Motorul LOMBARDINI. Uleiuri, intretinere, exploatare
Last Updated: Jul 25 2021 17:09, Started by
Topp
, May 14 2013 20:03
·
0
#325
Posted 23 November 2014 - 19:56
uleiul din motor se schimba dupa 100 de ore de functionare, cu alul proaspat - cantitate 2,5 litri,
pe timp de vara ulei tip 40w pe timp de iarna ulei 20W - daca este peste 0 grade C si 10w daca este sub 0 grade afara. Uleiul din grup( la Pasquali) - este recomandat a se schimba la 300 de ore de functionare cu ulei tip140 adica valvolina. |
#326
Posted 23 November 2014 - 19:57
Se mai curata si schimba uleiul, ala, din filtrul de aer.
|
#327
Posted 23 November 2014 - 20:07
ddaannii, on 23 noiembrie 2014 - 19:57, said:
Se mai curata si schimba uleiul, ala, din filtrul de aer. ala se verifica cel mai frecvent! si se completeaza daca scade sub semnul indicat pe oala. Verificarea uleiului "varianta auditiva" din filtru de aer, se face cu motorul oprit si se invarte cu mana sau funia de fulie, iar uleiul trebuie sa "bolboroseasca" sa "falfaie frumos". Daca falfaie, inseamna ca nivelu-i bun! |
#328
Posted 24 November 2014 - 11:10
Multumesc celor care mi-au raspuns,azi am fost la un meserias de asa ceva si l-am intrebat cat ma costa sa imi schimbe garniturile sau ce or fi acolo unde se vede scurs ulei,mentionez ca nu picura sau ceva de genul asta ci doar se vede pete de ulei.Raspunsul lui a fost ca mai bine sa completez pentru moment daca nu curge tare dar sincer eu nu stiu pe unde se completeaza.Am atasat si o poza cu motocultorul,se vad si petele de ulei si va rog sa imi spuneti pe unde verific si dupa caz completez la grup sau la cutie zice meseriasul ca ar fi.Multumesc inca odata,am retinut treaba cu filtrul!
Attached Files |
#329
Posted 24 November 2014 - 12:18
Clar , nu trebuie umblat daca doar umezeste. Postarea ta ar trebui mutata pe topicul de pasquali.
De completat se completeaza prin bratul stang ( de la rota), deasupra are un buson cu joja pentru indicare nivel. Se completeaza cu valvolina - adica ulei gros tip 140 ( care e 7-10 lei/litrul), si urmaresti sa fie nivelul maxim. Edited by bogdanhbc, 24 November 2014 - 12:18. |
#330
Posted 24 November 2014 - 14:27
#331
Posted 24 November 2014 - 14:51
Pai dupa fotografie, sa umbli la el inseamna RK ( reparatie capitala) - caci trebuie sa desfaci tot, si spatele, si motorul de grup, si rotile... deci cam tot..si ca sa te adresezi unui mecanic cu astfel de solicitare, inseamna multe ore de munca acolo, plus ca cine stie ce mai gasesti si mai e faza ca trebuie sa gasesti si garnituri pe masura sau un "sealant" bun .
Fie varianta B. te apuci cu manualul langa tine si il desfaci bucatele. Daca la final mai raman piese nemontate... P.S. Nu stiu daca poti sa previ uzura unei garnituri, la axul rotilor, sau intre grup si motor. Faptul ca se uzeaza un semering, asta inseamna praf, multe ore de functionare, forja.. care ai putea sa le previ cat de cat...dar la garnituri intre piese, nu prea ai cum sa incetinesti imbatranirea, mai ales ca discutam de utilaje facute prin 60-70-80, sau poate nu stiu eu procedeul. Edited by bogdanhbc, 24 November 2014 - 14:52. |
#332
Posted 24 November 2014 - 20:14
Deci pana la urma nu scap doar cu completare asa ca va rog sa imi spuneti de unde pot lua acele garnituri si cum se numesc, cat despre schimbat ulei nu trebuie schimbat si cel din cutia de viteza sau se schimba doar cel din grup si cel din motor
|
#333
Posted 29 November 2014 - 21:24
intreaba pe la mecanici batrini este un fel de hirtie speciala pentru garnituri eu din aia am facut garnitura de la grup si altele
|
#335
Posted 29 November 2014 - 23:55
Cele mai bune garnituri se fac din clingherit, daca nu ma insel,sau ceva de genu.
Plus ca rezista si la temperaturi inalte. https://www.google.d...gF&ved=0CCIQsAQ |
#337
Posted 30 November 2014 - 11:07
scaiba, on 24 noiembrie 2014 - 14:27, said:
Îmi permit o opinie uşor diferită. Când se umezeşte, trebuie umblat Când cure, bagi direct în RK, dacă nu ai avut inspiraţia unei întreţineri preventive. nu are de ce sa se bage la desfacere completa a trompelor(planetarele) sau a capacului transmisiei. din intamplari patite, deoarece eu am arat si frezat mii de metri patrati cu diferite pasquali si recent cu un goldoni, am sesizat ca si la pasquali si goldoni dupa ore intregi de lucru, trompele se slapesc, nu foarte tare, dar mai ales la pasquali am gasit cateva suruburi slabe si la fel musteste uleiul, s-a rezolvat prin simpla strangere cu simt de raspundere a tuturor suruburilor, dupa care am sters, curatat , degresat, si nu a mai curs nimic. cel mai recent sa intamplat la prorpriul goldoni la trompa din dreapta, 3 suruburi din 6 le-am desfacut cu usurinta, se slabisera datorita fortei mari care suporta planetarele cand se inclina tractorul la arat. cand stateam cu el pe ciment in curte, in 2 ore iincepea sa picure incet., s-a rezolvat prin strangerea lor. eventual iti recomand sa scoti toate suruburile, fara sa scoti planetarele afara pt ca au niste saibe de reglare a grupului si nu vei mai stii sa le pui la loc, si iti recomand sa pui pe fiecare surub o picatura de pasta autoblocanta. la toate suruburile transmisiei(toate capacele) la final strangi bine. doar o picatura ca sa le mai poti desface si alta data. deoarece nu exista presiune in transmisii, garniturile nu se uzeaza si nu se rup singure de nebune, se rup si uzeaza din lipsa strangerii suruburilor. EDIT1:la tractorasele astea nu ai nevoie la transmisii de garnituri speciale din clingherit sau mai stiu eu ce materiale intrucat in transmisii nu exista presiune. toate garniturile se inlocuiesc cu mastic siliconic rosu(inlocuitor pt garnituri) se gaseste si la tub mare ca orice silicon la 25 ron. / cel mai eficient si usor de aplicat. probat de mine la diferrite transmisii de pasquali , mai ales la puntile din spate unde am avut probleme EDIT2: atentie, cand strangi suruburile la planetare acolo sa fie ridicat pe cric tractorasul/motocultorul, pt o strangere cat mai eficienta./ te astept cu raspuns dupa ce incerci EDIT3: am observat si la ambreiaj in zona aceea pete de ulei, posibil s-au prelins de la trompa dreapta, transmisia fata din cate imi aduc aminte are o garnitura intre cutie si ambreiaj, practic ambreiajul este prins de cutia de viteze si exista o garnitura intre ambreia si cutie, la fle aceasta garnitura am inlocuit-o cu silicon rosu si nu au fost scurgeri ulterioare. mare girja ca trebuie dat motorul jos, nu se da greu, mai greu este la final cand se centreaza discul de ambreiaj, si montarea motorululi inapoi, ai nevoie de inca o persoana sa te ajute sa centrezi totul desi par complicate tuturor le este frica, dar cu putine cunostinte de mecanica, sunt atat de simple aceste tractorase, singurul lucru care cedeaza la ele sunt anumiti rulmenti din transmisii, nu va jucati cu uleiul, toti rulmentii din cutiile de viteze au ungerea cu uleiul din cutie, daca mergeti 1,2,3 zile cu uleiul sub minim riscati uzura prematura a rulmentilor aflati mai sus eventual spargerea lor, si spargerea unui rulment intr-o asemenea transmisie daca nu este depistat repede si nu se intervine rapid provoaca distrugerea pinioanelor si altor rulmenti prin sfarmaarea bilelor Edited by nitaalin, 30 November 2014 - 11:21. |
#338
Posted 30 November 2014 - 14:32
scuzat pt dublu post, am gasit un pasquali 2x2 ) lombardini de 14 cp, priviti cu ce lejeritate trage tractorasul mai mare.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_cyf0C09Zn8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] ganditi-va ce ar putea trage un 4x4 de aceeasi putere, sau chiar mai mare, de 16,18 cp ) |
#339
Posted 02 December 2014 - 08:26
Buna ziua,
Am un tractoraș pgs cu motor lombardini LDA 672. 35 cp. Ma poate ajuta cineva de pe forum cu modul de conectate al firelor ce vin de la magnetou la releul de încărcare. Eventual o schema electrică pentru a nu comite o greșeală. Când l-am cumpărat nu avea aceste legături făcute iar la partea electrica culorile cablurilor de la magnetou nu corespund in totalitate cu cele trecute pe borenele releului. Va multumesc! |
|
#340
Posted 04 December 2014 - 11:51
Codificare veche/noua pentru doritori de informatii.
Attached Files |
#341
Posted 05 December 2014 - 11:44
baietii care va mai pricepeti la cautari, aveti idee de unde pot achizitiona element pompare pt un pasquali cu motor lda97 ? sau macar varianta romaneasca, un element dintr-o alta pompa care s-ar potrivi ? va postez cateva poze si codul lui 6578.013
Attached Files |
#342
Posted 05 December 2014 - 16:14
ai sunat la sunrise, la francesco? - ce zice are doar pompa intreaga??
vezi ca era unul pe olx, cu un motor lda100 la dezmembrari, poate iei la un pret bun pompa sau elementul ce te intereseaza. Din ce stiu eu, LDA96, 97 si LDA100 au aceleasi piese, difera capacitatea cilindrica (de verificat in manuale!!! ) http://olx.ro/oferta...html#73413d4f29 |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users