Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Biciclete

- - - - -
  • Please log in to reply
5967 replies to this topic

#4213
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
The headset is the set of components on a bicycle that provides a rotatable interface between the bicycle fork and the head tube of the bicycle frame itself. The short tube through which the steerer of the fork passes is called the head tube. A typical headset consists of two cups that are pressed into the top and bottom of the headtube. Inside the two cups are bearings which provide a low friction contact between the bearing cup and the steerer.

Din articolul wikipedia, al carui link nu s-a copiat bine.

#4214
luk2011

luk2011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 05.12.2004
La un crossbike/trekkingbike , cu 3 x 8 pinioane , cu care combinatie de pinioane se urca un deal : pinion mic in fata - mic in spate , mare in fata - mare in spate , sau incrucisat : mic in fata - mare in spate ( mare in fata - mic in spate ) .
Dar pe drum drept ( plan ) ?

#4215
gozmyn

gozmyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,642
  • Înscris: 17.03.2009
Nu putem sa iti spunem exact configuratia protrivita. Depinde mult de deal, de cat de tare bate vantul. In general, pe plat incerc sa merg cu 75-85 de rotatii de minut. Pe munte, foaie mica si pinionul 2-3-4 , depinde mult de inclinatie si cat de obosit sunt.

ps: totul tine de picioare. Degeab incerci sa duci un ritm ridicat pe munte daca nu te lasa picioarele; idem si pe plat.
pss:am cursiera

Edited by gozmyn, 03 July 2015 - 23:18.


#4216
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,024
  • Înscris: 06.09.2008

 luk2011, on 03 iulie 2015 - 22:24, said:

La un crossbike/trekkingbike , cu 3 x 8 pinioane , cu care combinatie de pinioane se urca un deal : pinion mic in fata - mic in spate , mare in fata - mare in spate , sau incrucisat : mic in fata - mare in spate ( mare in fata - mic in spate ) .
Dar pe drum drept ( plan ) ?

Lantul nu ar trebui folosit incrucisat.
La pedalier se numesc foi, doar in spate se numesc pinioane.
Pt urcare se foloseste foaia cea mai mica cu pinioanele mari.

#4217
luk2011

luk2011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 05.12.2004

 sirgoofy, on 04 iulie 2015 - 04:22, said:


Lantul nu ar trebui folosit incrucisat.
La pedalier se numesc foi, doar in spate se numesc pinioane.
Pt urcare se foloseste foaia cea mai mica cu pinioanele mari.

Foaia cea mai mica cu pinioanele mari nu inseamna ca lantul ii incrucisat ?
Ca sa nu fie incrucisat ar trebui sa fie foaia cea mai mica cu pinionul cel mai mic . Nu ?

Stevens X3 Cross :
http://www.stevensbi...quipment#inhalt

Asta-i crossbike-ul de care vorbesc . Are anvelope : 35 - 622 , de 28" diametru , cu 3 foi si 8 pinioane .

 gozmyn, on 03 iulie 2015 - 23:16, said:

In general, pe plat incerc sa merg cu 75-85 de rotatii de minut. Pe munte, foaie mica si pinionul 2-3-4 , depinde mult de inclinatie si cat de obosit sunt.

Cu care combinatie de foaie - pinioane obtii rotatiile amintite ?
Foaia 3 ( mare ) cu pinionul 8 ( mare ) ?

Edited by luk2011, 04 July 2015 - 06:40.


#4218
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,024
  • Înscris: 06.09.2008

 luk2011, on 04 iulie 2015 - 06:38, said:

Foaia cea mai mica cu pinioanele mari nu inseamna ca lantul ii incrucisat ?
Ca sa nu fie incrucisat ar trebui sa fie foaia cea mai mica cu pinionul cel mai mic . Nu ?
Nu, uita-te la bicicleta, pinioanele mari sunt pe interior, iar foaia mica e tot pe interior !!

