Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Voiam sa zic

Scaiba! moderatorule

E vreo sarbatoare azi?

script jocuri de lumini tip orga
 PC editare video full HD. Buget 5...

Adaugare placa video dedicata la ...

Acer E3-112-C658. Probleme iesire...

Televizor CRT TWDZ TW-1482, 37 CM
 Montare LED de control la termostat

Script pentru a vedea cate vizual...

No Audio Output Device is installed

Sfaturi masina
 E virus?

Achizitionare telefon online

Demolare imobil fara autorizatie

Scor mic pentru procesor bun
 
Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

ajutor pt achizitionare unei biciclete

  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
Gryfo

Gryfo

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 25.01.2009
  • ID membru: 411,706

salutare

intentinez sa achizitionez o bicicleta, as dori sa fie full suspension, si preferabil noua...
pecand de la aeste premize am gasit 2 care ar ave a dotari ok (din punctul de vedere al unui necunoscator) si ar fi aproape in bugetul pe care il am
acestea sunt : Rockrider 6.5 si Rockrider 6.3

as dori sa pareri despre acestea si/sau alte posibile optiuni comparabile ca dotari (si daca s-ar pute a mai ieftine ar fi si mai bine)

multumesc...

#2
sirgoofy

sirgoofy

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,533
  • Înscris: 06.09.2008
  • ID membru: 367,472
De ce full suspension ? Posted Image
ce inaltime ai..si pe ce fel de drumuri vei merge cu bicicleta ?

Si vezi ca aia mai ieftina are 16kg...greutate f mare imo

Edited by sirgoofy, 21 May 2013 - 15:05.


#3
Gryfo

Gryfo

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 25.01.2009
  • ID membru: 411,706
eu am 1.83m, si vreau full pt putea iesi pe dealuri (care sunt destul de multe in zona Iasului-unde sunt eu) la sfarsit de asaptamana si seara dupa munca... m-am saturat de poloarea fonica din oras...
mi-au mai spus si altii sa imi iau doar pe fata ... dar (cum sunt incapatanat din fire) vreau full...

Edited by Gryfo, 21 May 2013 - 15:40.


#4
danX

danX

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,926
  • Înscris: 26.06.2003
  • ID membru: 4,508
  • Locație: BookARest
full suspension merita luata doar daca faci downhill mult sau cel mult enduro.
Si full suspension ieftin e exact cu ti-ai lua logan cu eleron "tuning" si te-ai astepta sa mearga mai repede.

La pedalat pe drum drept daca nu poti bloca suspensia spate o sa ai spor mai putin.
Eu am facut greseala si am luat un DHS mediu full suspension si acum il schimb pe hardtail.
Full suspension care sa merite sub 1000 EUR nu cred sa gasesti.

Mai bine hardtail si frane pe disc hidraulice de calitate.

Edited by danX, 21 May 2013 - 15:47.


#5
Gryfo

Gryfo

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 25.01.2009
  • ID membru: 411,706
nu vreau viteza vreau "relaxare", dar nu pe sosea ....
vreau sa ma duc prin paduri si pe dealuri....

"ma duc sa dau noroc cu bear in padure "

#6
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,540
  • Înscris: 23.09.2002
  • ID membru: 2,072
E ok full şi pentru XC dacă vrei, problema e cum a zis danX că nu vei găsi amortizoare de calitate în buget, astea încep de la 4000-6000 de lei. Dacă ţii la modul serios la full cu aceşti bani singura variantă realistă este second hand.

#7
Gryfo

Gryfo

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 25.01.2009
  • ID membru: 411,706
1. presupunand cazul in care as lua Rockrider 6.3 si l-as supune zilnic la mers la munca (~3km pe drumuri destul de proaste) + 2...3 iesiri pe dealuri pe saptamana=>
(estimativ) cam cat ar rezista amortizoarele de pe ea??

2. de ce toata lumea se leaga doar de faptul ca e full suspension si nu imi spune nimic de restul "dotarilor" (sistemele  de franare, viteze - schimbatoare, pinioane ...... etc),
de ele ce parere aveti?

#8
missionnad

missionnad

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,192
  • Înscris: 13.11.2011
  • ID membru: 722,879
1.Stai linistit ca e mai buna decat un DHS sau FIRST BIKE de 500 lei din piata sau supermarket.Daca spui ca sunt drumuri destul de proaste depinde cum mergi:daca mergi usor cu 10-12-15 km\h e ok,daca ai dai cu 30-35 normal ca o bulesti mai repede.
Acum depinde ce inseamna din punctul tau de vedere "drumuri destul de proaste"...nah..fa o poza si pune-o aici sa vedem si noi drumul spre serviciu.
2.Pentru ca in general o bicicleta full suspension are o echipare mai slaba decat o bicicleta hardtail in aceiasi bani,este si mai grea.Si in plus la un full suspension ieftin riscul de a se "desuchia" e mai mare.
Totusi daca te incapatanezi,ia 6.5-ul.Are furca pe aer,alt confort,alta calitate plus ca nivelul de echipare e mai bun.

