in D (normal), in S e chiar brutala frana. Asta a fost principala mea nelamurire cand am luat-o, dar m-a surprins placut. |
#13
Posted 01 September 2014 - 10:22
tfmercedez, on 01 septembrie 2014 - 07:55, said:
Eu voiam sa stiu daca la o incetinire, sa zicem ca te aproprii de semafor, si a scazut la ralanti in a doua treapta, si viteza masinii este de cca 20kmh, mai retrogradeaza si in treapta 1? La manuale , deobicei in treapta 1 intra USOR doar de pe loc si mai greu din mers , fiind necesara corelarea turatiei motorului cu viteza de deplasare.Daca masina are 25-30kmh, echivalentul a 2500-3000rpm in treapta 1, schimba usor din 2in 1? deci poti baga frana de motor cu kickdown =)) Edited by Eekstein_Blinkovici, 01 September 2014 - 10:22. |
#14
Posted 01 September 2014 - 10:41
#15
Posted 01 September 2014 - 17:40
tfmercedez, on 01 septembrie 2014 - 07:55, said:
Eu voiam sa stiu daca la o incetinire, sa zicem ca te aproprii de semafor, si a scazut la ralanti in a doua treapta, si viteza masinii este de cca 20kmh, mai retrogradeaza si in treapta 1? Puterea franei de motor tine de capacitatea cilindrica a motorului, cu cat mai mare cu atat frana de motor va fi mai serioasa. |
|
#16
Posted 03 September 2014 - 01:03
De multe ori accelerez pana la 3000cu treapta a doua, si daca e rosu la semafor, incetineste rapid pana la cca 20-25kmh. Cand se aproprie de ralanti. Ideea e ca la viteza aia intra greu in treapta 1 si nu are rost sa mai bagi in treapta 1.
De aceea ma gandeam daca in aceeasi situatie o automata retrogradeaza sau nu in treapta 1? Chiar daca ar fi sa-i dai din clapeta? Of topic , imi place cum fac frana de motor la formula 1 , cand franeaza de la 280-300kmh si trec cu motorul cuplat in toate treptele de la a saptea pana prin a doua sau a treia, si motorul urla mereu la rosu , ca se aprind ledurile de pe volan. |
#17
Posted 03 September 2014 - 01:21
Condu o automata buna(si intretinuta), te vei indragosti de ea si te vei obisnui foarte rapid cu ea(eu am modelul 722.6 de la Mercedes, dar fara posibilitate de selectare manuala). Si, din ce am "cercetat" eu, nu este adaptiva, dar isi face datoria cu brio alaturi de cateva sisteme de franare (care te fac sa zici ca "musca" din asfalt).
Din pacate, eu am doar acces la TouchShift(cica asa s-ar chema... adica pot sa limitez pana unde se duce, dar nu o pot forta intr-o viteza anume decat prin limitare). |
#18
Posted 04 September 2014 - 00:24
Nu cunosc pe nimeni cu masina automata mai moderna din pacate. Daca aveam ocazia, nu mai intrebam pe forum.
dexterash, on 03 septembrie 2014 - 01:21, said: Condu o automata buna(si intretinuta), te vei indragosti de ea si te vei obisnui foarte rapid cu ea(eu am modelul 722.6 de la Mercedes, dar fara posibilitate de selectare manuala). Si, din ce am "cercetat" eu, nu este adaptiva, dar isi face datoria cu brio alaturi de cateva sisteme de franare (care te fac sa zici ca "musca" din asfalt). Din pacate, eu am doar acces la TouchShift(cica asa s-ar chema... adica pot sa limitez pana unde se duce, dar nu o pot forta intr-o viteza anume decat prin limitare). |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users