Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...
 Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani
 

Sfaturi pentru planificarea unei constructii - ce sistem sa folosesc?

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
cataman___

cataman___

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 01.05.2006
Salut la toata lumea,

Sunt cam nou pe aici, voi incepe un topic in care o sa-mi exprim opiniile mele despre casa vare vreau sa mi-o construiesc.

Pe scurt:

- casa p+e, amprenta la sol 80-90 mp
- ziduri exterioare din porotherm 25s, interioare de 11.5.
- termosistem de polistiren expandat de 14 cm
- acoperis tigla ceramica
- buiandrugi porotherm

Si acum particuaritatile:

- as face inaltimea camerelor inegala intre parter si etaj, cu un rand de caramizi mai mult la etaj, pe urmatorul principiu: intotdeauna la parter este o diferenta de temperatura in minus fata de etaj, iar iarna incalzirea unui volum mai mic de aer presupune costuri mai mici; la etaj se ridica aerul cald de la parter si ai acea senzatie de "aer inchis" pe care vreau sa o combat cu un volum mai mare al aerului din camere;
- nimeni nu a recomandat pana acum un sistem de constructie cu ziduri de exterior porotherm 25s. Termosistemul este supradimensionat la 14 cm grosime pentru a muta punctul de inghet in polistiren (dupa unele grafice, la -20 grade exterior punctul dezero e la 12 cm in polistiren). Deci, dpdv al randamentulu itermic, un zid cu 25s si expandat de 14 e mult mai eficient decat 38s cu 5-10 cm expandat. Un alt avantaj ar fi spatiul interior castigat, ca diferenta de grosime a peretilor exteriori
    ex: la 38s amprenta 90 mp, spatiu interior (fara pereti interiori) pt un planseu= 76.15mp
          la 30s amprenta 90 mp, spatiu interior (fara pereti interiori) pt un planseu= 79 mp
          la 25s amprenta 90 mp, spatiu interior (fara pereti interiori) pt un planseu= 80.8 mp
- pentru cresterea calitatilor termice ale constructiei, as placa spatiul pe care vine montat geamul (scuzati limbajul neavenit) pe toata grosimea peretelui, inclusiv termosistem exterior, cu extrudat de 1 cm peste care sa fie montata tamplaria.
- deasupra buiandrugilor as pune cateva randuri de zidarie de caramida plina in loc de ciment, pana la grinda de ciment, pentru ca are coeficient termic mult mai bun. Aceasta metoda am vazut-o expusa in documentatia celor de la wienerberger, e precizata solutia pentru porotherm 38. As dori sa o adaptez la dimensiunea 25s.
Attached File  Clip.jpg   51.85K   188 downloads
- izolatie la placa de la parter atat la contactul cu solul, cat si un strat de extrudat intre placa si sapa.
- incalzire prin pardoseala la parter si prin plinta la etaj (asa numita incalzire prin "efectul coanda"). Ambele sisteme de incalzire sunt rentabile pentru temperaturi ale agentului termic de 45-55 grade. Precizez ca acea incalzire prin plinta o sa fie facuta de mine, din tevi de cupru si lamele de aluminiu taiate din cutii de bere (eventual suc  ;) ) cositorite de bara de cupru. Am si o poza cu o sectiune:
Attached File  incalzire_coanda.jpg   19.3K   188 downloads

Edited by cataman___, 03 September 2008 - 13:13.


#2
CristiALF

CristiALF

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,223
  • Înscris: 02.10.2007
Eu voi construi cu caramida de 25 si voi folosi polistiren de 10. Nu stiu de ce te arunci la 14, dar ma rog (nu ca ar fi rau, doar ca am impresia ca vei risipi bani)

#3
cataman___

cataman___

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 01.05.2006
Pentru incalzire prin pardoseala:
Tot o solutie do it yourself:
Placa din polistiren expandat de 30 mm grosime. Placa are 4 canale distantate la 150 mm pentru conducta de īncalzire īn pardoseala de R 12 mm.
• Rezistenta la compresiune de scurta durata: 400kPa
• Rezistenta la compresiune de lunga durata: 140 kPa (2% comprimare īn 50 ani).
• Conductivitate termica: 0,034 W/m °C
Attached File  S2417541.jpg   3.62K   56 downloads Attached File  S2417767.jpg   7.49K   52 downloads
Direct peste aceste placi o sa pun parchetlaminat. Inca nu stiu cum o sa procedez in baie, unde vine gresia.

La zidurile exterioare as baga in rosturile orizontale o fasie de material termoizolant (acea folie care se pune sub parchet) de 1 cm grosime si 1.5 cm latime, pentru a rupe conductivitatea termica a mortarului. Si o schita facuta de mine:
Attached File  Graphic1.jpg   51.19K   100 downloads
Pozitia fasiei respective nu e inca stabilita, fata de fata exterioara a zidului. Aceasta banda va fi inglobata in mortarul dintre randuri, dealungul segmentelor de zid delimitate de stalpi sau alte spatii..

Atept cu interes feedback!

Edited by cataman___, 03 September 2008 - 13:51.


#4
cataman___

cataman___

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 01.05.2006
Nici un raspuns inafara de cristiALF?  :mellow:

#5
beligerantu

beligerantu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 396
  • Înscris: 04.09.2008
parchet diresc peste polistiren???

#6
cataman___

cataman___

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 01.05.2006

View Postbeligerantu, on Sep 5 2008, 14:26, said:

parchet diresc peste polistiren???

dap, e un polistiren cu rezistenta buna la compresiune.

Mentionez ca nu am vazut nicaieri aceasta solutie aplicata, insa din punctul meu de vedere nu ar fi nici un inconvenient; astept "criticile" voastre :)

Edited by cataman___, 05 September 2008 - 14:43.


#7
MikeC

MikeC

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 224
  • Înscris: 22.06.2008

View Postcataman___, on Sep 5 2008, 12:16, said:

Nici un raspuns inafara de cristiALF?  :mellow:

Din pacate, eu nu am raspuns, dar mai vin cu o intrebare, care e legata tot de zidurile care le propuneti voi (polistiren mai mult) pt. o izolare termica f.buna:
Presupunand ca avem un zid exterior de 25 + polistiren de 10 sau 14. Data fiind izolatia pe dinafara - f. bine - iar pe interior tencuim peretele direct pe caramida.
Pe exteriorul zidului, doresc sa pun: piatra de rau la baza peretelui pana la 1m inaltime (am demisol), si apoi sa continui pana sus la acoperis (unii pereti pana la etaj, alti pereti si mai sus, chiar incluzand o parte din peretele de la mansarda) cu caramida aparenta. Dar atentie, nu doresc caramida sau piatra de rau aparenta  de genul placi mozaic de gresie, ci caramida/piatra "aparenta" blocuri, care o sa vina cam ca un al doilea zid peste politirenul de izolatie din mijloc.
Intrebarea este: se poate pune acest zid de piatra/caramida aparenta peste un zid de polistiren? cum se face prinderea zidului "aparent" de zidul casei cu caramida+polistiren si fara a avea punti termice de fier sau beton?
Ce alte sugestii constructive aveti in cazul acesta?

Numai bine,
Mihai

#8
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
catman, interesant ce spui, am cateva observatii: (atentie, de amator!)

- de acord ca un perete subtire cu izolatie exterioara de polistiren de 15 cm e mai bun decat zid gros si polistiren subtire. Pot doar sa adaog ca avand atat de mult polistiren poti incerca si altceva pentru perete, nu esti obligat sa folosesti porotherm.
- legat de suprafata castigata prin subtierea peretelui - scriptic cei 4 mp in plus sugereaza ceva, practic cand esti intr-o camera cu 5-10 cm mai mica nu prea percepi nici o diferenta. Nu cred ca poti de exemplu sa transformi acei 4 mp in ceva concret gen baie sau debara.
- legat de extrudatul pe langa geamuri - nu stiu daca se justifica sau daca e o practica adoptata de altii, dar ideea imi pare ok. Ai grija ca extrudatul are o suprafata lucioasa pe care adezivii pentru polistiren si spuma poliuretanica pentru ferestre prind mai slab decat pe suprafata poroasa a polistirenului expandat. La izolatia fundatiei sau a placii asta nu conteaza prea mult, e un strat de pamant sau sapa care il "apasa", dar la ferestre sarcinile sunt pe alta directie. In principiu poti sa smirgheluiesti suprafata ca sa dai jos pelicula lucioasa si sa deschizi stratul superficial de celule, dar devine o sarcina suplimentara.

- privitor la incalzirea prin efect coanda - suna interesant dar nu prea inteleg exact cum vine chestia asta. Pot doar sa observ ca lipirea aluminiului pe cupru nu e treaba prea facila poate nici recomandata. Poate o prindere strict mecanica ar merge (de ex indoi tabla intr-un cilindru cu diam. mai mic decat teava de cupru a.i. cilindrul exterior sa "apuce" teava strans. Dar oricum oriunde cuprul si aluminiul sunt impreuna exista riscul coroziunii datorate diferentei de potential.
Daca totusi o faci gasesti tabla de aluminiu de 0,4mm la pret acceptabil si e usor de decupat si indoit (eu reusesc s-o tai cu cutterul). S-ar putea sa fie mai potrivita decat tabla de cutie de bere care mi se pare extrem de slaba atat mecanic cat si pt. conductivitate termica.

- privitor la incalzirea prin pardoseala care ai conceput-o - nu vad cum va  iesi caldura din teava - pe trei parti teava e inconjurata de polistiren si pe a patra (in sus) e aer care o izoleaza de podeaua de deasupra. In mod normal se foloseste o sapa in care e "scufundata" teava si care conduce (foarte) mult mai bine decat aerul sau polistirenul a.i. distribuie caldura din tevi pe toata suprafata podelei si se asigura o suprafata maxima de contact intre sapa conductiva termic si pardoseala. Fara aceasta vei fi nevoit sa circuli apa la temperaturi mult mai mari decat necesita in mod normal incalzirea prin pardoseala - adica ineficient, posibil insuficient sau chiar periculos.

--------------

MikeC - ce vrei tu cred ca se cheama "cavity wall" - adica "zid dublu" sau "zid cu gol".  Intre peretele structural si cel exterior (caramizi de fatada) se foloseste izolatie preferabil de alt tip decat polistirenul, ceva care sa respire.  Nu stiu exact  cum se leaga cele doua ziduri, nu cred ca trebuie sa-ti faci multe griji in privinta puntilor termice, caci legaturile sunt relativ subtiri si rare. Important e sa gasesti un constructor priceput in acest sistem caci dincolo de modul (probabil simplu) in care se leaga zidurile pe suprafata, detaliile de imbinare la acoperis, plafon, fundatie, ferestre, usi si la colturi nu cred ca-s triviale.

Edited by blimpyway, 07 September 2008 - 14:39.


#9
cataman___

cataman___

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 01.05.2006

View PostMikeC, on Sep 6 2008, 16:20, said:

Din pacate, eu nu am raspuns, dar mai vin cu o intrebare, care e legata tot de zidurile care le propuneti voi (polistiren mai mult) pt. o izolare termica f.buna:
Presupunand ca avem un zid exterior de 25 + polistiren de 10 sau 14. Data fiind izolatia pe dinafara - f. bine - iar pe interior tencuim peretele direct pe caramida.
Pe exteriorul zidului, doresc sa pun: piatra de rau la baza peretelui pana la 1m inaltime (am demisol), si apoi sa continui pana sus la acoperis (unii pereti pana la etaj, alti pereti si mai sus, chiar incluzand o parte din peretele de la mansarda) cu caramida aparenta. Dar atentie, nu doresc caramida sau piatra de rau aparenta  de genul placi mozaic de gresie, ci caramida/piatra "aparenta" blocuri, care o sa vina cam ca un al doilea zid peste politirenul de izolatie din mijloc.
Intrebarea este: se poate pune acest zid de piatra/caramida aparenta peste un zid de polistiren? cum se face prinderea zidului "aparent" de zidul casei cu caramida+polistiren si fara a avea punti termice de fier sau beton?
Ce alte sugestii constructive aveti in cazul acesta?

Numai bine,
Mihai

Salut Mihai,

Eu cred ca va trebui sa zidesti caramida aparenta pe soclul fundatiei, pentru a-i prelua greutatea, ceea ce inseamna o grosime de zid  considerabila. Asta inseamna ca tre sa-ti schimbi planurile pentru suprafata utila a casei. Spre deosebire, la zid de caramida+polistiren, polistirenul se prinde pe un soclu (din plastic insurubat in zid) in exteriorul zidului/marginii fundatiei. Astfel, grosimea zidului nu influenteaza suprafata utila decat cu grosimea caramizii.

O alta sugestie ar fi sa consulti oferta baumit, ei au acolo niste plase de armare care confera fermitate suprafetei exterioare a zidului, daca asta incerci sa obtii cu zidirea exterioara. Daca o faci pentru aspectul estetic exterior, nu vad alta solutie decat sprijinirea zidului aparent pe socul fundatiei.

#10
cataman___

cataman___

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 01.05.2006

View Postblimpyway, on Sep 7 2008, 15:23, said:

catman, interesant ce spui, am cateva observatii: (atentie, de amator!)

- de acord ca un perete subtire cu izolatie exterioara de polistiren de 15 cm e mai bun decat zid gros si polistiren subtire. Pot doar sa adaog ca avand atat de mult polistiren poti incerca si altceva pentru perete, nu esti obligat sa folosesti porotherm.
- legat de suprafata castigata prin subtierea peretelui - scriptic cei 4 mp in plus sugereaza ceva, practic cand esti intr-o camera cu 5-10 cm mai mica nu prea percepi nici o diferenta. Nu cred ca poti de exemplu sa transformi acei 4 mp in ceva concret gen baie sau debara.
- legat de extrudatul pe langa geamuri - nu stiu daca se justifica sau daca e o practica adoptata de altii, dar ideea imi pare ok. Ai grija ca extrudatul are o suprafata lucioasa pe care adezivii pentru polistiren si spuma poliuretanica pentru ferestre prind mai slab decat pe suprafata poroasa a polistirenului expandat. La izolatia fundatiei sau a placii asta nu conteaza prea mult, e un strat de pamant sau sapa care il "apasa", dar la ferestre sarcinile sunt pe alta directie. In principiu poti sa smirgheluiesti suprafata ca sa dai jos pelicula lucioasa si sa deschizi stratul superficial de celule, dar devine o sarcina suplimentara.

- privitor la incalzirea prin efect coanda - suna interesant dar nu prea inteleg exact cum vine chestia asta. Pot doar sa observ ca lipirea aluminiului pe cupru nu e treaba prea facila poate nici recomandata. Poate o prindere strict mecanica ar merge (de ex indoi tabla intr-un cilindru cu diam. mai mic decat teava de cupru a.i. cilindrul exterior sa "apuce" teava strans. Dar oricum oriunde cuprul si aluminiul sunt impreuna exista riscul coroziunii datorate diferentei de potential.
Daca totusi o faci gasesti tabla de aluminiu de 0,4mm la pret acceptabil si e usor de decupat si indoit (eu reusesc s-o tai cu cutterul). S-ar putea sa fie mai potrivita decat tabla de cutie de bere care mi se pare extrem de slaba atat mecanic cat si pt. conductivitate termica.