Edited by missionnad, 22 May 2013 - 11:38.


#9
Gryfo

Gryfo

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 25.01.2009
  • ID membru: 411,706
@missionnad : multumesc de sfaturi, si ca esti primul care dezbate si alte puncte de vedere inafara de  full suspension,
mi-am dat si eu seam ca comparatia cu un hardtail la acelasi pret nu este "corecta" si e de asteptat sa fie mai slab dotata, de aceea am am cerut pareri in ceea ce priveste dotarile...
am mers pe biciclea timp de 12 ani (marea parte a timpului) dar in ultimii 6.. aproape 7 ani m-am rupt de ea si nu prea mai stiu ce si cum e treaba .... iar acum vreau sa ma reapuc ... intru cat (din punctul meu de vedere) e un mod foarte bun de a te relaxa si a face un pic de miscare (tinand cont ca la munca stau 8 ore pe scaun am nevoie de miscare)...

revenind la subiecul in cauza..
1.
6.3-ul ma duc sa-l vad weekendul asta la un magazin (cel din link-urile din primul post) pt ca o sa il primeasca... in schimb 6.5 poate sa mi-l aduca doar pe comanda (din franta) si ar veni peste 2...3 saptamani,... oricum as fi vrut sa le vad pe amandoua ....

2. drumul spre munca e pe niste strazi laturalnice unde pavajul e "lipsa ... gaura ... pauza"...(si tot asa), si traverseaza o cale ferata - doar pt pietoni (pt cei din iasi - zona frumoasa -bazar- nicolina)... nu vreau sa fac abuz sa merg pe cale a ferata cu ea... dar in fine... drumul asta probabil ar fi ok si cu un hardtail, dar nu asta e scopul principal pt care imi iau bicicleta... ci ca sa ies pe coclauri... si acolo voi avea nevoie de suspensie....

multumesc de sfaturile de pana acum
si mai astept pareri

#10
sirgoofy

sirgoofy

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,533
  • Înscris: 06.09.2008
  • ID membru: 367,472

Cred ca ai prea multe asteptari de la suspensia spate a unei biciclete ieftine, parerea mea.
Mergi si testeaza...

#11
missionnad

missionnad

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,192
  • Înscris: 13.11.2011
  • ID membru: 722,879
@sirgoofy mi-ai luat vorba din gura:sa nu te astepti la cine stie ce din partea unei biciclete ieftine.Daca crezi ca acea suspensie[spate] iti va absorbi si filtra cele mai mici obstacole si ca iti fa oferi confort "de limuzina"te inseli amarnic.
De fapt si la furci e la fel,majoritatea celor entry level au probleme in filtrarea a astfel de drumuri,sunt doar cateva furci pe arc care amortizeaza cat de cat si ofera o plimbare lina..Si la suspensia spate e la fel,cele pe aer isi fac treaba cu adevarat,adica ceva de genu asta: http://www.freerider...ortizoare-spate
O suspensie spate ieftina nu va face decat sa te balanseze de colo-colo incat te vei simti ca intr-o barca,iar cand vei trece peste o piatra cat  un ou,o vei simti imediat si in plus vei da si greu la pedale,nu vei avea eficienta unui hardtail din cauza suspensiei care absoarbe o mare parte din energia generata de picioarele tale.
Am avut ocazia sa fac cateva ture cu asa ceva http://www.playbike....id_produs=12860 si amoritzorul spate tot nu absorbea cum trebuie denivelarile mici si nu sunt cine stie ce exigent sau vreun mare ciclist.
In schimb furca era super,iar pedalatul era o placere,aveam eficienta la pedalare ca la un hardtail,dar asta datorita PIVOTULUI ACTIV DE FRANARE,dar e o alta mancare de peste,alt subiect de discutie.

Edited by missionnad, 22 May 2013 - 12:58.


#12
Gryfo

Gryfo

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 25.01.2009
  • ID membru: 411,706

View Postsirgoofy, on 22 mai 2013 - 12:21, said:

Cred ca ai prea multe asteptari de la suspensia spate a unei biciclete ieftine, parerea mea.
Mergi si testeaza...
am mers de curand pe un full foarte eftin (sub 1000 ron in urma cu un an jumate) al unei cunostinte.... si pe aceeasi bucata de traseu s-a simtit diferenta fata de un hardtail.
eu unul nu ma astept sa plutesc...si sa nu simt nici un soc...dar nici sa simpt fiecare denivelar si fiecare pietroi din drum....

sunt constient ca nu ma sa am confortul unui mercedes.... dar parca vreau ceva care sa fie mai confortabil decat un ARO...

#13
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,540
  • Înscris: 23.09.2002
  • ID membru: 2,072
Se insistă pe suspensie pentru că e cam cea mai mare gogoaşă care se bagă pe gâtul cumpărătorilor în ziua de azi. Cu suspensiile ieftine dai de două probleme: se strică (formează joc lateral, scârţâie, se blochează) şi/sau nu amortizează. Ceea ce e ridicol, cred că eşti de acord, ca o suspensie să nu amortizeze, pentru că atunci de ce să dai bani în plus şi să îngreunezi bicicleta cu câteva kile bune şi să nu te alegi cu niciun avantaj.

Restul dotărilor e greu să le comentăm pentru că nu ştim ce vrei să faci de fapt cu bicicleta şi nici tu nu ştii ("pe dealuri" poate însemna orice).

Pentru asfalt ai intuit corect că o bicicletă integral rigidă se descurcă perfect, chiar şi dacă ocazional dai de o bordură, piatră cubică, şine de tren sau gropi. Dar ăsta e cuvântul cheie, ocazional. Trecerile peste chestiile astea se fac simplu odată ce stăpâneşti anumite tehnici, mai exact urcarea şi coborârea unui obstacol respectiv ridicarea din şa pentru amortizare. Cu puţin exerciţiu devin reflexe, care nu cer gândire sau efort.

Suspensia devine necesară când denivelările sunt constante. Dacă ai un drum forestier sau o potecă trebuie să amortizezi, urci şi cobori în permanenţă. Este alt gen de efort, pe care dacă l-ai face integral cu corpul te-ar solicita foarte mult. De asta se recurge la suspensie pe faţă. Doi la mână, genul ăsta de trasee cer manevrabilitate crescută, şi aici apare realmente nevoia de geometrie specifică MTB (unghiuri mai ascuţite, cadre mai mici) şi diferenţe la componentele de control (ghidon, manete, şa, pedale). Iar a avea pretenţia de la o bicicletă să fie bună şi pentru asfalt şi pentru XC este absurd.

Pentru a fi eficientă şi a te ajuta realmente suspensia faţă trebuie să îndeplinească nişte criterii. Printre cele mai importante sunt (1) să poată fi reglată ca să facă diferenţa între greutatea ta când stai pe loc şi şocurile din mers şi (2) să amortizeze diferenţe mari sau neaşteptate dar nu şi pe cele mici sau constante. Ca bonus, întreţinerea şi reglajele să fie simple. Furcile ieftine nu îndeplinesc aceste criterii şi de fapt nici nu pot fi considerate suspensie în adevăratul sens al cuvântului.

Iar suspensia spate este un capitol complet diferit, pentru că are efecte asupra manevrabilităţii de bază a bicicletei. Doi, este destinată în special coborârilor sau traseelor cu diferenţe mari de nivel şi treceri brutale (downhill, all mountain). Se poate folosi şi pentru XC în anumite condiţii.

Revenind la Rockrider, şi presupunând că vei practica o formă de XC simplu spre mediu, 6.3 este dotată integral mediocru spre slab, iar 6.5 are 2-3 componente mai răsărite, dar cu o floare nu se face primăvară.

Sfatul meu ar fi să iei cu 1200-1500 de lei un MTB SH cu suspensie pe faţă (exemplu) şi cu 300-500 o bicicletă de oraş complet rigidă (exemple). Obţii ceva perfect adecvat fiecărui scop, mai bun decât ai lua nou, şi rămâi şi cu bani. Şi ai şi alte beneficii cum ar fi micşorarea riscului, pentru că aia de oraş va fi la risc permanent de furt dar când ţi se fură bicicleta de 350 de lei zici asta e şi iei alta.

#14
missionnad

missionnad

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,192
  • Înscris: 13.11.2011
  • ID membru: 722,879
@Gryfo,daca o tii pe-a ta ca ion cu fluieru',de ce ai mai postat pe acest forum sa ceri apreri si opinii?Noi incercam sa te convingem cum este mai bine si cea mai buna solutie,dar in zadar.
Asadar dragi colegi,vorba romanului:nu te poti c--a in gustul omului,eu m-am retras de la acest subiect.
O zi buna si orice bicicleta ti-ai cumpara,ai grija pe unde o lasi sa nu ramai fara ea.