Ai foaia mare de 48 dinti, aia nu ar trebui sa o folosesti aproape niciodata... fiind prea mare/ prea greu de impins cu pinioanele mici.
Deci foloseste foaia mica + primele 4/5 pinioane (adica cele mari), si foaia mijlocie de la pinionul 3 pana la cel mai mic

 luk2011, on 04 iulie 2015 - 06:38, said:

Foaia 3 ( mare ) cu pinionul 8 ( mare ) ?
Pinionul cel mai mare e nr 1, se numara din interior in exterior.
Foaia mica e 1, mijl e 2 mare e 3.
Pinionul cel mai mare e 1, iar cel mai mic e 8

Oricum, nu e necesar sa retii toate astea, doar sa stii ca se foloseste mare + mic si mic + mare.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qacvtrh-ot8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by sirgoofy, 04 July 2015 - 09:52.


#4219
gozmyn

gozmyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,642
  • Înscris: 17.03.2009

 luk2011, on 04 iulie 2015 - 06:38, said:


Cu care combinatie de foaie - pinioane obtii rotatiile amintite ?
Foaia 3 ( mare ) cu pinionul 8 ( mare ) ?

Pe munte merg cu foaie mica (34) pinioane; 25, 23,21 si rar 28. Pe plat depinde mult de conditii: 34 cu 14,15,17 si 13 sau 50 cu 15,17,19. Nu e o regula. Repet, am cursiera, implicit difere de raportul tau.

#4220
luk2011

luk2011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 05.12.2004
Ce inseamna : 34 , 25 , 23 , 21 , 28 etc ?
50 s.a.m.d


#4221
ursamajor

ursamajor

    Anonymous

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,410
  • Înscris: 08.12.2005
Dinți de la pinioane sau foi.

#4222
luk2011

luk2011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 05.12.2004
Eu habar n-am cati dinti am la foile si la pinioanele de la Stevens X3 Cross . Dar ca si idee am inteles . Pentru a urca un deal trebuie foaia 1 , cu pinionul 2 , sau 3 sau 4 .
Adica foaie mica , cu pinion mare . Lantul sa fie drept , si nu incrucisat .

Alta intrebare . Si cand se schimba vitezele ?
Inainte de a incepe sa urci dealul  , sau cand esti deja pe deal ?

Eu le-am schimbat cand deja am fost pe la mijlocul dealului , si dintr-o data am pedalat in gol , ca si cum as sta pe loc , si m-am oprit in locul ala .
Iar de pornit n-am mai putut porni la mijlocul dealului cu combinatia : foaia 1 ( mica ) , pinionul 1 ( mare ) , ca tot pedalam in gol .

Cand am setat : foaie mica , pinion mare , parca pedalez in gol , fara sa inaintez prea mult .
E o senzatie de genul cand nu stii inota , te precipiti , dai din maini si din picioare foarte energic , dar fara nici un randament , ca ramai tot pe loc , doar iti irosesti energia intr-un timp foarte scurt , si te scufunzi .

Aceeasi senzatie o am , si cand pedalez in gol fara sa inaintez ( sau sa inaintez foarte putin , raportat la frecventa de pedalat .

Edited by luk2011, 04 July 2015 - 22:07.


#4223
luk2011

luk2011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 05.12.2004

 sirgoofy, on 04 iulie 2015 - 09:33, said:

Deci foloseste foaia mica + primele 4/5 pinioane (adica cele mari), si foaia mijlocie de la pinionul 3 pana la cel mai mic

Foaia 1 cu pinionul 1  ( 2 , 3 , 4 , 5 )

Foaia 2 cu pinionul 3  ( 4 , 5 , 6 , 7 , 8 )

http://www.stevensbi...quipment#inhalt
Tretlager Shimano Acera FC-M361, 48-38-28, Guard

Edited by luk2011, 04 July 2015 - 22:47.


#4224
Lost_in_the_Ozone

Lost_in_the_Ozone

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 841
  • Înscris: 08.10.2007

 anasstasia, on 29 iunie 2015 - 20:32, said:


Am fost la tara (deci mi-a fost utila functia pliabila) si acolo am mers cca 30 km intr-o saptamana. Cu toate astea inca nu am un bun echilibru si strang cu putere ghidonul de imi lasa urme adanci in palme...

Nu mai strange ghidonul asa tare. Trebuie tinut lejer, de aia cred ca nici nu ai un bun echilibru.

#4225
luk2011

luk2011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 05.12.2004
Cum pot afla cati dinti am pe fiecare foaie si cati dinti pe fiecare pinion , la bicicleta Stevens X3 Cross fara sa ma pun sa numar dintii de la foi si pinioane ?

Shimano Acera FC-M361 Crank Set 3x7/8-speed 48-38-28
http://www.bike24.com/p260450.html

http://mobile.walmar...ssette/13012511

Quote

Climb hills more easily with the Shimano CS-HG 40-8 8-Speed Cassette on your bike. Its eight gears help you ride hillier terrain. The Shimano sprocket ratio of 11-30 teeth also gives you more power for steeper hills. The cassette's silver color lends your bike an eye-catching look.

Shimano CS-HG 40-8 Cassette:

Shimano cassette sprocket
CS-HG40-8
8-speed
11-30 teeth

http://www.stevensbi...quipment#inhalt

Apar datele astea in ceva document ?

Tretlager Shimano Acera FC-M361, 48-38-28, Guard

Cassette Shimano CS-HG40.8 11-30

Edited by luk2011, 05 July 2015 - 00:02.


#4226
luk2011

luk2011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 05.12.2004
https://www.lxs-bike...g-40,3,87,14827

Shimano Zahnkranz/Kassette HG-40

Shimano Tourney/Altus/Acera/Alivio
• Komponenten
• Kassettenzahnkränze


Spezifikation: 8-fach 11-13-15-18-21-24-28-32 Z.




#4227
luk2011

luk2011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 05.12.2004

 gozmyn, on 04 iulie 2015 - 10:19, said:


Pe munte merg cu foaie mica (34) pinioane; 25, 23,21 si rar 28. Pe plat depinde mult de conditii: 34 cu 14,15,17 si 13 sau 50 cu 15,17,19. Nu e o regula. Repet, am cursiera, implicit difere de raportul tau.

Inseamna ca pe munte mergi cu raport dinti foaie/pinion de : 1.36 sau 1.47 sau 1.61 si rar cu raport de 1.21

Iar pe plat cu raport : 2 sau 2.26 sau 2.42 sau 2.61

Sau : 2.63 ,  sau 2.94 sau 3.33

Asta ar insemna in cazul meu ( pt munte ) :

Foaia 1 si pinion 4 = 1.33

Foaia 1 si pinion 5 = 1.55

Foaia 2 si pinion 3 = 1.58

Edited by luk2011, 05 July 2015 - 00:58.


#4228
luk2011

luk2011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 05.12.2004
Torque and Mechanical Advantage in a Bicycle
http://teachers.ausd...repp/rBike.html

Mechanical advantage
https://en.wikipedia...nical_advantage

Gear Ratios and Mechanical Advantage
http://maelabs.ucsd...._Ad/mech_ad.htm

Investigating the Mechanical Advantage of a Bicycle
http://www.dpcdsb.or...faBicycle.docx.


Am cautat pe google documente in limba romana despte "Investigating the Mechanical Advantage of a Bicycle" , dar nu prea am gasit nimic. Exista asa ceva ? Ati vazut undeva ceva document legat de "Mechanical advantage" ?

#4229
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,024
  • Înscris: 06.09.2008
Folosesti viteza care iti permite o anumita cadenta, minim 80.

Vrei doctorat in vitezele bicicletei ? :)

#4230
luk2011

luk2011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 05.12.2004

 sirgoofy, on 05 iulie 2015 - 15:31, said:

Folosesti viteza care iti permite o anumita cadenta, minim 80.

Vrei doctorat in vitezele bicicletei ? :)

Fara a avea computer de bicicleta , nu prea am cum sa stiu ce cadenta am ( ca sa ma apuc sa numar in gand rotatiile complete , ar fi putin dificil )
Prin urmare daca nu stiu cu ce cadenta pedalez , mi-e greu sa stiu care raport de foi-pinioane imi poate permite sa obtin o cadenta mai mare de 80 .



Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate