Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Montare Player auto

prea multa liniste...

Problema extender

Sony Vaio vgn-b100b bios update
 Schimbare domiciliu(alt oras) in ...

prea multa liniste...

Carduri de debit emise pe loc

Autorizatie pentru masina pana-...
 Caut un model "fantoma" d...

Avantree Saturn - BTTC 200X

Samsung 40H6240 Smart TV 3D LED, ...

Amplificator - boxe
 Escala KLM

Digi sau Telekom DTH - Ce aleg?

Primul meu accident

Mato Davo Geto, Studiu asupra pla...
 
Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

Motor monofazat 1,8kW

  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
european_highlander

european_highlander

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 14.05.2006
  • ID membru: 77,550
  • Locație: Cluj-Napoca

Salut. Am un motor electric monofazat de 1,8kW. Pe el nu am condensator de pornire. Din cate stiu eu, astfel de motoare au condensatoarele de pornire undeva la 25-30uF.
Am pus pe el unul de 60uF-400/450V, si am observat ca motorul se incalzea destul de puternic. Sa fie din cauza condensatorului? :huh: Spun asta pentru ca l-am probat cu unu de 25uF si mergea fara probleme.
Intrebarea mea e urmatoarea : Care e capacitatea maxima a condensatorului de pornire pe care eu as putea-o pune, astfel incat motorul sa-mi mearga fara probleme? <_< (Sa fie undeva la 50uF???)
Mersi.

#2
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
  • ID membru: 2,234
  • Locație: Bucuresti
Condensatorul de pornire se alege in functie de puterea motorului
http://home.att.net/...seconverter.htm
am mai discutat aici
http://forum.softped...howtopic=180272

#3
dj_tirzi

dj_tirzi

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 20.01.2007
  • ID membru: 130,329
As dori si eu o schema cum sa leg condesatorii la un motor monofazic de 1.8 kw
multumesc mult

Edited by dj_tirzi, 27 June 2008 - 23:20.


#4
em2006

em2006

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,147
  • Înscris: 10.02.2007
  • ID membru: 140,453
  • Locație: Bucuresti
Citeste AICI.

#5
dj_tirzi

dj_tirzi

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 20.01.2007
  • ID membru: 130,329
Nu vreau sa fiu rau dar toate schemele de mai sus sunt pentru motoare trifazate eu vreau pentru unul monofazic

#6
em2006

em2006

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,147
  • Înscris: 10.02.2007
  • ID membru: 140,453
  • Locație: Bucuresti
Eu cred ca daca ai fi citit tot la referintele mentionate, acum ai fi luminat complet, chiar daca in principal textele se refera la motoare trifazate, mai ales ca ai la dispozitie si motorul, pe care noi nu-l vedem, ci am aflat doar ca e monofazat, mai mult nu ne-ai spus. Ca si cum ar exista un singur tip de motor monofazat si o schema unica de legare.

Ce raspuns as primi oare, daca as spune pe forum ca am un motor de culoare verde si vreau sa-i pun condensatoare dar nu stiu ce valoare?...

Lasand gluma la o parte, pot presupune ca e un motor PSC, despre care poti citi cate ceva si aici,find vorba de motoare monofazate cu condensator.

Ce zici, cu schema asta ne apropiem de adevar?

Posted Image

Daca motorul e asa din constructie, valoarea condensatorului e stabilita de producator si o poti afla daca stii tipul motorului.

#7
robertador

robertador

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 16.03.2008
  • ID membru: 302,756
ai putea te rog sa ma ajuti si pe mine?
am un motor rebobinat si nu stiu cum sa-l leg
am si codensatorul original de la el si chestia e ca ies dim el 4 fire(din motor)
2 rosii si 2 albastre dintre care 1 rosu cu 1 albastru sunt legate intre ele asa cu mana doar,banuiesc ca e un semn pentru cine urmeaza sa conecteze motorul la retea
Multumesc.

#8
em2006

em2006

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,147
  • Înscris: 10.02.2007
  • ID membru: 140,453
  • Locație: Bucuresti

View Postrobertador, on Jul 7 2008, 23:10, said:

ai putea te rog sa ma ajuti si pe mine?...
Pai am facut-o deja. In postul anterior ai toate informatiile, ce n-ai inteles?

PS
De ce nu dai mai multe date despre motor?
Crezi ca o sa ghiceasca cineva ce motor ai daca-i spui doar ca are 2 fire rosii si 2 albastre?!!!

#9
miron1947

miron1947

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,319
  • Înscris: 09.12.2006
  • ID membru: 115,184
  • Locație: Brasov

View Postrobertador, on Jul 7 2008, 23:10, said:

1 rosu cu 1 albastru sunt legate intre ele asa cu mana doar,banuiesc ca e un semn pentru cine urmeaza sa conecteze motorul la retea
Multumesc.
Poate asa este mai clar pentru Dvs.

Attached Files

  • Attached File  mms0.png   10.84K   497 downloads

Edited by miron1947, 08 July 2008 - 18:42.


#10
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
  • ID membru: 2,234
  • Locație: Bucuresti

Domnule Miron, faceti aceeasi geseala ca si aici:
http://forum.softped...howtopic=412240
asa ca doar din desenul atasat nu poate sa se precizeze ce culoare  este folosita pentru ramura directa sau cea cuplata prin capacitate...
:rolleyes:

#11
miron1947

miron1947

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,319
  • Înscris: 09.12.2006
  • ID membru: 115,184
  • Locație: Brasov

View Postmister_rf, on Jul 9 2008, 02:25, said:

Domnule Miron, faceti aceeasi geseala ca si aici:
asa ca doar din desenul atasat nu poate sa se precizeze ce culoare  este folosita pentru ramura directa sau cea cuplata prin capacitate...
Dar daca 2 sunt deja legate impreuna,culori diferite,deci bobine diferite,singura problema va fi pe care bobinaj va cupla condensatorul,pentru a obtine sensul de rotatie dorit.In schema atasata de Dl.em2006,poate fi schimbat sensul,prin cuplarea legaturii la retea ,intr-un capat sau celelalt al condensatoului.Sper ca am inteles bine,la dificultatea indentificarii v-ati referit.

View Postrobertador, on Jul 7 2008, 23:10, said:

2 rosii si 2 albastre dintre care 1 rosu cu 1 albastru sunt legate intre ele asa cu mana doar,banuiesc ca e un semn pentru cine urmeaza sa conecteze motorul la retea

Edited by miron1947, 09 July 2008 - 11:29.


#12
dorelnasui

dorelnasui

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 06.08.2008
  • ID membru: 356,859

View Postmiron1947, on Jul 8 2008, 19:37, said:

Poate asa este mai clar pentru Dvs.

Rezistenta ohmica a infasurarii principale este intotdeauna mai mica decat a infasurarii auxiliare.

#13
deyan4you

deyan4you

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 04.01.2012
  • ID membru: 733,594
Cum Verific infasurarea Principala la motorul monofazat cu infasurare de pornire prin condensatori

#14
barbu78

barbu78

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,078
  • Înscris: 03.11.2011
  • ID membru: 721,011

View Postdj_tirzi, on 28th June 2008, 14:08, said:

Nu vreau sa fiu rau dar toate schemele de mai sus sunt pentru motoare trifazate eu vreau pentru unul monofazic

Pe capacul motorului, in interior, ar trebui sa aveti schema si un cod al culorilor pentru bobine, acolo trebuie sa fie si schema pentru schimbarea sensului.
Poate va ajuta cineva cu o poza a capacului.
Bobina principala are rezistenta mai mica.

#15
danyelsl

danyelsl

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 02.03.2008
  • ID membru: 296,727
  • Locație: Slatina , Olt , Romania
la motorul cu bobina principala si bobina de pornire cu condensator , dupa pornire bobina si condensatorul raman cuplate pe toata perioada de functionare a motorului sau se decupleaza imediat dupa ce motorul a ajuns la turatia de lucru

Reclamă

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users