#15
Gryfo

Gryfo

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 25.01.2009
  • ID membru: 411,706
hello wirespot
idea cu 2 biciclete in mai putini bani mi-ar place dar nu imi este la indeman datorita spatiului de depozitare (care lipseste cu desavarsire... nici asa nu - cu una, nu stiu unde o voi tine... apai cu doua). riscul furtului ii relativ scazut din punctul meu de vedere, intru cat la munca am loc special unde sa o las... ferit de ochiisi acesul trecatorilor si supraveghiat de vri-o 3...4 camere video

ceea ce prevad eu ar fi o combinatie de XC si downhill ...
din ceea ce am mai citit, teoretic, suspensiile pe amandoua ar fi usor de reglat (=>as putea sa le modific relativ usor setarile cand revin la asfalt)...

pe mine ma interseaza in primul rand ma intereseaza sa nu ma lase in drum, sa ma tina o bucata de vreme (1-2 ani) fara alte investitii si sa fie cat de cat ok pt drumurile pe care o sa merg...

ai putea detalia "iar 6.5 are 2-3 componente mai răsărite,"
multumesc ..
spor

#16
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,540
  • Înscris: 23.09.2002
  • ID membru: 2,072
Adică are manetele, deraioarele şi frânele decente (dar nu spune dacă frânele sunt complete sau ce părţi sunt Avid). Dar e inutil să pui câteva componente mai bune iar restul slabe, mai bine ai toate piesele medii.

Dacă vrei să orientezi tot bugetul spre un MTB eu aş face un efort spre Canyon Yellowstone AL 4.0.

#17
serban_razvan2000

serban_razvan2000

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 166
  • Înscris: 01.07.2008
  • ID membru: 343,455
  • Locație: padurea neagra

View Postwirespot, on 22 mai 2013 - 15:43, said:

Adică are manetele, deraioarele şi frânele decente (dar nu spune dacă frânele sunt complete sau ce părţi sunt Avid). Dar e inutil să pui câteva componente mai bune iar restul slabe, mai bine ai toate piesele medii.

Dacă vrei să orientezi tot bugetul spre un MTB eu aş face un efort spre Canyon Yellowstone AL 4.0.

Nu e chiar asa. Sunt componente mai importante si unele mai putin importante. Deraiorul spate de exemplu e mult mai important decat cel fata ( pe fata se schimba intre 2 maxim 3 foi, din experienta mea cam orice am avut si-a facut treaba decent, pe spate insa e mult mai sensibila treaba si un deraior prost sau descentrat face probleme mari, in plus deraiorul spate asigura si tensiunea lantului si de aici la fel pot rezulta probleme ). Shifterele pot sa fie si cu cateva clase sub deraioare si sa schimbe la fel de bine. La fel si manetele  franelor, mai putin importante decat franele in sine.
Foarte mari diferente  la comportamentul in mers pot face si niste roti  bune si niste cauciucuri corespunzatoare scopului in care va fi folosita bicicleta ( in general cat mai usoare, fara a face rabat mare aderentei  si rezistentei la pene ).
Pe scurt un deraior spate bun e important, niste roti bune la fel, cauciucurile se pot schimba usor dupa cerinte.

La suspensie nu ma pronunt  pentru ca de fapt o suspensie bune e extrem de scumpa si majoritatea celor care isi iau fully de fapt nu au nevoie de ea. Nici macar pe fata. Singurul argument cu adevarat pro e ca e mult mai comoda pe teren accidentat decat fara. Dar cum spun majoritatea ciclistilor profi din enduro si downhill suspensia principala e la purtator sa zic asa ( practic pe spate poti avea maxim 230 mm travel pe bicicleta, prin simpla flexie a genunchiului  obtii undeva la 400 ). Ce face de fapt suspensia  e sa tina roata pe pamant sa ai aderenta. La biciclatul normal prin padure insa suspensia are un efect negativ asupra eficientei pedalatului ( mai ales cea spate, ceva mai putin insa si cea fata ). Practic absoarbe si energia transferata prin apasarea pedalei.
Si suspensia ca orice chestie suplimentara adauga greutate ( suspensia poate fie pe aer sau poate fi pe arc sau combinata ). Tot din experienta proprie diferenta de 3,5 kg intre HT si fully-ul personal e enorma cand te raportezi la energia bagata in pedalat si miscat fieraraia.

Edited by serban_razvan2000, 26 May 2013 - 21:32.


#18
missionnad

missionnad

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,192
  • Înscris: 13.11.2011
  • ID membru: 722,879
Asa e,suspensia spate are efect negativ asupra eficientei pedalarii,dar sa nu uitam ca sunt biciclete full suspension care au PIVOT ACTIV DE FRANARE.Aici treaba sta putin altfel...

Reclamă

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users