- privitor la incalzirea prin pardoseala care ai conceput-o - nu vad cum va  iesi caldura din teava - pe trei parti teava e inconjurata de polistiren si pe a patra (in sus) e aer care o izoleaza de podeaua de deasupra. In mod normal se foloseste o sapa in care e "scufundata" teava si care conduce (foarte) mult mai bine decat aerul sau polistirenul a.i. distribuie caldura din tevi pe toata suprafata podelei si se asigura o suprafata maxima de contact intre sapa conductiva termic si pardoseala. Fara aceasta vei fi nevoit sa circuli apa la temperaturi mult mai mari decat necesita in mod normal incalzirea prin pardoseala - adica ineficient, posibil insuficient sau chiar periculos.

--------------

MikeC - ce vrei tu cred ca se cheama "cavity wall" - adica "zid dublu" sau "zid cu gol".  Intre peretele structural si cel exterior (caramizi de fatada) se foloseste izolatie preferabil de alt tip decat polistirenul, ceva care sa respire.  Nu stiu exact  cum se leaga cele doua ziduri, nu cred ca trebuie sa-ti faci multe griji in privinta puntilor termice, caci legaturile sunt relativ subtiri si rare. Important e sa gasesti un constructor priceput in acest sistem caci dincolo de modul (probabil simplu) in care se leaga zidurile pe suprafata, detaliile de imbinare la acoperis, plafon, fundatie, ferestre, usi si la colturi nu cred ca-s triviale.

1. folosesc porotherm in primul rand pentru calitatile ei geometrice (poti realiza ziduri "drepte" cu usurinta, caramida te ajuta mult). In al doilea rand datorita calitatilor ei in caz de seism. In al treilea rand, deoarece echipa de zidari a zis ca pentru ei cea mai buna caramida e porotherm, si pt mine asta conteaza mult, deoarece nu tre sa "expreimenteze" cu altfel de sisteme de caramizi  :D

2. intr-adevar nu-i pot transforma in ceva concret, dar ca exemplu, pot face scara interioara mai lata cu 10-15 cm, care face diferenta intre urcarea sau nu a unui "sifoner" la etaj;

3. Tatal meu lucreaza in montaj tamplarie de aluminiu si pvc; el va lua masurile pentru geamuri si usi, si deja i-am dat toleranta de max 1 cm. la rosturi. Oricum fereastra nu se tine in acea spuma PU, ci in sistemele de prindere (nu stiu exact cum se keama, niste "suruburi" speciale) in zid.

4. Din ceva studii aplicate in racirea componentelor pc, CU are prprietatea de a conduce bine caldura, iar Al de a ceda foarte usor caldura. De aceea, la microprocesoarele actuale se foloseste o pastila de Cupru pentru a prelua caldura de pe microprocesor, pastila care e incastrata intr-un radiator de AL cu rol de disipare a caldurii. In privinta corodarii, nu prea ma pot pronunta. Ceea ce stiu e ca intr-adevar CU corodeaza in mediu acid. Insa intentionez sa tratez aceste bare cu anticoroziv. In privinta sistemului de prindere de teava, poate imi puteti da mai multe detalii, eventual o schita.


5. Pentru incalzirea prin efect Coanda imi trebuie agent termic la ~50grade Celsius, in timp ce sistemele clasice de incalzire prin pardoseala au nevoie de agent termic de 35-40 grade. Acele canale in extrudat sunt de diametru mai mare decat teava folosita, cu ~1 cm. Extrudatul are si rol de a "reflecta" caldura. Parchetul laminat are in compozitie un material care nu e un asa bun izolator termic. De aceea cred ca aceasta solutie este viabila. Oricum voi face si un calcul de necesar termic.

#11
cataman___

cataman___

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 01.05.2006
Salut,

Dupa cum spuneam, voi pune tigla pe casa in loc de tabla, pe principiul "daca lasi o bucata de tigla si o tabla , tabla va avea temperatura de pe ambele fete mult mai mare decat la tigla".

Insa, poate cineva sa imi zica care ar fi diferentele valorice intre un pod cu tigla (ex. bramac) si unul cu tabla (ex lindab)?

Ca daca adunat tabla si izolatia supradimensionata e mai ieftina ca tigla + izolatie standard, merg pe tabla.

Astept opinii...

.......................

admin, se poate sa editez numele topic-ului? Multumesc.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate