Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 

Frana de motor cutie automata?

- - - - -
  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,567
  • Înscris: 15.06.2007
Am tot observat ca masinile cu cutie de viteze automate  devin tot mai populare.
Masini de larg consum cum ar fi Peugeot 3008 sau Citroen picasso vin dotate cu clapete pe volanpentru schimbarea treptelor de viteza.
As vrea sa stiu daca o astfel de cutie de viteze permite retrogradarea inclusiv in prima treapta de viteza? La o manuala deobicei intra greu in treapta 1 daca masina are ceva viteza.  


#2
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Da, chiar si la alea fara clapete.
Dar daca soferul cere retrogradarea intr-o treapta prea mica pentru viteza de la momentul respectiv cutia va refuza sa intre in treapta respectiva. Are protectie antiprost.

#3
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,833
  • Înscris: 15.08.2014
Permite pana la o anumita turatie a motorului. Mai sus de 6000 nu cred ca l urca.

#4
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004

View Posttfmercedez, on 01 septembrie 2014 - 00:30, said:

Am tot observat ca masinile cu cutie de viteze automate  devin tot mai populare.
Masini de larg consum cum ar fi Peugeot 3008 sau Citroen picasso vin dotate cu clapete pe volanpentru schimbarea treptelor de viteza.
As vrea sa stiu daca o astfel de cutie de viteze permite retrogradarea inclusiv in prima treapta de viteza? La o manuala deobicei intra greu in treapta 1 daca masina are ceva viteza.  
Depinde de cutie si de modul ei manual de functionare. Oricum, nu cred ca te-ar lasa sa treci din 4 in 1.

#5
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005
Daca insisti sau dai cu ciocanul, va intra.

La automata insa e recomandabil sa iei piciorul de pe acceleratie si poti avea frana de motor.

#6
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,033
  • Înscris: 24.02.2006

View Postdexterash, on 01 septembrie 2014 - 01:47, said:

Depinde de cutie si de modul ei manual de functionare. Oricum, nu cred ca te-ar lasa sa treci din 4 in 1.
clapetele de la cutiile de viteza automate permit schimbarea treptei de viteza cu o singura unitate, in sus sau in jos. nu prea ai cum sa treci direct din 4 in 1, asa cum poti face la o manuala. doar 4->3->2->1

#7
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,567
  • Înscris: 15.06.2007
Eu voiam sa stiu daca la o incetinire, sa zicem ca te aproprii de semafor, si a scazut la ralanti in a doua treapta, si viteza masinii este de cca 20kmh,  mai retrogradeaza si in treapta 1?
La manuale , deobicei in treapta 1 intra USOR doar de pe loc si mai greu din mers , fiind necesara corelarea turatiei motorului cu viteza de deplasare.Daca masina are 25-30kmh, echivalentul a 2500-3000rpm in treapta 1, schimba usor din 2in 1?

Edited by tfmercedez, 01 September 2014 - 07:56.


#8
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,720
  • Înscris: 15.07.2013
La viteza de 20km/h nu retrogradeaza in treapta 1, probabil ca o sa fie in treapta 2 sau 3, in functie de solutia contructiva. In legatura cu arhitectura cutiei, o transmisie automata cu sistem planetar nu poate sa faca frana de motor decat in "lock-up" (concertorul are un ambreiaj intern care la anumite viteze realizeaza cuplarea mecanica intre motor si cutie). Fara lock-up, convertizorul o sa "patineze" - cuplaj hidraulic care nu permite frana de motor.
Revenind la intrebarea ta, o cutie cu sistem planetar nu are o singura treapta de neutru, datorita constructiei, neutrul se poate obtine din fiecare raport, astfel pentru o cutie cu 6 rapoarte ai 5 sau 6 trepte "neutru". In cazul in care esti in treapta 3 si te aproprii de semafor, este posibil ca sa fie angajat "3N", iar daca apesi acceleratia sa cupleze imediat treapta 3. De asemenea, o cutie cu convertizor de cuplu are destula putere sa porneasca masina de pe loc in treapta 3, nu are de ce sa se duca in treapta 1 foarte repede. Convertizorul amplifica cuplul cu cat diferenta dintre turbina si pompa este mai mare (ma refer la cutie, nu la motor). Cu cat patineaza mai mult, cu atat amplifica cuplul mai mult (de 2 pana la 3 ori).

In cazul in care ai o cutie dublu ambreiaj, la 20 km/h in franare poate sa tina trapta 3 si sa deschida amreiajul cand turatia motorului ajunge la relantiu. In cazul in care franezi si apoi accelerezi, treapta 2 este preselectata si schimbul se face foarte rapid. Frana de motor in cazul cutiei dublu amreiaj este la fel ca la manuala, cu exceptia pragurilor de siguranta (protectia la supra regim sau oprirea motorului). Mai nou, pentru a economisii combustibil, cutiile dublu ambreiaj au ceea ce se numeste "coasting" - practic de fiecare data cand nu mai apesi acceleratia cutia trece in N, iar cand accelerezi cupleaza trapta. Acest lucru se intampla in absolut toate treptele, inclsuvi in trapta 6 pe autostrada, sau (ceea ce mie mi se pare ciudata) in panta.

In legatura cu schimbatul treptelor, la cutia automata, in timpul schimbarii rapoartelor, cutia controleaza motorul in turatie si cuplu (este prioritata). Asta inseamna ca poate sa reduca cuplul si sa sincronizeze motorul (diferenta de viteza intre intrarea si iesirea cutiei) foarte bine. Schimbatul rapoartelor nu se face in puncte fixe, exista cartografii care contin "puncte modulate" - in functie de pozitia pedalei de acceleratie. De asemenea, nu exista doar o cartografie, ci exista mai multe, specifice fiecarui tip de condus. Cutia este capabila sa realizeze ca se alfa in oras si isi va adapta stilul de schimbare a treptelor corespunzator, in cazul acesta o sa schimbe trepte superioare cat mai repede si va incerca sa le tina cat mai mult (intarzie pe cat posibil retrogradarea).

#9
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007
Daca frana de motor e intrebarea, DSG6 de la VW face destula frana de motor pana si in D (normal), in S e chiar brutala frana. Asta a fost principala mea nelamurire cand am luat-o, dar m-a surprins placut.

#10
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004

View Post_Smiley_, on 01 septembrie 2014 - 06:46, said:

clapetele de la cutiile de viteza automate permit schimbarea treptei de viteza cu o singura unitate, in sus sau in jos. nu prea ai cum sa treci direct din 4 in 1, asa cum poti face la o manuala. doar 4->3->2->1
Sunt automate si fara clapete. Dar daca stau si ma gandesc bine, cred ca este posibil sa sari din 4 in 2, dat fiind ca nu iti comuta instant cand "schimbi".

#11
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View Posttfmercedez, on 01 septembrie 2014 - 00:30, said:

As vrea sa stiu daca o astfel de cutie de viteze permite retrogradarea inclusiv in prima treapta de viteza? La o manuala deobicei intra greu in treapta 1 daca masina are ceva viteza.  
Daca retrogradarea asta te intereseaza doar pentru frana de motor (cum scrie in titlu), poti sa consideri ca problema ta este una falsa. Sfat: pune mana pe 1-2-3 masini cu CV automata si urmareste exact acest aspect. Din experienta pot sa-ti spun ca majoritatea CV automate dau frana de motor destul de buna, fara sa fie nevoie de intrebari d-astea. Incearca singur si-o sa te convingi..

Acuma eu nu stiu ce intelegi tu prin frana de motor, dar niciodata (si sunt aproape 20 de ani) de cand am permis, nu am incercat sa pun levierul in tr. 1. Maximul este tr. 2.  Datorita raportului de demultiplicare foarte mare, cutia este extrem de solicitata la incercarea asta din mers, mai ales de la o viteza (chiar si mica) corespunzatoare pentru tr. 4.

#12
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,922
  • Înscris: 09.12.2004
automata nu iti face frina de motor ca manuala

View Postoverseas, on 01 septembrie 2014 - 09:26, said:

Daca frana de motor e intrebarea, DSG6 de la VW face destula frana de motor pana si in D (normal), in S e chiar brutala frana. Asta a fost principala mea nelamurire cand am luat-o, dar m-a surprins placut.
dar tot nu e ca una manuala cind dai in ea :D

#13
Eekstein_Blinkovici

Eekstein_Blinkovici

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,050
  • Înscris: 13.05.2014

View Posttfmercedez, on 01 septembrie 2014 - 07:55, said:

Eu voiam sa stiu daca la o incetinire, sa zicem ca te aproprii de semafor, si a scazut la ralanti in a doua treapta, si viteza masinii este de cca 20kmh,  mai retrogradeaza si in treapta 1?
La manuale , deobicei in treapta 1 intra USOR doar de pe loc si mai greu din mers , fiind necesara corelarea turatiei motorului cu viteza de deplasare.Daca masina are 25-30kmh, echivalentul a 2500-3000rpm in treapta 1, schimba usor din 2in 1?
Schimba cum vrei... dar nu inteleg de ce ai schimba in a1-a la 20 km/h pe loc drept. Clio Campus din 2003 face kickdown din a 3-a in a 1-a la 25km/h deci clar intra in a 1-a oricand.

deci poti baga frana de motor cu kickdown =)) Posted Image Posted Image Posted Image

Edited by Eekstein_Blinkovici, 01 September 2014 - 10:22.


#14
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007

View PostEvergreen, on 01 septembrie 2014 - 10:16, said:

dar tot nu e ca una manuala cind dai in ea Posted Image

In S e f. brutala.

#15
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013

View Posttfmercedez, on 01 septembrie 2014 - 07:55, said:

Eu voiam sa stiu daca la o incetinire, sa zicem ca te aproprii de semafor, si a scazut la ralanti in a doua treapta, si viteza masinii este de cca 20kmh,  mai retrogradeaza si in treapta 1?
Da.

Puterea franei de motor tine de capacitatea cilindrica a motorului, cu cat mai mare cu atat frana de motor va fi mai serioasa.

#16
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,567
  • Înscris: 15.06.2007
De multe ori accelerez pana la 3000cu treapta a doua, si daca e rosu la semafor, incetineste rapid pana la cca 20-25kmh. Cand se aproprie de ralanti. Ideea e ca la viteza aia intra greu in treapta 1 si nu are rost sa mai bagi in treapta 1.
De aceea ma gandeam daca in aceeasi situatie o automata retrogradeaza sau nu in treapta 1? Chiar daca ar fi sa-i dai din clapeta?
Of topic , imi place cum fac frana de motor la formula 1 , cand franeaza de la 280-300kmh si trec cu motorul cuplat in toate treptele de la a saptea pana prin a doua sau a treia, si motorul urla mereu la rosu , ca se aprind ledurile de pe volan.

#17
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004
Condu o automata buna(si intretinuta), te vei indragosti de ea si te vei obisnui foarte rapid cu ea(eu am modelul 722.6 de la Mercedes, dar fara posibilitate de selectare manuala). Si, din ce am "cercetat" eu, nu este adaptiva, dar isi face datoria cu brio alaturi de cateva sisteme  de franare (care te fac sa zici ca "musca" din asfalt).

Din pacate, eu am doar acces la TouchShift(cica asa s-ar chema... adica pot sa limitez pana unde se duce, dar nu o pot forta intr-o viteza anume decat prin limitare).

#18
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,567
  • Înscris: 15.06.2007
Nu cunosc pe nimeni cu masina automata mai moderna din pacate. Daca aveam ocazia, nu mai intrebam pe forum.


View Postdexterash, on 03 septembrie 2014 - 01:21, said:

Condu o automata buna(si intretinuta), te vei indragosti de ea si te vei obisnui foarte rapid cu ea(eu am modelul 722.6 de la Mercedes, dar fara posibilitate de selectare manuala). Si, din ce am "cercetat" eu, nu este adaptiva, dar isi face datoria cu brio alaturi de cateva sisteme  de franare (care te fac sa zici ca "musca" din asfalt).

Din pacate, eu am doar acces la TouchShift(cica asa s-ar chema... adica pot sa limitez pana unde se duce, dar nu o pot forta intr-o viteza anume decat prin limitare).
Ce model (clasa) este 722.6?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate