Problema garantie Telekom/Germanos
Last Updated: Jul 27 2016 09:05, Started by
Gabi__S
, Jul 26 2016 19:17
·
0
#1
Posted 26 July 2016 - 19:17
Salut, in data de 16 iunie am trimis un iPhone 6 la garantie pentru o problema la camera frontala, aceasta era putin deplasata din locas. Telefonul a fost cumparat de la Telekom, eu l-am cumparat sigilat de pe olx. In data de 5 iulie l-am ridicat, la primire l-am inspectat putin, nu am vazut nimic in neregula, am semnat, l-am lasat in masina si m-am dus sa fac ce mai aveam de facut prin oras. Ma intorc la masina dupa vreo 2 ore, iau telefonul in mana sa-i deschid locasul pentru SIM si observ ca sticla are o zgarietura pe interior, chiar pe muchie, ca si cum ar fi fost fortata acea zona, la imbinarea cu garnitura care sta intre sticla si carcasa, undeva in dreptul cartelei SIM, pe o portiune de aproximativ 1 cm. Nu mai aveam cum sa ajung la magazinul de unde l-am ridcat pentru ca se apropia de ora de inchidere, asa ca am mers la un magazin Germanos aflat intr-un mall. Acolo accepta sa il retrimita in service, insa imi spun ca este foarte probabil sa il primesc la fel. Se pare ca au avut dreptate domnisoarele de acolo, azi, dupa vreo 21 (ATENTIE!!!) de zile de la data in care l-am lasat la ei m-au sunat sa-mi spuna ca domnii din service nu sunt responsabili pentru acea zgarietura, nu au ce sa-i faca si ca telefonul va ajunge in 27 sau 28 iulie inapoi. La inceput am zis ca asta e, n-am fost atent, imi asum greseala, insa m-am uitat mai bine pe acte si observ ca in momentul in care l-am lasat in magazin, la rubrica “Aspect exterior” scrie “uzat”, iar in momentul in care a ajuns in service la acea rubrica apare “uzat, zgariat”. Telefonul a fost tinut tot timpul intr-o carcasa de protectie, nu avea nici o zgarietura sau urma de cazatura in momentul predarii catre service, singurele urme vizibile erau cateva pete lucioase de cativa mm pe spatele terminalului. Maine as vrea sa depun o reclamatie la ANPC pentru depasirea termenului de predare, iar dupa ce va ajunge telefonul probabil voi depune una si pentru acea zgarietura, bazandu-ma pe ce scrie la “Aspect exterior”. Singura mea nelamurire este legata de factura fiscala, baiatul de la care am cumparat telefonul l-a cumparat pe firma, pe factura apare un SRL, eu sunt PF, se va baga ANPC in acest caz daca primul proprietar al telefonului l-a luat pe firma? Astept cateva sfaturi, injuraturi mi-am transmis destule singur pentru ca nu am fost foarte atent in momentul ridicarii.
|
#2
Posted 26 July 2016 - 19:24
Si tu in calitate de ce vrei sa te duci la ANPC? Ce relatie exista intre tine si vanzator/furnizorul pe care vrei sa il reclami?
Edited by dexterash, 26 July 2016 - 19:24. |
#4
Posted 26 July 2016 - 19:29
si daca pe factura apare popescu, si tu esti ionescu, protex consumatoru' nu se implica.
ei nu pot actiona decat daca reclamatia vine de la popescu, ala de a cumparat telefonul, si apare in acte. |
#5
Posted 26 July 2016 - 19:50
Obligatia de garantie exista cu privire la produs, nu la persoana cumparatorului Vanzatorul transmite, prin vanzare, toate drepturile si accesoriile asupra bunului vandut, inclusiv dreptul la garantie
|
#7
Posted 26 July 2016 - 20:05
sceptic_schizo, on 26 iulie 2016 - 19:50, said:
Obligatia de garantie exista cu privire la produs, nu la persoana cumparatorului Vanzatorul transmite, prin vanzare, toate drepturile si accesoriile asupra bunului vandut, inclusiv dreptul la garantie 1. Nu poti depune reclamatie la ANPC pentru ca intre tine si vanzatorul initial nu a existat nici o relatie comerciala. Iar reclamatiile se depun in nume propriu. 2. Nu poti primi banii inapoi - in cazul in care produsul nu poate fi reparat - pe un produs revandut, pentru ca intre tine si vanzatorul initial nu a existat nici o relatie comerciala 3. Cazul particular de fata: beneficiarul garantiei este un SRL. ANPC nu are competente daca cel care a cumparat este un SRL. [Mai mult, as putea intreba de ce "vanztorul de pe OLX" nu a emis el factura, dar este neinteresant] Intotdeauna cei care achizitioneaza SH de la alta persoana (nu companie) vor avea drepturi limitate (spre inexistente, uneori). Edited by dexterash, 26 July 2016 - 20:06. |
#8
Posted 26 July 2016 - 20:09
u-k, on 26 iulie 2016 - 19:57, said:
Si ai vreun articol din lege care precizeaza asta? Art. 11 alin. (4) Legea nr. 449/2003 (modificată prin O.G. nr. 9/2016) Potrivit noii reglementări, art. 11 alin. (4) prevede: „Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător și consumator, luându-se în considerare natura produselor și scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăși 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare”. |
#9
Posted 26 July 2016 - 20:24
Si tu fata de Telekom esti cumparator/consumator?
De ce crezi ca ti s-ar aplica legea? |
#10
Posted 26 July 2016 - 20:38
Ma gandesc ca din moment ce au acceptat primirea in garantie a telefonului si pe Fisa de service la "Date client" sunt trecute datele mele, pot sa consider ca s-ar aplica legea. Daca gresesc, te rog sa imi explici ce sunt fata de Telekom, nu sunt foarte informat in acest domeniu si nu am mai avut astfel de probleme.
|
|
#11
Posted 26 July 2016 - 20:46
Gabi__S, on 26 iulie 2016 - 20:38, said:
Ma gandesc ca din moment ce au acceptat primirea in garantie a telefonului si pe Fisa de service la "Date client" sunt trecute datele mele, pot sa consider ca s-ar aplica legea. Gabi__S, on 26 iulie 2016 - 20:38, said:
Daca gresesc, te rog sa imi explici ce sunt fata de Telekom, nu sunt foarte informat in acest domeniu si nu am mai avut astfel de probleme. Tu nu ai cumparat de la ei produsul, nu ai avut vreo relatie cu ei care sa fie supusa legii/legilor, nu le-ai dat lor (direct) vreun ban, ei nu s-au obligat cu ceva fata de tine etc. Edited by dexterash, 26 July 2016 - 20:47. |
#12
Posted 26 July 2016 - 21:18
Dca vanzatorul , care a fost cumparatorul initial, e un SRL care nu beneficiaza de garantie, nu a putut transmite dreptul de garantie deoarece el nu a existat de la bun inceput In celelate cazuri, cumparatorul ulterior poate chema in garantie cumparatorul initial in vedera valorificarii dreptului la garantie Pana a va uita legislatia din domeniul protectiei consumatorului, uitati-va pe Codul Civil, care e lege organica si prioritara Daca vanzatorul e comerciant se aplica legea comerciala cu privire la ambele parti ale contractului, dar legea civila ramane "drept comun" in materie comerciala, adica pentru aspectele nereglementate de legea comerciala se aplica legea civila
Daca ANPC refuza sa se implice, merge o actiune in instanta In legislatia din domeniul protectiei consumatorului, prin cumparator se intelege atat cumparatorul initial, cat si orice alti eventuali cumparatori ulteriori, carora le-au fost transmise drepturile asupra bunului prin vanzare |
#13
Posted 26 July 2016 - 21:21
O sa vorbesc cu un prieten avocat zilele acestea, insa chiar nu cred ca merita sa pierd timp si nervi in instanta pentru o zgarietura pe un telefon. Greseala mea ca nu am vazut in momentul ridicarii. Sa vad in ce stare va ajunge acum, in 21 de zile sper ca macar un autograf de la tehnicianul care s-a ocupat de el sa gasesc pe telefon.
|
#14
Posted 26 July 2016 - 21:33
sceptic_schizo, on 26 iulie 2016 - 21:18, said:
Dca vanzatorul , care a fost cumparatorul initial, e un SRL care nu beneficiaza de garantie, nu a putut transmite dreptul de garantie deoarece el nu a existat de la bun inceput In celelate cazuri, cumparatorul ulterior poate chema in garantie cumparatorul initial in vedera valorificarii dreptului la garantie Pana a va uita legislatia din domeniul protectiei consumatorului, uitati-va pe Codul Civil, care e lege organica si prioritara Daca vanzatorul e comerciant se aplica legea comerciala cu privire la ambele parti ale contractului, dar legea civila ramane "drept comun" in materie comerciala, adica pentru aspectele nereglementate de legea comerciala se aplica legea civila Daca ANPC refuza sa se implice, merge o actiune in instanta In legislatia din domeniul protectiei consumatorului, prin cumparator se intelege atat cumparatorul initial, cat si orice alti eventuali cumparatori ulteriori, carora le-au fost transmise drepturile asupra bunului prin vanzare 2. Produsul X se poate achizitiona de la 100 vanzatori de pe teritoriul UE. Clientul este obligat sa demonstreze de unde a cumparat? Este obligat sa demonstreze ca detine legal/a dobandit legal acel produs? |
#15
Posted 26 July 2016 - 21:53
dexterash, on 26 iulie 2016 - 21:33, said:
1. Cine primeste banii si cati bani/ce suma primeste atunci cand un produs nu poate fi reparat? Cine remite suma? Cui i se emite factura de storno? 2. Produsul X se poate achizitiona de la 100 vanzatori de pe teritoriul UE. Clientul este obligat sa demonstreze de unde a cumparat? Este obligat sa demonstreze ca detine legal/a dobandit legal acel produs? 1 Cumparatorul ulterior, in calitate de proprietar actual si titular de drepturi - dreptul la garantie, cand exista, este un accesoriu al dreptului de proprietate si se transmite odata cu dreptul principal"ce suma primeste atunci cand un produs nu poate fi reparat" - in principiu suma integrala sau alt produs identic"Cine remite suma? " - vanzatorul initial, el vand obligatia legala de garantie"Cui i se emite factura de storno?" - habar n-am, este un aspect ce cine de contabilitate nu de drept civil2 Clientul trebuie sa prezinte factura emisa de vanzatorul initial, iar in caz de vanzare ulterioara, trebuie sa dovedeasca transmiterea dreptului de proprietate prin mijloacele de proba prevazute de legea civila - inclusiv marturisirea cumparatorului initial"Este obligat sa demonstreze ca detine legal/a dobandit legal acel produs?" - absolut |
|
#16
Posted 27 July 2016 - 08:28
Orice producator ofera o garantie limitata in cazul telefoanelor mobile, tabletelor etc.De altfel, multi au impresia ca daca detin acea hartie numita "certificat de garantie" device-ul respectiv va fi acoperit de orice dauna produsa in perioada de garantie. Rar mi-a fost dat sa vad un telefon reparat/schimbat in perioada de garantie.In 90% din cazuri produsele sunt returnate proprietarului cu mentiunea : defect neacoperit de garantie, restul fiind defecte minore aparute in primele 2-3 luni de la achizitie.
Retineti ca garanția acoperă numai defectele produsului cauzate de manopera sau de materialele de constructie ! Nu acopera : - Defecte sau deteriorări rezultate din accidente, neglijenta, utilizări incorecte sau anormale; condiții anormale sau depozitare necorespunzătoare; expunerea la lichide, umezeală, igrasie, nisip sau murdarie; expunerea la stres electric sau electromecanic sau fizic neobisnuit. - Zgârieturile, urmele de lovituri și daune cosmetice. - Defecte sau deteriorări rezultate in urma forței excesive sau in urma utilizarii de obiecte metalice pe ecranul tactil. - Dispozitivele care au numărul de serie sau numărul IMEI îndepărtat, distrus, deteriorat, modificat sau a devenit ilizibil. - Uzura obisnuita utilizarii normale. - Defecte sau deteriorări rezultate din utilizarea produsului împreuna sau in legătură cu accesoriile, produsele sau echipamentele auxiliare / periferice care nu sunt furnizate sau aprobate de producator. - Orice defecte fizice sau daune cauzate de testarea necorespunzătoare, funcționarea, întreținerea, instalarea, service-ul sau modificarea sistemului de operare. - Defecte sau deteriorări rezultate din cauze externe, cum ar fi coliziunea cu un obiect, foc, inundații, murdărie, furtuna, fulgere, cutremure, expunerea la condițiile meteorologice, furt, siguranță arsă, sau utilizarea necorespunzătoare a oricarei surse electrice. - Defecte sau deteriorări rezultate din cauza recepției semnalului celular sau de transmisie, sau viruși și alte probleme de software introduse în terminal. In aceste conditii va intreb, ce valoare are acel certificat de garantie ? |
#17
Posted 27 July 2016 - 09:05
@primuministru
Are valoare Vanzatorul trebuie sa garanteze ca bunul poate fi folosit conform destinatiei si ca nu este afectat de vicii ascunse, care vor face ca bunul sa devina inutilizabil, vicii care nu au putut fi constatate la momentul vanzarii - de aici si calificativul de "ascunse" - , dar care se manifesta in perioada termenului de garantie Toate cazurile enumerate de tine nu antreneaza raspunderea vanzatorului deoarece nu este CULPA lui, ci a cumparatorului sau unei terte parti, inclusiv forta majora Edited by sceptic_schizo, 27 July 2016 - 09:10. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users