Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 

Placute frana

- - - - -
  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1
MihaiRado

MihaiRado

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 16.05.2016
De o saptamana auzeam un scartait, atunci cand puneam frana, partea mai rea este ca ieri cand am plecat de la munca acel scartait s-a intensificat, la modul ca scartaie in permanenta cand calc frana, cred ca s-au tocit palcutele si freaca direct de disc. Intreabarea este daca pot sa circul, pana o duc la reprezentanta sau pana o duc in service, folosind frana de mana? ...incerc sa evit sa calc frana, nu vreau sa fiu pus in ipostaza de a schimba si discul.

#2
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,051
  • Înscris: 02.09.2005
bulesti discurile

#3
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,626
  • Înscris: 07.02.2003

View PostMihaiRado, on 26 mai 2016 - 09:40, said:

De o saptamana auzeam un scartait, atunci cand puneam frana, partea mai rea este ca ieri cand am plecat de la munca acel scartait s-a intensificat, la modul ca scartaie in permanenta cand calc frana, cred ca s-au tocit palcutele si freaca direct de disc. Intreabarea este daca pot sa circul, pana o duc la reprezentanta sau pana o duc in service, folosind frana de mana? ...incerc sa evit sa calc frana, nu vreau sa fiu pus in ipostaza de a schimba si discul.
In nici un caz, franeaza normal si eficient, frana de mana e slaba daca motorul e in fata, vei derapa usor. Discurile au si ele o viata si se schimba, nu sunt scumpe, acu depinde si de masina...

Edited by andreic, 26 May 2016 - 10:04.


#4
MihaiRado

MihaiRado

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 16.05.2016
Intr-adevar nu sunt scumpe discurile de frana http://www.pieseauto...ri-frana/dacia/, clar trebuie sa schimb si placutele de frane, parca nu as vrea sa le schimb pe amandoua. Am vazut discuri frana ABE sau ventilat. care este diferenta intre cele 2?

#5
diZy

diZy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,603
  • Înscris: 12.06.2006
Lasa experimentele si calca frana corespunzator. Placutele se pot vedea cati milimetri de ferofou mai au ochiometric discurile se pot masura si cu sublerul. Daca nu te pricepi  te duci la service.

Edited by diZy, 26 May 2016 - 10:20.


#6
stone_crash_wolf

stone_crash_wolf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 708
  • Înscris: 10.04.2007
Cand ai placutele consumate, de obicei auzi un huruit nicidecum un scartait. Inspecteaza-le (cu ochiul) si vezi cat material au pe ele.
Scartaitul apare mai degraba atunci cand le-ai "copt", mai ales daca esti genul care iubesti mai mult pedala de frana decat cea de acceleratie.  
Inspecteaza de altfel suprafata discului, este cumva "ros" ? Discul trebuie sa aiba suprafata fina, neteda, daca in schimb o vezi zgrumturoasa, atunci inseamna ca placuta nu mai are material frenant si deci, atingi fier(placuta) pe fier(disc).
Daca tragi de masina asa, depasind punctul critic (huruit) risti sa-ti iasa placuta din etrier iar pistonul etrierului sa iasa si el din locasul sau, ceea ce inseamna mai multi bani decat o simpla pereche de placute sau discuri + placute.

LE : Discul ventilat ochiometric arata ca si cum ar fi doua discuri lipite intre ele cu distantiere. Se numesc ventilate tocmai pentru faptul ca in spatiul dintre discuri intra aerul, fapt ce asigura o racire mai buna.
Celalalt tip de disc este cel normal in care ochiometric vezi doar un disc care intra in contact si pe o parte si pe cealalta cu cate-o placuta.

Edited by stone_crash_wolf, 26 May 2016 - 10:21.


#7
MihaiRado

MihaiRado

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 16.05.2016
Astazi vreau sa ajung la un mecanic sa vad exact cum sta treaba si sa le schimb, cred ca s-au tocit de tot, freaca metal de metal, sper sa nu daunez mai grav pana cand ajung la mecanic cu ea ...tractata nu am cum sa o duc

#8
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
dupa cum au scris si colegii, placutele se pot uza pana la stadiul in care se si pot rupe, se pot smulge din etrier si ajungi la alte belele

trebuie verificata si starea discului, daca nu mai are suprafata neteda si mai ales daca vizibil apar niste canale pe acesta, in mod sigur trebui sa le schimbi si pe acelea. de obicei scartaitul este si din cauza calitatii materialelor folosite in compozitia placutelor de frana. unele placute aproape de noi au un scartait. sper sa nu ma insel, dar stiu ca in compozitie au si ceva cupru, iar acela scartaie daca nu este in proportii corecte.

cat despre frana de mana, nu cred ca iti doresti ca sa mergi pe strada si sa faci drifturi prin intersectii aglomerate. posibil ca atunci sa schimbi nu numai placutele si discurile tale, insa si portiere, aripi, bari, faruri, toate ale celorlalti participanti la trafic. evident, apoi si pe ale tale, doar daca nu lovesti si vreun pieton si sa te schimbe politia de hainele tale colorate si sa-ti dea altele mai gri.

#9
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 23.08.2014
sau poate ai ajuns la tablitele de avertizare sonora pentru uzura, acestea se monteaza pe placute si intra in contact cu discul dupa de placutele trec de o anumita limita de uzura. Cand ajungi in service, nu te zgarci la discuri daca trebuie schimbate, ca o sa schimbi iar placutele din cauza lor...

#10
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
schimbatul ca schimbatul, insa va avea probleme la forta si distanta de franare daca nu schimba si discurile uzate.

#11
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View PostMihaiRado, on 26 mai 2016 - 10:14, said:

Intr-adevar nu sunt scumpe discurile de frana http://www.pieseauto...ri-frana/dacia/, clar trebuie sa schimb si placutele de frane, parca nu as vrea sa le schimb pe amandoua. Am vazut discuri frana ABE sau ventilat. care este diferenta intre cele 2?
Nu sunt scumpe deloc.
Discuri fata ventilate  si placute.

#12
dreaQ

dreaQ

    I'm too old for this shit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,382
  • Înscris: 02.06.2005
Mergi prudent si poti ajunge pana la oricare reprezentanta. Nu e sfarsitul lumii.

#13
MihaiRado

MihaiRado

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 16.05.2016
Am reusit sa o duc la repezentanta, multemesc mult baieti :)

#14
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
sa ne anunti ce au constatat si ce au schimbat, eventual ceri sa vezi si tu cum aratau vechile piese.

#15
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,626
  • Înscris: 07.02.2003

View PostMihaiRado, on 26 mai 2016 - 10:14, said:

Intr-adevar nu sunt scumpe discurile de frana http://www.pieseauto...ri-frana/dacia/, clar trebuie sa schimb si placutele de frane, parca nu as vrea sa le schimb pe amandoua. Am vazut discuri frana ABE sau ventilat. care este diferenta intre cele 2?
Depinde de masina, discurile aerate sunt mai groase si cer alt etrier si tot tacamul, ia exact ce are masina, cred ca disc plin.

#16
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Dacă schimbi discurile, primele doua sute de kilometri frânează blând, fără bruscari. Nu știu cum îi spune fenomenului dar nu trebuie să se incinga deoarece se pot deforma.

#17
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,626
  • Înscris: 07.02.2003
Din contra, trebuie sa le forjezi sa se canalizeze placa cu discul (sa muste) altfel eficienta va fi scazuta. Oricum o sa se incinga singure pentru ca fiind noi o sa aibe tendinta sa stea usor infranate si astfel se vor incalzi. Dupa cateva ture de oras aglomerat cu franari multe o sa inceapa sa revina la normal mai intai se pot infrana usor doar la cald dupa care ajung la normalitate. Sa nu uitam ca pistonul a stat in cilindru la alt nivel cu placile uzate facand un front de uzura la alt punct si cand le schimbi o sa fie pistonul bagat aproape de maxim in cilindru.
Deformarile se produc la socuri termice gen discuri la 200 grade sa zicem si intrat in rau cu masina de intra apa la ele... sau luat o balta mare in plina viteza urmata de racirea brusca a discurilor. In rest de mai deformeaza stifturile... ca nu sunt bune din oficiu. Eu pana acuma nu am avut deformari la nicio masina.

Edited by andreic, 26 May 2016 - 19:27.


#18
MihaiRado

MihaiRado

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 16.05.2016
Am rezolvat ieri problema, am schimbat placutele toate 4, inclusiv discul unde problema... le-am schimbat direct la reprezentanta si m-a dus destul de mult, dar macar le-am rezolvat. Era distrus rau si discul.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate