Biciclete
#4213
Posted 01 July 2015 - 09:52
The headset is the set of components on a bicycle that provides a rotatable interface between the bicycle fork and the head tube of the bicycle frame itself. The short tube through which the steerer of the fork passes is called the head tube. A typical headset consists of two cups that are pressed into the top and bottom of the headtube. Inside the two cups are bearings which provide a low friction contact between the bearing cup and the steerer.
Din articolul wikipedia, al carui link nu s-a copiat bine. |
#4214
Posted 03 July 2015 - 22:24
La un crossbike/trekkingbike , cu 3 x 8 pinioane , cu care combinatie de pinioane se urca un deal : pinion mic in fata - mic in spate , mare in fata - mare in spate , sau incrucisat : mic in fata - mare in spate ( mare in fata - mic in spate ) .
Dar pe drum drept ( plan ) ? |
#4215
Posted 03 July 2015 - 23:16
Nu putem sa iti spunem exact configuratia protrivita. Depinde mult de deal, de cat de tare bate vantul. In general, pe plat incerc sa merg cu 75-85 de rotatii de minut. Pe munte, foaie mica si pinionul 2-3-4 , depinde mult de inclinatie si cat de obosit sunt.
ps: totul tine de picioare. Degeab incerci sa duci un ritm ridicat pe munte daca nu te lasa picioarele; idem si pe plat. pss:am cursiera Edited by gozmyn, 03 July 2015 - 23:18. |
#4216
Posted 04 July 2015 - 04:22
luk2011, on 03 iulie 2015 - 22:24, said:
La un crossbike/trekkingbike , cu 3 x 8 pinioane , cu care combinatie de pinioane se urca un deal : pinion mic in fata - mic in spate , mare in fata - mare in spate , sau incrucisat : mic in fata - mare in spate ( mare in fata - mic in spate ) . Dar pe drum drept ( plan ) ? Lantul nu ar trebui folosit incrucisat. La pedalier se numesc foi, doar in spate se numesc pinioane. Pt urcare se foloseste foaia cea mai mica cu pinioanele mari. |
#4217
Posted 04 July 2015 - 06:38
sirgoofy, on 04 iulie 2015 - 04:22, said: Lantul nu ar trebui folosit incrucisat. La pedalier se numesc foi, doar in spate se numesc pinioane. Pt urcare se foloseste foaia cea mai mica cu pinioanele mari. Foaia cea mai mica cu pinioanele mari nu inseamna ca lantul ii incrucisat ? Ca sa nu fie incrucisat ar trebui sa fie foaia cea mai mica cu pinionul cel mai mic . Nu ? Stevens X3 Cross : http://www.stevensbi...quipment#inhalt Asta-i crossbike-ul de care vorbesc . Are anvelope : 35 - 622 , de 28" diametru , cu 3 foi si 8 pinioane . gozmyn, on 03 iulie 2015 - 23:16, said: In general, pe plat incerc sa merg cu 75-85 de rotatii de minut. Pe munte, foaie mica si pinionul 2-3-4 , depinde mult de inclinatie si cat de obosit sunt. Cu care combinatie de foaie - pinioane obtii rotatiile amintite ? Foaia 3 ( mare ) cu pinionul 8 ( mare ) ? Edited by luk2011, 04 July 2015 - 06:40. |
#4218
Posted 04 July 2015 - 09:33
luk2011, on 04 iulie 2015 - 06:38, said:
Foaia cea mai mica cu pinioanele mari nu inseamna ca lantul ii incrucisat ? Ca sa nu fie incrucisat ar trebui sa fie foaia cea mai mica cu pinionul cel mai mic . Nu ? Ai foaia mare de 48 dinti, aia nu ar trebui sa o folosesti aproape niciodata... fiind prea mare/ prea greu de impins cu pinioanele mici. Deci foloseste foaia mica + primele 4/5 pinioane (adica cele mari), si foaia mijlocie de la pinionul 3 pana la cel mai mic luk2011, on 04 iulie 2015 - 06:38, said:
Foaia 3 ( mare ) cu pinionul 8 ( mare ) ? Foaia mica e 1, mijl e 2 mare e 3. Pinionul cel mai mare e 1, iar cel mai mic e 8 Oricum, nu e necesar sa retii toate astea, doar sa stii ca se foloseste mare + mic si mic + mare. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qacvtrh-ot8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by sirgoofy, 04 July 2015 - 09:52. |
#4219
Posted 04 July 2015 - 10:19
luk2011, on 04 iulie 2015 - 06:38, said: Cu care combinatie de foaie - pinioane obtii rotatiile amintite ? Foaia 3 ( mare ) cu pinionul 8 ( mare ) ? Pe munte merg cu foaie mica (34) pinioane; 25, 23,21 si rar 28. Pe plat depinde mult de conditii: 34 cu 14,15,17 si 13 sau 50 cu 15,17,19. Nu e o regula. Repet, am cursiera, implicit difere de raportul tau. |
#4222
Posted 04 July 2015 - 21:56
Eu habar n-am cati dinti am la foile si la pinioanele de la Stevens X3 Cross . Dar ca si idee am inteles . Pentru a urca un deal trebuie foaia 1 , cu pinionul 2 , sau 3 sau 4 .
Adica foaie mica , cu pinion mare . Lantul sa fie drept , si nu incrucisat . Alta intrebare . Si cand se schimba vitezele ? Inainte de a incepe sa urci dealul , sau cand esti deja pe deal ? Eu le-am schimbat cand deja am fost pe la mijlocul dealului , si dintr-o data am pedalat in gol , ca si cum as sta pe loc , si m-am oprit in locul ala . Iar de pornit n-am mai putut porni la mijlocul dealului cu combinatia : foaia 1 ( mica ) , pinionul 1 ( mare ) , ca tot pedalam in gol . Cand am setat : foaie mica , pinion mare , parca pedalez in gol , fara sa inaintez prea mult . E o senzatie de genul cand nu stii inota , te precipiti , dai din maini si din picioare foarte energic , dar fara nici un randament , ca ramai tot pe loc , doar iti irosesti energia intr-un timp foarte scurt , si te scufunzi . Aceeasi senzatie o am , si cand pedalez in gol fara sa inaintez ( sau sa inaintez foarte putin , raportat la frecventa de pedalat . Edited by luk2011, 04 July 2015 - 22:07. |
|
#4223
Posted 04 July 2015 - 22:25
sirgoofy, on 04 iulie 2015 - 09:33, said: Deci foloseste foaia mica + primele 4/5 pinioane (adica cele mari), si foaia mijlocie de la pinionul 3 pana la cel mai mic Foaia 1 cu pinionul 1 ( 2 , 3 , 4 , 5 ) Foaia 2 cu pinionul 3 ( 4 , 5 , 6 , 7 , 8 ) http://www.stevensbi...quipment#inhalt Tretlager Shimano Acera FC-M361, 48-38-28, Guard Edited by luk2011, 04 July 2015 - 22:47. |
#4224
Posted 04 July 2015 - 22:57
anasstasia, on 29 iunie 2015 - 20:32, said: Am fost la tara (deci mi-a fost utila functia pliabila) si acolo am mers cca 30 km intr-o saptamana. Cu toate astea inca nu am un bun echilibru si strang cu putere ghidonul de imi lasa urme adanci in palme... Nu mai strange ghidonul asa tare. Trebuie tinut lejer, de aia cred ca nici nu ai un bun echilibru. |
#4225
Posted 04 July 2015 - 23:33
Cum pot afla cati dinti am pe fiecare foaie si cati dinti pe fiecare pinion , la bicicleta Stevens X3 Cross fara sa ma pun sa numar dintii de la foi si pinioane ?
Shimano Acera FC-M361 Crank Set 3x7/8-speed 48-38-28 http://www.bike24.com/p260450.html http://mobile.walmar...ssette/13012511 Quote Climb hills more easily with the Shimano CS-HG 40-8 8-Speed Cassette on your bike. Its eight gears help you ride hillier terrain. The Shimano sprocket ratio of 11-30 teeth also gives you more power for steeper hills. The cassette's silver color lends your bike an eye-catching look. Shimano CS-HG 40-8 Cassette: Shimano cassette sprocket CS-HG40-8 8-speed 11-30 teeth http://www.stevensbi...quipment#inhalt Apar datele astea in ceva document ? Tretlager Shimano Acera FC-M361, 48-38-28, Guard Cassette Shimano CS-HG40.8 11-30 Edited by luk2011, 05 July 2015 - 00:02. |
#4226
Posted 05 July 2015 - 00:08
https://www.lxs-bike...g-40,3,87,14827
Shimano Zahnkranz/Kassette HG-40 Shimano Tourney/Altus/Acera/Alivio • Komponenten • Kassettenzahnkränze Spezifikation: 8-fach 11-13-15-18-21-24-28-32 Z. |
#4227
Posted 05 July 2015 - 00:54
gozmyn, on 04 iulie 2015 - 10:19, said: Pe munte merg cu foaie mica (34) pinioane; 25, 23,21 si rar 28. Pe plat depinde mult de conditii: 34 cu 14,15,17 si 13 sau 50 cu 15,17,19. Nu e o regula. Repet, am cursiera, implicit difere de raportul tau. Inseamna ca pe munte mergi cu raport dinti foaie/pinion de : 1.36 sau 1.47 sau 1.61 si rar cu raport de 1.21 Iar pe plat cu raport : 2 sau 2.26 sau 2.42 sau 2.61 Sau : 2.63 , sau 2.94 sau 3.33 Asta ar insemna in cazul meu ( pt munte ) : Foaia 1 si pinion 4 = 1.33 Foaia 1 si pinion 5 = 1.55 Foaia 2 si pinion 3 = 1.58 Edited by luk2011, 05 July 2015 - 00:58. |
|
#4228
Posted 05 July 2015 - 10:00
Torque and Mechanical Advantage in a Bicycle
http://teachers.ausd...repp/rBike.html Mechanical advantage https://en.wikipedia...nical_advantage Gear Ratios and Mechanical Advantage http://maelabs.ucsd...._Ad/mech_ad.htm Investigating the Mechanical Advantage of a Bicycle http://www.dpcdsb.or...faBicycle.docx. Am cautat pe google documente in limba romana despte "Investigating the Mechanical Advantage of a Bicycle" , dar nu prea am gasit nimic. Exista asa ceva ? Ati vazut undeva ceva document legat de "Mechanical advantage" ? |
#4229
Posted 05 July 2015 - 15:31
Folosesti viteza care iti permite o anumita cadenta, minim 80.
Vrei doctorat in vitezele bicicletei ? |
#4230
Posted 05 July 2015 - 22:54
sirgoofy, on 05 iulie 2015 - 15:31, said: Folosesti viteza care iti permite o anumita cadenta, minim 80. Vrei doctorat in vitezele bicicletei ? Fara a avea computer de bicicleta , nu prea am cum sa stiu ce cadenta am ( ca sa ma apuc sa numar in gand rotatiile complete , ar fi putin dificil ) Prin urmare daca nu stiu cu ce cadenta pedalez , mi-e greu sa stiu care raport de foi-pinioane imi poate permite sa obtin o cadenta mai mare de 80 . |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users